Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

503

1. samoin sinulle ja kaikille.
  2. kirjoitan (Raamatun antamin sanoin) vain siksi, että jokainen ne luettuaan ymmärtäisi, että ei tämän kaltaista Rakkautta ihmissydämeen voi aikaansaada mikään muu, kuin itse Jumala.
    Ja vain kaksiteräisen Totuuden miekan haavoittamaan ja Jeesuksen Kristuksen veren puhdistamaan ja parantamaan sydämeen se voidaan antaa.

Kysyit, mistä voin olla varma, kun ei kukaan ihminen ole sitä minulle sanonut. Onhan Jumalan todistus suurempi.

Jos hän on jo antanut Henkensä vakuudeksi sydämeeni, niin että henki itse todistaa henkeni kanssa, niin miksi epäilisin.

En ole todellakaan kuullut Jeesuksen huutavan taivaasta, enkä pimeästä huoneesta - ja missä Sanassa näin sanottaisiin tapahtuvaksi? Mutta Sana kyllä sanoo, että saamme Hengen todistuksen
    sisimpäämme.

Kysyit vielä, missä ja miten aterioimme.
    Se oli kotonani ollessani 17-vuotias. Olin saanut synnin tiestä täydellisesti tarpeekseni, kaipasin puhtautta ja löysin sen. Sain tulla lapseksi jälleen - Jumalan lapseksi.

Se tapahtui yksin ollessa ja Johanneksen evankeliumia lukiessa. Ahmin sen kannesta kanteen ja tunsin olleeni runsaalla, ihmeellisellä aterialla. Avoimesta ovesta oli käynyt sisälle Hän, joka sittemmin, vähä vähältä muutti elämässäni aivan kaiken uudeksi.

Nyt olen jo isoäiti, mutta en voi kyllin kiittää Jumalan viisautta ja kaikkivaltiasta voimaa, miten hän omiansa kasvattaa ja johdattaa. Ja antaa kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.

'Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan, sydänpäivään saakka'.

Vielä Juudaksesta sen verran, että kunpa hän raukka olisi ymmärtänyt mennä Jeesuksen luo tuskissaan, mutta hän meni vihollisten luo.
  3. on kokonaan Totuus ja joka sitä vastaan nousee, nousee Pyhää Jumalaa vastaan.

Mutta tulee myös huomata, että Raamatun sanalla fariseukset vastustivat Jeesusta.'Tutki ja näe, ettei Galileasta nouse profeettaa'.

Jeesus sanoi: 'Te tutkitte kirjoituksia ja teillä on niissä mielestänne iankaikkinen elämä. Ja ne juuri todistavat minusta.'

He eivät kuitenkaan nähneet niissä Häntä. He eivät odottaneet. Simeon ja Hanna olivat nähneet ja he odottivat - he myös saivat hänet nähdä elävänä ja todistivat Hänestä Pyhän Hengen antamin sanoin.

Tarvitaan silmät,joilla nähdä ja korvat kuulemiseen - Jumalan Pyhän Hengen avaamat - ja myös vastaanottavainen, nöyryytetty sydän, sillä: 'Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillään, mutta rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois'.