Syksyllä kokonaan evankeliumin parissa;

Ensi syksynä pysyttelen kokonaan evankeliumin Raamatun Jeesus Kristus mission asioissa! -En käsittele enää yhdistystoiminnan jälkihoidon henkilökohtaisia asioitani täällä.

Täällä foorumilla oli niille ihmisille jotka minut tuntevat jälkihoito yhdistystoiminnasta;
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14381974/vihkivatko-adventistit-homopareja

.... ollut siis viime aikoina, ja tilanne on ohi nyt, jatkamme vain Raamatun asioissa.

En ole ollenkaan protestia tehnyt kuitenkaan, niin ei pidä käsittää minua, enkä halunut sydänjuuriani myöten loukata, tai pilkata.

Kenenkään henkilökohtaista uskoa en ole koskaan arvostellut elämäni aikana sanallakaan.

Jumalan siunausta ja hyvää kesää, kesä alkaa!
Jari Laurila
keskustelija

23

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huuto.kaikuu

Kuitenkin Jarin sydän huutaa "älliä ja kukkia". Pyörällä huristelua Sorvan kylässä.

• Siunausta

Allahin siunausta tai Väinämöisen siunausta tai Jehovan siunausta tai Buddhan siunausta!

• Mielikuvitusolennot

Lumikin ja seitsemän kääpiön siunausta sekä yhden kuolemantuomion saaneen kapinallisen ja yhdentoista muun hänen seuraajansa siunausta.

• Mielikuvitusolennot kirjoitti:

Lumikin ja seitsemän kääpiön siunausta sekä yhden kuolemantuomion saaneen kapinallisen ja yhdentoista muun hänen seuraajansa siunausta.

Naimisen ihanaa maata, tai/ ja avioliiton onnellista satamaa ei ole näköpiirissä. Ns. homoksi, tai nk. hintiksi en ole koskaan ryhtynyt, on minulle luonnotonta, ja vaikka sellaisenkin tempun tekisin, en ryhtyisi itseäni ns. homoksi, tai nk. hintiksi luulemaan. En ole pystynyt koskaan miehiä tyydyttämään. Olen ensi tiistaina 58- vuotias, ja isoisän ikäinen, ja haluan olla rauhassa turhilta juoruilta. Jos joku puhuu jotakin ihmisten nuolemista koskevaa, niin muistakaa sanoa että 30-40 vuotta vanhat nuoruuden temput eivät ole olevaisia asioita olleet vuosikymmeniin, ja kuuluvat tuoreimmillaan 1980 luvun aikakauteen.___Korkeamoraalisena miehenä olen kieltäytynyt 30-vuoden ajan, (30-) 30- vuotiaasta (30-) nuorten seksitarjoiluista, eli olen ollut nuoremmilleni vanhempi, en hetken seksikumppani.___Mahdolliset "Jumalan palvelijoiden" jutut, joissa moralisoidaan ko. 30-40 vuotta vanhaa, niin sanoa vaan että pitää narisuttaa helvetin esikartanoiden porttien saranoita vain itselleen ihka omista henkilökohtaisistaan 30-40 vuotta vanhoista synneistään, eikä minun luterilaisuuden päivien aikoja moralisoida -1970-1980 lukuun liittyviä. En ole mitenkään uskovainen luterilainen ollut kuitenkaan 1970-1980 luvuilla. Hengellisissä yhdistyksissä ei ole minulla koskaan ollut minkään sortin johtajaa, ei naapurustoissa, eikä yhdistystoiminnoissa missään. Viimeinen esimies jäi työelämään. Vietän eläkepäiviäni harrastuksien parissa. Kukaan ei ole tarjoillut työuraa, eikä istunut pöytääni minun näköetäisyydelleni neuvottelemaan siviilisäätyäni koskevista asioista 2000- luvulla. Lähiöiden tuttavuudet olen lyhyesti kuitannut; "Ei parisuhdeasioita" kun olen niin aina sopinut. En ole pyytänyt itsenäistä paritusta päiväkahviseuroihini mistään.

