Vihkivätkö adventistit homopareja?

nimepätietoinen

Nyt kun ev.lut arkkipiispa on tullut kaapista ulos ja ilmoittanut vihkivänsä homopareja heti kun valtio saa lain kuntoon, niin onkos adventtikirkossa asiaa käsitelty ja onkos tultu samaan loppupäätelmään kuin ev.lut arkkipiispa?

Mikäs on suhtautuminen tähän?

59

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin.on.toimittu

Adventtikirkossa Suomessa on jo pitkään vihitty homopareja. Adventtikirkon homot eivät uskalla tulla kaapista ulos ja siksi on suosittua luoda kulissiavioliitto homon ja lesbon välillä.

• Adventtikirkossa on uudesti syntyneitä hengellisiä kristittyjä, -muuta ei voi sanoa. Ihmisiä ei voi tuomita; Matt 7:1, ihminen voi muuttaa tapojaan ja arvojaan huomispäivänä, ja lakikirjankaan mukaan ei ole mahdollista, vaan voi yhdestä sanasta seurata duunaritasossa 1000,- euroan korvaukset, toisenm tavoista riippumatta, historiasta puhumattakaan, ja oikeudenkulut päälle jos joku nostaa syytteen kunnianloukkauskesta.

Saippuasarjojen terminologiaan ja normituksiin ei voi hengellistä elämää perustaa koskaan yksin eikä ryhmissäkään.
        Nuo "kaappi-jutut" ovat saippuasarjoista peräisin.
        Niitä ei pidä kristinuskoon sisällyttää.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Näin.on.toimittu: «Adventtikirkossa Suomessa on jo pitkään vihitty homopareja. Adventtikirkon homot eivät uskalla tulla kaapista ulos ja siksi on suosittua luoda kulissiavioliitto homon ja lesbon välillä.»

Suosittua?

Tiedän tasan yhden tuollaisen tapauksen historiasta. Ja siinäkin asianomainen homomies kertoi taipumuksestaan aivan avoimesti.

• kerettiläinen-

Mistä Raamatussa löytyy esimerkki siitä, että seurakunnan ja pappien tehtäviin olisi ylipäätään kuulunut KENENKÄÄN avioliittoon vihkiminen?

• Exap

Taas esitit aivan mahtavan pointin asiaan. Avioliittoon vihkiminen vain kirkon tai papin kanssa on juuri niitä asioita jotka eivät mitenkään kuulu Jumalan suunnitelmaan.

"Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi."

"20 Jaakob palveli siis seitsemän vuotta saadakseen Raakelin, ja ne tuntuivat hänestä muutamilta päiviltä; niin hän rakasti häntä.
        21 Senjälkeen Jaakob sanoi Laabanille: "Anna minulle vaimoni, sillä aikani on nyt kulunut umpeen, mennäkseni hänen tykönsä".
        22 Silloin Laaban kutsui kokoon kaikki sen paikkakunnan asukkaat ja laittoi pidot;
        23 mutta illalla hän otti tyttärensä Leean ja vei hänet hänen luokseen; ja hän yhtyi häneen.
        24 Ja Laaban antoi orjattarensa Silpan tyttärellensä Leealle orjattareksi.
        25 Aamulla hän näki, että se oli Leea. Ja hän sanoi Laabanille: "Mitä oletkaan minulle tehnyt? Olenhan palvellut sinua saadakseni Raakelin! Miksi petit minut?"
        26 Laaban vastasi: "Ei ole meidän maassamme tapana antaa nuorempaa ennen vanhempaa.
        27 Vietä nyt vain tämä hääviikko loppuun, niin annetaan sinulle toinenkin, kunhan olet palveluksessani vielä toiset seitsemän vuotta."
        28 Ja Jaakob suostui siihen, ja kun hän oli viettänyt sen viikon loppuun, antoi Laaban myöskin tyttärensä Raakelin hänelle vaimoksi.
        29 Ja Laaban antoi orjattarensa Bilhan tyttärellensä Raakelille orjattareksi."

Tehtävä: etsi näistä lainauksista sana "pappi" ?

• älävalehtele
        Exap kirjoitti:

Taas esitit aivan mahtavan pointin asiaan. Avioliittoon vihkiminen vain kirkon tai papin kanssa on juuri niitä asioita jotka eivät mitenkään kuulu Jumalan suunnitelmaan.

"Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi."

"20 Jaakob palveli siis seitsemän vuotta saadakseen Raakelin, ja ne tuntuivat hänestä muutamilta päiviltä; niin hän rakasti häntä.
        21 Senjälkeen Jaakob sanoi Laabanille: "Anna minulle vaimoni, sillä aikani on nyt kulunut umpeen, mennäkseni hänen tykönsä".
        22 Silloin Laaban kutsui kokoon kaikki sen paikkakunnan asukkaat ja laittoi pidot;
        23 mutta illalla hän otti tyttärensä Leean ja vei hänet hänen luokseen; ja hän yhtyi häneen.
        24 Ja Laaban antoi orjattarensa Silpan tyttärellensä Leealle orjattareksi.
        25 Aamulla hän näki, että se oli Leea. Ja hän sanoi Laabanille: "Mitä oletkaan minulle tehnyt? Olenhan palvellut sinua saadakseni Raakelin! Miksi petit minut?"
        26 Laaban vastasi: "Ei ole meidän maassamme tapana antaa nuorempaa ennen vanhempaa.
        27 Vietä nyt vain tämä hääviikko loppuun, niin annetaan sinulle toinenkin, kunhan olet palveluksessani vielä toiset seitsemän vuotta."
        28 Ja Jaakob suostui siihen, ja kun hän oli viettänyt sen viikon loppuun, antoi Laaban myöskin tyttärensä Raakelin hänelle vaimoksi.
        29 Ja Laaban antoi orjattarensa Bilhan tyttärellensä Raakelille orjattareksi."

Tehtävä: etsi näistä lainauksista sana "pappi" ?

Älkää nyt viitsikö taas alkaa tätä typerää jankutustanne.

Kirkollisissa häissä vihkijä on pastori ja sillä siisti.

• Exap
        älävalehtele kirjoitti:

"Kirkollisissa häissä vihkijä on pastori ja sillä siisti."

Missä ihmeen kirkollisissa häissä ? Tarkoitat kaiketi sitä ihmisten perinnäisoppeihin perustuvaa insituutiota jolla

EI OLE MITÄÄN RAAMATULLISTA POHJAA !!!

... ja jolla kirkko pyrkii sitomaan ihmisiä yhdistyksen maksaviksi jäseniksi, niin että jopa adventtikirkon Timo Flink kehtaa julistaa ettei kirkko edes siunaa niitä pareja joissa molemmat eivät ole adventisteja !!!

Kerropa minulle nyt ihan oikeasti, mistä ihmeen HEVON TAKAPUOLESTA tuollainen kirkollinen instituutio ja sen "vihkimisoikeus"on väännetty ? Ei satavarmasti Raamatusta !!!

Nyt vaan sattuu olemaan niin, että minun Raamattuni ei anna mitään teoreettistakaan mahdollisuutta kirkolla olla mikään instituutio ihmisen ja/tai ihmisten välissä. Jos sinun Raamattusi antaa, niin kerro toki mistä se löytyy !!!

Anna kuulua !

• kerettiläinen-
        älävalehtele kirjoitti:

>> Kirkollisissa häissä vihkijä on pastori ja sillä siisti. <<

No tietenkin kirkollisissa häissä vihkijä on pastori tai pappi, mutta kirkollinen ei olekaan sama kuin raamatullinen. Jos sinä haluat ottaa tarpeettomia kirkon keksimiä ikeitä kantaaksesi, niin omapa on asiasi. Minun ei tarvitse vaivata päätäni koko asialla, koska se ei kuulu seurakunnalle. Maailman ihmiset saavat tehdä elämällään ihan mitä itse haluavat ja maailmaahan kirkkokin edustaa kasteineen ja avioliittoon vihkimisineen. Kirkkoon mahtuvat kaikki mahdolliset synnintekijät eikä kukaan vauhkoa siitä, jos joku varastaa, murhaa, tekee huorin tai mitä muuta tahansa syntiä. Kunhan vain kiltisti maksaa kirkollisveronsa (tai kymmenyksensä), niin kaikki synnintekijät mahtuvat kyllä ja hyväksytään sinne synteineen päivineen, joten miksi siis vauhkota tästä asiasta niin paljon? Joten älkää siis huoliko, kyllä te pian tähänkin totutte, niin kuin kaikkeen muuhunkin olette tottuneet ja mukautuneet...

Ja tähänhän kirkko on aina vedonnut...

Matt.13
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

• eipäolehurraamista
        Exap kirjoitti:

"Kirkollisissa häissä vihkijä on pastori ja sillä siisti."

Missä ihmeen kirkollisissa häissä ? Tarkoitat kaiketi sitä ihmisten perinnäisoppeihin perustuvaa insituutiota jolla

EI OLE MITÄÄN RAAMATULLISTA POHJAA !!!

... ja jolla kirkko pyrkii sitomaan ihmisiä yhdistyksen maksaviksi jäseniksi, niin että jopa adventtikirkon Timo Flink kehtaa julistaa ettei kirkko edes siunaa niitä pareja joissa molemmat eivät ole adventisteja !!!

Kerropa minulle nyt ihan oikeasti, mistä ihmeen HEVON TAKAPUOLESTA tuollainen kirkollinen instituutio ja sen "vihkimisoikeus"on väännetty ? Ei satavarmasti Raamatusta !!!

