Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. "Tällaiset+tutkimukset+ja+niihin+vetoaminen+osoittavat+ateistien+ja+agnostikoiden+ja+evoluutiouskovien+alhaista+moraalia,+eivät+mitään+muuta."Tässä+muutama+tutkimus,+jotka+kaikki+osoittavat+että+olet+pihalla+kuin+lintulauta+koko+aiheesta:+"Kristillisiin+opetuksiin+uskominen+Suomessa+on+entistä+heikompaa.+Suomalaisista+runsas+neljännes+(27+%)+ilmoitti+Kirkon+tutkimuskeskuksen+marraskuussa+2011+teettämässä+kyselyssä+uskovansa+kristinuskon+Jumalaan.+Vuoden+2007+kyselyyn+verrattuna+osuus+on+pudonnut+kymmenellä+prosenttiyksiköllä.+Ateismi+on+sen+sijaan+kasvanut.+Yli+viidennes+suomalaisista+(21+%)+ilmoitti,+ettei+usko+Jumalan+olemassaoloon.+Osuus+on+noussut+kaikkien+aikojen+suurimmaksi."https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/suomalaisten-usko-jumalaan-ja-kristillisiin-oppeihin-on-vahentynyt/Edellämainittu+on+Kirkon+tutkimuskeskuksen+teettämä+tutkimus,+joten+sinun+on+aivan+turha+selitellä+että+tutkimus+"ateistien+ja+egmostikoiden+ja+evoluutiouskovaisten+alhaista+moraalilla"+tehty+"vilpillinen"+tutkimus.+++On+siis+fakta+että+jumalusko+hiipuu+Suomessa,+ateismin+yleistyessä.+Entäpä+luomisusko+vs.+evoluutio?+"Evoluutioon+tutkimuksessa+ilmoittaa+uskovansa+65+prosenttia+suomalaisista.""Kaikkiaan+tutkimuksessa+oli+mukana+34+maata.+Suomessa+tutkimustulosta+ei+selitä+niinkään+uskonto+kuin+koulutustaso.+Dosentti+Helena+Korpelainen+arvelee,+että+kysymys+evoluutiosta+voi+olla+jäänyt+epäselväksi+niillä+varttuneemmilla+ikäluokilla,+jotka+eivät+sitä+koulussa+ole+opiskelleet."https://yle.fi/uutiset/3-5750463Noin.+Viittaus+siihen+että+sivistymättömämmät+ihmiset+ovat+taipuvaisia+uskomaan+luomismyytteihin.+Sitten+uskovaisuus+vs.+ateismi/evolutionismi+yliopistoissa:"Väitöskirja:+Enemmistö+yliopisto-opettajista+ei+usko+Jumalaan""Jorma+Hietamäen+väitöskirjasta+selviää,+että+enemmistö+yliopisto-opettajista+ajattelee,+ettei+maailman+syntyyn+liity+mitään+yliluonnollista+ja+että+elämä+on+kehittynyt+maan+päällä+evoluution+kautta.+Myös+ihmisen+psyyke+on+tämän+kehityksen+tuotetta+eikä+jatka+elämää+kuoleman+jälkeen.+Enkeleitä+tai+muita+henkiolentoja+ei+ole+olemassa,+ja+kaikki+paranormaalit+ilmiöt+saattavat+olla+tulevaisuudessa+selitettävissä+tieteen+avulla.+Lisäksi+lähes+puolet+vastaajista+ajatteli,+että+inhimillinen+moraali+on+biologisen+ja+kulttuurievoluutiokehityksen+tuotosta.""Yli+80+prosenttia+yliopisto-opettajista+uskoo+darwinistiseen+evoluutioteoriaan.+Ateisteista+yksikään+ei+ole+darwinistisesta+evoluutioteoriasta+täysin+eri+mieltä,+kun+taas+täysin+tai+lähes+samaa+mieltä+on+98+prosenttia.+Myös+uskoviksi+itsensä+luokittelevista+64+prosenttia,+eli+selvä+enemmistö,+pitää+evoluutioteoriaa+uskottavana.+Hietamäki+toteaakin+tutkimuksessaan,+että+evoluutiousko+on+yliopisto-opettajien+suurta+enemmistöä+maailmankuvallisesti+yhdistävä+piirre."https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/vaitoskirja-enemmisto-yliopisto-opettajista-ei-usko-jumalaan/Siinäpä+faktaa+sinulle,+luulevainen.