Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
v.aari
v.aari
v.aari
Liittynyt 15v sitten
96
aloitusta ·
5326
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niinpä+niin.
Avauksen+haaste+ateisteille+oli+kuitenkin+eri+asia.
Millä+tavalla+saadaan+myymälävarkaudet+kuriin?
Se,+että+kuulutat+kaikille,+että+teidän+pitää+nyt+ruveta+käyttäytymään+Jeesuksen+antaman+mallin+mukaisesti,+ei+välttämättä+auta+kovin+paljon.
Aivan+yhtä+hyvin+ateisti+voisi+kajauttaa+ilmoille+sellaisen+moraaliohjeiston,+että+sitä+noudattaen+ei+tulisi+yhtään+ainutta+myymälävarkautta.+Itse+asiassa+valtakunnan+lakien+noudattaminen+riittäisi.
Avaaja+ei+pysty+itse+vastaamaan+omaan+huutoonsa+kristillisin+keinoin.
Heittämällä+tuollaisen+haasteen+hän+siis+vertauskuvallisesti+huitaisi+kirveellä+omaan+jalkaansa.
21.07.2016 16:46
En+valitettavasti+voi+tietää,+oliko+tämä+vastaus+avaajalta+vai+joltain+muulta.
Mutta+yritetään+jatkaa.
Kysyin+näin:+"Mikä+on+se+kristinuskoon+pohjautuva+konkreettinen+ehdotus,+jolla+myymälävarkaudet+saadaan+loppumaan+tai+ainakin+vähenemään?"
Vastaus+alkoi:+"Raamattu+opettaa…"+ja+sitten+suositeltiin+lähimmäisenrakkautta+elämäntavaksi.
Minusta+tuo+on+hurjan+kaukana+konkreettisesta+ehdotuksesta.
Voisiko+arvon+avaaja+nyt+yrittää+satuilla+jotakin+siitä,+miten+kristilliseltä+pohjalta+saadaan+myymälävarkaudet+vähenemään+tai+loppumaan?+Siis+ihan+oikeasti+ja+käytännössä+eikä+vain+jotain+ylevien+periaatteitten+nakkelua.
Auttaisiko+vaikkapa+se,+että+kauppias+pitää+aina+käden+ulottuvilla+Raamattua?+Vai+auttaisiko+se,+että+hän+rukoilisi+Jumalalta+varjelusta+toimeentulolleen?
On+kovin+noloa+penätä+ateistista+ratkaisua,+kun+itsellä+ei+ole+myöskään+ehdottaa+mitään.
21.07.2016 14:22
Yleinen+sanontatapa+viittaa+siihen,+että+ainakin+kansa+on+ajatellut+nimenannon+tapahtuvan+kasteessa.
Käytän+nimenä+esim+Erkkiä,+kun+siitä+tuli+noin+hauska+sanaleikki.
"Hänet+kastettiin+Erkiksi"+tai+"Hän+sai+kasteessa+nimen+Erkki"
Tähän+tapaan+on+sanottu+niin+kauan+kuin+Suomessa+on+kristinuskon+hapatusta+hämmennetty.
Siitä,+miten+nimenanto+on+tapahtunut+ennen+kristinuskoa+suomalaisessa+kulttuurissa,+on+kovin+niukasti+tietoa.+Olisi+mielenkiintoista+lukea,+onko+joku+löytänyt+tietoa+nimenantorituaaleista.
21.07.2016 09:30
Höpöhöpö,+Jari.
Sinä+olet+aivan+itse+esitellyt+itsesi.
Minä+en+ole+kuullut+tai+lukenut+sinusta+ainuttakaan+juorua+koskaan.+Tiedän+sinut+pelkästään+täällä+kirjoittamiesi+juttujen+kautta.+Ja+täällä+se+näkyy,+että+sinä+olet+niin+täynnä+minäminää+kuin+nahkaasi+ikinä+mahtuu.
Ketään+ei+täällä+kiinnosta+sinun+henkilöhistorialliset+vuodatuksesi.+Kuvitelmasi,+että+sinun+on+pakko+kirjoittaa+niitä+tänne,+vaikuttavat+kovasti+paranoidiselta+skitsofrenialta.
Karvapersehomopippelijuttusi+ovat+naurettavuuden+lisäksi+vastenmielisiä.
Pääsääntöisesti+jätänkin+juttusi+lukematta+tai+kelaan+niin+vikkelään,+että+poimin+noin+joka+sadannen+sanan.+Mutta+kun+kirjoitit+siihen+suuntaan,+että+aiot++jatkossa+pysyä+oikeassa+asiassa,+jaksoin+lukea+läpi.
