Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin+lisään+vielä+toisenkin+linkin+tähän+jatkoksi,+joka+hieman+käsittelee+ns.+mennessä+elämistä+ja+anteeksiantamattomuutta,+joka+liitty+oleellisena+osana+tuohon+esille+ottamaasi+armo+käsitteseen.
Tosiaan+sopinee+tähän+jatkoksi+kun+tosiaan+jostain+syystä+ny+tuo+itselleni+tuntematon+ihminen+ei+ainakaan+ole+kyennyt+unohtamaan++tuota+jo+reilu+kuus+vuotta+päättynyttä+suhdettani+ja+jokinlaista+katkeruuttakin+on+kyllä+havaittavissa,+kun+jo+sekin,+että+kerroin+lyhyesti+miten+juhlin+vappua+aiheutti+melkoista+säksätystä.+
"Olla+antamatta+anteeksi+tarkoittaa+menneessä+elämistä,+sidottuna+sellaiseen+tunteeseen+joka+ei+kehity.+Tämä+naamioitu+katkeruus+istuu+aloillaan+ja+ruokkii+itseään+itsellään+erittäin+negatiivisella+tavalla.+
Joidenkin+mukaan+tämä+on+kuin+kuuman+hiilen+pitelemistä+käsissään,+samalla+odottaen+sopivaa+hetkeä+heittää+se+sitä+henkilöä+kohden,+jota+kohtaan+katkeruutta+tunnetaan.+Tämä+luonnollisesti+aiheuttaa+enemmän+vahinkoa+hiiltä+kädessään+pitelevälle+ihmiselle+kuin+sille+joka+joutuu+heiton+kohteeksi"
Jotenkin+ny+vaan,+erityisesti+tuo+kohta+"samalla+odottaen+sopivaa+hetkeä+heittää+se+sitä+henkilöä+kohden,+jota+kohtaan+katkeruutta+tunnetaan"+tuntuu+ny+mielestäni+sopivan+tähän+tapaukseen+varsinkin+kun+alunperin+ny+oli+vaan+keskustelua+vaan+poiun+luureihin+soittelemisesta.+
https://mielenihmeet.fi/fyysinen-kipu-ja-anteeksianto/
06.05.2018 09:55
Jaa,+no+mikäs+sinä+sitten+olet,+kun+en+ny+tiedä+sinusta+mitään+sen+kummempaa+kuin+ne+asiat+mitä++itsekukin++itsestään+ilmaisee+täällä+kirjoittamalla.+
Minun+näkökulmastani+katsoen+olet+ny+vaan+joku+ihminen+joka+käy+täällä+määrävälein+muistuttamassa+tuosta+vuosien+takaisesta+erheestäni.+
Enkä+ny+mielestäni+ole+edes+sen+kummemmin+syytellyt,+kunhan+kummastelut,+että+miksiköhän+tuo+ihminen+kantaa+mukanaan+vuodesta+toiseen+tuota+vuosien+takaista+erhettäni+ja+käy+sitten+aina+määrävälein+siitä+muistuttamassa.
Mutta+kun+hän+ny+tuossa+aiemmin+toi+esiin+tuo+armo-käsitteenkin.+Niin+tässä+kun+aamukahvin+lomassa+lueskelin+niitä+näitä++itseäni+kiinnostavia+sivustoja++niin+törmäsin+tällaiseenkin.+
Laitan+ny+taas+kerran+sitte+linkinkin+jos+sattuis+vaikka+jotakuta+kiinnostamaan,+kun+hintakaan+ei+ole+kovin+suolainen
https://hidastaelamaa.fi/2018/04/ole-itsellesi-armollinen-luentosarja/
06.05.2018 09:17
Niin,+minua+ny+tosiaan+nauratti+tuo+hurskas+sana+koska+yritit+ikäänkuin+yritit+sovittaa+tuota+hurskauden+viittaa+mun+harteille+tuolla+kommentillasi+tähän+tapaan+"kun+on+kyky+asettua+ikäänkuin+leikkikalunsa+yläpuolelle+ollen+jotenkin+sitten+ns.+parempi+tai+hurskaampi+ihminen+kuin+muut"+ikäänkuin+mukamas+pitäisin+itse+itseäni+hurskaana.+
Mitä+tulee+loppulauseesi
"Voimia+tiellesi+sisäisen+itsesi+löytämiseen,+sillä+se+tuo+rauhan+sydämeesi+ja+silloin+ei+tarvitse+hämmennellä+kuin+omaa+elämää."
