Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sarika4
profiilit
sarika4
sarika4
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
290
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
saattoi nähdä jonkun/joitakin olkihattuisia. Arvasinkohan oikein?
02.12.2004 15:48
Niin, kerrotko?
Täällä osa on kovin suuttunut mielipiteestäni, ehkä joissakin kohdin kirjoitus on mennyt överiksi, anteeksi niille jotka pahoitin. Mutta en pyydä anteeksi tuota missään tapauksessa, että Herran meille suomia lapsia ei tarvitsisi vastaan ottaa vaan ehkäistä. Se ei ole Herran tahto, että puuttuisimme siihen.
Kumpa edes joku ymmärtäisi tämän asian, joku joka on ollut kahden vaiheilla.
02.12.2004 11:59
mutta kohta tähän ketjuun ei kai pysty kirjoittamaan, kun jo sata vastausta. Elikkä jonku kai pitää avata samasta aiheesta uusi ketju, jos jolla kulla jää sanomiset kesken. Mikä lie se raja, siis vastausten raja.
01.12.2004 16:07
sama kuin VL vanhapiika. Kai muuten vain laitoit tuohon tuon sitten, vaiko kysyäksesi asiaa. No, siis kirjoittelen täällä Leenu.n:llä. Tosin joskus poikkeuksena olen muullakin nikillä kirjoittanut, siitä on aikaa.
01.12.2004 16:02
Myös Jan Husia syytettiin harhaopista. Lue tosta alempaa siitä, laitoin sinne linkinkin.
01.12.2004 15:03
Raamatussa on, että lapset on Herran lahja.
Ja sekin, että naisen osaksi tuli kivulla synnyttää.
Sekin myös, että ihmisen osa on lisääntyä ja täyttää maa.
Myös niinkin on, että lopun ajalla ihmiset harrastavat haureutta eivätkä lisäänny.
Mutta ihmeen paljon on herättänyt keskustelua tämä aihe.
01.12.2004 15:02
1. En yhtään
2. En yhtään
3. En ole laskenut vaippojen vaihtojen määrää
4. Ainakin yksi vauva on valvottanut
5. Olisko vielä joku kysmys?
01.12.2004 14:47
ole yksikään lääkäri vielä ylpeäksi sanonut. En siis joko ole lääkärin mielestä ylpeä, tai sitten niin, että en ole juuri sinun kaltaisesi lääkärin luona käynyt. Sinä ainakin ole kovin suorapuheinen... Ai niin, ethän toki voisikaan ollut kenellekkään "sinkulle" sanonutkaan mitään ehkäisystä. Mutta jos sitten joskus, kun olen naimisissa ja raskaana (jos olan) alat (joku lääkäri alkaa) päivitellä ehkäisemättömyyttäni ja mainitsee ylpeäksi, niin silloin vois ainakin arvata, että kyseessä ehkä on lääkäri nro 1.
01.12.2004 14:44
Olen kyllä ollut hoitamassa lapsia pidempäänkin ja lapsen takia en myöskään ole saanut yötä rauhassa nukkua, kun se on ollut sairas.
Mutta Herra sinut kiinniottakoon.
01.12.2004 14:34
Ja nykyään yhä harvempi kuolee synnytykseen. Tosin varmastikin komplikaatioita on, ei synnytys olekaan tarkoitettu helpoksi asiaksi. Kuka synnytystä ei ainakin vähän pelkäisi? Mutta miksi huolehdit noin ylenpalttisesti?
01.12.2004 14:30
mä olen lapsena Raamattuluokkaa käynyt, rippikoulun olen käynyt myös. Raamattua olen lukenut silloin tällöin. Seuroissa luettu Jumalan Sana on jäänyt myös mieleen. En voi sanoa, että kaikki. Lukiossa yhdessä kurssissa oli Raamattutietoa ja tais just siitä kurssista tulla 10.
