Tellus on ainoa eläväksi todettu planeetta. Maa sisällyttää soikeaan muotoonsa myös salaperäisiä ulottuvuuksia kuorenalaisen, tieteeltä pimennossa olevan alueensa kohdalta - siellä on edelleen kuolleiden sielut - niiden, jotka eivät uskoneet -Jeesukseen.
Kosmos yllämme on tyhjyyden alue -kaikkinaisen tyhjyyden; siellä ei ole elämää, eikä mitään, mihin kannattaisi erityisemmin paneutua - tietenkin pilkottava tähti jossain kaukana on sinänsä kiva, mutta avaruudessa ei ole kuin vakuumia tyhjyyttä.
Maa. Maa on erityinen. Ja maan alla on pelottava paikka. Tuonela. Siellä on jo nyt ikuinen tuli. Magma - tiedättehän?
Mutta, vaikka avaruus on tyhjä - ei se ihan tyhjä ole - sittenkään - siellä on pahoja henkivoimia, jotka ovat ryhmittyneet Jumalaa ja Hänen mestariluomustaan, ihmistä - vastaan.
Onko avaruus ääretön - päättymätön?
Ei.
Avaruuden mittaamattomalta näyttävän kiintopisteiden joukon takana on jokin salaperäinen ovi "pohjimmaiseen pohjolaan" alueelle, joa on syntiselle ihmiselle kokonaan Pyhä - ja sinne pääsy ilman Jeesuksen uhriveren voitelua on mahdotonta - ja jos sellaista tapahtuisi, olisi se salamannopea tuho tuon yksilön kohdalla - syntinen ei pääse sinne! Se on taivas. Mutta avaruuden pimeydessä ja kaukaisessa tuikinnassa ihminen ei tavoita Jumalaa - siksi Gagarin uhosi turhaan. Tänä päivänä tähystetään edelleen avaruutta. Läytyisikö sieltä jokin salaisuus, mikä syrjäyttäisi kaikkivoivan hallitsijan, pohjimmaisen pohjolan Suuren Isän?
Ei tule löytymään. Valtaistuimella on edelleen "vanhaikäinen" - on aina ollut - tulee aina olemaan. Mutta harhauttavat avaruuden pedot vaanivat pimeissä sumuissa ihmiskuntaa. Varokaa, ettette eksy! Nooan ajan maan tyttäret eksyivät noiden hyisien henkien viettelemiksi. Sitten alkoi syntyä hirvittävän isoa ja rumaa porukkaa maan päälle. Siitä "keitoksesta" päästiin - onneksi - Herran voimallisella vesiteloituksella. Ei vedenpaisumuksen toteuttaminen Jumalalle mikään rakas asia ollut - mutta pakollinen kylläkin. Jumala tulee vielä käyttämään vihan maljojaan syntisten rankaisemiseksi. Mutta tänään Hän on armollinen. Nyt on armon aika - ihan sananmukaisesti ARMON AIKA. VIELÄ, VIELÄ VÄHÄN AIKAA. kANNATTAAKO HENKILÖIDEN TAHALLAAN JÄTTÄYTYÄ MAANALAISEN TULIJÄRVEN KÄRVENNETTÄVÄKSI?!
(Mistä ihmeestä Jeesus olisi voinut muusta puhua kuin geologien ja seismologien kuvaamasta "kihisevästä keitoksesta" joka pulppuilee, purskahtelee ohuen maan kuoren rakosista, herättelee, nostattelee tsunameja valatameriin ? Kyllä siinä on helvettiä totisesti, kun yhtään tukailee tämän palon sisäosia - eikä vain pöllömäosesti tihrustele pieniä valoisia "neulanpistoja" korkeuksissa! J atuohonko kärvennykseen pitäisi mennä - niin fiksusti, ateistisesti, darwinistisesti - EI! EI! EI!
(En minä ainakaan).
Mitä se ihmistä hyödyttää saada vaikka kaikki maailman loistot - ja saada sitten sielulleen ikuisesti palavan, KOKOVARTALOPALOVAMMAN?!
Maapallo on koko kaikkeuden elämän keskus.
