Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. "Evoluutiota ei ole varmistettu yhtään millään tavoin."

Miksi valehtelet?

Eikö muka luonnonilmiötä jota evoluutioteoria selittää ole olemassa?

Yhtä hyvin voisit väittää että tuulta ja sadetta ei ole mitenkään varmistettu.

Sivisstä nyt jumalauta vähän itseäsi ennen kuin tulet tietämättömyyttäsi noin avoimesti mainistamaan.

"Evoluutioteoria perustuu uskomukseen, että kaikki on kehittynyt satojen miljoonien vuosien kuluessa."

Et ole ilmeisesti kuullut, tiennyt tai ymmärtänyt että evoluutio ei ole koskaan pysähtynyt?

Missä helvetin tynnyrissä olet kasvanut?

Mistä sinä olet siihen putkahtanut? Voitko osoittaa että olet olemassa joidenkin muiden kuin evoluution faktuaalisten mekanismien (perinnöllisyyden ja muuntelun) havainnollistumana, aivan kuten kaikki muukin elollinen tällä planeetalla?

"Yksikään noista mainitsemistasi 99% ammattibiologeista ei ole ollut satojen miljoonien vuosien aikana varmistamassa yhdestäkään evoluutioprosessista."

Ei tarvitse ollakaan, koska samat evoluution prosessit ovat käynnissä ja todennettavissa kaikkialta nykyisestä elollisesta maailmasta.

"Kyse on siis pelkästään mielikuvituksen pohjalta laaditusta uskomuksesta"

Ei ole. "Tietosi" evoluutiosta olet saanut ilmeisesti uskovilta tahoilta, kenties tietämättömiltä vanhemmiltasi. Ne "tiedot" ovat nätisti ilmaistuna ihan päin persettä, koska vääristeltyä, olkiukoksi kyhäiltyä evoluutiota on helpompi lähteä hihhulin paheksumaan ja haukkumaan.

Jos tietäisit mitä evoluutio on, et sitä vastustaisi. Et, koska vain aivopestyt ääliöt yrittävät kieltää luonnonilmiön olemassaolon.

Sivistä itseäsi.
  2. "Jokainen ihminen on syntinen loppuun saakka, mutta vanhurskaus on lahja Jumalalta."

Voisitko ihan lonkalta luetella millä eri tavoin minä olen syntinen?

Toisakseen, jos synti käsitteenä määritellään sinun henkilökohtaisten uskomustesi (eli raamatusta tekemiesi laveiden tulkintojen) mukaan, miksi noiden tyhjän päälle kyhäiltyjen luulojen pitäisi millään tavalla koskea minua tai ketään muutakaan?

Sen "palkinnon" takia mitä kristinusko lupaa? Vai sen "rangaistuksen" takia, millä narsistinen despootti uhkaa jos häntä ei palvota?

Et oikein taida ymmärtää sitä että meille ulkopuolisille tuo tajoamanne "palkinto" kuulostaa mitä hirveimmältä rangaistukselta. Mutta kokonaisuys huomioon ottaen kyseistä palkintoa (sen paremmin kuin rangaistusta / maailmanloppua yms.) ei tarvi käsittää muuna kuin tietämättömien sepostamana lapsellisena utopiana.

"Jumalan lapsina olemme velvoitettuja auttamaan lähimmäisiämme, mutta emme pelkästään Jumalan lapsina, vaan myöskin ateistit ovat velvoitettuja samaan. "

Sovitaanko niin että et yritä velvoittaa ketään uskomuspohjalta yhtään mihinkään, niin minäkään en yritä velvoittaa sinua uskomuspohjalta?

Minulla on mielikuvitusolennollesi velvoitteita juuri yhtä paljon kuin sinulla on Shivalle tai muille ihmisen luomille jumalolennoille. Ymmärtätkö?

"Vilpitön ateisti, joka etsii Jumalaa, on rehellinen ja antelias, ja etsii Jumalan kasvoja vilpittömästi, lopulta löytää Jumalan."

Kas, "lähimmäisrakas" kristitty lipsautti törkeän yleistävän ja mustamaalaavan valheen. Käännettynä väittämäsi nimittäin tarkoittaisi että vain "oikeaan" Jumalaan "oikealla tavalla" uskova ihminen voi mielestäsi olla vilpitön, rehellinen ja antelias. Tai että ateisti ei ikinä voi olla vilpitön, rehellinen ja antelias. Sitäkö todella yrität väittää?

"Kyseinen silmälääkäri voisi tahkota mehevät rahat yksityispotilaiden kanssa, mutta raha ei ole motivoiva voima, vaan Jumalan aikaansaama lähimmäisenrakkaus"

Miten selität sen että myös muiden uskontojen edustajat ja ateistit voivat olla lähimmäisenrakkaita?

Toisakseen minulla ei ole mitään PYYTEETÖNTÄ lähimmäisenrakkautta ja hyväntekemistä vastaan. Se on hieno asia, ja vain harvat meistä pystyvät siihen.

Onko kristittyjen lähimmäisenrakkaus ja hyväntekeminen pyyteetöntä?

Voiko sellainen asia olla pyyteetöntä, jota ihminen tekee saadakseen itselleen Jeesuksen tai muun entiteetin lupaaman palkinnon?

Mietipä sitä. Mieti myös mistä lähtökohdista ateisti rakastaa lähimmäistään ja tekee muille ihmisille hyvää. Ei saadakseen ITSELLEEN palkinnon, pelastaakseen oman persiinsä, vaan koska se on hyvä juttu rakastettavan ja autettavan kannalta.
  3. "En tarkoittanut, että se ei olisi joka kerta toiminut, vaan että olen muutaman kerran saanut Jumalalta profeetallisen ilmoituksen tai tiedon sanat."

