Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Siis nyt eheytyshaluisilla homoillaon oikeus valita sukupuolensa"
Ehkä selität miten yhdistät transsukupuolisten oikeuden valita sukupuolensa homoihin ja nk. eheyttämiseen.
21.10.2015 07:28
"Hieman samalla tavalla muuttolinnut nykyään tietävät, milloin niiden on tullut aika lähteä ja taas palata."
Toisilta mantereilta? Vai yritätkö toistella satua siitä miten mantereet menivät erilleen vasta vedenpaisumuksen jälkeen?
"Katkeamaton kulttuurijatkumo koskee tietysti vedenpaisumuksen jälkeistä aikaa."
Historiakursseille mars.
"Dendrokronologiassa vedenpaisumus sijoittuu yhden vuosirenkaan sisälle, hyvin kaukaiseen historiaan."
Olet siis perehtynyt vuosirengastutkimukseen vielä vähemmän kuin minä. Vähäisempiäkin tapahtumia kuin (kuviteltu) vedenpaisumus on jäljitetty. Ja raamatullisen vedenpaisumuksen jäljet tulisi näkyä yhtäläisiä eri puolilla maailmaa. Vaan eipä näy.
17.10.2015 22:40
Olit unohtanut selvittää, miten (muuten kuin enkelien reppuselässä) laiskiaiset, muurahaiskarhut ja kengurut saatiin arkkiin. Ja miten egyptiläiset ja kiinalaiset eivät tajunneet olevansa vedenpaisumuksen keskellä kun kulttuurijatkumo on katkeamaton. Ja miksi dendrokrinologisissa tutkimuksissa ei vedenpaisumuksesta ole löydetty minkäänlaista merkkiä.
17.10.2015 14:16
Jaakob, vastauksesi on yhtä hyvä kuin kirjan "Linnunradan käsikirja liftareille" luvun 42 merkityksestä. Et vastannut esimerkiksi dendrokrinologiseen vastaväitteeseen koskien vedenpaisumusta.
16.10.2015 07:41
Niin, egyptiläisillä ja kiinalaisilla oli kaiketi niin kiire etteivät ehtineet huomata kun tulva oli ja meni. Samoin napajäätiköiden kerrostumat ja puiden vuosirenkaat vain jäivät jostain jyrin hyvin tuntemasta syystä vaille mitään merkkiä. Lustoissahan se pitäisi näkyä ympäri maailmaa, vaan kun ei näy.
15.10.2015 23:13
"Se selity ei kompuroi"
No ei kai kun on jalat tukevasti irti maasta.
15.10.2015 21:58
"Jos on pelkästään pahaa sanottavaa kun on elämänkatsomuksensa vastakkaisella palstalla, se kertoo ihmisen pahuudesta. Ei siedä asiallista keskustelua. Keskustelua, johon itse ei pääse mukaan muuten kuin trollina."
Koskeeko tämä myös ateismipalstalla evankelioivia uskovia?
15.10.2015 17:43
"Miksi on erikseen S24 sivustoissa uskoville sivustot ja ateismille sivustot?"
Ei ole mitään erillistä sivustoa uskoville. On sivustoja uskonnollisista AIHEISTA, ateismista jne. Mikään sivusto ei Suomi24:ssä ole tarkoitettu vain jonkun ihmisryhmän äänitorveksi.
15.10.2015 17:42
"Tarkoitatko epäuskon?"
No, sinä nimität sitä epäuskoksi. Olkoon sitten. Onko epäuskon osoittaminen täällä jotenkin väärin, vai onko tämä palsta mielestäsi sallittu vain niille, jotka nielevät nahkoineen karvoineen kaiken tarjotun hölynpölyn?
"Epäusko on syntiä."
Ja omien aivojen käyttö samoin?
"Helvetti on paikka, jonne perkeleen kätyrit pääsevät elleivät tee parannusta."
Tällähän kriitikoita yritetään aina kompromettoida. Ei uutta.
"Moni kuolee onnettomuuksissa"
Niin kuolee. So what?
"moni joutuu helvettiin viimeisen tuomion jälkeen."
Et varmaan tiennyt, että helvetti on melko myöhäistä keksintöä. Alkuperäiseen juutalaisuuteen se ei kuulu. Sitä ei löydy mm. Vanhan Testamentin vanhimmista kirjoituksista.
"Mahtaakohan itsekritiikille olla tilaa, varmaankin kysymyksen muodossa: Miksi olin niin tyhmä että jäin kuuntelemaan aasimaisia ateisteja, lässyttäviä liberaaleja, cihaavia isismurhamuslimeita, ja kaikkia saatanan omia kun Jumala puhui ainoana järkeviä Raamatun kautta."
Tuo on niin monien uskovien märkä uni. Ja vaikka uskosi mukaan Jumala rakastaa ihmistä niin mahdottomasti, jopa niin että antoi oman poikansa kuolla jonka muistoksi sitten vietetään verilettukestejä, hän siltikään suostu manifestoitumaan sellaisella tavalla että kenellekään ei jäisi epäselvää. Vanhan testamentin aikana hän sentään hukutteli kansoja, tappoi profeettaa kaljupääksi haukkuneita ja murhautti kokonaisia kansoja naisia ja vauvoja myöten.
"Moni ateisti on haudassa, moni uskova on haudassa. Jos olisit haudassa niin olisitko haudassa mieluummin uskovana vai ateistina odottamassa viimeistä tuomiota?"
On lopputuloksen kannalta melkoisen yhdentekevää mitä on eläessään uskonut, mutta täällä eläessämme voimme tehdä toisemme olon vaikeammaksi tai helpommaksi. Sinun tapasi on indoktrinoida kanssaihmisiä kuvitelmiin Jumalasta joka ei edes tule näytille. Hänen ilmestyksensä ja ja häneen uskomiseen tuottamat ihmeet ovat samaa luokkaa kuin muillakin jumalilla.