Nyt vaan sattuu olemaan niin, että minun Raamattuni ei anna mitään teoreettistakaan mahdollisuutta kirkolla olla mikään instituutio ihmisen ja/tai ihmisten välissä. Jos sinun Raamattusi antaa, niin kerro toki mistä se löytyy !!!

Anna kuulua !

exap osoittaa taas kerran olevansa jumalaton.

• kerettiläinen-

Tässä olisi hyvä raamatullinen neuvo koskien tätäkin asiaa.

1. Piet. 4:15
        Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että SEKAANTUU HÄNELLE KUULUMATTOMIIN.

Seurakunnan tehtävä ei ole päättää siitä, ketkä saavat mennä avioliittoon keskenään ja ketkä eivät, mutta koska kirkko, tämä "Jumalan luterilainen valtionseurakunta" on osa tätä maailmaa, niin se tietenkin sekaantuu näihin asioihin, eikä sillä ole muuta mahdollisuutta kuin miellyttää maailmaa, joten johdonmukaisesti se silloin myös vihkii homojakin avioliittoon. Jumalan seurakunnalla ei tätä päänsärkyä ole, sillä se pysyttelee omalla tontillaan ja huolehtii vaan siitä, mikä sen tehtäväksi on annettu.

• Hei!

Adventtikirkko on hengellisen kristillisyyden alustalle- Jeesus Kristus evankeliumin mission pohjan arvoihin perustettu ja normitetty järjestö. Siksi neutraalisukupuoliset avioliitot eivä tole mahdollisia Adventtikirkossa.

Adventtikirkko on syntisten ihmisten paikka, -syntiset tervetulleita, mutta arvojen perusta, ja jäsenyyden ehdot ovat että tahallinen synnin teko loppuu ja päättyy.
      Jäsenyyden itse asiassa melko lailla ainoa ehto on, että synnin määrää vähennetään kaikin voimin, ja Jumalan antamalla voimalla. Ei siis koskaan synnin määrää lisätä.

Homoja ei ole olemassakaan, mutta homoseksuaalisuuden syntiä on olemassa.
      Ihminen voi monenlaisista syistä lennättää spermansa korvikkeena, esim.
      ja tavallisti homoseksuaalisuutta kohtaan oleva uteleliaisuus ja kokeilu, toiminta menee miehillä tavallisesti itsekseen ohitse, ja on aina jonkinasteinen tunnevamma, ja häiriötila joka korjaantuu. Jonkunlainen yliseksuaalisuuden tilapäinen purkautumiskeino, jos sellaista keinoa on helpommin saatavilla, kuin toivottu parisuhde.

Tietenkin niitä jotka rekisteröivät parisuhteensa, ja tahtovat yleisesti itseään ja parisuhdettaan julkistaa ja virallistaa, on omasta tahdostaan ajateltava että tahtovat olla ns. homoja, tai ja nk. hinttejä. Näitä on julkisuuden henkilöissä ollut ministeritasoa, ja taiteilijoita. -Ihmisiä jotka eivät odotelleet häiriötilansa ohimenoa, saatanan kiusaamisen ohimenoa, vaan ryhtyivät luulemaan itseään ns. homoiksi, ja nk. hinteiksi, ja ajattelivat etteivät voi muuta, ja että sperman pitää koko ajan lentää.
      Normaalisti sellainen läträäminen inhottaa miestä, niin kuin minuakin, ja näin on aina ollut.

Jumala ei luo naisen kohdusta ketään valmiiksi geeneissään parantumattomasti ns. homoksi, tai nk. hintiksi, eli valmiiksi sellaiseksi syntiseksi jolla ei olisi toivoa pelastuksesta Herrassa Jeesuksessa.

Siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

• kerettiläinen-

>> Adventtikirkko on syntisten ihmisten paikka, -syntiset tervetulleita, mutta arvojen perusta, ja jäsenyyden ehdot ovat että tahallinen synnin teko loppuu ja päättyy. <<

Noin 20 miljoonaisessa Adventtikirkossa ei ole sitten juuri lainkaan tahallisia synnintekijöitä vai milloin viimeksi olet nähnyt ketään erotettavan tahallisen synninteon vuoksi?

• kerettiläinen-

>> Homoja ei ole olemassakaan <<

Matt. 19:12
        Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

Raamatussahan avioliitto ymmärretään miehen ja naisen väliseksi liitoksi, joten keitä Jeesus mielestäsi tarkoitti näillä syntymästään saakka avioon kelpaamattomilla tai niillä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi?

• pyhpyhjapyh
        kerettiläinen- kirjoitti:

>> Adventtikirkko on syntisten ihmisten paikka, -syntiset tervetulleita, mutta arvojen perusta, ja jäsenyyden ehdot ovat että tahallinen synnin teko loppuu ja päättyy. <<

Noin 20 miljoonaisessa Adventtikirkossa ei ole sitten juuri lainkaan tahallisia synnintekijöitä vai milloin viimeksi olet nähnyt ketään erotettavan tahallisen synninteon vuoksi?

"milloin viimeksi olet nähnyt ketään erotettavan tahallisen synninteon vuoksi?

Olen nähnyt. Muuta en kerro.

• kerettiläinen- kirjoitti:

>> Homoja ei ole olemassakaan <<

Matt. 19:12
        Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

Raamatussahan avioliitto ymmärretään miehen ja naisen väliseksi liitoksi, joten keitä Jeesus mielestäsi tarkoitti näillä syntymästään saakka avioon kelpaamattomilla tai niillä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi?

Hei!

Kysymyksesi jakeessa on kyse aikansa tapahtumakultuurin niistä ihmisistä jotka oli syntymästään saakka toisen orjiksi, ns. tms. "eunukeiksi" ennalta jo vanhempensiensa yhteiskunnallisen aseman vuoksi, -ettei heillä ollut avioon oikeutta.
        - Kirjoitin näin omin sanoin, sillä en ole asiaan sen ajan tapahtumakultuurin kannalta perehtynyt, ja alueellisia ja kansallisia eroja aina on. Tuskin Israelin kansassa joka oli Jumalan kansa- kuitenkaan sellaiseta palvelusta oli orjina että koko perhe oli isännän palvelukseen määrätty niin lapsia myöten että lapsetkin kok iäkseen toisen talouden palvelijoita, mutta en ole tästä varma, en tunne niin tarkasti aikansa kulttuuria tällaiselta maalliselta näkökulmasta, mutta noissa kysymyksesi ihmisitä oli kyse tällaisesta asiasta. Ei siitä että osa kansasta olisi syntymästään saakka ns. homoja, tai nk. hinttejä.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• pyhpyhjapyh kirjoitti:

"milloin viimeksi olet nähnyt ketään erotettavan tahallisen synninteon vuoksi?

Olen nähnyt. Muuta en kerro.

>> "Tahallinen synninteko" on sellaista synnintekoa, mistä ei ole aikomustakaan tehdä parannusta. Jumalakaan ei olut koskaan armoton etteikö olisi mahdollisuutta parannuksen tekoon. Näin lyhyt vastaus, joka riittää.

Jos satut tarkoittamaan minua, niin minun eroni aikoinaan johtui omasta pyynnöstäni. Minua ei ole erotettu. Halusin lomaa mallikappaaleen paikalta.
        Olin liian väsynyt mallikappaleeksi etäkaukohämynä yksin seisoskella aina jollekin mallikappaleena.
        Minun erooni aikoinaan liittyi liiallisen suorittamisen aiheuttama väsymys, ja siitä johtuvat inhimilliset syyt mm.
        Minä en ole päiväksikään koskaan päättänyt uskoani Jumalaan jättää. Väsyneeseen ihmiseen vaikuttavat hengellisessä elämässä monenlaiset uhat "inhimilliset tekijät," ja liiallinen rehkiminen kostautuu. Ihminen ei ole kone.
        Mutta minulla oli tusina erilaisia luottamustehtäviä, joissa joissakin oli huolia, mm. ihmissuhdeasioissakin pitkäkestoista stressiä, mutta tämä ei tarkoita että asia liittyisi hengelliseen elämään ja hengellisen yhdistyksen toiminnasta aiheutuviin.
        Olen työelämässäni ollut aikoinaan lujilla monin tavoin, enkä ole halunnut mitään samanlaista velvoitetta kuin työelämä asettaa alaistaitojen -alaiseksi orientoitumisen suhteen eläkepäivilläni, taikka yhdistystoiminnoissa. Minun kaikki palvelu oli siis aikoinaan omasta halusta syntynyttä palvelujen suorittamista, jossa minulla oli itsenäinen metodi, niin kuin työelämässänikin aina olin hyvin oma-aloitteinen suorittaja aina.
        En ryhdy eläkepäivilläni kenenkään alaiseksi, osaan itse johtamisen perusasiat niin hyvin, ettei kenestäkään ole minulle pomoksi taitojensa ja kykyjensäkään vuoksi.
        Luottamustehtävissä kannetaan henkilökohtainen vastuu, ei ole esimiestä toiselle, vaan jokainen on toimielimen alainen. Toimielin on pomo. Kannoin vastuuni 100% joka päivä, kun vastuuta oli kaikissa luottamustehtävissäni.
        Puoli tusinaa ihmisiä siellä täällä joilla luuloja toisen pomoksi, joilla ei osaamista johtamisen asioissa on liikaa, mutta en tässäkään tarkoita että vikaa olisi kirkossa tai seurakunnissa. Kirkossa ja seurakunnissa pitäisi olla vain toisen palvelijoita korkeintaan. Monenlaista "arvovallan" tavoittelijaa on aina, joilla ei ymmärrystä tasa-arvosta yhdistystoiminnoissa, ja demokratian missiosta.
        Minä en ryhtynyt koskaan tavoittelemaan mitään muuta asiaa hengellisessä elämässä, kuin hengellistä palvelua hengellisessä elämässä.
        Monenlaisia näkemyksiä syntyy aina siellä missä on ihmisiä, ja syntyy myös liian lyhyitä johtopäätöksiä johtajiksi ryhtyvien ihmisten kehnojen vuorovaikutustaitojen vuoksi, tai näiden hallitsemisen ja vallitsemisen tarpeiden vuoksi.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• kerettiläinen- kirjoitti:

Vastasin juuri ketjussa samaan kysymykseen. Katso siitä.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• jarinhotelli kirjoitti:

>> "Tahallinen synninteko" on sellaista synnintekoa, mistä ei ole aikomustakaan tehdä parannusta. Jumalakaan ei olut koskaan armoton etteikö olisi mahdollisuutta parannuksen tekoon. Näin lyhyt vastaus, joka riittää.