Niin+näköjään+hyvinkin+helposti+käännät+nyt+oman+toimintasi+minun+harteilleni+tuossakin.+Alunperinhän+tää+keskustelunpätkä+ny+lähti+syystä,+että+jälleen+kerran+sun+mielees+tuli+mun+vuosientakainen+suhde,+joka+ei+todellisuudessa+liity+sinuun+mitenkään.
Mitä+tulee+armoon,+mihin+ollellisena+osana+riippuu+anteeksiantaminen,+niin+se+on+hyvin+tuttu+asia+minullekin+ja+itse+ny+olen+armahtanut+itseni+tuon+asian+suhteen.+Virheitä,+vääriä+valintoja+elämässään+tekee+itsekukin,+mutta+ei+niitä+tarvitse+vuosikausia+märehtiä+ja+niiden+vuoksi+pukeutua+tuhkaan+ja+säkkiin.+
Toisaalta+armoon+liittyy+sekin,+että+ei+sinne+taivaaseenkaan+mennä+omilla+ansoilla,+vaan+armo+ja+siihen+oleellisena+liittyvä+anteeksianto+on+mahdollinen+syntiselle+ihmisillekkin.+Esimerkkinä+tästä+raamatun+tarinat+ristin+ryöväristä+ja+fariseuksesta+ja+publikaanista+ja+kosolti+muitakin+löytyy,+tulee+mieleen+Sakkeus,+siinä+kuin+syntinen+nainen+jne,+näin+äkkiseltään.+Muutenkaan+en+usko,+et+tässä+maailmassa+on+yhtään+täysin+synnitöntä+ihmistä,+että+sen+armon+varassa+eletään++kaikki+tyynni.+
Mutta+joo,+et+kommentoinut,+että+voitaisiinko+tavata+ihan+livenäkin.+Jotenkin+vaan+ajattelisin,+että+se+voisi+tuoda+sinulle+rauhan+ainakin+sen+suhteen,+ettei+minuun+liittyen+kyseessä+ny+ainakaan+ollut+sinun+puolisosi,+kun+se+ko.+tyyppi+ei+ny+ollut+ns.+ukkomies,+jonka+käsitän+tarkoittavan++naimissa+olevaa+miestä.
04.05.2018 12:20
Niin+se+olisi+ihan+hyvä+paikka+tavata+ihan+reality+elämäskin
Kiinnostais+tosi+kovasti+tavata+livenä+itselleni+täysin+tuntematon+henkilö,+joka+vuosikausia+kantaa+mukanaan+mun+menneisyyden+mokia+ja+tasaisin+väliajoin+käy+niistä+säksättämässä.
Olis+ihan+kiva+kuulla+ihan+face+to+face,+että+miksi+?
Omasta+puolestani+vastaan,+et+olen+sitä+mitä+olen,+niin+täällä+kuin+tosi+elämässäkin.+Tuiki+tavallinen+kuusissakymmenissä+oleva+naisihminen,+eikä+minussa+ole+mitään+pelättävää
Sinullekkin+voisi+olla+hyväksi+käydä+kanssani+nuo+asiat+lävitse+ja+siinä+kasvotusten+sitten+kertoa+,+että+miksi+toi+asia+on+sinulle+niin+tärkeä,+että+kannat+sitä+mukanasi.+Joka+sitten+saa+sut+reagoimaan,+kun+näet+ton+mun+punaisen+lätkän+täällä,+niin+sulle+tulee+jostain+syystä+pakottava+tarve+ottaa+tuo+mun+"suhdejuttu"+aina+määrävälein+esille.+
Ihan+en+hiffaa,+mihin+sillä+pyrit,+toki+voihan+syy+olla+pelkästään+jotain+sellaista+mitä+jo+ylempänä+ounastelinkin,+et+tuot+määrä+välein+erheeni+esille+"ettei+ny+kukaan+vaan+luulisi,+et+yhteenlaskutoimitus,+olis+joku+hyvä+ja+hurskaampi(naurua)+ja+parempi+ihminen+kuin+muut."