15.10.2015 07:41
Näyttäisi sille että nuo profetioista vaahtoavat pitävät profetioista keskusteluna vain aamenta ja hallelujaa. Sekin, että kaikenlaisia täällä esiintyviä jorinoita vähän pöllytetään, on keskustelua.
Muistan aikanaan hellareissa "keskustelu" oli vain joota ja aamenta, kun taas kritiikin esittäminen oli häirintää.
14.10.2015 22:37
"Jumala menetteli aivan oikein. Ei ole hyvä pilkata Jumalan profeettaa kaljupääksi. "
On siis oikein tappaa nuoria, jotka haukkuvat jotakuta kaljupääksi? Tekeekö siis herrasmies mielestäsi niin?
13.10.2015 20:17
Sanot: "Jumala on "herrasmies". Hän ei tule väkisin kenenkään elämään. Hän ei anna todistetta itsestään sellaiselle, joka ei sitä edes halua. Ihmisen tulee janota Jumalaa."
Pieniä säröjä on tarinoiden mukaan Jumalan herrasmiehisyyteen kuitenkin tullut. Hän tapatti nelisenkymmentä poikaa laittamalla karhut raatelemaan heitä syystä että nämä nimittelivät Herran profeettaa kaljupääksi. Hän tapatti amalekilaiset viimeiseen mieheen, naiseen ja vieläpä lapseen. Kaikenlaista muutakin tämä ihailemasi herrasmies on suutuspäissään tehnyt. Ei vaikuta oikein herrasmiehen touhuilta, minun mielestäni.
12.10.2015 07:34
No valtiolle valtiolle. Koko summan (sen 200 €/päivä) maksaa valtio, eli siis veronmaksajat, siis me. Kuka muu? Eivät vangit itse mitään kustanna.
02.10.2015 21:21
30-50 €? Tosiasiassa summa on noin 200 €/vrk. kerro se 365 päivällä ja se vielä 3100 vangilla niin näet mitä tuon rosvojoukon elättäminen maksaa. Ryöstäjiä, raiskaajia, pahoinpitelijöitä, pettäjiä, murhaajia... onko niiden välillä lopulta suurtakaan eroa? Lähimmäiselleen tehneet erilaista pahaa.
Lopulta enemmän tai vähemmän samanlaisia pahantekijöitä kaikki vaikka toiset yrittävät korottaa profiiliaan sanomalla etten nyt siihen ja siihen ole syyllistynyt. Tekopyhiä lurjuksia.
02.10.2015 07:40
Juu, sellainen oli esillä eroni jälkeen. Jotenkin vain en syttynyt minuuteni kieltämiseen enkä henkiseen väkivaltaan.
01.10.2015 19:24
Olet nyt ymmärtänyt väärin. Ateisti ei ruoki MITÄÄN uskontoa. Olisikohan syytä katsoa peiliin?
01.10.2015 19:22
Pieni korjaus, jyrbäseni: en ehtinyt saanut lemppuja hellareista vaan erosin ihan itse. Tosin oli vain ajan kysymys kun erottaminenkin olisi tapahtunut.
Ehkä kerrot, miten miten minusta "muokattiin homolelu"? Kerroinhan, että kohtasin lähestulkoon taivaallisen ylkäni - siis jokseenkin samanikäisen lestadiolaispojan - luterilaisten rippileirillä, jonne vanhempani minut lähettivät? Minua ei todellakaan kukaan vietellyt. Ja saman kumppanin kanssa olen edelleenkin.
30.09.2015 21:36
"Miksi olet entinen helluntailainen?"
Siksi, koska raamatun lupaukset eivät ole totta ja sen tarinat ovat pääasiassa satuja.
" Ja jos et ole oikeasti - vaan vaikkapa vain vanhempiesi painostuksesta - ollut koskaan uskossa - niin, sielusi ikuisuuden tähden - anna ystävä Jeesuksen pelastaa itsesi."
Olen ollut palavasti uskova, luettaen Jumalan lupauksiin ikuisina totuuksina.
"Mutta, sinun on oltava rehellinen: et saa olla synnin orja."
Niin, minun on oltava rehellinen. En ollut ennen rehellinen itselleni - yritin väkisin re-uskovaistaa ja re-helluntailaistaa itseäni siinä onnistumatta. Ja epäonnistuin koska päätin olla rehellinen itselleni. Ensimmäinen askel oli se, että asetin uskonnollisen tiedon samalle viivalle, samanarvoiseksi kaiken muun tiedon kanssa.
"Näin syntisenä Herra" ja muut laulut tunnen hyvin - lauloin itsekin nuorisokuorossa. Lempilauluni oli "Kirkas aamu pian koittaa" -lauluna se on edelleenkin upea, mutta sanoma ei enää tavoita minua.
Koko minulle osoittamasi puheenvuoro on lähes sanasta sanaan samaa kuin mitä kuulin aikanani helluntailaisissa ja puolisoni kuuli lestadiolaisissa piireissä. Jos haluat vaikuttaa, sinun pitää keksiä jotain sellaista mitä en ole ennen kuullut.
30.09.2015 21:28
Taas yksi jolla ei ole kaikki muumit laaksossa. Pääseekö siellä suljetulla osastolla nettiinkin?
30.09.2015 19:08
Ei taida aloittajan pääkopassa olla kaikki kamarit lämpöisinä. Pääseekö siellä suljetulla osastolla nettiinkin?
30.09.2015 08:55
22 / 132