Jos satut tarkoittamaan minua, niin minun eroni aikoinaan johtui omasta pyynnöstäni. Minua ei ole erotettu. Halusin lomaa mallikappaaleen paikalta.
        Olin liian väsynyt mallikappaleeksi etäkaukohämynä yksin seisoskella aina jollekin mallikappaleena.
        Minun erooni aikoinaan liittyi liiallisen suorittamisen aiheuttama väsymys, ja siitä johtuvat inhimilliset syyt mm.
        Minä en ole päiväksikään koskaan päättänyt uskoani Jumalaan jättää. Väsyneeseen ihmiseen vaikuttavat hengellisessä elämässä monenlaiset uhat "inhimilliset tekijät," ja liiallinen rehkiminen kostautuu. Ihminen ei ole kone.
        Mutta minulla oli tusina erilaisia luottamustehtäviä, joissa joissakin oli huolia, mm. ihmissuhdeasioissakin pitkäkestoista stressiä, mutta tämä ei tarkoita että asia liittyisi hengelliseen elämään ja hengellisen yhdistyksen toiminnasta aiheutuviin.
        Olen työelämässäni ollut aikoinaan lujilla monin tavoin, enkä ole halunnut mitään samanlaista velvoitetta kuin työelämä asettaa alaistaitojen -alaiseksi orientoitumisen suhteen eläkepäivilläni, taikka yhdistystoiminnoissa. Minun kaikki palvelu oli siis aikoinaan omasta halusta syntynyttä palvelujen suorittamista, jossa minulla oli itsenäinen metodi, niin kuin työelämässänikin aina olin hyvin oma-aloitteinen suorittaja aina.
        En ryhdy eläkepäivilläni kenenkään alaiseksi, osaan itse johtamisen perusasiat niin hyvin, ettei kenestäkään ole minulle pomoksi taitojensa ja kykyjensäkään vuoksi.
        Luottamustehtävissä kannetaan henkilökohtainen vastuu, ei ole esimiestä toiselle, vaan jokainen on toimielimen alainen. Toimielin on pomo. Kannoin vastuuni 100% joka päivä, kun vastuuta oli kaikissa luottamustehtävissäni.
        Puoli tusinaa ihmisiä siellä täällä joilla luuloja toisen pomoksi, joilla ei osaamista johtamisen asioissa on liikaa, mutta en tässäkään tarkoita että vikaa olisi kirkossa tai seurakunnissa. Kirkossa ja seurakunnissa pitäisi olla vain toisen palvelijoita korkeintaan. Monenlaista "arvovallan" tavoittelijaa on aina, joilla ei ymmärrystä tasa-arvosta yhdistystoiminnoissa, ja demokratian missiosta.
        Minä en ryhtynyt koskaan tavoittelemaan mitään muuta asiaa hengellisessä elämässä, kuin hengellistä palvelua hengellisessä elämässä.
        Monenlaisia näkemyksiä syntyy aina siellä missä on ihmisiä, ja syntyy myös liian lyhyitä johtopäätöksiä johtajiksi ryhtyvien ihmisten kehnojen vuorovaikutustaitojen vuoksi, tai näiden hallitsemisen ja vallitsemisen tarpeiden vuoksi.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Lisäys;

Unohdin mainita myös liikunnasta aiuheutuneen ylikuntotilani, joka sattui samaan aikaan. En palautunut kunnolla rehkiessäni kuntosalilla veren maku suussa, ja aina piti uida 2 km kntosalin päälle.
        Myös että kiireissään paljon suorittamisen ohessa, tai ryhmien demokrafisten tekijöiden vuoksi ihmiselle voi kertyä liiallista aikaa jolloin ei ole tarpeeksi hyviä ihmissuhteita.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Hengellinen esimies-johtaja-tuomari ei kukaan voi toiselle ihmiselle olla.
        Vastuunkantoa, ja palvelua on olemassa, jossa tarpeen mukaista tiedollisuutta, ja Hengen lahjoja, nöyrää asennetta, asiantuntemusta ja rakkautta sekä tunnollista vilpittömyyttä.
        Järjestö-yhdistystoiminnassa jokainen sorkka on aina toimielimen alainen (hallitus, johtokunta, ja vastuunkanto toimielimen alla-) ja esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen voi olla vain kahden palkan-nauttijan välillä, kun molempien työsopimuksien vastike-suorite perusteiset niin osoittavat, että toinen osapuoli orientoituu helpoksi yhteistyökumppaniksi sopimuksen puitteissa, ja toinen orientoituu työnjohdolliseen asemaan.

Tuomiolle voi joutua maan perustuslain mukaisessa tuomioistuimessa, -ei muulla keinolla. Hengellisissä yhdistyksissä ei ole viranomaisia eikä sanktio-oikeutta.
        Vain jäsenyyden ehtojen asiat yhdistyksen sääntöjen puitteissa voi olla kyseessä jos on hankalaa.

Minun ero ei ole ollut muuta kuin oma pyyntö 1.6.2006, (2006) mainitsemistani syistä, siihen ei ole liittynyt mitään seksuaalisuuden synnin tekoa.
        Olen usean vuosikymmenen ajan noudattanut tämän maan lainsäädännöt, ja ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä tekoni on rattijuopukseni 1986, 1986.
        Korkeamoraalisena miehenä olen kieltäytynyt nuorten seksitarjoiluista 30- ikävuosistani lähtien, eli kunhan tulin ensin itse vanhemmaksi, ja nuorten 1970-1980 lukujen nuorten ja nuorten aikuisten käytöshäiriöt, sekavuustilat, äkilliset mielenhäiriöt, ja muut harkitsemattomuudet -kaikenlaine suuseksimissiokin ovat minun- tai ystävieni 30-40 vuotta vanhoja ko. juttuja. Olen ollut nuoremmilleni vanhempi siis - en hetken seksikumppani monesta tusinasta tajoiluista huolimatta viimeisen 30- vuoden aikana, 30-.
        Saman sukupuolen kanssa ei ole rakkaussuhdetta minulla olut ainokaistakaan elämässäni, ja perseestä olen neitsyt, ja en siitä huolimatta halua miestä puolisoksi.
        Äärettömän fiksu ja scharmikas harrasmies.
        En ole puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perheasioita.

Jos yksi vihjasi minuun jollakin tavalla- tämä ja muu mitä kirjoitin pitää riittää vastaukseksi.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

• jarinhotelli kirjoitti: «Homoja ei ole olemassakaan, …»

Joo joo.

Myöskään kampeloita ei ole olemassakaan. Ne ovat vain epäraamatullisia valhekaloja. On vain ruokalajeja, joiden nimessä on kampela, vaikka ne on oikeasti tehty turskasta.

Tähän jos vastaan väität, olet herjaaja ja valehtelija enkä hetkahtele tippaakaan. Laitan sormet korviin ja kiljun samalla kun rukoilen herjaajalle Jumalan tuomiota.

Näin tämä menee.

• virallinenkanta

Ei vihitä.

• Lisäys;

Raamattu suhtautuu homoseksuaalisuuteen ehdottoman kielteisesti:
      - 1 Moos 19:4-10,3 Moos 18:22,20:13, Room 1:24-28, 1 Tim 1:8-11, Juud 7-8, 1 Kor 6:9.
      Jumalan 10-käskyn synnin opettava laki joka on kaikkina aikoina voimassa opettaa mikä on syntiä, Room 3:20,31; Matt 5: 17-18, Luuk 16:17, Jaak 2:10-12, Room 13:8-10.
      Laki sanoo himosta: "Älä himoitse" sekä avioliiton ulkopuolisista suhteista "Älä tee huorin." (Rooom 7:7)

Kun kristitty vaeltaa hengessä, hän ei toteuta lihan himoja; 1 Joh 2: 16-17, Gal 5: 16, Room 6: 12, Gal 5:24, Ef 2:3, 1 Piet 2:11,4:1-3, 2 Tim 2:22, Tiit 3:3, 2 Piet 1:4, 3:3, Juud 16-18, 1 Tess 4:4-5, Jaak 1:14, 4:2, Mark 4:19, Room 13:14, Tiit 2:11-12, Gal 5:17.

Jumalan Hengen työn tuloksena ihminen "syntyy uudesti ylhäältä." Hänen koko persoonallisuutensa muuttuu Jumalan rakkauden ansiosta; Joh 3:1-21,2 Kor 5:17, Room 7:22, 12:2. Jokainen synti on voitettavissa ja anteeksi annettavissa ihmisen tehdessä parannuksen. "Sillä jokainen on syntiä tehnyt ja on vailla Jumalan kirkkautta;" Room 3:23.
      Synnin anteeksi saaminen edellyttää aina katumusta ja parannusta eli synnin hylkäämistä ehtona anteeksiannolle.
      >>>>>>>>>>> Ihminen usein unohtaa tai ei tiedä Ylipapin käytännön työstä tavaallisessa palveluksessa; Hebr 1:14, 2:17-18, 3:7-8, 4:14-16, 8:1-2.
      Uuden liiton kansalaisuuden etu on Jumalan oma apu, Jumalan Hengen apu, niin ettei ihminen jää oman voimansa varaan; Hebr 8:9-13, >>> 10:12-18.
      Joh 14 luku.