Niin. Ei lotostakaan voita joka kerta.

Et ymmärtänyt ilmeisesti lainkaan sitä että jos tarpeeksi monta kertaa veikkaat jotain, menee arvaus joskus kohdalleen. Se että kyse olisi yliluonnolliselta entiteetiltä saadusta kyvystä on vain subjektiivista toiveajatteluasi. Ei muuta.

Minä voin "profetoida" esim. että ensi vuonna maailmassa tulee olemaan maanjäristyksiä, tulivuoret purkautuvat ja hirmumyrskyt puhaltavat tuhoisin seurauksin useaan otteeseen. Ihmisiä kuolee sodan ja vihanpidon takia, mutta myös kammottaviin kulkutauteihin.

Helppoa kuin heinänteko.

Mutta kerro toki noista toteutuneista profetionneistasi, niin minä kerron miten minä voin päästä samaan lopputulokseen ilman kuviteltua yliluonnollista apua.
  4. "Itselläni on kielilläpuhumisen armolahja, eli henkeni voi puhua Jumalalle salaisuuksia hengessä vierailla kielillä."

Minulla on koulussa hankittu taito puhua vieraita kieliä niin että muutkin kuin Jumala ymmärtävät mitä puhun. Uskovaisten "kielilläpuhumisesta" taas ei saa kukaan vieraskielinen mitään tolkkua, koska se on uskonhuuruissa mongerrettua siansaksaa. Hölynpölyä, jonka ottavat kas kummaa, vain uskovaiset todesta.

"Uskon, että minulla on myös profetoimisen armolahja, koska se on välillä toiminut."

Minä taas TIEDÄN että jos tarpeeksi monta kertaa veikkaa, osuu joku veikkauksista ennemmin tai myöhemmin oikeaan. Kuinka usein, se riippuu asiasta nimeltä "onni" tai "tuuri".

Tähän vielä lopuksi muutama ote vuorisaarnasta:

"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa."

"Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus. [24]"

"Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."[25]"

Olet ylentänyt itseäsi siihen malliin että uskonoppiesi mukaisesti kylmää kyytiä on tulossa. Siis sinulle. Mutta eihän noita lapsellisia legendoja aikuisen ihmisen tarvi todesta ottaa.

Muutama muu huomio Luukkaan evankeliumista:

"12. Ja hän sanoi myös sille, joka oli hänet kutsunut: "Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
    13. Vaan kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita;
    14. niin sinä olet oleva autuas, koska he eivät voi maksaa sinulle; sillä sinulle maksetaan vanhurskasten ylösnousemuksessa."

Oletko tarjonnut ruokaa ja juomaa sukulaisillesi, ystävillesi yms. tutuille, mutta et random rammoille, sokeille yms. vaivaisille? Jos näin, et kelpaa Jeesukselle.

"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Vihaatko?

Jos et, et kelpaa Jeesukselle.

"Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni."

Todennäköisesti et ole luopunut kaikesta. Ei siis mitään asiaa taivaaseen Jeesuksen ohi.

Toisinsanoen, et elä niin kuin sasrnaat. Mutta eipä noita lapsellisia legendoja aikuisen ihmisen tarvi todesta ottaa.
  5. "evoluutioteoreetikot hylkäävät tosiasiat koska ne eivät tue heidän ajatuksia. Tosiasioista on siis päästävä eroon kaikin keinon, ei ole väliä vaikka keinot olisi epärehellisiäkin eli vahvaa ideologista propagandaa ilman näyttöjä."

Paljon väitteitä, joihin toivon tarkennuksia ja mieluusti myös näyttöä.

1. Mitä tosiasioita evoluutioteoreetikot ovat hylänneet, ja millä perusteella puhut tosiasioista? Millainen näyttö noista "tosiasioista" on luonnossa?

2. Miten evoluutioteoreetikot ovat pyrkineet "tosiasioista" eroon? Eikö sinulle riitä se että jos et kykene antamaan näyttöä "tosiasiasi" tueksi, jankkaamasi asia ei luultavammin olekaan totta vaan mielikuvitusta?

3. Mikä biologisessa evoluutiossa ei perustu näyttöön, itse luonnonilmiö, vai sitä selittävä teoria? Tieteilijöille riittää havainnoiksi perinnöllisyys, muuntelu ja luonnonvalinta (eliöiden toisistaan poikkeavat mahdollisuudet menestyä ja tuottaa jälkeläisiä), sekä se ettei lajiutumisen estävää / muuntelun lopettavaa mekanismia ole isoista luonnonvaraisista populaatiosta löydetty.

Miksi nuo samat asiat eivät käy näyttönä sinulle, vai etkö vain tiennyt niistä?

"Näin toimivat erilaisten "ismien" auktoriteetit. Montakohan toisinajattelijaa (kerettiläistä) on tuomittu kuolemaan näiden erilaisten auktoriteettien toimesta? Tieteen auktoriteetit eivät eroa muista auktoriteeteista."

Puhut evolutionisteista, joten siitä vain tuomaan näyttöä evoluutiobiologeista (evoluutiobiologian "auktoriteeteista"), jotka ovat tuominneet ihmisiä kuolemaan tai muuten käyttäneet voimakeinoja toisinajattelijoita vastaan.

Vai oliko tässä nyt kuitenkin siitä kyse että se olet nimenomaan sinä eikä tieteilijät joka operoi täysin ilman näyttöä, uskomuspohjalta?