Minulla ei ole "Lumikin ja seitsemän kääpiön seurakunnassa" ollut mitään osallisuutta koskaan.
        En muutu 1987 edesmenneen sukulaiseni uskonnoksi. En ole koskaan keskustellut sanaakaan sukulaiseni kanssa uskosta ja uskonnosta. Usko ei kuulunut puheenaiheisiimme sanallakaan.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• melkein.neitsyeet

Toivottavasti löydät sen 61. neitsyeen (omasta mielestään) sieltä seuroista? Siellä niitä jalkojaan ristissään pitäviä on ja niitä, jotka rukoilevat, että "pyhä henki" tai "Reiska vaan" tulisi päälle ja panisi paksuksi?

• sari.kangas

Oletpa mielenkiintoinen tapaus (en ole ennen törmännyt, satuin palstoja surffatessa törmäämään). Luettuani tuon homoliittoketjun ja profiilisi hoksasin merkillisiä juttuja: Ilmoitat viestiesi lopussa olevasi _keskustelija_, vaikka olet oikeasti itsekeskeinen kertoja. Vaikka voihan se olla, että jotakuta kiinnostaa keskustella kanssasi siitä, millainen on juuri sinun seksuaalisuutesi, tai mihin asioihin juuri sinä aiot tulevien päivien aikana keskittyä. Palsta ei vain taida pullistella _keskustelua_ nuista aiheista.

• Ongelmien.ydin

Jari Laurila on tunnetusti moniongelmainen. Masennus, "burnout", perseneitsyyden ihannointi, "adventismiahdistus" jne.
        Ko. ongelmiin on vaikeaa saada minkään sortin apua. Ainoa, millä Jari Laurila pyrkii pönkittämään omaa egoaan ja yksinäisyyttään on olla riippuvainen tästä palstasta ja omasta blogistaan. "CopyPaste"-keskustelua yksinäisyyteen ja ahdistukseen.

• On ollut mielenkiintoista olla vihan kohteena uskonsa vuoksi 30-40 vuotta vanhoista nuoruuden päivien aikojen vuoksi 30 vuotta liian myöhään.
        Niin kauan kun olin nuori ja komea minua ei kukaan moittinut.
        Nyt kun ikää alkaa olla 58- niin kaikki haukut sitten on tullut 30-40 vuotta vanhoista nuoruuden päivien ajoista.

Egoni ei ole vakuttimeni koskaan, mutta kun 15 vuotta on foorumeilla, niin tulee tuttavalliseksi, ja olen aina rupattelijakin.

Kolmas syy että tutut ihmiset eivät olleet halukkaita vuorovaikutukseen, ja oli pakko saada jotakin kautta informaatiota niille jotka minut tuntevat.

Tässä oli ainoat syyt.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Kysymyksiä.Jarin.päässä

Jari Laurilaa askarruttavat mm. seuraavat kysymykset:

Miksi en ole enää adventisti, mutta kuitenkin blogini on adventismillä kyllästettyä Ellen White oppia?
      Miksi olen perseestäni neitsyt ja miksi se on minulle niin tärkeä?
      Miksei minulla ole heterosuhdetta, vaan olen vielä yli viisikymppisenä po(i)kamies?
      Olenko kenties sittenkin enemmän kiinnostunut miehistä noin seksuaalisessa mielessä?
      Miksi kärsin masennuksesta, joka on jatkunut jo yli 10 vuotta, enkä hae ammattiapua vaivoihini?

• Hei-

Ammattiapu ei auta masennukseen, olen masennuksen kanssa tuttu jo työelämästäni, kun olin bpourn outissa. Osaan asiasta tarpeeksi, eikä ne minulle iloksi repeä millään vastaanotolla.
        Pitkäkestoinen stressi voi johtua monenlaista erilaista syistä, joka pitää uupumusta yllä. Niihin ei auta vastaanotot mitään. Osaan niistä tarpeeksi.
        Tulin nytkin 107 km pyörälenkiltä, ja minun polkupyörän päällä on aina vähintään 10kg retkivarusteet. 2010 luvulla opiskelin 70- opintopisteen työmäärän yliopistossa, ja kirjoitin kolme erinomaista, ja useita kiitettäviä ja hyviä arvosanoja tenteissä ja esseekirjoituksissa.
        - Huolesi on aiheeton. Elämme muuten vain sellaisia aikojakin, että ilon sijasta on huolia.