Tuossa on asian hengellistä näkökulmaa- Sukupuolineutraalit avioliitot ovat tarkastelleet asiassa vain muita näkökulmia kuin hengellistä-.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Emme kannata sukupuolineutraalia avioliittokäsitystä. Sen verran asiasta on keskusteltu, että jos valtio alkaa pakottamaan kirkkokuntia vihkimään homopareja vastoin kirkkokuntien omaa uskoa, niin Adventtikirkko luopuu kokonaan oikeudestaan vihkiä ihmisiä avioliittoon. Emme missään tapauksessa tule vihkimään emmekä siunaamaan homopareja. Se olisi vastoin raamatullista uskoamme.

• kerettiläinen-

Kun Adventtikirkko on olevinaan uskonsa Raamatun opetuksiin perustava kirkkokunta, niin voit varmaankin sitten helposti kertoa, mihin Raamatun kohtaan te perustatte "raamatullisen" uskonne siitä, että Uuden Liiton (tai edes Vanhan liiton) seurakunnan pappien/pastorien tehtävänä olisi kenenkään avioliittoon vihkiminen. Itse en ole tällaista Raamatustani löytänyt, kuten en montaa muutakaan asiaa, jota yleisesti pidetään "raamatullisena", mutta joka todellisuudessa on vain kirkon omaa keksintöä (muotomenoja ja rituaaleja), joiden tarkoituksena on vain lujittaa kirkon valtaa ja sivuuttaa seurakunnan todellinen tehtävä: evankeliumin julistaminen Kristuksesta >ainoana< pelastajana. Nythän kirkot ovat Äitikirkon hengen perintönä korottaneet itsensä vähintään yhtä tärkeään (ellei jopa tärkeämpäänkin) asemaan >>>"ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta". Näitähän Babylonissa riittää...

• EI.homoliitoille

Timo Flink, sitten ei vihitä enää yhtään ketään avioliittoon??? Ei edes adventistimiestä adventistinaisen kanssa??? Avoliittoko kaikilla edessä??? Vaiko suositellaan naimattomuutta???
        Ei silti, tässä homoliittoasiassa olen täysin niitä vastaan. Ne ovat Raamatun vastaisia, luonnonvastaisia ja inhoittavia, iljettäviä ja kuvottavia.

• T. Flinkin ajatus:

"Adventtikirkko luopuu kokonaan oikeudestaan vihkiä ihmisiä avioliittoon, kun kuitenkin joudumme syrjimään ihmisiä."

Adventtikirkko tulee lähitulevaisuudessa luopumaan paljon muustakin, joten ei se nyt mikään uutinen olisi, että adventtikirkon pastorit eivät enää viitsisi vihkiä jäseniään avioliittoon, kun ne vihittävätkin harvenevat samassa tahdissa kuin jäsenistökin, joka katoaa lahkosta vähitellen kokonaan.

Timo Flink saa myös tulevaisuudessa etsiä muita töitä, ulkopuolelta Suomen adventtikirkon, kun palkanmaksajalta loppuu käteinen ja viimeinen hallinnon konttorissa sammuttaa valot ja pakenee loppujen rahojen kanssa ulkomaille.

• eiköteilläsytytä
        EI.homoliitoille kirjoitti:

Timo Flink, sitten ei vihitä enää yhtään ketään avioliittoon??? Ei edes adventistimiestä adventistinaisen kanssa??? Avoliittoko kaikilla edessä??? Vaiko suositellaan naimattomuutta???
        Ei silti, tässä homoliittoasiassa olen täysin niitä vastaan. Ne ovat Raamatun vastaisia, luonnonvastaisia ja inhoittavia, iljettäviä ja kuvottavia.

Mikäs sua oikein vaivaa? Jos Adventtikirkko luopuu avioliittoon vihkimisoikeudesta, niin sehän vain tarkoittaa sitä, että adventistiparit hakevat vihkimisen maistraatista ja sen jälkeen pastori suorittaa heille kirkollisen siunauksen. Niinhän suurimmassa osassa maailman maita toimitaan ...

• annamunkaikkikestää

Kun Adventtikirkko on olevinaan uskonsa Raamatun opetuksiin perustava kirkkokunta, niin voit varmaankin sitten helposti kertoa, mihin Raamatun kohtaan te perustatte "raamatullisen" uskonne siitä, että Uuden Liiton (tai edes Vanhan liiton) seurakunnan pappien/pastorien tehtävänä olisi kenenkään avioliittoon vihkiminen. Itse en ole tällaista Raamatustani löytänyt, kuten en montaa muutakaan asiaa, jota yleisesti pidetään "raamatullisena", mutta joka todellisuudessa on vain kirkon omaa keksintöä (muotomenoja ja rituaaleja), joiden tarkoituksena on vain lujittaa kirkon valtaa ja sivuuttaa seurakunnan todellinen tehtävä: evankeliumin julistaminen Kristuksesta >ainoana< pelastajana. Nythän kirkot ovat Äitikirkon hengen perintönä korottaneet itsensä vähintään yhtä tärkeään (ellei jopa tärkeämpäänkin) asemaan >>>"ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta". Näitähän Babylonissa riittää...

kerettiläinen sitten vissiin luulee että Raamattu opettaa susiparien muodostamista avosuhteilla eikä avioliittoa lainkaan ....

• Exap
        annamunkaikkikestää kirjoitti:

kerettiläinen sitten vissiin luulee että Raamattu opettaa susiparien muodostamista avosuhteilla eikä avioliittoa lainkaan ....

"kerettiläinen sitten vissiin luulee että Raamattu opettaa susiparien muodostamista avosuhteilla eikä avioliittoa lainkaan ...."

Kerropa missä Raamatun kohdassa avioliitto on vaatinut papin tai pastorin hyväksynnän tai siunauksen ?

Tuo on puhdasta kirkkojen implementoimaa perinnäisoppia.

• äläviitsivalehdella
        Exap kirjoitti:

"kerettiläinen sitten vissiin luulee että Raamattu opettaa susiparien muodostamista avosuhteilla eikä avioliittoa lainkaan ...."

Kerropa missä Raamatun kohdassa avioliitto on vaatinut papin tai pastorin hyväksynnän tai siunauksen ?

Tuo on puhdasta kirkkojen implementoimaa perinnäisoppia.

Eipäs ole. Etkös sinä osaa lukea Raamattua? Jumala vihki ensimmäisen parin, Aadamin ja Eevan liittoon. Sen jälkeen aina joku Jumalan edustaja on sen toimittanut, tavalla tai toisella. Juutalaisten keskuudessa se oli rabbi. Ei se kuule avioliitto Raamatussa niin mene, että kaksi ihmistä vain alkaa elää samassa teltassa ... Se on vain nykyhapatusta.

• Exap
        äläviitsivalehdella kirjoitti:

Eipäs ole. Etkös sinä osaa lukea Raamattua? Jumala vihki ensimmäisen parin, Aadamin ja Eevan liittoon. Sen jälkeen aina joku Jumalan edustaja on sen toimittanut, tavalla tai toisella. Juutalaisten keskuudessa se oli rabbi. Ei se kuule avioliitto Raamatussa niin mene, että kaksi ihmistä vain alkaa elää samassa teltassa ... Se on vain nykyhapatusta.

"Jumala vihki ensimmäisen parin, Aadamin ja Eevan liittoon. Sen jälkeen aina joku Jumalan edustaja on sen toimittanut, tavalla tai toisella."

Jaa-ah. Taitaa olla tuo vihkimisosuus sensuroitu meidän Raamatuistamme sitten. Kerropa vielä missä kohden vaikkapa Abram, Iisak tai vaikkapa Jaakob vihittiin papin toimesta ?

• Kuka.vihki.muka.ketä
        äläviitsivalehdella kirjoitti:

Ei löydy minunkaan Raamatustani tuota Aatamin ja Eevan vihkiäistilaisuutta. VT kyllä useimmiten kuvaa asian niin, että tytär annettiin isän toimesta jollekin miehelle vaimoksi, mies vei tämän telttaan ja yhtyi häneen.

Hääjuhlistakin Raamattu puhuu monessa kohtaa, muttei vihkikaavasta tai edes vihkimisseremoniasta. Eikä vihkijästä. Nainen "annettiin", "otettiin", "valittiin"...

• kerettiläinen-

>> Hääjuhlistakin Raamattu puhuu monessa kohtaa, muttei vihkikaavasta tai edes vihkimisseremoniasta. Eikä vihkijästä. Nainen "annettiin", "otettiin", "valittiin"...<<

Käytit tuossa juuri asiaa hyvin kuvaavia sanoja "vihkikaava" ja "vihkimisseremonia", sillä nämähän ova hyvin kuvaavia koskien juuri KIRKKOLAITOSTA. Kirkko on täynnä kuolleita muotomenoja ja rituaaleja, joilla se on korvannut Jumalan elävän seurakunnan ja sen pääasiallisen tehtävän eli viedä ilosanomaa Kristuksesta pelastajana. Kirkko on näiden muotomenojen "äiti", ei seurakunta. Kun se keskittyy kaikenlaiseen epäolennaiseen sosiaaliseen puuhasteluun, kuten esimerkiksi vihkimiseen (tai hautaamiseen Luuk.9:60), niin samalla se saa sitten päänsärykseen aivan turhanpäiväisiä ongelmia, kuten esim. pitäisikö vihkiä homoja. Täysin epäolennaista seurakunnan toiminnan kannalta.