17
<50
Vastaukset
Taas yksi jolla ei ole kaikki muumit laaksossa. Pääseekö siellä suljetulla osastolla nettiinkin?
- RISTINKANTAJA
Miksi olet entinen helluntailainen?
Luopion tila on hirvittävä tragedia. Uskon, että sinulla kuitenkin palaamisen mahdollisuus. Jätä kehitysopillinen vehtailu ja ala reilusti seuraamaan uudelleen Jeesusta. Ja jos et ole oikeasti - vaan vaikkapa vain vanhempiesi painostuksesta - ollut koskaan uskossa - niin, sielusi ikuisuuden tähden - anna ystävä Jeesuksen pelastaa itsesi. Voit pyytää syntejäsi anteeksi uudelleen ja uudelleen. Mutta, sinun on oltava rehellinen: et saa olla synnin orja. Synnin orja on tuhon tiellä. Meillä kaikilla, sinulla, pirkoilla, pekoilla ja martoilla on kaikenlaisia taipumuksia - mutta, ne voi saada anteeksi - asenne ratkaisee. Synnistä pitää kantaa murhetta. Tietenkin, jos synti riippuu kiinni, on hyvin surullista - joskus on niin, että on lihan himoja, jotka ihan ovat aadamilaisessa olemuksessa kuin liimattuina, ja se on jotenkin surkeaa - ei voittopuolista - mutt, joka tapauksessa, vaikka "näin syntisenä Herra mun täytyy vaeltaa" olisi esimerkiksi sinun laulusi, niin on se parempi laulu kuin ikuinen tuskan virsi tulijärvessä! RISTINKANTAJA kirjoitti:
Miksi olet entinen helluntailainen?
Luopion tila on hirvittävä tragedia. Uskon, että sinulla kuitenkin palaamisen mahdollisuus. Jätä kehitysopillinen vehtailu ja ala reilusti seuraamaan uudelleen Jeesusta. Ja jos et ole oikeasti - vaan vaikkapa vain vanhempiesi painostuksesta - ollut koskaan uskossa - niin, sielusi ikuisuuden tähden - anna ystävä Jeesuksen pelastaa itsesi. Voit pyytää syntejäsi anteeksi uudelleen ja uudelleen. Mutta, sinun on oltava rehellinen: et saa olla synnin orja. Synnin orja on tuhon tiellä. Meillä kaikilla, sinulla, pirkoilla, pekoilla ja martoilla on kaikenlaisia taipumuksia - mutta, ne voi saada anteeksi - asenne ratkaisee. Synnistä pitää kantaa murhetta. Tietenkin, jos synti riippuu kiinni, on hyvin surullista - joskus on niin, että on lihan himoja, jotka ihan ovat aadamilaisessa olemuksessa kuin liimattuina, ja se on jotenkin surkeaa - ei voittopuolista - mutt, joka tapauksessa, vaikka "näin syntisenä Herra mun täytyy vaeltaa" olisi esimerkiksi sinun laulusi, niin on se parempi laulu kuin ikuinen tuskan virsi tulijärvessä!"Miksi olet entinen helluntailainen?"
Siksi, koska raamatun lupaukset eivät ole totta ja sen tarinat ovat pääasiassa satuja.
" Ja jos et ole oikeasti - vaan vaikkapa vain vanhempiesi painostuksesta - ollut koskaan uskossa - niin, sielusi ikuisuuden tähden - anna ystävä Jeesuksen pelastaa itsesi."
Olen ollut palavasti uskova, luettaen Jumalan lupauksiin ikuisina totuuksina.
"Mutta, sinun on oltava rehellinen: et saa olla synnin orja."
Niin, minun on oltava rehellinen. En ollut ennen rehellinen itselleni - yritin väkisin re-uskovaistaa ja re-helluntailaistaa itseäni siinä onnistumatta. Ja epäonnistuin koska päätin olla rehellinen itselleni. Ensimmäinen askel oli se, että asetin uskonnollisen tiedon samalle viivalle, samanarvoiseksi kaiken muun tiedon kanssa.