Tuossa+tuo+käyttämäsi+vanhakantainen/raamatullinen+sana+hurskas+ny+tosis+nauratti+,+kun+on+aikas+vaikea+mieltää,+et+ylipäätään+meidän+tavisihmisten+joukossa+sellaisia+edes+olisi.+
Mitä+sitten+tulee+noihin+väitteisiin+paremmuudesta+ja+yläpuolle+asettumisesta,+niin+ne+on+ny+ihan+sun+omia+kokemuksia,+jotka+varmaan+sitte+johtunevat+että+itselläs+on+jonkin+sortin+alemmuudentunnetta,+jota+sitten+yrität+kompensoida+väittämällä++et+pyrin+asettumaan+yläpuolelle.+
Totta+toki+on+se,+et+mulla+on+hieman+opettavainen+tyyli,+jaan+tietoa+mielelläni+yms.+Joskus+joku+saattaa+hyvänatahtoisesti+huomauttaakin,+et+joo,+joo,+älä+ny+aina+jaksa+luennoida+joka+asiasta.+
Mutta+se+ny+kuuluu+persoonaani,+eikä+ihmiset+jotka+mut+paremmin+tuntevat+koe+sitä+sillä+tavoin,+et+kokisivat+et+mukamas+yrittäisin+olla+jonkun+yläpuolella.++
No+ehkä+se+,+että+kerron+aika+avoimesti+tekemistäni+virheistä,+kuin+myös+etten+osaa,+tiedä,+enkä+kykene+kaikkeen+tekee+minusta+kuitenkin+ihan+inhimillisen+ihmisen.+
Mieluusti+myös+kysyn+ja+varmistelen+asioita+jos+oletan,+että+toisella+on+enemmän+tietoa+kuin+minulla.+Siitä+syystä+niitä+linkkejäkin+laitan,+kun++monetkin+mielipiteeni+tähänkin+aiheeseen+liittyen+ovat+syntyneet+itseäni+viisaampien+ajatuksista.+
Luen+myös+aika+paljon+että+omalla+tavallaan+myös+takavuosien+slogan+
"lue+enemmän+luulet+vähemmän",+sopinee+mun+ajatusmaailmaan,+kun+pelkästään+omien+ajatusten+pohjalta+laadittu+"tietämys",++ei+sinällään+mikään+totuus+ole.
Mutta+joo,+mitä+olet+mieltä,+sinä+tuntematon,+siitä+että+jos+tavattais+siellä+patsaiden+luona+,+niin+tulis+realistisempi+kuva+toisesta.
04.05.2018 09:40
Niin+,+kuten+mainitsin,+et+oli+muistikuva+jostain+mielen+syövereistä,+ehkä+ajanjaksolta+kun+kirjoittelit+eri+nimmarillakin,+mut+tosis+sit+vaan+muistin+väärin.+
Ei+liittyny+tuohon++mitään+sen+kummempaa,+kuin+et+muistikuvani+oli+väärä,+et+kyseessä+oli+sit+eri+henkilö.+Saattoi+johtua+siitäkin,+et+tuo+ko.+muistamani+henkilö+oli+kans+joku+taitelija+tyyppi,+et+saatat+ehkä+tunteakkin+hänet,+kun+niissä+piireissä+olet.
Mut+tosiaan+tosta+ruokasoodasta+on+kohistu+jo+ajat+sitten+ja+koulukuntia+riittää,+sekä+puolesta,+että+vastaan
03.05.2018 16:44
No+sen+verran+ny+et+edelleen+oli+kyse+tunteista+ja+ne+viriää+itsessä,+enimmäkseen+omien+ajatusten+tuottamana,+ei+ne+ny+ihan+itsen+ulkopuolelta+tule,+niinkuin+ravinto+ym.+mainitsemasi+konkreettiset+asiat
Mut+et+ny+ole+luuloinesi+kuitenkin+ainoa
"Yleinen+harhaluulo+on,+että+tunnekokemuksemme+syntyy+jossain+meidän+ulkopuolellamme,+että+muu+maailma+ja+ihmiset+saavat+meidät+tuntemaan+asioita."
http://elaparemmin.fi/blogi/kuinka-tunteet-toimivat/
Edelleen+sydämellä,+eikä+sen+koollakaan+ei+ny+ole++varsinaisesti+sen+kummempaa+merkitystä+tunteiden+syntymiseen,+vaan+sillä+on+oma+tehtävänsä+verenkiertoelimistön+suhteen.+
Tunteet++ovat+enemmänkin+aivoihin+ja+erilaisiin+hermojärjestelmiin+liittyvää+asiaa,+toki+tunteet+vaikuttavat+sydämeenkin,+esim.+syke+kiihtyy+ja+verenpainekinn+saattaa+nousta+siinä+kuin+mielikin+kiihtyy.
