Vapaa kuvaus

Aloituksia

489

Kommenttia

8309

1. >>> bushmanni, olet säälittävämpi kuin mikään uskovainen ikinä. Tuomitset Jumalan "rikoksesta", johon et edes usko. umpihullu nutcase. >>>

Nämä voivat olla pyhpyhille armottoman vaikeita asioita käsittää, mutta en minulla ole mitään ongelmia kirjoittaa jonkin uskonnon pyhän höpinän sekoiluista, vaikka en siihen itse usko.

Juutalaiset eivät usko, että Nooan tuhotulva olisi totta tai että juuri mikään VT:n kerotmus olisi totta, mutta ei se ole heille mikään ongelma.
  2. >>> Ei ollut puuta heinää - valitettavasti. >>>

Rakas Alex. Oli puuta heinää ja vain ja ainoastaan sinun sairaan mielesi mielikuvituksen tuotetta.

Sinä et tunne minua, et tiedä minua, et tiedä minusta mitään henkilökohtaista, joten jokainen sinun psykologinen profiilisi minusta on sinun henkilökohtaisen ongelmasi tulosta, ei mitään muuta. Minä olen sinulle pakkomielle, olen ollut jo vuosia ja yhteenkään viestiini et ole koskaan kirjoittanut juuri mitään järkevää, vaan sinulla on pakonomainen tarve kirjoittaa vain minusta.

Sinusta voisi laatia ihan samaa soopaa, eli olet ollut jossain lahkossa, olet katkera, kuoleva vanha ukko, jonka jumala on hyljännyt jo aikoja sitten ja nyt minä sitten vain kopioisin tätä hevon kukkua jokaiseen viestiin sinulle, niin käyttäytyisin juuri kuten sinä käyttäydyt.

>>> ansaitset saada kuulla totuuden sanat >>>

Sinun sanasi eivät ole totuutta nähneetkään, vaan ne ovat sairaan mielen ja mielikuvituksen tulosta, jonka aiheuttaa sinun sairaalloinen pakkomielteesi minuun.

>>> sinusta on tullut täysin tunnoton ihmisten pilkkaaja >>>

Ainoa mitä minä pilkkaan, ovat typerät ja perustelettomat mielipiteet, jos jotain pilkkaan. Ja typerät mielipiteet ansaitsevat sen, noin yleisesti.

Sinä pilkkaat ihmisiä, keksit heistä soopaa jne. Joten katso peiliin, kun vielä kehtaat.

Sinun uskostasi voisi päätellä jotain, eli koska sinä kykenet pilkkaamaan muita ja keksimään muista paskaa enemmän kuin laki sallii, niin et sinä mihinkään jumalaan edes usko tai kuoleman jälkeiseen tuomioon, koska sillä ei tunnu olevan sinuun mitään vaikutusta. Jos sinä johonkin kyttäävään taikaukkoon uskoisit, niin sitten sinä ehkä et kehtaisi keksiä muista paskaa tuolla tahdilla, mitä nyt teet.

>>> minusta saat kirjoitella ihan mitä tykkäät >>>

Miksi ihmeessä minä sitä tekisin? Eiköhän se riitä että sinä kirjoitat toisista mitä tykkäät ja puuta heinää ja keksit omiasi.

>>> että jonkinlaista vastuuta tulisi sinunkin kantaa ennen kuin latelet näitä itsetietoisia olettamuksiasi. >>>

Tästäkin voisin jotain vähemmän mairittelevaa keksiä, mutta eiköhän jokainen järkevä lukija osaa tuosta jotain päätellä. Vai että mitä latelen itsetietoisia olettamuksia, mutta Alex ei sitä tee. Herkullista, todella herkullista.

>>> Kysymys: Oletko itse huomannut että käytöksesi on muuttunut huonommaksi kuin mitä se oli muutama vuosi sitten. >>>

Ehkä aavistuksen terävämmäksi, luulisin.
  3. >>> Veli Bushmannin esittämä tulkinta ei kuitenkaan ole normaali kristillinen tulkinta. >>>

Ei niin, vaan minun versiossani luetaan teksti ja mietitään että mitä siinä sanotaan.

