Miten teillä näin meillä?

Viiskutonen

Kukaan ei tiedä, että juopottelen. Olen hyvin koulutettu ja -toimeentuleva. En koskaan esiinny julkisilla paikoilla juovuksissa. Töihin menen raikkaana ja hyvän näköisenä. Olen alkoholisti. Kukaan muu ei tiedä, ei edes mieheni. Hän nyt on sietämätön nahjus makaa vapaapäivänsä olohuoneen nahkasohvalla. Minä tipottelen iteksein. Mihin tää johtaa?

47

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

Jatka vaan samaan tahtiin. Ei kuulosta kovin vakavalta alkoholismilta, jos nyt alkoholismilta lainkaan.

• provos

Kukaan ei tiedä? Mutta nyt me tiedetään.

• Tuli mullekin mieleen että provoilet. Harva alkoholisti myöntää olevansa sellainen. Toisaalta, joku syy miksi haluat keskustella aiheesta, joten keskustellaan. Ja tiedän että tuollaisia tapauksia on.
      Mutta se on pelkkää itsensä huijaamista se, että kukaan ei muka huomaa. Pitkäaikainen säännöllinen alkoholin käyttö näkyy kyllä naamassa. Ja eiköhän muutkin huomaa, yleensä vaan ovat niin hienotunteisia etteivät viitsi sanoa. Tässä nousee taas pintaan se iänikuinen lojaalisuuskysymys, joka minusta niin usein on retuperällä. Joko ihmiset ajattelee että ei ole mun ongelma, tai että ei viitsi asiasta mitään sanoa koska ei halua pahoittaa toisen mieltä. Vaikka tuo jälkimmäinen on kaunis asia, se ei aina ole se oikea asia.

• siilimuori

Juu ja kyllä pitkä-aikainen alkoholinkäyttö alkaa näkyä myös maksa-arvoissa, jotka työterveyshuollossa paljastavat liiallisen alkoholinkäytön.

• siilimuori kirjoitti:

Juu ja kyllä pitkä-aikainen alkoholinkäyttö alkaa näkyä myös maksa-arvoissa, jotka työterveyshuollossa paljastavat liiallisen alkoholinkäytön.

Eikä sellaista tilannettakaan tule, ettei muu perhe huomaisi, ei toisen kanssa voi asua huomaamatta. Jos eivät sano mitään, he ovat vaan antaneet elämälle periksi, riittää että on soffa alla :)

• siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

Eikä sellaista tilannettakaan tule, ettei muu perhe huomaisi, ei toisen kanssa voi asua huomaamatta. Jos eivät sano mitään, he ovat vaan antaneet elämälle periksi, riittää että on soffa alla :)

Näinpä. Ja viimesitään silloin kun pitäisi saada kuskia atuon rattiin, paljastuu salatörpöttöly,

• siilimuori

Parasta on että itse ole tiedostanut alkoholismisi. Vielä kun hoksaat tehdä asialle jotain enne todellista romahdusta, vielä parempi. Siis ota vatsuu omasta elämästäsi itsesi vuoksi. Mieti mitä haluat säilyttää ja mitä olet vaarassa menettää.Siis mikä on sinulle tärkeää.

• Kumpi

Turhaa aivan turhaa on sekaantua ihmisten yksityisasioihin. Jos nappailee, se on vain yksi ranneliike korkki auki kulaus pullon suusta tai lasista. Matka jatkuu. En ole holisti mutta kaapista löytyy Remy Martinia kolmen vartin pullo nääs lääkkeenä. Kun yksin asustelee, aika joskus mataa, hyvän virikkeen saa pienestä tujusta.

