Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
a.yahya
profiilit
a.yahya
a.yahya
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
1692
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En ymmärrä mistä keksitte moisia valheita jatkuvalla syötöllä ja miksi haluatte niitä jatkuvasti toitottaa.
Entä se totuus, että profeetta Muhammad antoi anteeksi vihamiehilleen, koska pelkäsi Jumalaa ja halusi koko ihmiskunnalle vain hyvää?
15.04.2012 22:11
Onneksi ei sentään.
15.04.2012 22:09
Luotettavien hadiithien perusteella on todistettavissa, että mennessään naimisiin profeetta Muhammadin kanssa, 'Aa'isha oli vähintään parikymppinen. Niitä minulla ei nyt ole tässä esittää, koska olen yliopistolla, mutta voin palata myöhemmin asiaan, mikäli kiinnostaa avata mielesi.
15.04.2012 22:09
Käsityskykysi on kovin yksinkertainen.
Jakeissa viitataan väärintekijöihin, kuten Faaraoon, joka sorti ihmisiä.
Ja kuinka monessa onkaan subjektina "Me" eli Jumala, joka päättää lopulta kaikkien ihmisten tuomiosta, ei Muhammad.
Islamin mukaan on sallittua tehdä omat valintansa uskontonsa suhteen, mutta peliin on puututaan, mikäli joku rikkoo toisen ihmisen oikeuksia, minkä luulisi olevan ymmärrettävää.
15.04.2012 22:07
Ei, olet ymmärtänyt väärin.
15.04.2012 22:00
Mistä löydät maininnan kivityksestä?
Kaikista avioliiton ulkopuolisista suhteista on tuomiona 100 iskua molemmille osapuolille, mikäli jäävät kiinni itse teossa Koraanin jakeen 24:2 mukaisesti.
15.04.2012 09:43
"Idhrib" tarkoittaa jonkin osoittamista. Jos etsii Koraanista muita samalla juurella, löytää mm. lauseen "Jumala osoitti ihmisille nämä esimerkit, mutta vain ne, joilla on tietämystä, ymmärtävät" (29:43). Jakeessa 4:34 siis osoitetaan vihaa eikä lyödä naista.
Muslimin hadiithissa 4:2127 käytetty arabinkielinen sana on on "لهدني " (luhdanii), joka tarkoittaa kämmenellä työntämistä. Kyseessä ei ole lyöminen.
Lisäksi 'Aa'isha itse kertoo toisessa hadiithissa kuvatessaan profeetta Muhammadia: "Jumalan lähettiläs ei koskaan lyönyt palvelijaansa kädellään eikä hän koskaan lyönyt naista. Hän ei koskaan lyönyt mitään kädellään, paitsi silloin, kun hän taisteli Jumalan tiellä."
15.04.2012 09:39
Tasa-arvo ja samanlaisuus ovat kaksi eri asiaa.
15.04.2012 09:27
Jumala antoi naisille oikeuden tehdä päätöksen haluavatko työskennellä vai eivät. Kuka olikaan ensimmäinen, joka hyväksyi Muhammadin viestin? Mikä hän oli ammatiltaan? Estikö Muhammad hänen toimintaansa? Khadijah oli Muhammadia huomattavasti vanhempi nainen. Khadijah ja Muhammad menivät naimisiin sen jälkeen, kun Muhammad oli autellut tätä kaupoissa. Khadijah ja myöhemmin Muhammadin muut vaimot olivat hyvin päättäväisiä naisia, rohkeita ja Muhammad turvautui heihin pyytäen neuvoa tilanteisiin, joihin hän yritti löytää ratkaisun.
Linkistä löytyy ladattava kirja luettavaksi:
http://www.kalamullah.com/best-of-all-husbands.html
Mitä tulee viittaamaasi hadiithiin...
Klassisen arabian normaalin periaatteen mukaisesti joitakin sanoja on vaimennettu. Sanat "naqisat al-'aql wa ad-diin" on käännetty "vajavaisia älyltään ja uskonnoltaan" ja substantiivi "umur" on vaimennettu. Fraasi on kokonaisuudessaan "naqisat umur al-'aql wa ad-diin" tai "naqisat fii umur al-'aql wa ad-diin" eli "vajavaisia velvollisuuksissaan älyyn ja uskontoon liittyen".
Jotkin naiset ovat helposti valittamassa ja vänkäämässä ja joillakin naisilla on valtava vaikutus miehiin. Jotkin naiset ovat enemmän tunteidensa perässä kuin miehet, mikä vaikuttaa muistiin. Uskoon liittyvä vajavaisuus (esim. ei voi paastota raskauden aikana) ei ole asia, josta moittia, sillä Jumala on luonut naisen ja helpottanut hänen elämäänsä.
