Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
v.aari
v.aari
v.aari
Liittynyt 15v sitten
96
aloitusta ·
5326
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
korvakärpänen+kirjoitti:+«Tottakai+on+uskonto,+niinkuin+kaikki+muutkin+ismit.+Ateismia+ei+olisi+ilman+uskontoja,+joten+on+uskonnoista+lähtöisin.»
Vegetarismia+eli+lihan+syönnistä+pidättymistä+ei+olisi+ilman+lihansyöntiä,+joten+se+on+lihansyönnistä+lähtöisin.+Tästä+kai+sitten+päättelet,+että+vegetarismi+on+lihansyöntiä?
Alkoholista+pidättymistä+eli+täysraittiutta+ei+olisi+ilman+alkoholijuomia+ja+niiden+juomista.+Täysraittius+on+siis+alkoholin+juomista.
Tämä+alkaa+vaikuttaa+Trumpin+vaihtoehtoisilta+faktoilta.
09.03.2017 20:14
Et+sitten+ymmärtänyt+hävetä,+vaan+jatkat+valehtelua.
Osoita+jollakin+paremmalla+kuin+pelkällä+omalla+väitteelläsi,+että+minulla+on+sokea+usko+Jumalan+olemattomuuteen.
Sanoin+sinun+valehdelleen,+koska+väität+minun+kirjoittaneen+sellaista,+mitä+en+ole+kirjoittanut.
Olemattomuuksia+ei+voi+todistaa.+Todistamisen+velvollisuus+on+sillä,+joka+esittää+väitteen+jonkin+olemassaolosta.
Subjektiivisia+kokemuksia+ja+lausuntoja+on+aivan+minkä+tahansa+olemassa+olevan+aatesuunnan+tueksi.+Niillä+ei+todisteta+yhtään+mitään.
Saat+pitää+kaikin+mokomin+pyhät+helmesi.+Mutta+lakkaa+panettelemasta+toista+keskustelijaa,+kun+et+pysty+väitteitäsi+todistamaan.
09.03.2017 20:07
Et+siis+pysty+millään+puoltamaan+väitettäsi,+että+minä+olen+jatkuvasti+tuputtanut+täällä+hatusta+vedettyjä+ateistisia+uskomuksiani+ja+lähinnä+scifitason+tieteisuskoani.
Kaivelun+vastenmielisyyteen+vetoaminen+on+naurettava+väistö.+Miksi+sinusta+ei+ollut+yhtä+vastenmielistä+kirjoittaa+noita+valheitasi?
Ehdotan,+että+menet+nurkkaan+häpeämään+ja+laitat+pölkkypäämyssyn+päähäsi.
http://prisonbooks.info/wp-content/uploads/2015/02/dunce_cap.jpg
09.03.2017 18:33
Tuosta+Hikipediasta+olisi+hauska+saada+tähän+hiukan+äänestystä.
Kohdistuuko+satiiri+enemmän+ateismin+kannattajiin+vai+vastustajiin?
Minusta+erilaiset+ateismia+koskevat+väärinkäsitykset+olivat+lähinnä+pilkan+kohteena.
09.03.2017 18:27
Ai+niin,+ne+esimerkit+väittämistäsi+jutuista,+joita+mukamas+olen+kirjoittanut+tänne.+Onko+niitä+noin+vaikea+löytää?
09.03.2017 17:32
Yleensähän+ne,+jotka+ajattelevat+maailmasta+eri+tavalla+kuin+MINÄ+ovat+erittäin+huumorintajuttomia.
Jännä+juttu+tosin,+että+minä+tunnen+paljon+huumorintajuisia+niin+ateistien+kuin+eri+sorttien+uskovaistenkin+joukossa.
Linkkaamasi+riemukas+Hikipedian+juttu+on+suurelta+osalta+nimenomaan+ironinen+satiiri+kaikista+niistä+väärinkäsityksistä,+joita+ateismista+on+liikkeellä,+varsinkin+fundamentalistiuskovilla.
09.03.2017 17:31
Nyt+lopultakin+paljastit,+minkälainen+palaute+sinulle+kelpaisi.+Tämä+on+edistystä+ja+kiitos+siitä.
Siispä+ne,+jotka+vastaavat+avauksiisi+AAMEN!+ovat+niitä+krist+raam+ut+YHTÄ+pitäviä,+joita+olet+kaivannut.+Eihän+tuo+ollutkaan+niin+vaikeaa+lopulta.
Minua+ei+huvita+vastata+AAMEN!+vaan+laitan+sen+sijaan+Hiphurraa+kivakiva+jee+jee.
09.03.2017 15:34
Kysymys+oli+siitä+mukamas+loogisesta+perusteesta+kristinuskon+tunnustamiseen,+että+kannattaa+uskoa+varmuuden+vuoksi,+koska+se+voi+olla+kenties+oikeassa.