Tunteiden+biologinen+perusta+
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunne
Mutta+joo,+hyvä+kuitenkin+kun+olet+kyennyt+antamaan+sinut+pettäneelle+ihmisille+anteeksi.
03.05.2018 15:45
Niin,+eiköhän+sitä+ja+monia+muitakin+yrttejä+ja+juomia+käytetä+syövän+torjumiseen/parantamiseen.+Mut+jostain+mielen+syövereistä+tuli+mieleen+muistikuva,+et+etkös+sinä+ollu+myös+niitä+vannoutuneita+ruokasooda+ihmisiä
03.05.2018 14:06
Joo,+joo,+vanha+juttu,+koita+ny+päästä+sinäkin+siittä+jo+yli.+
Jos+minun+tarinaani+viittaat,+niin++kysessä+ei+ollut+ukkomies+ja+sillä+ny+oli+pari+muutakin+vakituisempaa+hoitoa+minun+lisäkseni,+ettei+ny+millään+lailla+jääny+kärsimään,+saati+sitä+seksiäkään+vaille++kun+päätin+suhteen.
Mitä+tulee+"paremmuuteeni",+niin+siinähän+sinä+ny+hoidat+ansiokkaasti+tuota+virkaasi,+kun++aina+silloin+tällöin+vuodesta+toiseen+tuot+täällä+esille+minun+erheeni+,+ettei+ny+kukaan+vaan+luulisi,+et+yhteenlaskutoimitus,+olis+joku+hyvä+ja+hurskaampi(naurua)+ja+parempi+ihminen+kuin+muut.+
Meitä+ihmisiä+ny+täällä+on+moneen+junaan+ja+joku+aina++näköjään+jää+asemallekkin.
03.05.2018 10:33
"Analysoijalle+tiedoksi,+että+mitä+minun+kykeneväisyyteni+kommunikoitiin+tähän+liittyy+tai+kykyyni+käsitellä+ja+puhua+jopa+vaikeista+asioista?+"
No+kysymykselläni+ny+yritin+vaan+saada+selkoa+,+että+mitä+oikein+kommentillasi+tarkoitit,+kun+alkuun+tosiaan+kommentoit++negatiivisiin+tunteisiin+liittyen+tähän+tapaan,++"mutta+kyllä+niitä+nyt+aikuisena+luulisi+osaavan+se+kaiken+osaajakin+käsitellä."
Lopussa+sitte+taas+kommentoit+tähän+tapaan+"että+todellisuudessa+negatiivisista+tunteista+puhuminen+ei+ole+vielä+noin+vapautunutta.+"
Väliin+se+toit+jonkinlaisena+esimerkkinä+negatiivisiin+tunteisiin+liittyen+kuusikymppisten+suhtautumisen+seksiin,+mistä+en+ny+sillain+myöskään+saanu+kiinni+
"sitten+kun+nykyisin+siitä+voi+puhua+p..sta+ja+sen+hoidosta+voi+puhua+vaikka+aamiaispöydässä,+niin+nimenomaan+näillä+tietyn+ikäluokan+ihmisillä+sitten+mopo+tosiaan+karkaa+käsistä."
