Vapaa kuvaus

Aloituksia

96

Kommenttia

5326

1. Olen ihan itse kokeillut ja selvittänyt, miten lämmin ilma nousee ylös ja kylmä painuu alas. Siitä seuraa loogisesti planetaaristen tuulien voimanlähteenä toimiva konvektiokierto, jossa ilma nousee päiväntasaajalla ylös ja painuu navoilla alas.

Olen myös käynyt ihan itse tuulettamassa tukkaani muutamassa paikassa, joissa on selvä vallitseva tuulen suunta, joka ei ole etelästä pohjoiseen, kuten pelkkä konvektio aiheuttaisi. Tämä on totta myös merellä, missä vuoristot eivät muuta ilman virtaussuuntia. Sen sijaan Maan pyörimisliikkeen aiheuttama coriolis-ilmiö ennustaa vallitsevien tuulten suunnat aivan oikein.

Kysymys ei ole siis minun kohdallani kritiikittömästä uskomisesta.

Newtonin gravitaatiolaki selitti aikoinaan paremmin kuin mikään aiempi teoria planeettojen liikkeet ja myös sen, että esineet putoavat täällä Maan pinnan läheisyydessä.

Kirjoitat, että ainetta nousee maan pinnalta kohti ulkoavaruutta ja penäät siihen loogista selitystä. Voisitko tarkentaa, mitä aineen nousemista tarkkaan tarkoitat.
  2. Koska et koe saaneesi vastausta tähän mennessä, mahdollisuudet ovat suunnilleen nämä:

1) Et lue annettuja vastauksia kysymyksiisi,
    2) Et ymmärrä lukemaasi,
    3) Podet muistisairautta, joka saa sinut luulemaan, että en ole vastannut,
    4) Yrität vain härnätä.

Ei motivoi, enää. Kerro itse, miksi notkut adventismi-palstalla, vaikka julistat juttuja, jotka ovat aivan vieraita adventistien opille.