Sitten kyllä tujaus neuvoa antavaa on parempi kun ne apteekin mömmöt joita lekurit kirjoittaa varsin vähäisin indikaatioin. Tujaus konjakkia selvittää olotilan hetkessä, apteekin mömmöt vaikuttavat sen pakollisen 6 tunnin ajan. Kumpi ja kampi, kumpi on lääkkeenä parempi ----siis kumpi

• siilimuori
        Kumpi kirjoitti:

Turhaa aivan turhaa on sekaantua ihmisten yksityisasioihin. Jos nappailee, se on vain yksi ranneliike korkki auki kulaus pullon suusta tai lasista. Matka jatkuu. En ole holisti mutta kaapista löytyy Remy Martinia kolmen vartin pullo nääs lääkkeenä. Kun yksin asustelee, aika joskus mataa, hyvän virikkeen saa pienestä tujusta.

Sitten kyllä tujaus neuvoa antavaa on parempi kun ne apteekin mömmöt joita lekurit kirjoittaa varsin vähäisin indikaatioin. Tujaus konjakkia selvittää olotilan hetkessä, apteekin mömmöt vaikuttavat sen pakollisen 6 tunnin ajan. Kumpi ja kampi, kumpi on lääkkeenä parempi ----siis kumpi

Samaa mieltä ihmisen yksityisasioihin sekaantumisesta mutta onkos se enää yksityisasia jos itse tekee aloituksen nettipalstoilla ilmeisesti tarkoituksena keskustelun herättäminen aiheesta? Minusta kyse onkin siitä miten itse suhtaudut alkoholinkäyttöösi, aiheuttaako se terveysriskejä. Siis jokainen päättää itse miten haluaa ja mistsä sitten itse kantaa vastuun.

Kiiruhtaako kellon viisari nopeammasti kun otat tujun Remy Martinista?

• Jaahas, aloittaja muistaa aikaisemmat kirjoitukseni hyvin.
      Päätti tehdä minusta ihan aloituksenkin.
      Liekö tuntuu raskaalta, kun ei keksi mitään uutta ja omaa.
      Eipä muuta kommentoitavaa, kaiken olen aiheeseen jo kertonut :)
      Toistakaa!

H.

• ter-anoppi-

hunksz

taisi olla avokkisi tekemä alotus,

• ter-anoppi- kirjoitti:

hunksz

taisi olla avokkisi tekemä alotus,

"ter-anoppi-"

Yritähän fiksua keskustelua.
        Jospa löydät totuuden sieltä jostakin.

H.

• Valinta on sinun. Vuosien kuluttua saatat joutua maksamaan ehkä kovankin hinnan juopottelemisestasi, samoin ihmiset, jotka rakastavat sinua. Olen joutunut seuraamaan tuskallisen läheltä, miten alkoholismi kehittyy.

Ex-mieheni ryyppäsi itsensä loppujen lopuksi hengiltä. Ensin tulivat viinakrampit, eli alkoholistin epilepsia, sitten murtui kallo, kun kaatui humalapäissään. Katosi kielitaito ja muisti, eikä palautunut enää koskaan. Puhuessaan hän etsi suomen kielisiä sanoja lehteä selailemalla, kun ei muuten muistanut sanoja, joita halusi sanoa. Puhelimessa puhuessaan hän ei kyennyt kirjoittamaan ylös muistiinpanoja, eikä siksi sopimaan tapaamisia tms. Hänelle piti lähettää kirje tai postikortti, jossa muistutettiin sovitusta.

Hänen tasaapainonsakin meni niin huonoksi, ettei hän pystynyt enää ajamaan polkupyörää. Prosessi kesti reilut pari vuosikymmentä, ja miehen elämä kulki jatkuvasti alamäkeä. Upea aktiivinen, älykäs, hyväkuntoinen ja reipas mies muuttui hitaasti kulkevaksi, sanoja etsiväksi onnettomaksi rahjukseksi. Ilo ja sisältö katosivat hänen elämästään, samoin ystävätkin vähitellen.