Minä en halua nyt juuri heterosuhdetta, koska en ole rakastunut keneenkään, enkä ole naisesta riippuvainen taloudenhoidon vuoksi.
        Uskovaisena miehenä pystyn hillitsemään himoni, ja ikää alkaa jo olla että tasaantuu.

Minä olen koko elämäni ajan saunonut kuntouimarina, ja/tai avantouimarina kahdessakin saunaseurassa enkä ole ainokaisenakaan päivänä elämässäni ollut alastomista miehistä kiihottunut.
        Näen alastomia ihmisiä joka päivä, ja uimahousut päällä joka päivä kymmeniä vuosia, eikä yksikään mies ole vielä minua kiihottanut koskaan.
        On luonnotonta minulle. Lähimmäisrakkautat voi olla toki ja on, mutta se ei ole sama asia kuin seksi.
        Kaikki hyvin näiltä osin. On tukalaa toki yksin elo ollut usein, mutta parempi niin kuin kaksin kamalaa.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Hienoa, että aiot lopettaa vastenmieliset egoismipurkauksesi ainakin täällä.

Teit sitten kuitenkin asiasta ilmoituksen tuolla tutulla minäminä-tyylillä.

Odotan hiukan epäuskoisena, miten osaat pysyä ilmoittamassasi asiassa jatkossa.

Varo, ettei siitä tule Jeesus minä minä Kristus minä minä evankeliumi minä minä ja perse ja minäminä ja siis todellakin vain Jeesus minä minä.

• Hei-

Niissä ei ole egoistisista asioista kyse, -foorumeilla kun 15 vuotta on, niin tulee tuttavalliseksi pakostakin.

Minusta on vastenmielistä olla uskonsa vuoksi vainon kohteena 30-40 vuotta vanhoista nuoruuden aikaan maksimissaan 30- ikävuosiini kuuluvista asioista, eli
        30 vuotta liian myöhäistä ollut.

Vuorivaikutus oli heikkoa minuun, ja ihmisillä ei vastutehtävissäkään usein ole alkeellisintakaan tajua tehtäviinsä kuuluvista vuorovaikutusasioista.

Oli tarve saada jotakin kautta ne tutuille ihmisille, et kuulu niihin jotka minut tunsivat.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Tuo "minäminä" on jonkun henkilön keksintöä, joka olisi kaivannut paremmin huomiota minulta.

Minulle "minäminä" on aina ollut luottamusta osoittava asia, eli kun ihminen rupattelee "minäminä" osoittaa se luottamusta vastapuoleen.
        Näin minulle on opetettu koulussa joskus.

Tämä osoittaa että kuulut kuitenkin niihin jotka minut tuntevat, ja ovat kuulleet juoruissaan tuon "minäminä" termin.
        Asia ei ole noin kuitenkaan minun vaikuttimissani kuin tuo "minäminä" termin luoja on keksinyt pilkata.

Usein ihmisillä joilla on vastuutehtäviäkin ei ole alkeellisintakaan osaamista vuorovakutusasioista.
        Monenlaisia johtajia valitaan, jotka aiheuttavat pelkkää negatiivista synergiaa tumpeluudellaan, kun nämä luulevat että vaarien intuitio on laki, ja ryhmät vain kärsivät eivätkä pääse kasvamaan näiden tumpeloidenkin takia.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• jarinhotelli kirjoitti:

Hei-

Niissä ei ole egoistisista asioista kyse, -foorumeilla kun 15 vuotta on, niin tulee tuttavalliseksi pakostakin.

Minusta on vastenmielistä olla uskonsa vuoksi vainon kohteena 30-40 vuotta vanhoista nuoruuden aikaan maksimissaan 30- ikävuosiini kuuluvista asioista, eli
        30 vuotta liian myöhäistä ollut.

Vuorivaikutus oli heikkoa minuun, ja ihmisillä ei vastutehtävissäkään usein ole alkeellisintakaan tajua tehtäviinsä kuuluvista vuorovaikutusasioista.