Mutta+jos+et+koe+tarvitsevasi+hoitoa,+olet+avun+ulottumattomissa.+Pakkohoidon+kynnys+on+korkea.
21.07.2016 09:23
Hienoa,+että+aiot+lopettaa+vastenmieliset+egoismipurkauksesi+ainakin+täällä.
Teit+sitten+kuitenkin+asiasta+ilmoituksen+tuolla+tutulla+minäminä-tyylillä.
Odotan+hiukan+epäuskoisena,+miten+osaat+pysyä+ilmoittamassasi+asiassa+jatkossa.
Varo,+ettei+siitä+tule+Jeesus+minä+minä+Kristus+minä+minä+evankeliumi+minä+minä+ja+perse+ja+minäminä+ja+siis+todellakin+vain+Jeesus+minä+minä.
20.07.2016 10:30
Voihan+tietysti+ajatella,+että+Jumala+ei+oikeasti+muutu,+mutta+ihmisten+uskomukset+muuttuvat.
Toisaalta,+mitä+muuta+meillä+on+Jumalasta+olemassakaan+kuin+ihmisten+uskomuksia?
http://www.evolutionofgod.net
19.07.2016 11:08
Armotalouskausi?
Tuo+on+vielä+konstikkaampaa+kuin+teoreettinen+kansantaloustiede.
Kiivas+ja+kostonhimoinen+yhden+kansan+sodanjumala+muuttuu+koko+ihmiskunnan+yhteiseksi+rakkauden+ja+tasa-arvon+kannattajaksi,+koska+huomasi+kalenteristaan,+että+tuli+uusi+armotalouskausi.+Huikeaa.
19.07.2016 10:59
Liskonpoikanen+näemmä+tykkää+heittää+omasta+hatustaan+lisäyksiä+lukemaansa.
Minä+kirjoitin+tismalleen+sen,+minkä+kirjoitin.+Kaikki,+minkä+lisäsit+siihen+itse,+on+vain+omaa+arvailuasi,+joka+osuu+harvoin+jos+koskaan+oikeaan.
Minäkö+olen+puolustanut+islamin+uskoa+ja+vastustanut+kristinuskoa+pahempana+uskontona?+No+en+todellakaan.
Minäkö+olen+kannattanut+sharia-lakeja?+No+en+todellakaan.
Eiköhän+ole+viisainta,+että+jätät+minun+juttuni+lukematta+tai+ainakin+kommentoimatta,+kun+et+osaa+pitää+erillään+lukemaasi+ja+itse+keksimääsi.
19.07.2016 10:53
No+niin,+siis+sinun+Jumalasi+on+sama+kuin+Vanhan+testamentin+esittelemä+Abrahamin,+Isakin+ja+Jakobin+Jumala.
Seuraava+kysymys.
Muuttuuko+Jumala?+Tarkoitan+vaikkapa+moraalia+ja+luonteenpiirteitä.
18.07.2016 19:40
Miksi+meidän+pitäisi+noudattaa+muinaisen+Lähi-idän+kulttuuria?
Sitäpaitsi+se+tienoo+on+täältä+katsoen+etelässä+ja+aika+kaukana.
Lähi-itä+on+Karjalan+autonominen+tasavalta.
18.07.2016 19:21
Typerä+kysymyksesi+ei+valottanut+tippaakaan+sitä,+mikä+olisi+vastauksesi+minun+kysymykseeni.+Yhtä+hyvin+olisit+voinut+tentata+kertotaulua.
Et+ilmeisesti+halua+tai+osaa+vastata+kysymykseeni.+Pidän+hyvin+mahdollisena,+että+haluat+pitää+itsesi+tietämättömänä+siitä,+että+et+osaa+vastata.+Itsepetosta+palvelee+hienosti+ns+vastakysymys,+jolla+ohjataan+aiheesta+ulos.
Hei,+katsokaa,+onko+tuo+keltavästäräkki?
18.07.2016 19:18
Huomaan,+että+väistit+kysymyksen.
18.07.2016 16:27
liskonpoikanen+kirjoitti:+«Mistä+v.vaari+on+kysymys,+kun+allahin+nimeen+käydään+sotaa+länsimaista+ideologiaa+vastaan?»
Tyypillisestä+uskonnollisesta+toiminnasta+siinä+on+kysymys.+Toiminta+perustellaan+pyhäksi+julistetulla+vanhalla+kirjalla+eikä+omalla+moraalisella+näkemyksellä.