Kuulemma alkoholistille yleinen kuolinsyy vei hänet lopulta. Lapsensa ja minä jouduimme siivoamaan veriset jäljet hänen kotoaan, kun pohjukaissuolensa oli puhjennut. Verta oli joka paikassa. Eteisen lattialle kylpyhuoneen oven eteen oli hyytyneellä verellä piirtynyt hänen ylävartalonsa kuva. - Kammottava kokemus ja surullinen muisto jäi isästä ja aviomiehestä. On tuskallista katsoa, kun rakas ihminen tuhoaa itseään, eikä voi auttaa.

Haluaisitko samanlaisen kohtalon?

• "optimisti-orvokki"

Minä olen nyt 65V.
        Perus-terve juoppo olen ollut koko ikäni.
        Lapseni tuntevat tapani.
        Halivatkin, jos annan luvan.
        Onneksi he ottavat aina ohjeeni mukaisesti.
        Varmaan siksi halivat ihanaa isäänsä.
        Kauanko minulla on aikaa sairastumiseeni?
        Milloin lapseni alkavat minua vihaamaan?
        Vaimoa ei enää ole.
        Ilmeisesti heidän onnensa.

H.

• siilimuori
        hunksz kirjoitti:

"optimisti-orvokki"

Minä olen nyt 65V.
        Lapseni tuntevat tapani.
        Vaimoa ei enää ole.
        Ilmeisesti heidän onnensa.

H.

Totanoi..............
        Jos ihminen sanoo itsestänsä että juoppo, sehän on jonkun sortin diagnoosi, joka sisältää negatiivisen arvolatauksen. Alkoholia voi ottaa fiksustikin säännöllisesti ilman että on juoppo. Jos minä sanoisin ihteäni juopoksi, todennäköisest olisin huolissani alkoholinkäytöstäni, mutta jos juon mitä juon ja katson sen sopivaksi eikä muutakaan ala minua juopoksi kutsumaan, kyse ei todennäköisesti ole juoposta sanan varsinaisessa merkityksessä.

• siilimuori kirjoitti:

Totanoi..............
        Jos ihminen sanoo itsestänsä että juoppo, sehän on jonkun sortin diagnoosi, joka sisältää negatiivisen arvolatauksen. Alkoholia voi ottaa fiksustikin säännöllisesti ilman että on juoppo. Jos minä sanoisin ihteäni juopoksi, todennäköisest olisin huolissani alkoholinkäytöstäni, mutta jos juon mitä juon ja katson sen sopivaksi eikä muutakaan ala minua juopoksi kutsumaan, kyse ei todennäköisesti ole juoposta sanan varsinaisessa merkityksessä.

"siilimuori"

Jaahas, aloittaja muistaa aikaisemmat kirjoitukseni hyvin.
        Toistakaa!

H.

• Siilimuori
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori"

Toistakaa!

H.

Nii. Palstan päällikkö haluaisi vissiin pitää palstan sellaisena et asiaa ei käsiteltäisi uudelleen. Mut kun kyse ei ole vaan hänen tarpeistaan vaan myös muiden. Kaikki eivät tiedä mistä esimerkiski Te olette loiheneet jo jonkun lausuman antamaan. Varsinkaan kun tämä ei ole mikään suljettu piiri, missä voisi vaatia jo käsiteltyjen asioiden diskaamista. Pitäsikä hahmosi harjoitella hie,man toisten huomioonottamista? Mitteepä olet mieltä? Virestien toistaminen ei tee asiasta yhtään kummempaa.

• Siilimuori kirjoitti:

Nii. Palstan päällikkö haluaisi vissiin pitää palstan sellaisena et asiaa ei käsiteltäisi uudelleen. Mut kun kyse ei ole vaan hänen tarpeistaan vaan myös muiden. Kaikki eivät tiedä mistä esimerkiski Te olette loiheneet jo jonkun lausuman antamaan. Varsinkaan kun tämä ei ole mikään suljettu piiri, missä voisi vaatia jo käsiteltyjen asioiden diskaamista. Pitäsikä hahmosi harjoitella hie,man toisten huomioonottamista? Mitteepä olet mieltä? Virestien toistaminen ei tee asiasta yhtään kummempaa.