Oli tarve saada jotakin kautta ne tutuille ihmisille, et kuulu niihin jotka minut tunsivat.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Höpöhöpö, Jari.

Sinä olet aivan itse esitellyt itsesi.

Minä en ole kuullut tai lukenut sinusta ainuttakaan juorua koskaan. Tiedän sinut pelkästään täällä kirjoittamiesi juttujen kautta. Ja täällä se näkyy, että sinä olet niin täynnä minäminää kuin nahkaasi ikinä mahtuu.

Ketään ei täällä kiinnosta sinun henkilöhistorialliset vuodatuksesi. Kuvitelmasi, että sinun on pakko kirjoittaa niitä tänne, vaikuttavat kovasti paranoidiselta skitsofrenialta.

Karvapersehomopippelijuttusi ovat naurettavuuden lisäksi vastenmielisiä.

Pääsääntöisesti jätänkin juttusi lukematta tai kelaan niin vikkelään, että poimin noin joka sadannen sanan. Mutta kun kirjoitit siihen suuntaan, että aiot jatkossa pysyä oikeassa asiassa, jaksoin lukea läpi.

Mutta jos et koe tarvitsevasi hoitoa, olet avun ulottumattomissa. Pakkohoidon kynnys on korkea.

• v.aari kirjoitti:

Höpöhöpö, Jari.

Sinä olet aivan itse esitellyt itsesi.

Minä en ole kuullut tai lukenut sinusta ainuttakaan juorua koskaan. Tiedän sinut pelkästään täällä kirjoittamiesi juttujen kautta. Ja täällä se näkyy, että sinä olet niin täynnä minäminää kuin nahkaasi ikinä mahtuu.

Ketään ei täällä kiinnosta sinun henkilöhistorialliset vuodatuksesi. Kuvitelmasi, että sinun on pakko kirjoittaa niitä tänne, vaikuttavat kovasti paranoidiselta skitsofrenialta.

Karvapersehomopippelijuttusi ovat naurettavuuden lisäksi vastenmielisiä.

Pääsääntöisesti jätänkin juttusi lukematta tai kelaan niin vikkelään, että poimin noin joka sadannen sanan. Mutta kun kirjoitit siihen suuntaan, että aiot jatkossa pysyä oikeassa asiassa, jaksoin lukea läpi.

Mutta jos et koe tarvitsevasi hoitoa, olet avun ulottumattomissa. Pakkohoidon kynnys on korkea.

Tämä ei ole oikea paikka vihjailla ihmisten terveysasioista. Ymmärrät että terveyden asiat ovat sen verran vakavia asioita etteivät ne kuulu hoidettaviksi tänne. Terveyspalveluihin on koulutetut ihmiset, -ei ihmisten pilkkaamiseen keskittyneille ihmisille ole tarkoitettu niin vakavat asiat ollenkaan.
        Osaat varaman sen verran ymmärtää että jokainen tilaa terveyspalvelunsa palvelutiskeiltä.
        Minä en osoita täällä koskaan ketään henkilökohtaisella tavalla mistään.
        Ole yhtä fiksu ihminen Sinäkin.
        Saatan olla paljon kovemmassa kunnossa kuin Sinä.
        Minusta olisi parempi että luet vain joka 200:nnen sanan, ei 100:nnen sanan.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• näin.se.vain.on

Itse sinä Jari täällä itsesi teet naurunalaiseksi ja pilkkaat vain itseäsi.

• jarinhotelli kirjoitti:

Tämä ei ole oikea paikka vihjailla ihmisten terveysasioista. Ymmärrät että terveyden asiat ovat sen verran vakavia asioita etteivät ne kuulu hoidettaviksi tänne. Terveyspalveluihin on koulutetut ihmiset, -ei ihmisten pilkkaamiseen keskittyneille ihmisille ole tarkoitettu niin vakavat asiat ollenkaan.
        Osaat varaman sen verran ymmärtää että jokainen tilaa terveyspalvelunsa palvelutiskeiltä.
        Minä en osoita täällä koskaan ketään henkilökohtaisella tavalla mistään.
        Ole yhtä fiksu ihminen Sinäkin.
        Saatan olla paljon kovemmassa kunnossa kuin Sinä.
        Minusta olisi parempi että luet vain joka 200:nnen sanan, ei 100:nnen sanan.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Pahoittelen tätä sairauden mainitsemista.