Ehkä valtaosa sillä hetkellä. Emme voi tietää kuinka moni sovittaa syntinsä ja minkälainen enemmistö paratiisissa on. Päätelmästäsi puuttuu "selkeä osoitus".
15.04.2012 09:27
Miksi hän olisi sortunut niin alhaiseen tekoon, kun hänen luonteensa oli mitä esimerkillisin?
15.04.2012 09:04
Jos oletetaan, että te tiedätte koko totuuden islamista pedofilioineen ja alistamisineen, mitä hyötyä minun olisi enää väittää muuta? En millään voisi enää ottaa oppimaanne tietoa pois, eikö? Mikä syy jää jäljelle, miksi minun pitäisi valehdella? Todellakaan siitä ei ole mitään iloa itselleni tai teille muille, että hillun täällä foorumeilla kirjoittelemassa turhan vuoksi, kun totuus kerta on jo tullut julki.
Kirjoitan siis vain sen, mikä on totuus islamista ja mitä uskon. Ehkä jonain päivänä te ymmärrätte - ja toivottavasti valaistuminen ei tule liian myöhään.
15.04.2012 09:03
Profeetta Muhammad opetti, että ihmiskuntaa tulee kunnioittaa rodusta ja uskonnosta riippumatta.
15.04.2012 08:57
Tarkoittaako se sitä, että islam hyväksyy moisen?
15.04.2012 08:56
Uskonto on valinta. Jos ei halua noudattaa sen ohjeita, voi kääntyä johonkin muuhun uskontoon. Mitään ei ole pakko tehdä vasten tahtoaan.
15.04.2012 08:55
He ovat kouluttautumattomia ja heidät on aivopesty.
15.04.2012 08:51
Mihin etniseen puhdistukseen nyt oikein viittaat?
15.04.2012 08:47
Kyseenalaistan uskon vilpittömyyden alun alkaen, jos valheet islamista integroituvat heidänkin mielissään islamiksi.
15.04.2012 08:43
Luin jo tämän väitteesi, jolle et kuitenkaan esittänyt todistusaineistoa.
Koraanin mukaan on suojeltava juutalaisia, sillä he kuuluvat Kirjan kansoihin. Mikä tällöin oikeuttaa tappamisen?
15.04.2012 08:42
Olet kyllä erehtynyt pahemman kerran. Äläkä kutsu minua pojaksi.
Muslimit saattavat tehdä mitä lystäävät, mutta se ei tarkoita, että se olisi heidän uskonnostaan ja sen opetuksista lähtöisin. Hartaille ja oikeamielisille mm. mainitsemani kolme esimerkkiä ovat kuitenkin äärimmäisen tärkeitä.
15.04.2012 08:39
Viimeisessä saarnassaan Muhammad sanoi: "Koko ihmiskunta on Aadamista ja Eevasta. Arabi ei ole parempi kuin ei-arabi eikä ei-arabi ole parempi kuin arabi, myöskään valkoinen ei ole parempi kuin musta eikä musta parempi kuin valkoinen, paitsi hurskauden ja hyvien tekojen perusteella. Te tiedätte, että jokainen muslimi on toisen muslimin veli. Muistakaa, että jonain päivänä olette Jumalan edessä ja vastaatte teoistanne. Joten varokaa älkääkä kulkeko harhaan oikeamielisyyden polulta sitten, kun olen poissa."
Koraani käskee muslimien sotia vain niitä ei-muslimeja vastaan, jotka ovat aloittaneet sodan eli puolustautua. Tarjous rauhaan on aina ensisijainen ja kaikissa mahdollisissa tilaisuuksissa yritettävä ratkaisu. "Uskonnossa ei ole mitään pakkoa", joten miten kuvittelet loogisesti ja järkevästi ajateltuna olevan mahdollista, että profeetta Muhammad olisi määrännyt taistelemaan (kun hyökkäys ei ole sallittua), kunnes ei-muslimit alistuvat (kun vilpittömyys on uskon perusta)?
Mikä todistaa jihad at-talabin oikeellisuuden vielä sen jälkeen, kun hyökkäyssota on kielletty?
Taqiyya ja kitman liittyvät shiialaisuuteen, minkä pitäisi jo kertoa jotain sinullekin... En koe mitään syytä valehdella, koska minulla ei ole mitään salattavaa, hävettävää tai pelättävää. Ehkä et vielä pysty käsittelemään jotain mielen räjäyttävää voimaa, joka saisi sinutkin pois arkisesta kurjuudestasi. Mutta se on aivan sama mitä uskot.
15.04.2012 08:35
62 / 85