"siilimuori"

Kieli-oppi-virheet eivät ole koskaan idioottien teho-keinoja.
        Heille ne ovat puutteiden tunnisteita.
        Aito juoppo osaa aina toistaa itseään tyylikkäästi.
        Kuitenkin aina omissa oloissaan.
        Hänen ei tarvitse toisille osaamistaan toitottaa päivin-öin.

H.

• siilimuori
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori"

Kieli-oppi-virheet eivät ole koskaan idioottien teho-keinoja.
        Heille ne ovat puutteiden tunnisteita.
        Aito juoppo osaa aina toistaa itseään tyylikkäästi.
        Kuitenkin aina omissa oloissaan.
        Hänen ei tarvitse toisille osaamistaan toitottaa päivin-öin.

H.

Mieluummin kielioppivirheet kuin muuten vain idiootti.

• siilimuori kirjoitti:

Mieluummin kielioppivirheet kuin muuten vain idiootti.

"siilimuori"

Jään odottamaan, minkä suunnan elämällesi löydät.

H.

• siilimuori
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori"

Jään odottamaan, minkä suunnan elämällesi löydät.

H.

Mussukka, sie et sitä pääse seuraamaan, ehkä vain pienen provokatiivisen nettisiivun. Minä olen suuntani valinnut jo ajat sitten. Sinulla on vielä mahdollisuutesi vaihtaa suuntaa jopa miellyttäväksi jos tahdot.

• flegu

Miehesihän vaikuttaa varsinaiselta ongelmajuopolta tai muuten häiriintyneeltä. Hänestä sinun tulisi olla huolestunut.

• Meillä ei noin..
      ."Jatka vain samaa tahtia" aika typerä neuvo...
      mutta, todennäköisesti annoksesi pikku hiljaa suurenevat, ehkä saat nahjusmaisen miehesi mukaan tuohon harrastukseen ja lopulta kun olette molemmat eläkkeellä niin ongelma on aika iso jo silloin...no hän voi tietysti keksiäkin jonkin kivan jutun johon sinäkin voit mennä mukaan.
      Voit tietenkin nyt jo miettiä onko tuo tissuttelusi loppujen lopuksi sitä mukavaa, mitä elämältäsi haluat ja toteuttaako se sitä unelmaa jota sisälläsi vaiti kannat.

Hei muuten olisiko viisasta kertoa ja näyttää tuolle nahjuksellesi miten turhautunut ja onneton olet kaikesta hyväntuoksuisesta kauniista ja toimivasta ulkokuorestasi huolimatta olet, ainakin ennen kuin kaadut ja lyöt pääsi tai särjet muuten luitasi.

Ainoa neuvo, jonka voin antaa on: lyö sitä ukkoosi nuijalla päähän ja potkaise persuksille, että osaisi olla aktiivisempi mies sinun fiksun naisen rinnallasi.

Onnea elämääsi.

• ent.siivoojaparka

Joku täällä joskus kirjoitti, että hänen on oikein lääkärin määräyksestä nautittava alkoholia joka ilta.
        Mielestäni aloittaja ei ole alkoholisti, jos hän menee töihin joka aamu raikkaana ja hyvännäköisenä. Hänen alkoholinkäyttönsä on yhtä kohtuuden rajoissa kuin hänenkin, jolle lääkäri on määrännyt sen.

