Vapaa kuvaus

Aloituksia

273

Kommenttia

2386

  1. Timo Tiaisen kirjoituksesta tulit sinä useampaan otteeseen mieleen ja on muutenkin välillä mukava lukea fiksujen uskovaisten kirjoituksia, kun tällä palstalla näkemys uskovaisista tuppaa hiukan vääristymään.

    Tiainen muistaa asiaankuuluvasti ilmaista kirjoituksensa lopussa että;

    "Tämä on minun henkilökohtainen ja subjektiivinen kristillinen maailmankatsomukseni, ei objektiivinen ja intersubjektiivinen (analyyttisen tiedon mukainen) totuus, jonka voisin todistaa aukottomasti ja kiistattomasti kelle tahansa rationaaliselle olennolle."

    Tästäkin kirjoituksesta vaan huomaa, että kuinka erilaista ihmisten ajattelu voi olla ilman minkäänlaista fanaattisuutta asian suhteen.

    Minä en esimerkiksi osta yhtäkään Tiaisen argumenteista, vaan löydän mielestäni loogisemmat ja paremmat perustelut kaikkiin kohtiin, mutta tämä onkin sitten tietenkin vain minun subjektiivinen näkemykseni noista.

    En nyt ala ruotimaan subjektiivisia näkemyksiä sen enempää, kuin tuo ensimmäinen kohta, eli hienoviritys. En ole jotenkin koskaan pystynyt "ymmärtämään" tätä argumenttia. Mielestäni se lähtee täysin vailla pohjaa liikkeelle ihmiskeskeisestä näkemyksestä, koska jos nyt maailmakaikkeus olisi erilainen tai ei olisi ikinä syntynyt, niin emme me sitten yksinkertaisesti olisi täällä ihmettelemässä kuinka kaikki on "hienosäädettyä" juuri meitä varten.

    Mutta hyvä kirjoitus tosiaan ja ihan suositeltavaa lukemista kummallekkin leirille.
  2. "Saisinko vielä kysyä, oletko ehkä fysiikkaa opiskellut tai sitä työksesi tekevä tai seuraava."

    Saa toki ja en ole lukion jälkeen opiskellut fysiikkaa kuin omaksi ilokseni ja seurailen kyllä mitä tietyistä aiheista julkaistaan.

    " Ihan joka poika (kuten vaikkapa minä) ei uskaltaisi ottaa noinkaan paljon kantaa nykyspekulaatioiden keskinäisiin vertailuihin."

    Ei minullakaan ole minkään valtakunnan pätevyyttä arvioida itse tätä Raklevin mallia verrattuna muihin esitettyihin spekulaatioihin. Innostuin vain siitä, kun se alustavasti näyttäisi istuvan oikein mallikkaasti pimeäksi aineeksi, jos siis uskomme Raklevia ja esim. http://www.physicsforums.com/ sivuston kirjoittajia.

    SUSY-teorian hypoteettisilla hiukkasilla on ollut erinäisiä vaatimuksia ja jopa ongelmia ollakseen pimeän aineen kauan kaivattu luonne, vaikka neutraliino siihen parhaiten tällä hetkellä istuisikin. Tämän uuden mallin mukaan gravitiino olisi vielä parempi kanditaatti kyseiselle paikalle. Mutta mallia ei vielä ole pistetty kunnolla koetukselle, joten se voi aivan hyvin osoittautua sudeksi.

    Voihan se vaikka haamubraanikin olla oikea vastaus. Edelleenkään minun mahdollisesti turha innostumiseni tuosta gravitiinosta ei ollut avauksen ydin, vaan se toimi siltana esittämääni kysymykseen kreationisteille.

    Olen vielä sen verran nuori, ainakin sinuun verrattuna (anteeksi), että innostun välillä turhankin paljon tällaisista uutisista. Katsotaan rauhassa, että tuleeko tuosta sutta ja sekundaa kummempaa.
  3. Ihmettelin hiukan tätä uutista, kun kumminkin Church on sekä genetiikan että synteettisen biologian merkittävimpiä pioneereja ja uutisankaksi se paljastuikin.

    "Scientist: I'm NOT seeking a mom for a Neanderthal

    A prominent genetics expert from Harvard Medical School wants to make one thing perfectly clear: He is NOT looking for a woman to bear a Neanderthal baby. Not even an adventurous one.

    "Definitely not," said George Church. Is he advocating for creating a Neanderthal? No. Does he plan to pursue such a project? "We have no projects, no plans, we have no papers, no grants," to do that, he said in a telephone interview Tuesday.

    You wouldn't know that from some press reports that shot around the Internet the past few days, which made Church sound like he was supporting the idea and even looking for an "adventurous" woman to bear the Neanderthal child.

    Church says those reports are based on misunderstandings of an interview he gave the German magazine Der Spiegel. The publication had approached him to talk about his recent book, "Regenesis: How Synthetic Biology Will Reinvent Nature and Ourselves."

    Church said the idea of bringing back Neanderthals gets brief mention as a theoretical possibility, and the book refers to an "adventurous" woman merely to point out that the process would require a woman who no doubt would be adventurous."

    http://phys.org/news/2013-01-scientist-im-mom-neanderthal.html

    Tuli taas kerran todistettua iltapäivälehtien luotettavuus tiedeuutisissa.
  4. Ajoitus on täysin pielessä, koska mitkään ajoitusmenetelmät eivät toimi, jos ne näyttää yli 10,000 vuotta ja sitä paitsi denisovan ja neandertalin ihmiset olivat vain karujen olojen nykyihmisiä.

    Näin siis kretardit yleensä vastaavat tällaisiin aloituksiin, kuten esim. tähän; http://keskustelu.suomi24.fi/node/10864813 koska mitään todellisia argumentteja heillä ei yksinkertaisesti ole kiistämään näitä tutkimuksia.