Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
aito-arska
profiilit
aito-arska
aito-arska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
341
Kommenttia
1289
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suomen on kohta pakko liittyä Natoon, jos ei muista niin taloudellisista syistä. Oman uskottavan puolustuksen ylläpitäminen ja kehittäminen niin vanhoja kuin uusia uhkia vastaan vaatii niin paljon rahaa, ettei siihen meillä ole yksinkertaisesti rahaa.
Natoon liittymisen kannattajia on ollut hienoinen vähemmistö kansalaisista mutta uskoisin, että se asiantila on muuttumassa. Ukrainan esimerkki näytti meille mitä tapahtuu valtiolle jonka suvereeniteettiä loukataan suurvallan toimesta mutta joka ei ole sellaisessa liittoutumassa mukana joka tarjoaisi vastavoiman loukkaajaa vastaan.
Viime päivinä on uutisoitu Venäjän armeijan suunnitelmista kasvattaa huomattavasti aseellista voimaansa Murmanskin alueen Kantalahden piirissä, Alakurtissa lähellä Suomen rajaa. Alakurttiin on jo sijoitettu uusi motorisoitu jalkaväkiprikaati. Entisten joukkojen lisäksi.
Miksi tätä voimaa kasvatetaan näin lähellä, runsaan viiden peninkulman päässä suomen rajasta?
Venäjä on kalistellut aseitaan nyt entistä runsaammin viimeisen vuoden aikana. Nyt olisi viimeinen hetki herätä ja ottaa pää pensaasta ja varautua ja varustautua pahimpaan. Natoon liittyminen olisi tae siitä, että vuoden -39 tapahtumat eivät toistu.
14.01.2015 19:24
"Vasta sitten kun kun on päihdytty tukevasti, astuu sisäministeri estradille"
Se on tämä suomalaisen alkoholipolitiikan hoitaminen kuin krapulan loiventamista. Kellosepän työtä. Jos menee hiukan yli niin heittää takaisin humalan puolelle.
Mutta toisaalta hyvähän se on, että on monta ministeriä hommaa hoitamassa. Voivat sitten kukin toisiaan syytellä siitä kun homma menee pieleen. Halvan alkoholin tuonti Virosta ja muualta Eu:sta jatkukoon...
14.01.2015 13:33
On niitä ennenkin kiinalaisia tänne töihin tullut. Tai oikeammin tuotu.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1073970700/Kolmisen+tuhatta+kiinalaistatuli+Suomeen+toihin+jo+1916
"Ensimmäisen maailmansodan aikaan maahan tuli linnoitustöihin noin 3 000 kiinalaista. Surkeissa oloissa pidetyistä miehistä osa karkasi pian omille teilleen ja elätti itseään kerjäten ja ryöstellen."
13.01.2015 19:35
Anteeksipyyntöä ei tarvita koska sitä ei pyydetä. Avauksesi ei koskenut palstan aihetta. Olet oikeassa siinä, että olet ainoa ja oikea REKISTERÖITY tuolla nimimerkillä. Se riittää minulle.
Linkin takana oleva artikkeli on itse asiassa hyvä.
13.01.2015 16:16
Sinällään ei haittaa koska ei minun tarvitse nostoviestiä etsiä mistään välistä mutten isommin arvosta, että joku kiusaamistarkoituksessa kuukausia vanhoja viestejä nostelee ilman, että kommentoi niitä.
12.01.2015 19:58
Eikös ne sinun vanhat kirjoituksesi ole S24:n arkistossa josta kuka vaan ne voi käydä nostamassa. Huomasin, että vanhoja kirjoituksiasi on nostettu esille, jonnekin sinne pitkän ketjun välikommenttiin on vain kirjoitettu jokin fraasi ja näin se on jälleen nostettu esiin. Olen poistanut sen nostoon tarkoitetun fraasin koska näen sen helposti viimeksi kirjoitettuna viestinä.
12.01.2015 19:56
Suomalaisen kansanluonteen tuntien niin tuo ei olisi hyvä idea, että rynnäkkökiväärejä alettaisiin jakaa miehille reserviin. Siinä saatettaisiin perjantaipullon voimalla lähteä selvittelemään tonttien rajoja naapurin kanssa tai muita erimielisyyksiä.
11.01.2015 23:40
Kirjoittajana sääntöjen kolme ja neljä noudattaminen on helppoa kun keskittyy kirjoittamaan vain palstan aiheesta. Palstan aiheeseen ei kuulu millään lailla toisten kirjoittajien tekemiset tai tekemättä jättämiset.
Luotsin kannalta sääntöjen 3 ja 4 valvominenkin on helppoa. En salli minkäänlaista toisiin kirjoittajiin kohdistuvaa kirjoittelua.
Yritän noudattaa niin palstan valvonnassani kuin muussa elämässäni KISS-periaatetta. :)
http://fi.wikipedia.org/wiki/KISS-periaate
11.01.2015 17:06
Ei sitä tiedä vaikka tulevaisuudessa valtio vielä joutuisi lamakouristuksissaan työllistämään ihmisiä kuten ennen tehtiin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hätäaputyöt
11.01.2015 16:06
Annanpa tämän avauksen olla jonkin aikaa sillä sisältäähän se asiaa palstan periaatteista.