• HYI_SUN_NEUVOJASI

ent.siivoojaparka

hyiii noita sinun neuvojasi, ilmeisesti hauatki hänen sairastuvan oikeesti vakavasti alkoholin seurauksena,
        ompa kummalista tukea sinulta alkoholistille huh huh ,
        taidat itsekki olla alkoholisti ja hauat ettei muutkaa tervehdy kun itse et pysty pääsemään irti alkosta,

• rosaliiin

Niin, voin nauttia joka ilta konjakkini tai lumumbani lääkkeeksi ja se on ihan ok.
        Silloin tuskin kirjoittelen tänne ja kyselen, mihin tämä johtaa,

Aloituksesta jäi vaikutelma, että aloittaja oli jotenkin huolissaan omasta
        tissuttelustaan. En tiedä miten alkoholisti määritellään, onko kyse vain seuraavan aamun raikkaana olosta, mutta jos oman juomisen seuraus maistuu kitkerältä ja varsinkin jos vielä keksii syyn juomiseensa, ei ole pahitteeksi jos on huolissaan, vaikka kyse olisi vain tissuttelusta. Alkoholi tahtoo olla aine joka vie ensin pikkusormen ja sitten koko käden.

Nautintoaineena alkoholi on hyvää, nautitaan vaan ja hyvässä seurassa se maistuu vielä paremmalta ja kohottaa tunnelmaa.

• ent.siivoojaparka
        HYI_SUN_NEUVOJASI kirjoitti:

ent.siivoojaparka

hyiii noita sinun neuvojasi, ilmeisesti hauatki hänen sairastuvan oikeesti vakavasti alkoholin seurauksena,
        ompa kummalista tukea sinulta alkoholistille huh huh ,
        taidat itsekki olla alkoholisti ja hauat ettei muutkaa tervehdy kun itse et pysty pääsemään irti alkosta,

Aloittaja ei kertonut mitään, mitä hän sillä tissuttelulla tarkoittaa. Ei se tissuttelu voi vaarallisen runsasta olla, jos hän kuitenkin hoitaa työnsä selvin päin ja on säilynyt hyvän näköisenä vielä tuohon ikään.
        Onhan paljon niitä, jotka ottavat snapsit, viiniä tai olutta joka ilta olematta sen takia alkoholistin kirjoissa.
        Aikoinaan (se oli silloin) yksi kaveri katseli baarikaappiani ja sanoi; ruvetaanks hei dokaan. Luulin hänen tarkoittavan, että nyt edes pienet kännit. Mutta ei, kun vähän maistoi lasin reunalta karhuntassua ja kauhistui; ei, hei, meinaaks sä juottaa mut känniin.
        Se on niin verrannollista, mitä kukakin pitää tissutteluna, dokaamisena, alkoholismina...

• 1eero

Aiheesta voi keskustella lämpimikseen.
      Alkoholi itse on ongelma käyttäjälleen kun ei pysty halitsemaan sitä.
      Ainoastaan itse sen pystyy ratkaisemaan.

• siilimuori

Nii onki. Kukaan mu ei voi sit tehdä kuin itse.Ja kaiksta ei edes ole tekijäksi.

• ligööri

Hengentuotteesi uskottavuus vaarantuu alku- ja loppuosien epäjohdonmukaisuuden vuoksi!

• 2774276

Ilmeisesti sama provokaattori asialla tässä kuin esim. treffialoituksissa? Melkein varmaksi tiedetään sekin kuka on asialla. Motiivi epäymmärrettävä mutta väliäkö hällä.
      Senkus kirjoitellaan jos ei ole muuta tekemistä, eikä varsinkaan muuta ajattelemista :)

• Onnea sinulle, olet vihdoinkin keksinyt sen,

Kaikkihan me olemme provokaattoreita täällä, enemmän tai vähemmän.
        Sinä ilmeisesti kuitenkin ajattelet kun moista pohdit,
        mie en kehtoo edes aatella, kunhan naputtelen ajankuluksi.

Hellurei ja hellät tunteet, nyt lähden ulos...

• 2774276
        rosaliiin kirjoitti:

Onnea sinulle, olet vihdoinkin keksinyt sen,

Kaikkihan me olemme provokaattoreita täällä, enemmän tai vähemmän.
        Sinä ilmeisesti kuitenkin ajattelet kun moista pohdit,
        mie en kehtoo edes aatella, kunhan naputtelen ajankuluksi.