+Ei+ole+oikein+linjassa+sen+kanssa+että+vihjailet+luomisuskoisten+tekevän+edelleen+suurimman+osan+tieteestä.+Ei+pidä+paikkaansa,+eikä+varsinkaan+Suomessa.+Jaa+ja+entäpä+se+älykkyys?+Kirjoitin+pointti+jo+tuonne+ketjuun,+mutta+kirjoitetaan+se+tähän+uudelleen:+Sillä+ei+ole+merkitystä+missä+tiedekunnassa+on+älykkäintä+porukkaa.+Merkitystä+on+sillä+että+Suomen+tiedekunnissa+opiskelevien+keskimääräinen+älykkyys+on+korkeammalla+tasolla+kuin+esim.+adventistien+kaatumaseuroissa.+Se+takaa+sen+että+yliopistojen+ja+tutkimuslaitosten+suorittama+tieteellinen+tutkimus+on+laadukkaampaa+ja+älyllisesti+rehellisempää+kuin+luulevaisten+mutuilu+ja+hihhulointi.++Ja+tässä+vielä+tutkittua+tietoa+älykkyyden+ja+ateismin+yhteydestä:+"Ateistit+ovat+älykkäämpiä+kuin+uskonnolliset+ihmiset,+ja+syynä+siihen+on+se,+että+ateistit+pystyvät+hallitsemaan+paremmin+vaistojaan+ja+toimimaan+rationaalisesti.""Lopputulos+oli+ja+on+edelleen+selvä:+uskovaiset+ihmiset+ovat+keskimäärin+vähemmän+älykkäitä+kuin+ei-uskovaiset."http://natgeo.fi/kansat-ja-kulttuurit/uskonto/tasta-syysta-ateistit-ovat-alykkaampia-kuin-uskonnolliset-ihmiset
  2. "Tulkitsit+väärin+viestini.+En+ole+väittänyt,+että+kaikki+evoluutiouskovat+ja+ateistit+sekä+agnostikot+varastavat+nikkejä."Jaa+et+vai?+Ei+valehteleminen+tässä+auta+enää+yhtään,+päin+vastoin.+Tässä+sinun+vastauksesi+nikkivarkaalle:+"Tätä+foorumia+lukeneet+tietävät+kyllä+sen,+että+varastit+minun+nikkini,+jota+käytin+paljon+ennen+kuin+sinä+rekisteröit+sen+ja+teit+sen+silkkaa+pahuuttasi.+Osoitat+jatkuvasti+alhaisen+moraalisen+tasosi+jatkamalla+samalla+tavalla.+Lieneekö+tapasi+toimia+hyvin+yleinen+ateistien+ja+muiden+heidän+tavoin+uskovien+keskuudessa?+Vaikuttaa+siltä,+että+se+on+hyvin+yleistä,+mikä+selittynee+luomis-uskon+tuottaman+korkeamman+moraalin+puutteella."Sinä+kirjoitit+nimenomaan+nikkivarkaudesta,+ja+viittaat+siihen+tällä:+"Lieneekö+tapasi+toimia+hyvin+yleinen+ateistien+ja+muiden+heidän+tavoin+uskovien+keskuudessa?+Vaikuttaa+siltä,+että+se+on+hyvin+yleistä,+mikä+selittynee+luomis-uskon+tuottaman+korkeamman+moraalin+puutteella."Noin.+"+Vaikuttaa+siltä,+että+se+on+hyvin+yleistä,+mikä+selittynee+luomis-uskon+tuottaman+korkeamman+moraalin+puutteella."Kuuluuko+tuohon+luomis-uskon+tuottamaan+korkeampaan+moraaliin+myös+epärehellisyys?+"Tarkoitin+sanoillani,+että+te+käyttäydytte+huonosti+ja+osoitatte+siten+alhaista+moraalia.+Toki+tämä+ei+koske+ihan+kaikkia+tavallasi+"uskovia",+mutta+melkein+kaikkia,+"Noin,+oikein+alleviivaat+sitä+kuinka+yleistät+mutusi+tuottaman+mielikuvan+koskemaan+kaikkia+"tavallani+uskovia".+Yksinkertaiset+yleistävät,+ja+kaikista+yksinkertaisimmat+tekevät+sen+netin+keskustelupalstakokemuksen+perusteella.+En+minäkään+väitä+että+kaikki+uskovaiset+olisivat+niin+syyntakeettomia+kuin+Mark5,+tai+niin+yksinkertaisia+yleistäjiä+kuin+sinä.