Se+on+minusta+idioottimainen+perustelu.+Tällä+kertaa+en+nimittänyt+mitään+muuta+idioottimaiseksi.+Tiedän,+että+useimmat+kristityt+ovat+tässä+kanssani+samaa+mieltä.
Tuon+argumentin+on+laajimmin+tehnyt+tunnetuksi+loistava+matemaatikko+ja+varsin+hämärä+filosofi+Blaise+Pascal.+Se+tunnetaan+siksi+nimellä+Pascalin+vaaka.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pascalin_vaaka
09.03.2017 15:28
On+se+jännä,+miten+vain+sinä+olet+oikeassa+ja+kaikki+muut+väärässä.+Se+on+epäilemättä+raskas+taakka+kannettavaksi.
09.03.2017 15:22
Luin+aloituksen+kolmeen+kertaan+enkä+löytänyt+siitä+mitään+asiaa,+saati+totuutta.
Onneksi+en+ole+krist.+uskova,+jos+kerran+sellaiset+ovat+pahan+vallassa.
09.03.2017 15:19
tsot.tsot+kirjoitti:+«Mitä+sitten+jatkuvasti+tuputat+täällä+hatusta+vedettyjä+ateistisia+uskomuksiasi+ja+lähinnä+scifitason+tieteisuskoasi?»
Voisitko+antaa+jonkin+esimerkin+siitä,+miten+olen+tuputtanut+hatusta+vedettyjä+ateistisia+uskomuksia+tai+scifitason+tieteisuskoa?
Kävin+katsomassa+sekä+karvalakista,+lippalakista+että+myös+piposta+enkä+löytänyt+niistä+yhtään+ateistista+uskomusta.+Muita+päähineitä+minulla+ei+sitten+olekaan.
En+ihan+tiedä,+mitä+tarkoittaa+tieteisusko,+mutta+pidän+luultavana,+että+minä+en+edusta+sellaista.
09.03.2017 15:17
No,+toivottavasti+olet+oikeassa.
Minusta+tämän+aihepiirin+keskustelussa+on+aivan+riittävästi+jännitettä+ilman+trollauksiakin.+Pidän+niitä+tarpeettomina+ja+häiritsevinä,+vaikka+välillä+kieltämättä+naurattaakin.
09.03.2017 13:52
Kiitos+tämän+nostamisesta+esiin.+Minulta+jäi+lukematta+yhtä+ja+toista,+kun+kahden+viikon+lomareissun+aikana+kirjoitetut+katselin+vain+päällisin+puolin+ja+summittain.
Varsinkin+tuo+älykkyysosamäärän+mainitseminen+on+hyvin+tragikoomista.
Toisin+kuin+bushmanni,+minä+en+arvioi+tätä+"suomentajaa"+mielisairaaksi,+vaan+muuten+vain+hyvin+niukoilla+älyn+lahjoilla+varustetuksi.+Sellaisen+ei+pitäisi+noin+nololla+tavalla+toisten+älyn+puutteesta+vaahdota,+vaan+tunnistaa+oma+tilansa+ja+toimia+sen+pohjalta.
Mutta+kun+tämä+on+tämmöistä+nettikeskustelua,+aina+on+mahdollista,+että+kirjoittaja+onkin+trolli,+joka+vain+huvittelee+esiintymällä+erilaisissa+hassuissa+rooleissa.
09.03.2017 13:42
«Joka+toinen+sana+on+nuorella+v-+llä+alkavaa,+kun+isänsä+ja+äitinsä+on+sitä+kylvänyt.»
Viisas,+voimakas,+vaatimaton,+varovainen,+vilpitön,+velvollisuudentuntoinen…
09.03.2017 13:13
Uskotko+tosiaan,+että+jos+ei+usko+Jumalaan,+niin+sitten+ryyppää+niin+paljon,+että+herää++sunnuntaiaamuna+paskat+housussaan?
Kun+heräsin+viime+sunnuntaina,+minun+housuni+olivat+ihan+siistit+ja+sängyn+lakanoissakaan+ei+ollut+havaittavia+tahroja.
Minä+olen+nähnyt+monta+kertaa,+miten+Jumalaan+uskova+ryyppää+örvellykseen+ja+sammumiseen+asti.+Nuo+asiat+eivät+mitenkään+sulje+toisiaan+pois.
09.03.2017 13:03
Kirjoitat+kovin+vaikeaselkoisesti+enkä+ole+varma,+ymmärränkö,+mitä+yrität+sanoa.
Onko+tuollainen+sekoileva+kirjoittaminen+mielestäsi+"hellujaa"?