«Milloin+olet+nähnyt+uskovaisen+kristityn+tappavan+siviilejä+ja+tekevän+pommi+iskuja+Jeesuksen+nimeen?+Äläkä+ala+kaivelemaan+historiaa,+vaan+nykyistä+elettevää+aikaa.»
Onhan+näitä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism#Contemporary
18.07.2016 14:43
Onko+Vanhan+testamentin+Jumala
a)+sama+kuin+Uuden+testamentin+Jumala
vai
b)+eri+kuin+Uuden+testamentin+Jumala?
Mitä+virkaa+kristityille+on+Vanhalla+testamentill?
18.07.2016 14:37
Suuri+joukko+muslimeita+lukee+nuo+samat+tekstit+ilman,+että+kokevat+niissä+kehotusta+väkivaltaan.+Menetelmä+on+hyvin+saman+tapainen+kuin+se,+millä+kristityt+lukevat+Vanhaa+testamenttia.+Asetetaan+kaikki+"kontekstiin"+niin+asiat+muuttuvat.
Minusta+on+parempi+vahvistaa+rauhaan+johtavia+tulkintoja+kuin+sotaan+johtavia+tulkintoja,+olipa+sitten+kysymys+Koraanista+tai+Raamatusta.
Yksistään+Luukkaan+evankeliumin+14:23+tekstiin+vedoten+on+kidutettu+ja+tapettu+hämmästyttävä+määrä+ihmisiä.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk.+14:23
1938+käännöksen+mukaan:+"Niin+Herra+sanoi+palvelijalle:+'Mene+teille+ja+aitovierille+ja+pakota+heitä+tulemaan+sisälle,+että+minun+taloni+täyttyisi".
Tai+sitten+King+James+versio:+"And+the+lord+said+unto+the+servant,+Go+out+into+the+highways+and+hedges,+and+compel+them+to+come+in,+that+my+house+may+be+filled".
Tarkkailkaa+tapaa,+jolla+selitätte,+miksi+tämä+ei+kehota+väkivaltaiseen+käännyttämiseen.+Verratkaa+sitten+sitä+siihen,+miten+rauhanomaiset+muslimit+selittävät+ne+Koraanin+tekstit,+joiden+on+väitetty+kehottavan+väkivaltaan+vääräuskoisia+kohtaan.
18.07.2016 11:58
Väite+oli,+että+Koraani+käskee+tappamaan+vääräuskoiset.
Sahih+al-Bukhari+on+sunnisuuntauksen+käyttämää+hadith-kirjallisuutta.+Se+ei+kuulu+Koraaniin.
Edelleenkään+siis+Koraanista+ei+löydy+käskyä+tappaa+vääräuskoisia.+Tai+jos+joku+sellaista+väittää,+toistan+kysymykseni:+Mikä+suura,+mikä+jae?
18.07.2016 10:51
Oletko.sokea+kirjoitti:+«9)+Koraani+käskee+tappaa+kaikki+muut,+elleivät+he+suostu+Allahia+kumartamaan.+»
Mikä+suura,+mikä+jae?
https://www.quora.com/Where-if-anywhere-in-the-Quran-does-it-say-that-non-believers-must-be-killed-In-what-context
17.07.2016 20:32
No,+kristillinen+maailma.+Kuinka+te+satuilette,+että+teidän+näkemyksenne+rakkaudesta+lähimmäiseen+toteutuisi?
Mikä+on+se+kristinuskoon+pohjautuva+konkreettinen+ehdotus,+jolla+myymälävarkaudet+saadaan+loppumaan+tai+ainakin+vähenemään?
Jos+ei+avaaja+keksi+tähän+vastausta,+hänen+haasteensa+ateisteille+on+yhtä+tyhjän+kanssa.
17.07.2016 15:28
Ahaa,+et+voi+siis+hyväksyä+talitinttejä?+Voi+harmi.
Kiitos+nyt+kuitenkin+näistä+hullunkurisista+profetialinkeistä,+vaikka+et+lukemaasi+ymmäräkään.
17.07.2016 12:50
Lopeta+toki+kaikkien+tieteellisen+tutkimuksen+avulla+syntyneiden+keksintöjen+käyttö.
Silloin+emme+enää+saisi+nauttia+kommenteistasi+tällä+palstalla.+Mutta+yritän+selviytyä+siitä+menetyksestä+reippain+mielin.
17.07.2016 12:43
150 / 267