+et+miten+nää+tämmöset+mainitsemasi+asiat,+tietynikäisiin+liittyvät+minun+näkökulmastani+katsoen+hieman+oudohkot+esimerkkivalinnat+liittyivät+varsinaisesti+ny+negatiivisiin+tunteisiin.++
Päättelin+sit+että+ehkä+tarkoitit,+et+seksistäkin+voi+puhua+vapaammin+kuin+negatiivisista+tunteista+ja+tosiaan+kysyinkin+tarkentaakseni,+mitä+tarkoitit.+
Täs+ny+kun+ihmettelin,+et+miksen+ny+oikein+ymmärrä,+mitä+tuolla+esimerkilläsi+hait+niin+toitkin+kyllä+jo+esiin,+et+puhut+asioiden+oikeilla+nimillä,+mut+en+ihan+siltikään+ymmärrä,+miksi+nimenomaan+kuuskymppisten+seksistä+pitää+puhua+tässä+yhteydessä+vai+oliko+se+esimerkki+milloin+sinä+koet+negatiivisia+tunteita.+
No+tää+on+tämmöstä+aina+ei+ymmärrä.+Ihmisinä+olaan+erilaisia,+eletään+erilaisissa+elämäntilanteissakin,+ei+aina+ihan+ymmärrä,+mitä+se+toinen+kommentillaan/esimerkillään++tarkoittaa,+kun+varmasti+siellä+päässä+liikkuu+enemmän+ajatuksia,+mitä+tänne+tulee+ilmaisseeksi.+
Muutenkin+ny+ilmeisesti+puhutaan+hieman+eri+asoista.+Siinä+kun+sinä+puhut+enempi+muiden+ihmisten+konkreettisemmista+asoista++,+seksistä+ja+syrjäpoluista,+kulisseista+jne.+
+Siinä+kun+minä+taas+tarkoitan+jotain+sellaista+et+kantsii+kuulostella+niitä+omia+tunteitan.+Ihan+vaan+sitä+itseään,+kun+pysähdytään+itsensä+äärelle+ja+keskitytään+kuuntelemaan+omia+ajatuksiaan+ja+kehon+tilaa,+niin+saattaa+tunnistaa+oman+todellisen++tunnetilansa.+
Ylensähän+me+ihmiset+hyvinkin+puhumme+toista+kuin+mitä+me+tunnemme.+Kaikki+on+aina++hyvin,+vaikka+sisäisesti+ei+niin+olekkaan,+mutta+viimeistään++keho+saattaa+kertoa,+et+jos+negatiiviset+tunteet+ovat+saaneet+liiaksi+valtaa.+
http://www.iltalehti.fi/mieli/2015091120332761_md.shtml
03.05.2018 10:16
Naurattaa,+siis+melkoista+säksätystä,+et+ensi+lukemalta+vähän+nimmariisikin+liittyen,++tuli+mieleen+sanonta,+"koirat+haukkuu+ja+karavaani+kulkee"
Mutta+kyllä+joo,+tykkään+tanssimisesta+ja+tosiaan+vappubrunssikin+tullu+viime+vuosina+jonkinlaiseksi+perinteeksi+jos+vaan+työvuorot+alkaa+myöden.+
Sitte+tuosta+opettamisesta+ja+ohjaamisesta,+niin+kai+mun+juttuni+voi+sellaiseksikin+tulkita,+jos+kerran+lukijasta+siltä+tuntuu,+mutta+eihän+nää+jutut+ny+ketään+mihinkään+velvoita,+kukin+tekee+ja+elää+niinkuin+itsestä+parhaimmalta+tuntuu.+
Kuhan+ny+vaan+toin+esille+näkökulman+et+miksi+jatkaa+sellaista+toimintaa,+mistä+on+itselle+haittaa,+joka+aiheuttaa+pahaa+mieltä+ja+aiheuttaa+jopa+sairauden+oireiden+lisääntymistä.+Että+vanha+kansanviisaus+"tyhmästä+päästä+kärsii+koko+kruppi"+saattaa+olla+totisisinta+totta+vielä+nykyäänkin.+
Mut+joo,+tuosta+mun+kommenttien+lukemisesta+tai+lukematta+jättämisestä,+niin+sekin+on+toki+oma+valinta.+Vastailenkin+usein+näihin+tämänkin+tyyppisiin+kannanottoihin,+kun+ei+vaan+voi+olla+ihmettelemättä+sitäkään+et+millainenkohan+ihminen+siä+taustalla+oikeasti+mahtaa+olla.++
Toki+sitä+mainittua+humoristakaan+puolta+unohtamatta,+joku+jo+joskus+aikoinaan+loihe+lausumaan+tän+palstankin+tiimoilta,+et+jonkin+sortin+viihdettäkin+tää+on.+
Poiun+muurahaispohdintaan+liittyen+sanoisin,+et+ei+ole+olemassa+mitään+keinoa+pakottaa+muurhaisia+kulkemaan+sinun+määräämääsi+polkua.+
Sama+pätee+kyllä+ihmisiinkin,+ihminen+kyllä+saattaa+muuttaa+elämänsä+suuntaa,+mutta+se+tapahtuu+ainoastaan+silloin+jos+hän+itse+haluaa+ja+toimii+sen+muutoksen+suuntaan.+
Se,+että+joku+tuo+näkyville+muita+vaihtoehtoisia+reittejä,+niin+sitä+en+lähtisi+nimittämään+kiusaamiseksi.+
Se+on+vaan+sellaista+muistuttamista,+että+on+valinnan+mahdollisuuksia,+ei+ole+olemassa+yhtä+ainoaa+oikeaa+polkua.+En+usko+muurahaistenkaan+itsepintaisesti+kulkevan+loputtomiin+sellaista+reittiä,+joka+tuottaa+heille+pelkästään+kipua+ja+kärsimystä.