"Näin syntisenä Herra" ja muut laulut tunnen hyvin - lauloin itsekin nuorisokuorossa. Lempilauluni oli "Kirkas aamu pian koittaa" -lauluna se on edelleenkin upea, mutta sanoma ei enää tavoita minua.
Koko minulle osoittamasi puheenvuoro on lähes sanasta sanaan samaa kuin mitä kuulin aikanani helluntailaisissa ja puolisoni kuuli lestadiolaisissa piireissä. Jos haluat vaikuttaa, sinun pitää keksiä jotain sellaista mitä en ole ennen kuullut.
- MTK-jyrbä-hehe-tyhmä
Tämä on MTK:n eli modernin tieteellisen kreationismin mukainen totuus.
- RISTINKANTAJA
Tämä on kyllä MTK:N mukainen ajattelusuunta. MTK on vain tässä lyhenteenä :"matkalla taivaan kotiin".
- Jyriri
Ihan vain tiedoksi että ex-hellari on homo, joten hän sai kenkää hellariyhteisöstään.
Mutta jyri tämän sällin tuntien ei sano että homot ovat tyhmiä, sillä tämä kaveri on kyllä ihan älykäs, joskin harhaanjohdettu niin nuorena ettei oikein tajunnut että miten hänestä muokattiin homonlelua.Pieni korjaus, jyrbäseni: en ehtinyt saanut lemppuja hellareista vaan erosin ihan itse. Tosin oli vain ajan kysymys kun erottaminenkin olisi tapahtunut.
Ehkä kerrot, miten miten minusta "muokattiin homolelu"? Kerroinhan, että kohtasin lähestulkoon taivaallisen ylkäni - siis jokseenkin samanikäisen lestadiolaispojan - luterilaisten rippileirillä, jonne vanhempani minut lähettivät? Minua ei todellakaan kukaan vietellyt. Ja saman kumppanin kanssa olen edelleenkin.exhellari86 kirjoitti:
Pieni korjaus, jyrbäseni: en ehtinyt saanut lemppuja hellareista vaan erosin ihan itse. Tosin oli vain ajan kysymys kun erottaminenkin olisi tapahtunut.
Ehkä kerrot, miten miten minusta "muokattiin homolelu"? Kerroinhan, että kohtasin lähestulkoon taivaallisen ylkäni - siis jokseenkin samanikäisen lestadiolaispojan - luterilaisten rippileirillä, jonne vanhempani minut lähettivät? Minua ei todellakaan kukaan vietellyt. Ja saman kumppanin kanssa olen edelleenkin.Kai ne ennen erottamista olisivat koettaneet saada sinut eheytykseen?
RepeRuutikallo kirjoitti:
Kai ne ennen erottamista olisivat koettaneet saada sinut eheytykseen?
Juu, sellainen oli esillä eroni jälkeen. Jotenkin vain en syttynyt minuuteni kieltämiseen enkä henkiseen väkivaltaan.
- kuinkas
Kyllä nää höpöttäjät ovat juuri niitä joilla on vain muumia päässä!
- entäs
"siellä on edelleen kuolleiden sielut - niiden, jotka eivät uskoneet -Jeesukseen"
Oletko miettinyt asiaa kaikkien niitten kansojen kannalta jotka elivät ennen ajanlaskumme alkua?- RISTINKANTAJA
Olen pohtinut tärkeää kysymystäsi.