Minä toteutan täällä palstan sääntöjä sallimalla laajankin keskustelun politiikasta ja poliitikoista ja se usein sisältää monia eri elämän osa-alueita. Kaikesta aiheiseen liittyvästi tulisi kuitenkin keskustella asiallisesti.
Mutta näistä palstan säännöistä pidän kiinni:
Palstalla ei saa.
•Julkaista viestiä, jossa on pelkkä linkki
•Massapostittaa viestejä useille eri palstoille
•Hyökätä toisia käyttäjiä vastaan tai uhkailla toisia käyttäjiä
•Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista käyttäjistä
•Esittää perättömiä väitteitä
•Keskustella yksittäisestä luotsista, hänen toimistaan tai hänen poistamistaan viesteistä
Näistä ei saa-säännöistä ei neuvotella. Joka sitä yrittää niin vastaan hänelle, että: "it is my way or highway.
11.01.2015 15:05
Poliitikkojen tulee kuitenkin julkisuuteen asettuneina sietää terävämpää kielenkäyttöä heidän asioistaan. Uskontoon liittyvät asiat tulee tässä siis myös esiin koska kuvastaahan uskonnolliset asiat myös poliitikon/ehdokkaan arvomaailmaa .
Samoin myös ulkonäköön liittyvät asiat tulee sietää vaikkei politiikkaa/vaalit mikään missi/misterkisa olekaan. Asiattomat kommentit yritän toki pitää poissa.
Eihän se nyt niinkään voi mennä, että täällä pitäisi poliitikkoja käsitellä silkkihansikkainen ettei kenellekään tule paha mieli.
09.01.2015 18:29
Jos joku kokee Paavon hyväksi ehdokkaaksi niin siitä vaan ääni Paavolle. On ainakin erittäin kokenut politiikan konkari joka osaisi varmaan hallita minkä tahansa ministerin pestin joka hänelle tulee vastaan.
09.01.2015 18:13
Politiikasta ja poliitikoista tulee saada kirjoittaa hieman terävämmällä kynällä. Itse asiassa poistin kuitenkin nuo Väyryseen ja Sipilään kohdistuneet herjausketjut koska alkoivat mennä mauttomiksi pissa ja kakkajuttuineen.
09.01.2015 18:10
Sipilä PM. Tuomioja UM. Väyrynen sisäministeri. Oisko tämmöistä? Luulen, että punamula sopii keskustalle.
09.01.2015 17:25
Yrittävät vain kokeilla sanavapauden rajoja tällä palstalla. Tuskin nyt yksikään järkevä ihminen tekee äänestämispäätöksiään S24:n keskustelupalstojen keskustelujen perusteella.
09.01.2015 17:20
Mites se M.Nykänen aikoinaan lohkaisi toimittajalle jossain Obesdorffin vai oliko Garmisch-Partenkirchenin maisemissa kun Matilta kysyttiin ennen hyppyään Matin mietteitä:
" Kirkkovenehän se aina on mielessä mutta hypätään nyt ensin".
09.01.2015 16:15
"Mihin gallupiin tuo Maikkarin laskelma oikein perustuu?"
Ei ehkä mihinkään tarkasti rajattuun gallupiin koska on kerätty puolen vuoden aikana. Noin paljon ihmisiä kun haastatellaan niin luulisi virhemarginaalin olevan melko pieni.
"Lähes 19 000 haastatteluun perustuva aineisto kerättiin puolen vuoden aikana. Selvityksen toteutti Taloustutkimus."
09.01.2015 14:20
Paavo kuin Paavo. Ei nimi ehdokasta pahenna. Mutta viime vaaleissa äänestin Paavo Lipposta yhtenä runsaasta parista sadasta tuhannesta Paavoa äänestäneistä ensimmäisellä kierroksella ja toisella Sauli Niinistöä.
Sitten olisikin ollut enemmän pähkäilyn paikka jos Lipponen olisi päässyt toiselle kierrokselle. Lipposen menestymättömyys vaaleissa johtui ehkä kuitenkin siitä, että oli ollut sivussa päivänpolitiikasta jo vuosia, käytännössä keväästä 2003 lähtien vaikka nelisen vuotta eduskunnan puhemiehenä toimikin.
Mutta hyvä näin. Olen ollut Niinistön kohta kolmen vuoden presidenttiyteen tyytyväinen.
09.01.2015 09:06
Uusia ennusteita pukkaa joten nostetaanpa tämä aloitus. Enää 100 päivää vaaleihin. Ota osaa vaaliveikkaukseen ja voita itsellesi keskustapalstan parhaan ennustajan titteli.
09.01.2015 08:39
Mites avaaja on 4 kertaa maraa päässyt äänestää? Yhden kauden presidenttinä kun oli joten maksimimäärä äänestyskerroissa olisi 2.
Itse olen myös urkkia äänestänyt. Manua, Elisabethia, Tarjaa ja Paavoa sekä Saulia olen myös äänestänyt.
09.01.2015 06:38
53 / 65