• hepraisti
        Kuka.vihki.muka.ketä kirjoitti:

Ei löydy minunkaan Raamatustani tuota Aatamin ja Eevan vihkiäistilaisuutta. VT kyllä useimmiten kuvaa asian niin, että tytär annettiin isän toimesta jollekin miehelle vaimoksi, mies vei tämän telttaan ja yhtyi häneen.

Hääjuhlistakin Raamattu puhuu monessa kohtaa, muttei vihkikaavasta tai edes vihkimisseremoniasta. Eikä vihkijästä. Nainen "annettiin", "otettiin", "valittiin"...

Valehtelet. Jumala siunasi Aadamin ja Eevan. Se on heprealainen vihkikaava.

• voipyhäyksinkertaisuus

>> Hääjuhlistakin Raamattu puhuu monessa kohtaa, muttei vihkikaavasta tai edes vihkimisseremoniasta. Eikä vihkijästä. Nainen "annettiin", "otettiin", "valittiin"...<<

Käytit tuossa juuri asiaa hyvin kuvaavia sanoja "vihkikaava" ja "vihkimisseremonia", sillä nämähän ova hyvin kuvaavia koskien juuri KIRKKOLAITOSTA. Kirkko on täynnä kuolleita muotomenoja ja rituaaleja, joilla se on korvannut Jumalan elävän seurakunnan ja sen pääasiallisen tehtävän eli viedä ilosanomaa Kristuksesta pelastajana. Kirkko on näiden muotomenojen "äiti", ei seurakunta. Kun se keskittyy kaikenlaiseen epäolennaiseen sosiaaliseen puuhasteluun, kuten esimerkiksi vihkimiseen (tai hautaamiseen Luuk.9:60), niin samalla se saa sitten päänsärykseen aivan turhanpäiväisiä ongelmia, kuten esim. pitäisikö vihkiä homoja. Täysin epäolennaista seurakunnan toiminnan kannalta.

Ai sinun mielestäsi se, että pastori rukoilee avioparin avioliiton puolesta on kuollut muotomeno? Ihmisten puolestako ei siis saakaan rukoilla enää ... just joo.

• voipyhäyksinkertaisuus
        Kuka.vihki.muka.ketä kirjoitti:

Just. Et sitten tunne Raamatun ajan kulttuuria ollenkaan. Kun nainen "annettiin" miehelle, niin sen antamisen olivat sopineet molempien sukujen päämiehet ja hääjuhlassa rabbi julkisesti siunasi liiton.

• voipyhäyksinkertaisuus
        Exap kirjoitti:

"Jumala vihki ensimmäisen parin, Aadamin ja Eevan liittoon. Sen jälkeen aina joku Jumalan edustaja on sen toimittanut, tavalla tai toisella."

Jaa-ah. Taitaa olla tuo vihkimisosuus sensuroitu meidän Raamatuistamme sitten. Kerropa vielä missä kohden vaikkapa Abram, Iisak tai vaikkapa Jaakob vihittiin papin toimesta ?

Opettele muinaisen Lähi-idän kulttuuri.

• kerettiläinen-
        voipyhäyksinkertaisuus kirjoitti:

Ai sinun mielestäsi se, että pastori rukoilee avioparin avioliiton puolesta on kuollut muotomeno? Ihmisten puolestako ei siis saakaan rukoilla enää ... just joo.

Tottakai KAIKKIEN puolesta saa rukoilla ja KUKA VAAN voi sen tehdä, mutta enpä ole nähnyt sillä olevan suurtakaan vaikutusta, onko joku kirkon pappi tai pastori vihkinyt jonkun avioliittoon vai ei, sillä yhtä lailla ihmiset erovat...ja uuden kumppanin löydettyään menevät taas uudestaan papin vihittäviksi...
        Vai onko sinulla jotain NÄYTTÖÄ siitä, että kirkkojen pappien vihkimisillä olisi jotain erityisiä havaittavia "siunausvaikutuksia"...?

• Exap

Hienoa että toit tämän asian aivan itse esiin.

Kun oikeasti mietit tuota lausettasi, itsekin tajuat, että kyseessä oli KULTTUURIN asettama "perinne", ei suinkaan Jumalan asettama kaava. Juuri näin.

Kun ei ollut kirkkoa, ei ollut kirkollista vihkimistäkään.

Ja jos nyt sitten mietiskelet että mistä se kristillisten kirkkojen vihkiperinne on peräisin, niin kerropa onko se Jumalan Raamatussa asettama muoto, jonkin kulttuurin perinne, vai onko kyseessä todellakin juuri se mistä nimikin kertoo, eli KIRKON ihan itse keksimä kaava ja velvoite.

• Exap

Just. Et sitten tunne Raamatun ajan kulttuuria ollenkaan. Kun nainen "annettiin" miehelle, niin sen antamisen olivat sopineet molempien sukujen päämiehet ja hääjuhlassa rabbi julkisesti siunasi liiton.

"Et sitten tunne Raamatun ajan kulttuuria ollenkaan. Kun nainen "annettiin" miehelle, niin sen antamisen olivat sopineet molempien sukujen päämiehet ja hääjuhlassa rabbi julkisesti siunasi liiton."

Jassode. Ja sinun mielestäsikö siis on oikein, että naisen vanhemmat saavat sopia tyttärensä avioliittoon ihan kenen eniten maksavan hulttion kanssa hyvänsä, jopa tyttäreltä kysymättä, kuten kulttuuriin kuului ? Ja tilanteen muuttaa oikeaksi se, että mies hankkii jonkin pyhän miehen paikalle jotta teolle saadaan "Jumalan siunaus" ?

Kuten näet, tuo kulttuuri oli ja on kaikkea muuta kuin Jumalan tahdon mukainen. Nyt kysynkin, millä perusteella tuon kulttuurin tapojen yksi osa olisi sitten muka Jumalan tahto nykypäivän kristilliseen avioliittoon, kun sitä ei kerran Raamattu perustele ?

Jos nyt puhutaan varhaiskristillisestä avioliitosta, niin se oli ennenkaikkea kahden suvun välinen sopimus, joka vahvistettiin kihlauksessa, joka oli useimmiten kahden suvun miespuolisten edustajien välinen sopimus. Tosin joskus naispuolisetkin pääsivät vaikuttamaan.

Avioliittoa ei vahvistanut uskonnollinen eikä julkinen viranomainen, vaan sen täytäntöönpano oli useimmiten itse hääjuhla.

Avioliitosta saatettiin joskus tehdä myös erillinen kirjallinen sopimus.

Kirkko sitten jossakin vaiheessa halusi itsensä tunkea tässäkin asiassa välittäjäksi ihmisen ja Jumalan väliin, siitäkin huolimatta vaikka Jeesuksen mukaan papilla, pastorilla tai kirkolla ei tuohon sopimukseen mitään osaa eikä arpaa ollutkaan:
        "3 Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanoen: "Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa?"
        4 Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
        5 ja sanoi: 'Sentähden MIES luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
        6 Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis JUMALA ON YHDISTÄNYT, sitä älköön IHMINEN erottako.""

• voipyhäyksinkertaisuus kirjoitti:

Miksi meidän pitäisi noudattaa muinaisen Lähi-idän kulttuuria?

Sitäpaitsi se tienoo on täältä katsoen etelässä ja aika kaukana.

Lähi-itä on Karjalan autonominen tasavalta.

• sillsiisti

Eläkää Kerettiläinen ja Exap susiparina akkojenne kanssa koska pelkäätte vihkimistä ja lopettakaa tuo joutavan päiväinen suun soitto.

• kerettiläinen-

En minä ole vastustanut vihkimistä, sillä kyllä yhteiskunta aina jollakin tavoin nuo instituutiot hoitaa, mutta ei se ole raamatullisen seurakunnan eikä "pappien" tehtävä. Uudessa liitossahan kaikki uskovat ovat pappeja, joiden tehtäväkin ilmenee siis Raamatusta.

1. Piet. 2:5
        ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

Hebr.1315
        Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät.
        16 Mutta älkää unhottako tehdä hyvää ja jakaa omastanne, sillä senkaltaisiin uhreihin Jumala mielistyy.

Tämän mukaan kaikki Uuden liiton uskovat ovat "pappeja", joiden tehtävänä on hengellisten uhrien uhraus, joita siis >> Raamatun mukaan ovat Jumalan kiittäminen ja ylistäminen, hyvän tekeminen ja omastaan jakaminen. Ei puhuta mitään mistään sakramenteista, vihki - tai hautaamisseremonioista sen enempää kuin mistään muistakaan kirkollisista toimituksista.

Luuk.9
        59 Eräälle toiselle Jeesus sanoi: "Seuraa minua!" Tämä vastasi: "Herra, anna minun ensin käydä hautaamassa isäni."
        60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleiden haudata kuolleensa. Lähde sinä julistamaan Jumalan valtakuntaa." [Luuk. 4:43 ]

• jatosiisoPYH

En minä ole vastustanut vihkimistä, sillä kyllä yhteiskunta aina jollakin tavoin nuo instituutiot hoitaa, mutta ei se ole raamatullisen seurakunnan eikä "pappien" tehtävä. Uudessa liitossahan kaikki uskovat ovat pappeja, joiden tehtäväkin ilmenee siis Raamatusta.

1. Piet. 2:5
        ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

Hebr.1315
        Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät.
        16 Mutta älkää unhottako tehdä hyvää ja jakaa omastanne, sillä senkaltaisiin uhreihin Jumala mielistyy.