03.05.2018 09:20
"Melkein+ny+tekee+mieli+kysyä+olko+toi+esimerkki+omasta+elämästäsi"
Jatkokysymys+jäi+näköjään+pois.+Tarkoitin+kysyä,+että+koetko+että+kykenet+itse+puhumaan+vapautuneemmin+seksistä+kuin+negatiivista+tunteistasi
01.05.2018 22:49
Niih,+joskus+näitä+lukee,+niin+ei+voi+kyllä+ihan+aina+ymmärtää+toisen+ihmisen+ajatuksen+juoksua.+
Ensin+yritetään+jotain+vähän+niinku+aiheeseen+liittyvääkin+ja+todetaan,+et+kyllä+luulis+aikuisen+osaavan+käsitellä+negatiivisia+tunteitaan.+.+
Mut+sit++yhtäkkiä+aletaan+puhumaan+kuuskymppisistä+joilla+on+mopo+karannu+käsistä+,+jotka+puhuu+seksistä++aamiaispöydässä+kuin+leivästä+kun+sitä+seksiä+pursuaa+ovista+ja+ikkunoista.+
Lopus+sit+todetaan,+ettei+todellisuudessa+negatiivisista+tunteista+puhuminen+ole+vielä+niin+vapautunutta.+
Melkein+ny+tekee+mieli+kysyä+olko+toi+esimerkki+omasta+elämästäsi
01.05.2018 22:31
"Että+yhdestä+asiasta+olen+onnellinen,+joka+on+se,+että+poiju+pitää+oman+päänsä+ja+tekee+niinkuin+sisimmässään+tuntee+ja+mistä+hyvän+olotilan+tai+edes+siedettävän+saa+aikaiseksi.+"
No+sinä+ny+taidat+tuntea+tuon+poiun+henk.+koht+tasolla,+tiedät+hänestä+ja+hänen+tunteistaan+paremmin+kuin+minä
Kun+taas+minä+otan+kantaa+vain+hänen+esittämiensä+asioiden+pohjalta.+
Kommentissani+ny+tosiaan+otin+kantaa,+siihen,+että+hän+voisi+itse+hallita+tuota+luurikäyttätymistään+ettei+siitä+aiheutuisi+hänelle+hermostovauroita.
Keinoina+siihen+ny+esitin,+ettei+soittelisi+niihin+luureihin+tai+jos+soittaakin,+eikä+tunne+saavansa+vastakaikua+ja+ymmärrystä,+niin+hän+voisi+sulkea+puhelimen,+ei+ole+pakko+tehdä/kuunnella+sellaista+mistä+kokee+tulevan+itselleen++hermosovauroita.+Eihän+sellaisessa+ole+mitään+järkeä.
Mutta+joo,+tuos+kun+luin+ja+ymmärsin,+et+olet+onnellinen+tuo+poiun+puolesta,+kun+hän+pitää+oman+päänsä,+niin+on+toki+totta,+että+mikä+minä+olen+mitään+sanomaan,+jos+kerran+ko.+toiminta+tuo+poiulle+hyvän+tai+ainakin+siedettävän+olon+ja+siinä+sivussa+onnellisuuden+kokemuksiakin.+
Minä+ny+vaan+luulin,+et+ne+tuosta+luureihin+soittelusta+johtuvat+hermostovauriot+olis+huono+juttu+ja+sen+tähden+lähdin+kommentoimaan,+et+kannattaisi+lopettaa+moinen+touhu.+
Mut+tosiaan+tää+täällä++on+vaan+mun+"puhetta",+näkökulma+kulloiseenkin+asiaan,+enkä+usko,+et+kukaan++pelkästään+mun+puheiden+perusteella+alkaa+mitään+tekemään+tai+jättää+tekemättä.+
Että+nou+hätä,+toi+poiuhan+ei+oman+kertomansa+mukaan+ees+lue+mun+kommenntteja,+et+ota+sinäkin+mallia+hänestä+tässä+asiassa,+vaik+ymmärrän+kyllä+että+poiukin++saattaa+tarvita++jonkun+ns.+altes+egon++joka+sit+vastailee+ikäänkuin+hänen+puolestaan.