Kristilinen tulkintahan tarkoittaa sitä, että luetaan teksti ja sitten sen sisältö määräytyy yhteisesti aiemmin sovitun "sisältötulkinnan" perinteen mukaisesti, joka usein ei vastaa mitenkään tekstiä ja mitä se kertoo.

Näin raamatusta on tulkittu mm. kolminaisuusoppi jne.

>>> Tulkinta lähtee Raamatun opetuksesta, jonka mukaan Jumala on rakkaus. >>>

No jos se lapsia hukuttavaan yliluonnolliseen henkiolentoon sopii, niin olkoon niin.

>>> Tässä tilanteessa rakastava Jumala ei toimi tuhotakseen vaan pelastaakseen >>>

Niinpä. Oletko muuten koskaan miettinyt sitä, että miten edes yliluonnollinen äly ei keksi mitään muuta keinoa ongelmiin kuin väkivalta ja tuho?

Mutta hyvä esimerkki kristillisen perinteen ajattelusta. Kun Jumala hukuttaa koko maailman elämän, muutamaa eläinparia ja ihmistä lukuunottamatta, niin hän ei tuhoa, vaan hän pelastaa.

Näin mustasta saadaan valkoista. Kansanmurhasta tuleekin pelastustyö. Nerokasta. Miksihän Natsi-saksan ylin johto tuomittiin kansanmurhasta, eikä suinkaan palkittu eurooppalaisen kansan puhtauden pelastustyöstä?

Onneksi tuomarit eivät soveltaneet kristillistä tulkintaperinnettä heidän tekosiinsa.

>>> Tekstin ydinajatus on sanoissa: ”Mutta Jumala ei unohtanut Nooaa eikä villieläimiä ja karjaeläimiä. Ilmaisu tarkoittaa armoa ja rakkautta. >>>

Jumala unohti miljoonat ihmiset, naiset, lapset, syntymättömät lapset ja mitähän se tarkoittaa? Ai niin, pelastustyötä!

>>> Jos joku saarnaa, että ihmisten tulisi osoittaa rakkautta ja laupeutta tai että pitäisi olla oikeudenmukainen - minkä tulkinnan mukaan se ei ole parannussaarnaa?? >>

Onneksi jumalat voivat osoittaa ylivertaista ongelmanratkaisukykyään sekä rakkauttaan kansanmurhien yms muodossa.
  4. Vai niin. Sekava ystäväni ei ymmärrä lukemaansa vaan pistää entistä sekavampaa tekstiä kehiin, että jospa se siitä.

Etkö todellakaan ymmärtänyt avausvististäni yhtään mitään, koska kirjoitat näin:

>>> Nooakin saarnasi. .... Paatti riitti jopa saarnan lisukkeeksi, että jotain tapahtuu.... Porukka vain mussutti ja pahuutensa vain lisäsi ja sukupolvensa siemen jatkoi sitä. >>>

Minä tuossa ensimmäisessä viestissä todistin raamatun avulla, että Nooa ei saarnannut edes yhtä sekuntia, vaan Jumalasi oli päättänyt julmasti murhata hukuttamalla kaikki, ilman mahdollisuutta parannukseen, niin sinä jatkat valehtelemista, että Nooa saarnasi parannusta.

Mikäli Nooa saarnasi parannusta, niin todista se raamatun avulla tässä ja nyt.

Lisäksi todisteena ovat Jeesuksen omat sanat, jossa Jeesus todistaa, että tuhotulva yllätti ihmiset täydellisesti, eivätkä he aavistaneet yhtään Jumalasi julmaa joukkomurhaa.

Nyt tietenkin ihmetyttää se, että miksi pitää valehdella, että Nooa saarnasi parannusta, vaikka sitä ei oikeasti tapahtunut?

Onko teistäkin Jumalan kammottava joukkomurha niin kauhea, että jotain pitää keksiä sen puolustukseksi, eli keksitään että ihmisille annettiin mahdollisuus parannukseen, mutta he eivät sitä ottaneet vastaan, joten siksi kaikki oli pakko murhata?

Tietenkin se muuttaisi hieman tilannetta, että jos ihmisille annettiin varoitus ja saarnattiin parannusta, mutta raamattu todistaa itse hyvin väkevästi, että näin ei todellakaan tapahtunut, vaan joukkomurha tuli kuin varas yöllä, täysin odottamatta ja arvaamatta.