"Olisikohan kohtuullista myös olettaa, etteivät Mooseksen välittämät kansanmurhakäskytkään välttämättä tulleet ihan pääkonttorista asti. Ainakin "evokkien", vaikka "kreat" muuta väittäisivätkin."

Tottakai näin voidaan olettaa. Sinun pitäisi vaan huomioida yksi asia, kun esim. Dawkins, Dennett tai vaikkapa minä tällä palstalla kritisoimme jotain Raamatun kohtaa ja asia on se, että pidämme koko Raamattua ihmisten kirjoittamana kokoelmana. Tarkoitan sitä, että ainakin minusta on luontevaa kritisoida sitä mitä siinä sanotaan kirjaimellisesti, eikä ihmisten omia luonnehdintoja aiheesta, koska ei itse yksinkertaisesti usko sen olevan muuta.

Tottakai Dennetillä, Dawkinsilla ja jopa minulla riittäisi älyä ja mielikuvitusta miettiä minkälainen se oikea jumaluus olisi ja miksi viesti on vääristynyt matkalla, mutta taidamme olla jo menetettyjä tapauksia :)

En tarkoittanut tätä viestiä loukkaavaksi, vaan yritin saada sinut huomaamaan sen, että miksi "atterievokit" kritisoivat Raamattua mielestäsi väärin.
typo. eteenkin=etenkin