Hohhoijaa.Siis+vatasitkin+noin+yleisellä+tasolla+Bushmannin+useamman+vuoden+tuotantoon,+etkä+tuohon+nimienomaiseen+viestiin.Olen+kuvitellut,+että+kommenttien+on+tarkoitus+ensisijaisesti+liittyä+siihen+viestiin,+joiden+perään+ne+kirjoitetaan.Minun+tehtäväni+ei+ole+olla+täällä+pahastua+uskovaisten+puolesta,+kun+joku+kirjoittaa+Jumalasta+alatyylisesti.+Siitä+huolimatta+joskus+ilmaisen+paheksumiseni+sellaista+kohtaan,+mutta+en+automaattisesti+joka+kerta.+Se+ei+tarkoita+mitään+veljeyttä+tai+yksimielisyyttä.Et+sinäkään+kommentoi+joka+ainoaa+viestiä,+jonka+sisällöstä+olet+eri+mieltä+tai+jonka+tyyli+on+sinusta+sopimaton.
Alex+kirjoitti:+«Nyt+minä+tajua+mitään+..»Jälleen+kerran+minulla+on+ilo+olla+kanssasi+aivan+samaa+mieltä.«Siis+se+että+oikeudenmukaisuutta+ja+rakkautta+on+myös+uskonnottoman+ihmisen+elämässä+tarkoittaisi+sitä+että+Jumala+ei+voisi+olla+oikeudenmukainen+ja+rakkaudellinen?»+Enhän+minä+niin+sanonut,+höpsö.+Minä+vain+kritisoin+sitä,+kun+väität+jumalauskosta+luopumisen+tarkoittavan,+että+ei+enää+usko+rakkauden+ja+oikeudenmukaisuuden+olemassaoloon.+Huomaatko+eron+näissä?Mitä+tulee+eri+kirjoittajien+tyyleihin,+kannattaisi+varmaankin+yrittää+nähdä+tyylin+yli+ja+poimia+esiin+varsinainen+asiasisältö.Bushmanni+siis+mielestäsi+puhuu+palturia+muiden+uskosta.+Jos+niin+on,+olette+aika+lailla+tasoissa,+koska+sinä+taas+puhut+iloisesti+yleistäen+palturia+ateistien+ajattelusta+ja+arvoista.+Olet+tietävinäsi+PAREMMIN+..+muiden+ajatukset+..+Usko+ja+uskonto+pitää+määritellä,+jotta+voisimme+sopia,+mikä+niissä+on+yhteistä+ja+mikä+erilaista.+Itsestään+selvää+kaikkien+hyväksymää+määritelmää+ei+valitettavasti+ole.Uskonnollisessa+yhdyskunnassa+tai+poliittisessa+puolueessa+kannattaa+olla+aktiivisena+jäsenenä,+jos+haluaa+vaikuttaa+sen+kehittymiseen+haluamaansa+suuntaan.+Silloin+ei+tietenkään+aina+ole+kaikesta+sen+hetkisen+"virallisen"+julistuksen+kanssa+samaa+mieltä.«Ateistin+usko+sanoo+hänelle,+että+Jumalaa+ei+ole+ja+se+on+hänen+uskonsa+-+miksei+hän+ole+tyytyväinen+?»Mistä+päättelet,+ettei+ateisti+ole+tyytyväinen?+Siitäkö,+että+hän+kertoo+käsityksistään+muillekin+ja+tarjoaa+mahdollisuutta+ajattelutavan+muuttamiseen+ateismin+suuntaan.+Eivätkö+kaikki+tee+samoin?+Sinäkin+teet+sitä+täällä+jatkuvasti.+Miksi+et+ole+tyytyväinen+uskossasi,+vaan+yrität+saada+muut+uskomaan+tavallasi?Jos+ihminen+toimii+"oikeudenmukaisesti+ja+rakkaudellisesti",+hän+noudattaa+silloin+hämmästyttävvän+monen+aatteellisen+kerhon+tunnustamaa+moraalia.+Se+ei+ole+mitenkään+erityisesti+kristinuskon+yksinoikeus.Minä+en+pysy+kärryillä+siinä+sinun+"logiikassasi",+että+oikeudenmukaisuuden+ja+rakkauden+olemassaolosta+seuraisi,+että+on+Jumala.+Minusta+se+on+vain+virhepäätelmä,+"non+sequitur".«Minä+kirjoitin+tuossa+myös+että+bushmanni+ei+tajua+mitä+tarkoittaa+että+"Jumala+on+kaikki+kaikissa"+-+ymmärrätkö+sinä?»Voin+helposti+keksiä+useampiakin+ihan+hyviä+merkityksiä+tuolle+lauseelle,+mutta+en+tiedä,+onko+niistä+mikään+se,+mitä+sinä+tarkoitat.