Vapaa kuvaus

Aloituksia

96

Kommenttia

5326

  1. Kyllä kouluissa paikoin opetetaan itsenäiseen ajatteluun ja kriittisyyteen. Kyse on kuitenkin paljon kunkin opettajan henkilökohtaisista ominaisuuksista.

    Toivonlinnan koulun käyneenä opin sellaisen uuskielen, jossa itsenäiseksi ajatteluksi nimitettiin sitä, että tutkitaan itse Raamattua ja tarkistetaan adventistien tulkinnat sekä todetaan ne oikeiksi. Rehellisyydeksi kutsuttiin myös jotakin aivan muuta kuin todellista rehellisyyttä.

    Kyllä itsenäisesti ajattelevat ihmisetkin voivat olla mukana uskontojen toiminnassa. Jotkut ihan oikeasti päätyvät uskomaan ne opit. Ja jotkut viis veisaavat hassuista oppirakenelmista, kunhan käytännön työ ihmisten auttamisessa on kunnioitettavaa.