Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Valinta on sinun. Vuosien kuluttua saatat joutua maksamaan ehkä kovankin hinnan juopottelemisestasi, samoin ihmiset, jotka rakastavat sinua. Olen joutunut seuraamaan tuskallisen läheltä, miten alkoholismi kehittyy.

Ex-mieheni ryyppäsi itsensä loppujen lopuksi hengiltä. Ensin tulivat viinakrampit, eli alkoholistin epilepsia, sitten murtui kallo, kun kaatui humalapäissään. Katosi kielitaito ja muisti, eikä palautunut enää koskaan. Puhuessaan hän etsi suomen kielisiä sanoja lehteä selailemalla, kun ei muuten muistanut sanoja, joita halusi sanoa. Puhelimessa puhuessaan hän ei kyennyt kirjoittamaan ylös muistiinpanoja, eikä siksi sopimaan tapaamisia tms. Hänelle piti lähettää kirje tai postikortti, jossa muistutettiin sovitusta.

Hänen tasaapainonsakin meni niin huonoksi, ettei hän pystynyt enää ajamaan polkupyörää. Prosessi kesti reilut pari vuosikymmentä, ja miehen elämä kulki jatkuvasti alamäkeä. Upea aktiivinen, älykäs, hyväkuntoinen ja reipas mies muuttui hitaasti kulkevaksi, sanoja etsiväksi onnettomaksi rahjukseksi. Ilo ja sisältö katosivat hänen elämästään, samoin ystävätkin vähitellen.

Kuulemma alkoholistille yleinen kuolinsyy vei hänet lopulta. Lapsensa ja minä jouduimme siivoamaan veriset jäljet hänen kotoaan, kun pohjukaissuolensa oli puhjennut. Verta oli joka paikassa. Eteisen lattialle kylpyhuoneen oven eteen oli hyytyneellä verellä piirtynyt hänen ylävartalonsa kuva. - Kammottava kokemus ja surullinen muisto jäi isästä ja aviomiehestä. On tuskallista katsoa, kun rakas ihminen tuhoaa itseään, eikä voi auttaa.

Haluaisitko samanlaisen kohtalon?
  2. Maanantai osallistuin elämäni erikoisimpaan saunomiseen. Olimme muutamien tuttujen ja joidenkin vieraiden naisten kanssa alasti lauteilla. Joku heitti aitokiukaaseen löylyä, ja me hikoilimme. Rupattelimme keskenämme ja odotimme jännittyneinä, mitä tapahtuisi.

Pian saunan lasiovesta astui eteemme komea, alaston nuorimies. Hän heitti kiukaaseen löylyä ja alkoi kertoa pohjoisen murteella, miten logiikkansa pitää. Monologi oli dramatisoitu Tommi Liimatan teoksesta Nilikki.

Miehen poistuttua oli pieni tauko, ja seuraavaksi ovesta tuli komea, alaston espanjalainen nuorimies. Hän esitti kirjoittamansa englannin kielisen monologin, About Mr. Doctor, joka käsitteli ihmisten vihaa ja homofobiaa.

Seuraavaksi saunan lasioven ulkopuolelle ilmestyi nuori nainen ulkovaatteet päällään ja monien kassien kanssa. Hän alkoi riisuuntua ja heitteli vaatteitaan pesuhuoneen lattialle. Vaatteet taisivat vähän kastuakin, kun nainen meiskasi ja suihkutteli alastonta vartaloaan. Osin peseytyneenä hän astui eteemme saunaan hiusten hoitoainetta käsissään.
    Hän harmitteli monenlaisia asioita ja oli lainannut ajatuksia Sofie Oksasen Stalinin lehmät ja Pentti Linkolan Voiko elämä voittaa -teoksista.

Olin päässyt osallistumaan Kotiteatterifestivaalien avajaispäivän tapahtumaan. Miesten saunavuoro oli ollut vähän aikaisemmin, ja he olivat nähneet samojen esiintyjien monologit.

Tapahtuma oli erikoinen ja ikimuistoinen. Minusta se tuntui koskettavan ihmistä sekä iholle että ihon alle. Oli ilo saada keskustella yhteisistä kokemuksistamme myöhemmin saunan vieressä olevassa takkahuoneessa. Niin teatterikorkeakoululaiset kuin myös me, heidän yleisönsä, nautimme jokainen omalla tavallamme vaikuttavista elämyksistä.

Olipas löylyt!