Minulla tuli 500 päivää ansiosidonnaista täyteen. Olen nyt sitten putkessa. Liitto maksaa päivärahaa. Mutta kuinka kauan. Kaikki säännöt muuttuvat kokoajan. En tiedä,mikä on minun eläkeikäni. TE-keskus veikkasi 65 vuotta. Tuntuu jotenkin omituiselta,että roikun vielä työttömien listoilla 4 vuotta. Mitään töitä ei tarjota,mihinkään työpaikkaan näin vanhaa ei oteta. Kuitenkin olen kokoajan työnhakijana,eli minun täytyy olla tavoitettavissa aina. Muuten karenssia pukkaa. Jotenkin tämä järjestelmä meille ikääntyneille tuntuu kummalliselta. Kuka tästä systeemistä hyötyy.
Vastaukset 8
- henrjii
54, syntyneenä pääset 63 vee ikäisenä, jonset halua 65 vuotiaana.
Jos työttömyyspäiväraha on enepi kuin eläke, niin kannataa notkua työttömänä, sekin kerryttää eläkettä - eppu2
Googlaa www.keva.fi/fi/elakkeet
- flegu
Tavoitettavissa aina! Ilmoittaudu työnhakijaksi johonkin EU-maahan niin saat 3kk:n "rauhoitusajan". Jos säänöt eivät ole muuttuneet niin kyseisen haun voi uusia kun on hankkinut Suomessa vähintään 1kk:n työtodistuksen.
Ei sinun tarvitse olla tavattavissa aina. Kuka kontrolloi kun työtä ei sinulle tulla tarjoamaan.
- ö-Öö
Naapurit.
Se totta, viranomaisilla ei riitä resurssit rikollisten loispummityöttömien valvomiseen. Pertinteinen naapurikyttäys toimii aika hyvin. Tiedän itsekin pari tapausta, että pummi käryytetty. Tosin, toisessa tapauksessa lisänä oli ulkmaille rekisteröity auto, jolla käytiin suomessa lomamatkoilla.
Hommeli meni liian helpoksi Shengenin sopimuksen voimaantultua parikymmentä vuotta sitten. Aiemmin se oli aika hankalaa, koska työkkäri tarkisti rutiininomaisesti passin leimat.
Liian paljon pummeja, jotka elelee ulkomailla nostellen suomesta etuusuuksia. Sitten ne tulee kuolemaan suomeen. Ois parempi, että kuolisivat ensi, ennenkuin alkavat miettimään ulkomaille muuttoa.
=DW= - Diapami
Ja sinä olet loistava esimerkki mitä seuraa kun psyykkisesti sairaat laitetaan avohoitoon.
- lesken
Kun menen kahden tai kolmen päivän liiton kursseille Helsinkiin,siitä pitää tehdä TE- keskukseen ilmoitus. TE-keskus informoi liittoa, joka maksaa minulle korotetun päivärahan ja matkakorvaukset. Käyn kursseilla monta kertaa vuodessa. Onneksi pääsen niille. Pysyy jotenkin mukana tässä yhteiskunnan menossa. TE-keskus saattaa soittaa ihan milloin vain. Pitää siis olla skarppina, melkein aina. Ap
Nykyisin saa onneksi osallistua vapaaehtoistehtäviin esim erilaisissa järjestöissä. Toista oli oman työttömyysjaksoni aikana joskus 55 ikäisenä. Onneksi sain tilaisuuden työvoimapoliittiseen koulutukseen ja sitten myös pätevyyden uuteen ammattiin.
Jos opiskeli työttömyysaikana omatoimisesti muuta kuin työvoimatoimistossa tarjolla olevia kursseja, ei ollut oikeutettu työttömyyspäivärahaan. Jouduin pysäyttämään opintoni, joita olin tenttinyt työn ohella aikaisemmin. Kyllä ketutti ja tuli valitettua moniin suuntiin. Nykyisin taitaa jo olla hieman väljemmät rajoitukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831704
Kai mua vähän
Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine1391263Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä
Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i1261015Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee
Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku29913S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä
Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant32835Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀41788KP-Sesongilla ongelmia?
Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi14714Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen
Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁68690Mitä vit,,tua!
Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul30678Hyvä Kukkola! toitte tänne taas jotain uutta
Niin sitä pitää! Kehittää oikeasti tarjontaa. Nyt on maut kohdillaan! Käykäähän herkuttelemassa wingseillä ja siipiweikk69640