Mut+kiitoksia+vaan+vapun+toivotukista,+mukavasti+se+meni+vaik+sää+ei+niin+suosinutkaan.+Eileen+tuli+käytyä+vähän+tanssimassa,+tänään+sit+aamusella+ravintolas+vappu+brunssilla+ja+työnjuhlaa+vietin+sit+iltavuoron+merkeissä+.
01.05.2018 22:15
"Jos+esim.+soitan+jonnei+ja+selitän+hienotunteisesti,+asiallisesti+ja+kohteliaasti+asiani,+mun+mielestä+voin+odottaa+samantyyppistä+vastausta."
Kyllä+näin,+tosiaankin+sinä+soitat,+mutta+jos+et+omasta+mielestäsi+saa+sellaista+vastakaikua,+vaan+koet+että+olotilasi+vaan+huononee,+niin+ei+ole+mitään+järkeä+kuunnella+kohteliaisuus+syistäkään+,+saati+soitella+uudestaan+ja+uudestaan.
Ymmärrätkö,+sinä+olet+tuossa+toimija/toiminnan+alullepanija,+yhteydenottaja+,+että+valitset+itse+sen+soittamisen.+No+sitten+sieltä+tuutista+tulee+jotain+sellaista+mistä+et+pidä+,+ja+koet+ettei+sinua+ymmärretä.+
Niin+edelleen+olet+se+toimija,+voit+lopettaa+kuuntelun,+sulkea+puhelimen+,+kun+tulee+huono+olo+ja+edelleen+voit+jatkossakin+miettiä,+et+soitankokaan+kun+ei+ne+osaa+eikä+ymmärrä+siellä+luureissa+mitään+ja+se+soittelu+saa+aikaan+vaan++hermostovauroita.+
Tässä+ei+ny+tarvita+sen+enempää+kuin+sen+oman+toiminnan+pohtimista,+mikä+on+järkevää+ja+mikä+minulle+on+hyväksi+ja+pyrkiä+toimimaan+ja+valitsemaan+ihmisiä+ja+asioita+elämäänsä+sen+mukaisesti.+
Muut+ihmiset+ovat+mitä+ovat,+vaikka+kuinka+haluaisit+että+he+olisivat+toisenlaisia,+niin+he+eivät+ole+jos+eivät+itse+halua+muuttua.++Että+oman+elämäsi+ja+hyvinvointisi+kannalta+sinun+pitää+itse+tehdä+valintoja,+etkä+voi+omista+vääristä++valinnoistasi+syyttää+muita,+jopa+ihan+vieraitakin++ihmisiä.
30.04.2018 11:17
En+minä+ny+sitä+erityisemmin+mieti,+enkä+sinuakan,+
mutta+joskus+tekee+mieli+kommentoida+just+jotain+tällaista.+
Että++tavallaan+itse+on+aiheuttanut+omalla+toiminallaan+itselleen+vahinkoa,+
mut+syyttelee+sitte+muita
30.04.2018 09:45
Nii-ih,+no+koska+sinä+ny+ymmärsit+ja+tiedostit+tuon+asian,+että+neurologiset+oireesi+pahenivat+luureihin+soittamisen+takia,+niin+kysymys+kuuluu.+
Minkä+helkkarin+takia+sinä+niihin+soittelit?
Veivaat+tuota+luuriasiaa+päivästä+toiseen,+että+kun+ne+luuri-+ihmiset+sitä+ja+tätä,+olivat/ovat+sinulle+vahingoksi,+syypäitä+siihen,+että+oireesi+pahenivat+ja+sitä+rataa.
Mutta+loppupeleissä+ny+kuitenkin+sinä+itse+olet+aiheuttanut+nuo+traumat+itsellesi,+soittelemalla+itsepintaisesti+noihin+luureihin+siitäkin+huolimatta,+että+vointisi+huononi+niiden+puheluiden+johdosta.