01.12.2004 14:28
se siinä?? Herran nuhteessa ja Herran kurissa ainakin kannattaa olla.
01.12.2004 14:21
tulet murheelliseksi mun kirjoituksestani? Ja miksi muuten laitat tuohon sinkku-Leenu? Oletko itse kenties sinkku, vaiko minkä vuoksi haluat sitä asiaa korostaa? Ei mua normaali elämässäkään muuten puhutella sinkku-Leenuksi.
Edelleen kantani on se mikä on. Herran lahjojen vastaan ottamista ei kannata ehkäistä. Eikä täällä maailmassa ihmisen aika ole järin pitkä lopen lopen.
01.12.2004 14:20
ottaa sinut kiinni myöskin. Olitpa sitten kaahari tai et.
01.12.2004 14:12
Hoidatanpa hyvinkin. Tokihan hoitoja oli jo Raamatun aikanakin. Siellä mainitaan esim viina. Nykyäänkinhän on alkoholia esim. yskänlääkkeissä. Tokihan me hoidamme saamaamme elämän lahjaa täällä.
01.12.2004 14:08
Jumala kyllä pitää huolen. Jotka häneen turvaavat, niin toki saavat avun. Sekin voi olla yksi koetinkivi, jaksaako luottaa Jumalaan. Ei tässä pidä ottaa mitään jyrkännettä vertauskuvaksi. Herran tahdosta kun on kyse. Ja lapsethan on Herran lahja. Ei Jumala anna liikaa lahjoja. Ja sekin muuten on hyvä asia, kun uskovainen pääsee taivaaseen. Hänelle itselleen.
01.12.2004 14:05
su viisaampi. Jumala on kaikkitietävä. Ja kuten on lapsista sanottu: Herran lahja. Ei pidä ehkäistä ottamasta Herran lahjaa vastaan. Tällä ajalla varmasti, jos milloin, meikäläisten suuret lapsiperheet huomioidaan. Toki huume-ihmisiltä tulee huostaanottaa lapset, ja adoptiojonojahan on, kuten tiedät.
Jumalan Sana menee ihmissanan edelle. Myös usko on lahja, senkin ihminen voi ehkäistä vastaanottamasta. Jumala tosin vetää ihmistä ensin, ellei vedä, niin ihminen ei voi itse tehdä mitään. Jumala voi antaa nöyrän mielen, myös sinullekin. Jumala voi siis ottaa kiinni myös sinut.
01.12.2004 13:56
Ei ole lupa ehkäistä. Herra katsoo, antaako lapsen vai ei. Jumala on lääkäriä viisaampi. Ja jos äidin aika on täällä maallisessa elämässä ohi, niin on. Herra tietää meidän elinpäivämme. Sitten sellaista, että ei sukupuolista kanssakäymistä pidä tietenkään vastoin tahtoa tehdä. Jos ei kykene, niin ei tarvi. Vaan sekin asia on niin, että milloin molemmille sopii. (Esim synnyttämästä tultuaan ei äidin fysiikka ole sillä mallilla) Lihan työt pitää Hengen kautta kuolettaa. Eikä ihminen ole eläin, mikä olisi viettien ja vaistojen vietävänä...
01.12.2004 13:50
on Herran lahja. Jumalan lahjan saamista ei kannata ehkäistä.
Myöskin niin on, että ei Jumalaan voi sillä tavalla turvautua, että heittydynpäs alas jyrkänteeltä Herraan luottaen. Se on väärin käyttöä. Ei sillä tavalla saa kiusata Jumalaa.
01.12.2004 13:40
Ja kyllähän Paavali kehoitti muuten niinkin, että parempi olla kuten hän eli yksinäisenä... Mutta sanoi myös, että parempi naida kuin palaa. Tokihan jos löytyy mieluinen, niin mielellään menee naimisiin. Tosin kukaan tuskin Suomessa nykyään vastahakoisesti lähtee naimisiin.
01.12.2004 12:27
6 / 15