Oireet ovat sen verran vahvat ja selvät, että minusta siinä on hiukan kansalaisen velvollisuus jo vinkata, ettei ihan kaikki ole nyt kunnossa.

• v.aari kirjoitti:

Pahoittelen tätä sairauden mainitsemista.

Oireet ovat sen verran vahvat ja selvät, että minusta siinä on hiukan kansalaisen velvollisuus jo vinkata, ettei ihan kaikki ole nyt kunnossa.

Kenenkään velvollisuus eikä oikeus ole arvailla toisen terveydentilaa ventovieraana toista näkemättä ja tuntematta.
        Perimmäinen tarkoitus on kunnianloukkaus sielun syvimissä sopukoissa.
        Jos olet selväjärkinen ihminen tajuat että ihmiset tilaavat terveyspalvelunsa palvelutiskeiltä.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

• näin.se.vain.on kirjoitti:

Itse sinä Jari täällä itsesi teet naurunalaiseksi ja pilkkaat vain itseäsi.

On parempi niin päin, kuin että pilkkaisi muita.

olen ollut turhan tuttavallinen täällä, mutta niin kuin olen kertonut oli jälkihodosta kyse, ja kyse niistä minulle tutuisdta, tai minut tuntevista ihmisistä jotka täällä minut tuntevat.
        Tottakai ventovieraita foorumilla ensisijaisesti ajattelee olevan tietenkin, ja väärä kohderyhmä.
        - Minun viestini oli niille jotka minut tuntevat. Onhan monta minulle tuiki tuttua ihmistä täällä nimimerkkien takana, jotka eivät pitäneet minuun koskaan yhteyttä, vaikka näkivät minut jopa viikottain.-
        Minulla oli siis tietty kohderyhmä joka on rajoitettu niistä kaikista jotka palstaa lukevat.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Meillä.ei.niin

Tarjosit tutuille viskiä? Kaivelit vanhoja haavoja auki?

• "Minusta on vastenmielistä olla uskonsa vuoksi vainon kohteena 30-40 vuotta vanhoista nuoruuden aikaan maksimissaan 30- ikävuosiini kuuluvista asioista, eli
      30 vuotta liian myöhäistä ollut."

Olet siis ollut tuhma ja paha poika, kun vieläkin sinua vainoavat 0-30v villityksistäsi?

"Oli tarve saada jotakin kautta ne tutuille ihmisille, et kuulu niihin jotka minut tunsivat."

Rohkenen epäillä, että tämä palsta yhtään edistää agendaasi? Sinullahan on oma blogi, jota ylläpidät ja eikös niillä, jotka sinut paremmin tuntevat tietävät, lukevat blogiasi ja saavat sitä kautta infoa tekemisistäsi?

• niin.se.voi.olla

"Saatan olla paljon kovemmassa kunnossa kuin Sinä."
      Hullulla saattaa hyvinkin olla hullun voimat ja kova kunto?

• Ihmiset harrastavat hyötyliikuntaa, ja kuntoliikuntaa, sekä urheilua.
        Näistä vaikuttimista syntyy se missio miksi ihmiset liikkuvat.
        Minä ulkoilen pyöräilemällä. Katson jos juoksulenkit innostaisivat syksyllä, sillä tässä iässä kunto uhkaa tippua parhaista päivistä ilman aktiivista treeniä, mutta kunto nousee vielä tässä iässä.
        Sydämeni pulssi on 53, ja tarkoitus saada vielä alle 50:kymmenen. Iän mukana pulssi kuitenkin nousee, ja maksimisyke laskee pakosta, ja paras lepopulssi minkä terveyskeskus äkkiä mittasi oli 36. (36) Sohvalla vielä alempi.
        Kysymyksessä on aktiiviliikunta aktiiviharastuksena ollut.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      136
      3185
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      272
      2794
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1738
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      215
      1737
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      60
      1638
    6. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      48
      1330
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      83
      1269
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      78
      1242
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      316
      1120
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1042
    Aihe