Tämän mukaan kaikki Uuden liiton uskovat ovat "pappeja", joiden tehtävänä on hengellisten uhrien uhraus, joita siis >> Raamatun mukaan ovat Jumalan kiittäminen ja ylistäminen, hyvän tekeminen ja omastaan jakaminen. Ei puhuta mitään mistään sakramenteista, vihki - tai hautaamisseremonioista sen enempää kuin mistään muistakaan kirkollisista toimituksista.

Luuk.9
        59 Eräälle toiselle Jeesus sanoi: "Seuraa minua!" Tämä vastasi: "Herra, anna minun ensin käydä hautaamassa isäni."
        60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleiden haudata kuolleensa. Lähde sinä julistamaan Jumalan valtakuntaa." [Luuk. 4:43 ]

Örise mitä öriset. Ei hetkauta. Adventtikirkossa adventtikirkon tavalla.

• Ventovieraat ihmiset kylällä ovat pikkusen päästään kilahtaneita; Olen joutunut kuulemaan juorua mm. lihavien naisten naimisesta, mutta en ole keskustellut ainokaistakaan sanaa lihavien naisten kanssa naimisesta, enkä ole tehnyt sanankaan raporttia kenenkään kiloista minnekään. Ihmettelen miksi minun pitäisi naida nimenomaan vartavasten juuri lihavia naisia ventovieraiden naisten juoruissa?! Minun hormoonit on hyrränneet sellaista kainaloon mahtuvista sutturoista.
      Yksi mies kävi kerran haukkumassa minut homoksi, kun hänen ex- akkansa ei kelvannut minulle?! Minä olen sopinut aina kahden kesken tuttavuudet, mistä on kyse, istutaanko päiväkahvilla pelkällä päiväkahvilla, vai lainataanko lehtiä, vai ollaanko lapsenvahtina, että neiti tai rouva pääsee menoihinsa. ____Minun lähiönurkilla on ollut viimeiset 20 vuoden ajan ventovieraita naisia, en ole nimeä tiennyt koskaan, ja kukaan ei ole minun pöytääni istunut minun näköetäisyydelleni neuvottelemaan naimisesta. Lähiön maitokaupoissa on ollut ihmisiä töissä jotka toimivat asiakkaan asioidessa samalla kätevästi asiakkaiden seksologeina, asiakkaan ostaessa maitopurkin. Miehet saavat kassalta kätevästi mm. homotuksen med samma päin naamaa maitopurkkia ostellessa.
      Erilaista paikoista ihmisiä koskevaa nuolemista on saanut jotkut kuulla; -Mutta huomautan asiassa vielä, että jos nuolaisuja koskeva asia koskee minua niin ollaan pakostakin minun nuoruuteni 30-40 vuoden takaisessa ajassa, eli ihmisten nuolemista koskevat tarinat ovat 30-40 vuotta myöhässä minua koskevina. ____Olen ollut nuori aikoinaan. Olen korkeamoraalinen mies, joka on kolmen vuosikymmenen ajan 30- vuotta kieltäytynyt nuorten henkilöiden seksitarjoiluista. Minä en ole teiniseksimiehiä ollenkaan, enkä "poikiin" sekaantuvia miehiä ollenkaan. Olen ollut nuoremmilleni aina vanhempi kunhan tulin ensin itse hiukan vanhemmaksi ensin 30- iässä, -en siis hetken seksikumppani nuorille. En ole kenenkään tarjoiluista sanaakaan puhunut.
      Minä en ole ollenkaan hienojen perheiden kersojen mahdollisissa naittajaisissakaan ryhtynyt ns. homoksi, tai nk. hintiksi, ja en ole ainokaisenkaan persoonan intiimeitä asioita puhunut sanaakaan elämäni aikana. Olen niin syvästi vihannut vyötäröjuoruamista aina. ___ Joku on huvitellut, ja/ tai pyrkinyt keräämään omaa kunniaansa naittamalla minua? -Mutta jos sellaisia persoonia tiedätte, niin nämä eivät ole koskaan istuneet pöytääni minun näköetäisyydelleni neuvottelemaan moisista asioista. Minulla ei ole mahdollisissa joidenkin persoonien naittajaisissa ollut ainokaistaan hyvää, taikka onnellista päivää koskaan kymmenien vuosien aikana?!
      Mahdolliset tarinat runkkaamisesta ovat nekin nuoruuden krapula-aamuihin kuuluvia, ja olen sellaisilla korkeintaan pilaa tehnyt, kyllästyneenä naisten juoruihin sivustapakkokuulijana.
      Nuoruuden krapula-aamujen yksinäisyydessä oleva polte oli mahtava. Hermosto on raittiina kunnossa, ja tilanne hallinnassa tällä iällä muutenkin toki ollut.
      Pikkusen luonnonkiharia sääriäni en saa oikaistua. Mutta pikkusen pihtipolvi, ei ole kaikkein kamalinta epämuodostumaa, vaan varsin tavallinen asia. Pahoittelen etten ole aivan 100% täydellinen, vaikka olen kuulemma komiakin ollut, ja jos olisin sen itse tiennyt olisin toki ottanut elämästä paremmin estottomammin aikoinaan irti "iloa."
      Niin kuin kertoilinkin nuorten ja nuorten henkilöiden minun tai ystävieni 1970-1980 luvuille ajoittuvat 16-30 ikävuosien käytöshäiriöt, sekavuustilat, äkilliset mielenhäiriöt, tai muu harkitsemattomuus eivät ole moralisoitavissa. -Eivät olevaisten asioiden joukossa olleet vuosikymmeniin ihmisten nuolemistakaan koskevat-. Sain ollakin 25- vuotta rauhassa ettei kukaan sellaisia juttuja puhunut. Ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä tekoni on ollut rattijuopumukseni 1986. (1986)
      Olen usean vuosikymmenen ajan noudattanut tämän maan lainsäädäntöjä.
      Minulla ei ole homoseksuaalisia rakkaussuhteita ollut ainokaistakaan koskaan, ei voi tullakaan, -ja naisten perässä juoksin vielä 50 villityksessäkin. Naisia oli 1 vrk- 1,5 vuoden aikajaksoissa muuten vaan intiimisuhteessa kanssani useita kymmeniä, mutta ei tarpeeksi, ja olivat siis ilman avioliiton tarkoitusta, tai en ehtinyt ottaa puheeksi parisuhdetta. Olin kiireinen työssäni, ja opinnoissani nuorena. Halusin parisuhteen rakkaudessa aina silloin kuin parisuhdetta halusin. En saanut unelmiani koskaan, kaikkea muuta naista olisi piisannut. En pelkkää hellapoliisia siis äkkiä. Olen kätevä keittiöpiika itse itselleni ollut aina kotitalousteknisten asioiden harrastajana.
      En ole sanaakaan ulkopuolisille puhunut menneistä heiloista, ja akteistani.

Jatkan heti alla >>>

• Jatkoa edelliseeni >>>

Näen elämänvieton laadukkaampana yksin, kuin parisuhteessa joka ei ole rakkaudessa syntynyt, ja rakkaudessa solmittu parisuhde. Elämä ei ole vaikeuksitta sujunut.
      Olen pian 60- kesäinen vanhapoika jo.
      Jotkut täysin ventovieraat naiset ovat valitelleet että minulla on liian pieni kulli?! -Minun ei tarvitse hävetä Suomalaisen miehen keskivertoa 15 cm pippeliä lainkaan. (15 cm-) Puuttuuhan siitä varmaan muutama tuuma, ja kannattaa katsella vaikka karvaperseisiä karjuja, joita on maahan muuttanut, jos naiset haluaa oikein isoa slabaa. Olen ollut aina kaikinpuolin Suomalainen keskiarvo joka paikan kokoa mittaillessa, ja kutistuva ukko jo verrattuna parhaisiin päiviini. Sokeri vielä suussa sulaa kuitenkin.

Minä en ole puhunut kenenkään; -yhtiöiden, yhdistyksien, järjestöjen tai naapurustojeni ihmisten- en sukulaisteni, en entisten työnantajieni, taikka asiakkaitteni -työnantajieni asiakkaiden yksityis, intiimi, perhe, henkilökohtaisia asioita.
      Esimiehiä en pidä eläkepäivilläni, en järjestö- en yhdistystoiminnassa, enkä vuokranmaksajana. Työsopimus pitää olla minulla pakostakin että jollakin esimiesasema suhteessa minuun. Osaan yhdistystoiminman ja demokratian asiat hallintotietietä julkista johtamista 2010 luvulla opiskelleena, ja monipuolisen kokemuksen omaavana henkilönä.
      Toimielimen (hallitus/ johtokunta)alaisuudessa pitää jokaisen kantaa vastuunsa, ei esimiehenä toiselle, ei tuomarina sen kummemmin. Oikeutta voi istua vain maan perustuslain mukainen oikeus.

Mitä tulee mahdolliseen juoruun työelämäni ihmisistä, niin en ole asiakkaitteni tai näiden jälkeläisten kanssa ottanut askeltakaan missään koskaan työaikani ulkopuolella, ja en ole koskaan tiennyt näiden yksityiselämästä, ja henkilökohtaisista asioista mitään. Sama koskee työnantajia, sillä nämä eivät minulle omia asioitaan koskaan jutelleet, ja olen tiennyt vain osoitteita ja etunimiä ja ammatteja näiden elämään kuuluvista ihmisistä, niin kuin asiakkaistanikin korkeintaan, tai työnantajieni asiakkaista. Toki näissä olisi voinut olla minulle mieluisia ystäviä ja puolisoitakin, ja joistakin asiakkaista pidin hyvinkin paljon.