Hellurei ja hellät tunteet, nyt lähden ulos...

"vihdoinkin"???
        Joskus vaan ei saa oltua kommentoimatta. Kivaa päivänjatkoa, minullakin ihan muut suunnitelmat...

• rautamaksa

Turmioonhan tuollainen johtaa. Yksin tissuttelu ja sen salaaminen lienee huolestuttava oire jota saavat kallonporaajat analysoida. Tuo miehesi tietämättömyys on asia johon et usko itsekään.
      Jos tuon ottaisi vakavasti niin kyse voisi olla eurooppalaisesta kulutustavasta mutta yksin törpöttely eliminoi senkin vaihtoehdon pois.

Terveydelliset seuraamukset vaihtelevat yksilöittäin.
      Kaksi tuttavaani on laitettu a-dieetille paljon pienemmänkin kuormituksen johdosta.
      Dokasin itse siihen malliin, ettei vaimoni nähnyt minua selvänä 12:sta vuoteen.
      Sitä ennenkin dokasin jokainen viikonloppu ja kausittain viikoillakin.
      Maksani ei osoittanut vähäisimpiäkään kuormittumisen merkkejä. Kävin vuosittain tarkastuksessa.
      Viime vuodet ovat menneet kausittain. Pari useamman viikon putkea jolloin altistusta on aamuvarhaisesta yömyöhään ja lisänä lyhyitä parin viikon vastaavia pätkiä.
      Väliajat olen täysin raittiina. Kaikki veri- ja sisäelinarvot ovat erinomaisia.

• "rauitamaksa"

Jassoo, sinäkin luit tämän:

"Minä olen nyt 65V.
        Lapseni tuntevat tapani.
        Vaimoa ei enää ole.
        Ilmeisesti heidän onnensa."

H.

• kelpokalle
        hunksz kirjoitti:

"rauitamaksa"

Jassoo, sinäkin luit tämän:

"Minä olen nyt 65V.
        Lapseni tuntevat tapani.
        Vaimoa ei enää ole.
        Ilmeisesti heidän onnensa."

H.

Älä viitsi jatkaa samaa jargonia. Kukaan ei viitsi toistojasi lukea, eikä ole tarpeenkaan.
        Sinut voi unohtaa, siis sivuuttaa huoletta, eikä jää mistään paitsi.

• kelpokalle kirjoitti:

Älä viitsi jatkaa samaa jargonia. Kukaan ei viitsi toistojasi lukea, eikä ole tarpeenkaan.

"kelpokalle"

Mikä minun jankutuksessani on vikana?
        Siinähän minä menen kuin toisetkin.

H.

• oikeinsanoit
        kelpokalle kirjoitti:

Plussa sulle

• lesken

Olen raitistunut alkoholisti. Aina sanotaan, että pisti korkin kiinni. Minä avasin Leijonaviinapullojen korkit ja kaadoin viemäristä alas. Muutama vuosi sitten. Maksa-, rasva-, verenpaine-, kolestroliarvot olivat päin seiniä. Kärsin kaameista krapuloista, enimmäkseen morkkiksesta. Ei krapulassa olla koskaan freesissä kunnossa. Viimeistään vanha viinan haju paljastaa. Aloittaja ei tiedä juomisesta mitään, onnekseen. Tippadokaajat kirjoittavat noin. Kun olin ollut vuoden täysin raittiina,otettiin labrat. Nyt olivat arvot kohdallaan. En voi koskaan ottaa yhtään ryyppyä. Yksi ryyppy voi johtaa perikatoon. Sitä en halua. Sitäpaitsi, nämä vuodet, mitkä olen ollut raittiina, ovat elämäni parhaat.

• bessie-

Ai miten meillä

Se nyt ainakin on varmaa että meillä ei ole, eikä tule koskaan olemaan nahkasohvaa.