+"enkä+ole+koskaan+tavannut+moitteettomasti+käyttäytyvää+evoluutiouskovaa+tai+naturalistia+(ateistia+tai+agnostikkoa).+Edustatte+keskiharmaan+ja+tummanharmaan+eri+sävyjä+aina+sysimustaan+asti,+kun+väri+kuvaa+moraalia+ja+valkoinen+on+korkeinta+moraalia+edustava+väri."Tavannut+missä?++"Tässä+asiassa+on+tullut+väärinkäsityksiä+puolin+ja+toisin.+Olen+selittänyt+niitä+hetki+sitten+kahdessa+peräkkäisessä+viestissä+tuolla:"Minulla+ei+ole+väärinkäsityksiä+esittämistäsi+mutuiluista.++"Minulla+on+ollut+huonosti+toimiva+ja+harkitematon+tyyli+vastata+osaan+viestejä+lukematta+niitä+ensin+kokonaan+loppuun,+mistä+johtuen+asian+käsittely+on+monimutkaistunut+ja+tullut+vaikeammaksi+ymmärtää."Tyylistäsi+voisin+sanoa+sen+verran+että+lopeta+viestiesi+kopiointi+ellet+halua+antaa+itsestäsi+trollin+kuvaa.++"Sanon+vielä+kerran,+että+sinä+olet+tulkinnut+minua+väärin+ja+minä+olen+tulkinnut+sinua+väärin,+mistä+tämä+sekaannus+tässä+asiassa+on+johtunut.+Mitä+jos+annettaisiin+tämän+asian+olla,+jos+olet+nyt+ymmärtänyt,+mitä+on+tapahtunut?"Annan+olla+heti+kun+myönnät+että+yleistit,+ja+teit+sen+erittäin+köykäisin+perustein.++"Voin+toki+jatkaa+rautalangasta+vääntämistä,+mutta+epäilen+sinun+vääntävän+jatkossa+tarkoituksellisesti+vinoon+viestejäni.+Sinä+et+voi+tietää+sitä,+mitä+olen+ajatellut+aiempaa+viestiäni+kirjoittaessani+ja+mihin+olen+sanoillani+viitannut.+Olen+vilpitön+siinä+asiassa+ja+älykäs+ihminen+huomaa+sen+lukemalla+nuo+kaksi+linkittämääni+viestiä+peräjälkeen."Ei+ole+mitään+epäselvyyttä+siitä+että+sinulla+on+tietynlainen+-+täysin+päin+helvettiä+oleva+-+mielikuva+ihmisryhmästä+jota+arvostelet.+Ei+ihme,+ethän+tunne+arvostelemiasi+ihmisiä,+etkä+tietysti+voikaan+tuntea+henkilökohtaisesti+niin+suurta+osaa+Suomen+ateisteista+/+evolutionisteista,+että+olisit+siinä+asemassa+että+voisit+esittää+heistä+paikkansapitäviä+mielipiteitä.+Sinulla+on+vain+tuo+mutu.+Luulo.+"Kaltaiseesi+huonoon+käytökseen+ja+loan+heittoon+en+aio+ryhtyä,+vaikka+useimmat+ihmiset+luonnostaan+niin+tekisivät+(metsä+vastaa+niin+kuin+sinne+huudetaan+ja+vääryyteen+vastataan+samalla+mitalla).+Sellainen+ei+ole+minun+tapani+toimia,+vaikka+syyllistyn+siihen+joskus,+samoin+kuin+tarkoitukselliseen+yleistämiseen+sen+jälkeen,+kun+minua+on+provosoitu.+En+ole+siis+moitteeton+ja+täydellinen,+mutta+en+aio+alentua+sinun+tasollesi+ja+käyttää+sellaisia+nimityksiä+lähimmäisestä+kuin+sinä."No+voi+hyvää+päivää+nyt.+Sinun+tarkoituksesi+KOKO+TÄSSÄ+KETJUSSA+on+ollut+heittää+faktoihin+perustumatonta+lokaa+evolutionistien+ym.+niskaan,+erityisesti+biologiaa+opiskelevien+päälle.+Syytät+heitä+tyhmiksi,+enemmänkin:+että+biologian+laitoksella+"tyhmyys+kumuloituu",+ja+sitten+heittäydyt+marttyyriksi+kun+tulee+viestiä+vastapalloon?+Olet+sinä+kyllä+säälittävän+paska+ihmiseksi.+Oikea+tekopyhyyden+ruumiillistuma.+Koska+olet+täysin+kykenemätön+tuomaan+näyttöä+tuon+loanheittosi+tueksi.+minä+tuon+näyttöä+sinua+ja+harhaisia+uskovaisen+luulojasi+vastaan.+Näytän+sinulle+mikä+ero+on+tosiasioilla+ja+esittämilläsi+luuloilla.