Olen pitänyt mölyt mahassani työelämään liittyvistä ihmisistä aina elämässäni. Korkeintaan muutaman sanan hyvää, ja työhön liittyvää olen puhunut. En ole halunnut loukata ketään, mutta olin syvästi huolissani joistakin juoruista sivustapakkokuulijana, en ole asianomaisten ihmisten kanssa ollut yhteisessä elämänvietossa, ja siksi tilanne oli tukala. Joissakin maisemakonttoreissa on kaiketi laskeskeltu minun elämäni naima-mahdollisuudetkin, mutta nk. kerroin on unohdettu sitten keskustella asiasta subjektin eli minun kanssani, niin että olisi istuttu samaan pöytään minun näköetäisyydelleni, ja huolehdittu että minulta olisi saatu asiaan täysin harkittu stabiilissa mielentilassa, (ei kännissä, tai puoliunessa) -mielipide ja vastaukseni. Olen joutunut sitten ahdistuksiani purkamaan tällaisella postilla.
      En ole käynyt neuvotteluja kenenkään tyttäristä 2000- luvulla.
      Minä en vietä yhteistä yksityistä elämää lähiöissä noin vain. Pitää pysyä oman kattilakuntansa asioissa, ja sen huoneiston hallinnan puitteissa mihin on tehnyt sopimuksen, jossa hallintaoikeus on määritetty. Uskonnolliset asiat ovat yksityisiä asioita taloyhtiöissä ja asukkailla. Yhteisiä asioita ovat vastikkeiden korotukset, järjestyssääntöjen yhdessä kirjoittaminen, yhteisien tilojen käyttöä ja uusimista koskevat asiat, asukastoimintam sekä yhtiöjärjestyksen asiat niillä jotka ovat osakkaita.

Kaupungin yleisien saunojen lauteilla, en ole koskaan jutellut ihmisten yksityisasioita tusinan korvaparin kuullessa, enkä muuallakaan kuin asianomaisten kanssa.
      Kiitos kuitenkin tuloksettomista perseen nuolemista koskevista naittajaisista, mahdollisille asiamiehille, mutta nuo nuolemista koskevat jutut ovat nk. sanoin 30-40 vuotta myöhässä olleet kuitenkin. Jos joku olisi ollut kiinnostunut minun onnestani, ja minun hyvinvoinnistani elämässäni, niin olisi huolehtinut siitä että puhuu kanssani niin että olen ymmärtänyt, ja olen antanut harkitun vastaukseni elämäni avioliiton satamankin asioista.

On kolmekymmentä vuotta (30-)vierähtänyt viimeisestä perseen nuolaisusta.
      En ole syyttänyt enkä kohdistanut foorumeilla kuitenkaan ketään koskaan. Tämä oli kanava purkaa nuo ahdistukseni, niille ..ja tällainen posti alkaa olla ohi täällä.
      Olen kuitenkin Herrassa Jeesuksessa pysyttelevä mies paremminkin, ja en halua tällaisia enää kirjoitella, mutta minun oli jossakin pikkusen saatava ahdistustani joidenkin röyhkeydestä johtuvaa puretuksi.

jatkan vielä >>>

• jatkoa edelliseeni >>>>

En ole tahtonut loukata ketään, olen ollut vain tuskastunut ollut,
        pitää katsoa ketä istuu perunakattilan ympärillä ja keskittyä siihen jokaisen jutuissaan. Minä en ole juoruakka, enkä julista kenenkään mielenhäiriöitä, enkä humalasekoiluja, vaan olen sellaiset unohtanut viimeistään seuraavaksi päiväksi.
        1987 edesmenneen sukulaiseni uskonnoksi en muutu, -minua ei ole sitonut edesmenneiden sukulaisteni omantunnon asiat päivääkään koskaan. En ole kuitenkaan elämäni aikana arvostellut kenenkään uskoa Jumalaan henkilökohtaisella tasolla tähänkään päivään mennessä. En ole onneksi seisonut siis siinä jonossa joka jonottaa Jumalan paikkaa. Vanhempiani en ole koskaan pois vaihtanut aikoinaan, sen vuoksi että olen viihtynyt puolet kesälomistani pienestä pojasta aikuiseksi saakka Ilmajoella sukulaisissa. Minulla oli Ilmajoella aktiviteettia enemmän kesäisin kuin Vaasassa. Joulomilla talvellakin siellä odotti iso astia kotiviiniä koulun joululomalla, ja vesijohtovesi oli herkkua Koskenkorvan lisäksi, kun Vaasassa oli siihen aikaan huono vesi. Minä en keskustellut koskaan ainokaistakaan sanaa uskonnoista taikka uskosta sukulaiseni kanssa.
        En ole velkaa kenellekään mitään, ja minun elämässäni ei kukaan ole minun hyvinvoinnistani huolehtinut kuitenkaan. Monenlaista trössääjää ja rossaajaa perseaukisen kustannuksellakin on ollut varmaan aina jossakin.
        - Olen lähimmäisten etua huomioiva persoonallisuus, ja toivon tämän maan lakien kunnioitusta, myös kielenkäytössä. Rahvaanomainen sana ei ole laiton, mutta ihmisen kunnian loukkaaminen subjektin tavoista riippumatta on rangaistava teko.
        Kun tämän maan lait kunnioittaa ei tee kenellekään mitään väärää.
        Tässä maassa on niin päin aina että lain rikkoja on menetellyt virheellisesti, ja laittomasti. Lain noudattaja on menetellyt esimerkillisesti.

>>>>>>>>>>> Tämä posti alkaa olla vihdoin ohi täällä, olen saanut viestini perille niille ihmisille jotka minut tuntevat, koska ihmissuhteita ei minulle syntynyt yhdistystoiminnassa. Tämä posti oli jälkihoitoa.

Adventtikirkon rakenteet ovat sellaiset että rakenteet mahdollistavat demokratian ja tasa-arvon. Sekä maallikoita että palkattuja istuu aina toimielimissä.
        On oikein että kirkon teologiaa voi kirjoittaa vain kirkon ylin toimielin, sillä teologian on pakosta pysyttävä kokonaan ammattilaisten hallinnassa, muta ette saa viedä evankeliumin iloa pitämällä toista talutusnuorassa esimiehenä toiselle asettamalla jokaisen sielun vertikaaliseen järjestykseen. Työelämän vaatimuksiin ei voi ryhtyä yhdistystoiminnoissa. Palkattuille maksetaan työnteosta, ei toisen johtamisesta. Teologian maisterit (pastorikunta) ovat koulutettuja Raamatun teologiasa, ei ne mistään muusta mitään tiedä. Joku voi juuri ja juuri tietää ettei hevosta saa potkaista.
        Asiat pitää sujua toimielimen vastuunkannon yhdistystoiminnan mission metodeissa, ja kirkkokäsikirjat ja seurakuntakäsikirjat kirjoittaa niin että ovat jokaisen jäsenen nähtävillä, sillä ko. kirjat edustavat yhdessä sovittuja sääntöjä ja tasa-arvoa. Monenlaisia mäkitupien puuliitereissä, ompelimoissa, pohjalaisessa ihmishieromossa, tai pössölän vahtimestarin kotirouvaa on kasvatettu ja koulutettu ko. paikoissa, joilla ei mitään tietoa ole ryhmätyötaidoista, ja hallinnollisista asioista, -eivät kelpaa toisen esimies-johtaja-tuomareiksi yhdistystoiminnoissa. Normitus ko. kirjoissa pitää olla kunnossa kaikkeen toimintaan.
        Adventtikirkon teologia on tiukasti Kristus kalliolla, eikö siitä hievahda maailman synnin puolelle.

Jumalan siunausta toivotan, -ja postini on ohi täällä näistä, ja se oli vain tutuille jälkihoitoa edustavana asiana.

Syksyllä pysyttelemme kokonaan evankeliumin Raamtun mission asioissa.

Jari Laurila
        keskustelija

• jarinhotelli kirjoitti:

jatkoa edelliseeni >>>>

En ole tahtonut loukata ketään, olen ollut vain tuskastunut ollut,
        pitää katsoa ketä istuu perunakattilan ympärillä ja keskittyä siihen jokaisen jutuissaan. Minä en ole juoruakka, enkä julista kenenkään mielenhäiriöitä, enkä humalasekoiluja, vaan olen sellaiset unohtanut viimeistään seuraavaksi päiväksi.
        1987 edesmenneen sukulaiseni uskonnoksi en muutu, -minua ei ole sitonut edesmenneiden sukulaisteni omantunnon asiat päivääkään koskaan. En ole kuitenkaan elämäni aikana arvostellut kenenkään uskoa Jumalaan henkilökohtaisella tasolla tähänkään päivään mennessä. En ole onneksi seisonut siis siinä jonossa joka jonottaa Jumalan paikkaa. Vanhempiani en ole koskaan pois vaihtanut aikoinaan, sen vuoksi että olen viihtynyt puolet kesälomistani pienestä pojasta aikuiseksi saakka Ilmajoella sukulaisissa. Minulla oli Ilmajoella aktiviteettia enemmän kesäisin kuin Vaasassa. Joulomilla talvellakin siellä odotti iso astia kotiviiniä koulun joululomalla, ja vesijohtovesi oli herkkua Koskenkorvan lisäksi, kun Vaasassa oli siihen aikaan huono vesi. Minä en keskustellut koskaan ainokaistakaan sanaa uskonnoista taikka uskosta sukulaiseni kanssa.
        En ole velkaa kenellekään mitään, ja minun elämässäni ei kukaan ole minun hyvinvoinnistani huolehtinut kuitenkaan. Monenlaista trössääjää ja rossaajaa perseaukisen kustannuksellakin on ollut varmaan aina jossakin.
        - Olen lähimmäisten etua huomioiva persoonallisuus, ja toivon tämän maan lakien kunnioitusta, myös kielenkäytössä. Rahvaanomainen sana ei ole laiton, mutta ihmisen kunnian loukkaaminen subjektin tavoista riippumatta on rangaistava teko.
        Kun tämän maan lait kunnioittaa ei tee kenellekään mitään väärää.
        Tässä maassa on niin päin aina että lain rikkoja on menetellyt virheellisesti, ja laittomasti. Lain noudattaja on menetellyt esimerkillisesti.