Onko+mielestäsi+vain+kaksi+vaihtoehtoa:+sinun+oikeana+pitämäsi+kristinuskon+versio+ja+sitten+maailmallisuus,+johon+kuuluu+kaikki+tuo+paheksumasi+kulttuuri,+kuten+yleisölle+esiintyminen+vähissä+pukeissa+ja+huulien+pullistelu+botoxilla?
Maailma+ei+ole+kaksijakoinen+tai+mustavalkoinen.
Esimerkiksi+ateismiin+ei+sinänsä+kuulu+ollenkaan+tietynlaisen+viihteen+tai+pukeutumisen+suosiminen.+Ateismi+on+vain+sitä,+että+ei+käytä+täysin+tarpeetonta+jumalan+käsitettä+ajattelussaan.
09.03.2017 12:52
Tuo+on+se+vanha+ja+idioottimainen+argumentti+varmuuden+vuoksi+uskomisesta+kristinuskon+oppiin+siltä+varalta,+että+se+ehkä+kuitenkin+on+avain+ikuiseen+elämään.
Aivan+samalla+logiikalla+voi+suositella+kaikkia+muitakin+uskontoja.+Voihan+olla,+että+nimenomaan+jainalaiset+pelastuvat,+tai+sitten+bahait.+Varmuuden+vuoksi+pitäisi+myös+ilman+muuta+uskoa+mormonien+ja+vanhoillislestadiolaisten+opetuksiin.+Eikö+olekin+tosi+viisasta?
Ongelmaksi+nousee+tässä+se,+että+kenties+pelastus+ei+riipukaan+uskosta,+vaan+mielen+tilasta+ja+teoista.
09.03.2017 12:43
Tuo+pilkallinen+asenteesi+muita+uskovia+kohtaan+ei+erityisemmin+kirkasta+ulkopuolisen+käsitystä+adventisteista+ja+heidän+opeistaan.
Näyttää+siltä,+että+oman+piposi+nauhat+kiristävät+sillä+tavalla,+että+varsinkaan+ystävällisyydestä+vastaavat+aivojen+osat+eivät+saa+happea.
09.03.2017 12:30
Tuossa+kohdassa+Ellen-täti+on+tavattoman+lähellä+ihan+viisasta+ajatusta,+mutta+harhautuu+sitten+viemään+huomion+vaatetukseen+ja+muuhun+epäolennaiseen.
Uskominen+oppiin,+jolla+ei+ole+kytkentää+käytännön+elämään,+on+jonninjoutavaa.
Ainoa+tärkeä+uskominen+on+pyrkimystä+noudattaa+hyvää+neuvoa+tai+opastusta.+Jos+sanoo+uskovansa+neuvoon,+mutta+ei+edes+yritä+noudattaa+sitä,+usko+on+aika+turhaa.
Tärkein+ohje,+minkä+kristinusko+tai+mikään+muukaan+uskonto+on+ihmisille+antanut,+on+aktiivisesti+toimiva+myötätuntoisuus+muita+eläviä+ja+kärsiviä+kohtaan.+Sitä+voi+sanoa+rakkaudeksi,+hengen+hedelmäksi+tai+vaikkapa+karunaksi:+samasta+asiasta+on+kysymys.
Jaak+2:14-20+"Veljet,+mitä+hyötyä+siitä+on,+jos+joku+sanoo+uskovansa+mutta+häneltä+puuttuvat+teot?+Ei+kai+usko+silloin+voi+pelastaa+häntä?+Jos+veljenne+tai+sisarenne+ovat+vailla+vaatteita+ja+jokapäiväistä+ravintoa,+niin+turha+teidän+on+sanoa:+'Menkää+rauhassa,+pitäkää+itsenne+lämpimänä+ja+syökää+hyvin',+jos+ette+anna+heille+mitä+he+elääkseen+tarvitsevat.+Näin+on+uskonkin+laita.+Yksinään,+ilman+tekoja,+se+on+kuollut.+Ehkä+joku+nyt+sanoo:+'Sinulla+on+usko,+minulla+teot.'+Näytä+sinä+minulle+uskosi+ilman+tekoja,+minä+kyllä+näytän+sinulle+uskon+teoillani.+Sinä+uskot,+että+Jumala+on+yksi+ainoa.+Oikein+teet+–+pahat+hengetkin+uskovat+sen+ja+vapisevat.+Mutta+etkö+sinä+tyhjänpäiväinen+ihminen+tahdo+tietää,+että+ilman+tekoja+usko+on+hyödytön?"
09.03.2017 10:48
Onhan+niitä+arpia.
Onneksi+arpien+lisäksi+jää+ainakin+joillekin+meistä+vahva+immuniteetti.
Voin+varmuudella+väittää+olevani+humpuukioppien+tarjonnalta+turvassa+huomattavasti+paremmin+kuin+keskimääräinen+ihminen+tai+edes+keskimääräinen+Suomen+kansalainen.
09.03.2017 10:20
108 / 267