• älä.herätä.nukkuvaista

Nahkasohvahan se oli pääasia, jäi kommentoimatta. Meillä nimittäin on, Lord-merkkinen, ainakin 35 vuotta vanha. Kyllä siinä kelpaa väsyneen rötköttää jos ei ole muuta tekemistä.

• viiskutonen-aloittaja

Tiedän, että moni yli kuusikymppinen tissuttelee yksinäisyyttään. Olen myös ymmärtänyt, että palstalla kirjoittaa raittiita alkoholisteja. Sana alkoholisti kolahtaa kuten sana syöpä. Hän joka kertoo olevansa alkoholisti tai syöpäsairas antaa itsestään kuvan, jolla on negatiivinen varaus.

Aloitus on kuviteltu ja moni huomasi alun ja lopun ristiriitaisuuden. Ei kukaan pysty juomalla juomaan ja ajattelmaan, että juominen ei näy esim. aviopuolisolle. Mutta moni pystyy tissuttelemaan (mietoja) siten, että se ei näy ulospäin eikä henki haise, etenkin jos henkilö asuu yksin.Tällaista tissuttelua vosi kutsua ongelmaksi tai ongelmien laukaisijaksi.

• "viiskutonen-aloittaja"

Toistakaa!

H.

• flegu

Aikamoinen rinnastus! Alkoholismi >< Syöpä! Kuvastanee kommentoijan asennetta.
        Alkoholismissa lienee enemmän omaa tuottamusta kuin yleensä syövässä. Joidenkin syöpätyyppien kohdalla niiden saamista voi kai vauhdittaa.

En ole havainnut, että paksusuolen leikkaukseni olisi aiheuttanut minun leimaantumista "huonoksi" ihmiseksi.
        Olin uuttera alkoholismin harjoittelija enkä siinäkään harrastuksessa havainnut ulkopuolisten paheksuntaa ja uritykseksihän se jäikin mutta jatkan harrastusta.

• viiskutonen
        flegu kirjoitti:

Aikamoinen rinnastus! Alkoholismi >< Syöpä! Kuvastanee kommentoijan asennetta.
        Alkoholismissa lienee enemmän omaa tuottamusta kuin yleensä syövässä. Joidenkin syöpätyyppien kohdalla niiden saamista voi kai vauhdittaa.

En ole havainnut, että paksusuolen leikkaukseni olisi aiheuttanut minun leimaantumista "huonoksi" ihmiseksi.
        Olin uuttera alkoholismin harjoittelija enkä siinäkään harrastuksessa havainnut ulkopuolisten paheksuntaa ja uritykseksihän se jäikin mutta jatkan harrastusta.

Leimaantumisesta ei ollut vertauksessani kysymys vaan alkoholisti/syöpäsairas sanojen negatiivisesti pysäyttävästä vaikutuksesta sanojen kuulijaan.

• Juomaton

Jos noin paljon viinasta tykkäät,niin varmasti aina seuraavana aamuna haiset vähintään vanhalle viinalle,Kyllä työpaikalla porukka sen on haistanut,vaikket itse haistakkaan.Ei sinulle kukaan siitä huomauta..Jos et jo ole niin sinusta tulee alkoholisti .Tietysti, jollet lopeta,pallohan on sulla.Onnea valitsemallesi tielle.

• ent.maistelija

Kunnon juominen on miesten hommaa siinä heikot sortuu matkan varrella. Hauskassa seurassa mennee päivä jos toinenkin jopa viikko, lopettaminen on tehtävä kellosepän tarkkuudella siten vältät pahimman krapulan, syöminen ei taho maistua jotain suolasta kuten suolamuikkua ja kylmää kokkel piimää. Par päivää peiton alla huokaillen nii kyl se siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3610
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2866
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      157
      2757
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2361
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      359
      2103
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1830
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1358
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1322
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      25
      1272
    Aihe