>>>>>>>>>>> Tämä posti alkaa olla vihdoin ohi täällä, olen saanut viestini perille niille ihmisille jotka minut tuntevat, koska ihmissuhteita ei minulle syntynyt yhdistystoiminnassa. Tämä posti oli jälkihoitoa.

Adventtikirkon rakenteet ovat sellaiset että rakenteet mahdollistavat demokratian ja tasa-arvon. Sekä maallikoita että palkattuja istuu aina toimielimissä.
        On oikein että kirkon teologiaa voi kirjoittaa vain kirkon ylin toimielin, sillä teologian on pakosta pysyttävä kokonaan ammattilaisten hallinnassa, muta ette saa viedä evankeliumin iloa pitämällä toista talutusnuorassa esimiehenä toiselle asettamalla jokaisen sielun vertikaaliseen järjestykseen. Työelämän vaatimuksiin ei voi ryhtyä yhdistystoiminnoissa. Palkattuille maksetaan työnteosta, ei toisen johtamisesta. Teologian maisterit (pastorikunta) ovat koulutettuja Raamatun teologiasa, ei ne mistään muusta mitään tiedä. Joku voi juuri ja juuri tietää ettei hevosta saa potkaista.
        Asiat pitää sujua toimielimen vastuunkannon yhdistystoiminnan mission metodeissa, ja kirkkokäsikirjat ja seurakuntakäsikirjat kirjoittaa niin että ovat jokaisen jäsenen nähtävillä, sillä ko. kirjat edustavat yhdessä sovittuja sääntöjä ja tasa-arvoa. Monenlaisia mäkitupien puuliitereissä, ompelimoissa, pohjalaisessa ihmishieromossa, tai pössölän vahtimestarin kotirouvaa on kasvatettu ja koulutettu ko. paikoissa, joilla ei mitään tietoa ole ryhmätyötaidoista, ja hallinnollisista asioista, -eivät kelpaa toisen esimies-johtaja-tuomareiksi yhdistystoiminnoissa. Normitus ko. kirjoissa pitää olla kunnossa kaikkeen toimintaan.
        Adventtikirkon teologia on tiukasti Kristus kalliolla, eikö siitä hievahda maailman synnin puolelle.

Jumalan siunausta toivotan, -ja postini on ohi täällä näistä, ja se oli vain tutuille jälkihoitoa edustavana asiana.

Syksyllä pysyttelemme kokonaan evankeliumin Raamtun mission asioissa.

Jari Laurila
        keskustelija

Olen opisellut vain opintokonaisuuden hallintotieteissä julkisen johtamisen asioita 2010 luvulla, 70 opintopisteen työmäärän, eli kolmen vuoden yliopisto-opinnot työmäärältään, -en tutkintoa suorittanut kuitenkaan, vaan kyse oli yleissivistyksen hankkimisesta, ja olemassa olevien tutkintojeni täydennystä.
        Olen eläkkeellä-.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Vihityt.advarit

Vihkivätkö adventistit homopareja?

Vihkivät kyllä homopappeja.

• äläviitsivalehdella

Emme vihi. Jos joku sellaiseksi paljastuu, niin heti otetaan vihkimys pois.

• Riittää.jo

Mikä tuolla Jarilla oikein on, kun joka ikisen ketju yrittää vallata itselleen eli näille tuhannet kerrat kalutuille "Jarin elämäkerroille"? Jari, sinulle on sanottu jo useasti, etteivät palstalaiset enää halua lukea noita iänikuisia sepustuksiasi omasta itsestäsi. Tämä palsta on tietääkseni adventismipalsta eikä varattu sinun elämällesi. Perusta oma Jari-palsta, siellä voit kirjoittaa yötä päivää näitä rimpsujasi!

• Kuule hei-

Annat käskytystä mutta olet unohtanut nimesi kirjoituksesi alta.

Huomioin vain nimellä varustettua käskytystä.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Ohhohhoi

"Minun ei tarvitse hävetä Suomalaisen miehen keskivertoa 15 cm pippeliä lainkaan. (15 cm-) Puuttuuhan siitä varmaan muutama tuuma, ja kannattaa katsella vaikka karvaperseisiä karjuja, joita on maahan muuttanut, jos naiset haluaa oikein isoa slabaa."

Eisss... :'D

• Lähi-idästä

"kannattaa katsella vaikka karvaperseisiä karjuja, joita on maahan muuttanut"

Suurin osa niistäkin on pienimunaisia.

Täytyy mennä sinne Afrikan sydänmaille, josta sitten voi löytyä millä huiskia:

https://pbs.twimg.com/media/CdMlPxaWwAELuz1.jpg

• Naimisen ihanaa maata, tai/ ja avioliiton onnellista satamaa ei ole näköpiirissä. Ns. homoksi, tai nk. hintiksi en ole koskaan ryhtynyt, on minulle luonnotonta, ja vaikka sellaisenkin tempun tekisin, en ryhtyisi itseäni ns. homoksi, tai nk. hintiksi luulemaan. En ole pystynyt koskaan miehiä tyydyttämään. Olen ensi tiistaina 58- vuotias, ja isoisän ikäinen, ja haluan olla rauhassa turhilta juoruilta. Jos joku puhuu jotakin ihmisten nuolemista koskevaa, niin muistakaa sanoa että 30-40 vuotta vanhat nuoruuden temput eivät ole olevaisia asioita olleet vuosikymmeniin, ja kuuluvat tuoreimmillaan 1980 luvun aikakauteen.___Korkeamoraalisena miehenä olen kieltäytynyt 30-vuoden ajan, (30-) 30- vuotiaasta (30-) nuorten seksitarjoiluista, eli olen ollut nuoremmilleni vanhempi, en hetken seksikumppani.___Mahdolliset "Jumalan palvelijoiden" jutut, joissa moralisoidaan ko. 30-40 vuotta vanhaa, niin sanoa vaan että pitää narisuttaa helvetin esikartanoiden porttien saranoita vain itselleen ihka omista henkilökohtaisistaan 30-40 vuotta vanhoista synneistään, eikä minun luterilaisuuden päivien aikoja moralisoida -1970-1980 lukuun liittyviä. En ole mitenkään uskovainen luterilainen ollut kuitenkaan 1970-1980 luvuilla. Hengellisissä yhdistyksissä ei ole minulla koskaan ollut minkään sortin johtajaa, ei naapurustoissa, eikä yhdistystoiminnoissa missään. Viimeinen esimies jäi työelämään. Vietän eläkepäiviäni harrastuksien parissa. Kukaan ei ole tarjoillut työuraa, eikä istunut pöytääni minun näköetäisyydelleni neuvottelemaan siviilisäätyäni koskevista asioista 2000- luvulla. Lähiöiden tuttavuudet olen lyhyesti kuitannut; "Ei parisuhdeasioita" kun olen niin aina sopinut. En ole pyytänyt itsenäistä paritusta päiväkahviseuroihini mistään.

Subjektia ei voi ohittaa subjektia koskevissa asioissa, ja en ole niin röyhkeä että neuvoittelisin ihmisten perheasioita muualla kuin asianomaisten kanssa.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• tehtäväkenttä

Tarvittiinko taas tämä ulostulo. En ainakaan sivullisena sitä odottanut. Kehän kiertäminen ei kirkasta Kristusta.

• taas.se.alkoi
        tehtäväkenttä kirjoitti:

Tarvittiinko taas tämä ulostulo. En ainakaan sivullisena sitä odottanut. Kehän kiertäminen ei kirkasta Kristusta.

Se siitä lupauksesta. Mikään ei ole muuttunut.

• taas.se.alkoi kirjoitti:

Se siitä lupauksesta. Mikään ei ole muuttunut.

Hei_

Minun ei tarvitse koskaan luvata nimimerkeille yhtään mitään.

Olen sanonut vain aikomukseni että olen informaation antanut, ja on hyvä olla syksymmällä evankeliumin parissa.

Sitten toinen juttu; -On turhaa unelmoida minulle minkään sortin hämäräetäkauko-johtajaksi, -ei ole moraalisia eikä juridisia velvollisuuksia minulla eläkepäivilläni, eikä yhdistystystoiminnoissakaan sellaiseen.
        Osaan johtamisen perusasiat hyvin, ja en voi hyväksyä hämäräetäkauko-henkilöitä esimiesasemassa suhteessa toiseen ihmiseen. Esimiesasema suteessa toiseen ihmiseen perustuu kokonaan työelämään, jossa myös minulla pitää olla työsopimus ja rahapalkka ennenkuin ainokaistakaan esimiesasemaa minuun.

Vastuu ryhmistä ja vastuu ryhmän ihmistenhyvinvoinnitsakin pitää osata ensin kantaa ennenkuin ryhtyy minkään sortin johtajaksi.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• tehtäväkenttä kirjoitti:

Olen vastannut viestiketjun aloitukseen.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      132
      2929
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      255
      2570
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1688
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      191
      1595
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      59
      1542
    6. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      83
      1209
    7. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      43
      1185
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      1181
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      296
      1012
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1012
    Aihe