Jaakobista alkoi nähdäkseni seemiläisen rodun tie Jahven hallinnassa. Kansa rakensi valtansa päivinä temppelin. Juutalainen(seemiläinen) kansa sai yhteyden Jumalaan -kolmiyhteiseen kaikkeuden Herraan - temppelin (joka ymmärtääkseni oli ainakin eräässä vaiheessa suuren teltan perimmäinen osasto) tämän laskeutuessa shekina-voimana tuohon "Kaikkein Pyhin"-nimeä kantavaan osastoon. Siellä suoritettiin uhritoimitukset, jotka olivat ainakin kiitos ja syntiuhreja- kiitosuhrit olivat tietenkin, sananmukaisesti, Jumalan hyvyyden ylistystä - syntiuhrit, edelleen sananmukaisesti, oli puolestaan tarkoitettu syntien sovittamiseksi suoritettuja uhreja.Mooseksen laissa on valtavan paljon myös erinäisiä, yksilölliseen rikkomus ja sovituskuvioon laadittuja toimintaohjeita, jotka olivat aikakaudellisen - aioonisen - tavan mukaisia; Jumalan itsensä Mooseksen kautta sanelemia käskyjä, ehdottomia käskyjä, ilman mitään lievennyksiä. Jostain syystä hebrealainen yhteisö eli elämänsä tämän Jumalan säätämän toimintaperiaatteen mukaisesti, joka meistä ehkä saattaa näyttää aika ahdistavaltakin, mutta emmehän me olleet siellä, ja sitäpaitsi hebrealaiset olivat vihollistensa ympäröiminä, ja nämä puolestaan olivat hirvittävien julmien uskontojen harjoittajia, mm. Molokin palvojat, jotka heittivät tulta suustaan syöksevän demonipatsasjättiläisen sisään jopa pikkulapsia karmean ja syvänsyntisen pimeydenjumalansa uhriksi - eli siis Jumalan kansanselviytyminen tuonkaltaisessa pirullisuuden puristuksessa on Herran aivoitusten hallitussa logiikassa vaatinut Hänen taholtaan tiukkaa kuria ja sen myötäistä toiminnallisuutta . (Edellä olen kuvannut käsitykseni siitä kuviosta, joka vallitsi ns. vanhassa liitossa, jolloin Jumalan omia olivat käytännöllisesti katsoen vain hebrealaiset; jos jokin on tuossa asetelmassa väärin ymmärretty, niin toivon, että joku korjaa sen kuvion oikeanlaiseksi?).
Aabrahamin helmaan Raamatun mukaan menivät - suvullisesti - Hebrealaiset. En ole nähnyt vanhan liiton puolelta henkilöitä, joiden pelastautumisesta olisi mainittu. "Isiensä tykö" menivät hebrealaiset - tässäkin mainitaan nähdäkseni yleensä suvun päämiehen kohtalo. Jotenkin se on melkoisen patriarkaalinen kirjaamistapa. En kuitenkaan usko, että Jumala käsittelee ihmisiä samanlaisin mitoin - hierarkiapainoitteisesti - kuin mitä me ihmiset teemme. Tämän takia uskallan myös uskoa, että Jumala pelasti vanhan liiton aikana myös pakanakansojen edustajia. Ja myös uskallan nähdä, että Jumala toimi myös ilman tuota valitulle kansalleen järjestämää temppelipalveluskanavaakin - Abramkin sai kutsunsa ihan yksin ollessaan. Ehkä Raamattu ei vain kerro niistä meille tuntemattomien yksilöiden pelastautumisista - henkilöistä, jotka ovat löytäneet Jumalan - kaiken sen ihimispopulaatioissa vallitsevan epäjumalanpalvonnan "muurin" esteestä huolimatta - ehkä nuo yksilöt ovat pelastuneet jossain yksinolemisensa tilanteessa, jolloin Baalia ei ollut lähimailla - erämaassa, kenties?
- Sairaiden_ystävä
Kovasti vaahtosuinen aloitus, mutta tulkoon kukin uskollaan onnelliseksi. Kreationismia en tästä vaan löytänyt.
- Reddington
Voi hyvää päivää näitä idiootteja... Ei ilmeisesti koskaan ole kosmologiasta tämäkään aloittaja kuullut...
- elohimi
Tietämättömyys rehoittaa, mutta oma usko lahkonsa näkemyksiin on vahva! Hohhoijakkaa!
- uskomaton-aloitus
Olen ällikällä lyöty. Miten on mahdollista, että joku vielä 2000 luvun Suomessa elää noin vahvoissa harhoissa? Eikö mikään oppi ole tunkeutunut kalloon, vaikka koulujärjestelmämme pitäisi olla parhaita maailmassa?
Imppausharrastus on ollut joissakin koululaispiireissä vahvaa. Tämäkin ketju lienee sen epäsuoraa seurausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132031
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421523Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120996Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87955Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15939Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937