Niinhän+sitä+sanotaan,+et+"tyhmästä+päästä+kärsii+koko+kruppi",+pätee+ny+tähän+sinun+tapaukseesi,+kun+en+ny+usko,+että+noi+palvelevien+puhelimien+ihmiset+ny+sulle+soittelivat,+että+sinne+soittaminen+oli+oma+valintasi
Mietis+voiko+loputtomiin+syytellä+toisia+ihmisiä+omasta+tyhmästä+toiminnastaan,+et+vaikka+tulee+huono+olokin+niin+ihminen+vaan+jatkaa+ja+jatkaa+itselleen+vahingollista+toimintaa+ja+samaan+aikaan+valittaa+et+olo+vaan+senkun+pahenee
Että+tuon+kysymyksesi+voisit+esittää+myös+itsellesi+"MIten+on+mahdollista+ettei+fiksut+ihmiset+ymmärrä+noin+yksinkertaista+asiaa+?+"++
Miksi+sinä+itse+et+ymmärtänyt,+vaan+jatkoit+sitä+soittelua+niihin+luureihin+ja+aiheutit+omalla+toiminnallasi+itse+itsellesi+vahinkoa.+
Oliko/onko+se+niin,+et+tosiaan+itsekään+ymmärrä+vai+onko+toimintasi+ns.+pakonomaista,+että+vaikka+tiedostat+sen+itsellesi+vahingolliseksi+niin+silti+jatkat+ja+jatkat+vaan+ja+syyllinen+omaan+toimintaasi+sitten+pitää+etsiä++itsesi+ulkopuolelta.
30.04.2018 09:08
Niin+tuos+ny+kun+lueskelin+viä+noita+tämän+päivän+uutis/muita+aiheita,+niin+tuli+vastaan+noihin+tunne+asioihin+littyvä+juttu+Yleltäkin,+mikä+juurikin+korostaa,+et+myös+negatiiviset+tunteet+ovat+osa+elämää.+
+https://yle.fi/uutiset/3-10180153?utm_campaign=yleuutiset
29.04.2018 18:35
Niin+monesti+ajatellaan+et+tunteet+ovat+vaan+hyvää,+kaunista+ja+ihanaa+tunteellisuus+höttöä+ja+unohdetaan,+et+myös+negatiiviset+tunnetilat+kuuluvat+oleellisena+osana+ihmisen+elämään+ja+niilläkin+on+oma+tehtävänsä+viestiä,+ettei+siinä+tilanteessa+ole+kaikki+ihan+ok.
Empaattisuus,+ei+edes+ole+mikään+tunne+itsessään+vaan+se+sisältää+ajatuksen,+että+kykenee+ymmärtämään+toisen+tunteet,+myös+ne+negatiiviset.++
Uskoisin,+et+monellekkin+saattaa+olla+tuttu+tilanne+sellainenkin,+että+lapsi+on+silmin+nähden+kiihdyksissä,+vihainenkin+ja+kommunikoi+huutamalla.+
Mut+hyvin+usein+jos+meet+sanoon,+et+ymmärrän+kyllä+et+olet+vihainen,+niin+hän+saattaa+kieltää,+"EN+MINÄ+OLE+VIHAINEN",+et+jotenkin+me+ihmiset+,+muutkin+kuin+lapset+ja+narsistit+saatamme+vähätellä,+kiistää+että+meillä+on+myös+negatiivisia+tunteita,+käyttäydymme,+typerästi+lapsellisesti+tunteiden+vallassa.+
Mitä+tulee+tuohon+kateuteen++joka+sekin+on+tunne,+niin+henk.+koht+kokemusta+mistään+kokonaisvaltaisesta+kateuden+tunteesta+ei+ole.+Mut+kun+tuostakin+aiheesta+ny+on+tullu+luettua+kun+liittyy+olennaisena+osana+näihin+narsistijuutuihinkin,+niin+yhtenä+keinona+päästä+liiallisesta+kateudesta+eroon+mainitaan+monessakin+yhteydessä+kiitollisuus.+
Mut+merkittävä+asia+toki+on+myös+itsetunnolla,+sitä+pitäis+yrittää+jollain+tasolla+kohentaa,+et+voi+olla+itse+tyytyväinen+itseensä+ns.+realistiselta+pohjalta
"Kateus+on+mielentila,+joka+merkitsee+toisen+paremmuuden,+menestyksen+tai+muun+sellaisen+aiheuttamaa+vihan,+alemmuuden,+mitättömyyden,+huonommuuden,+kykenemättömyyden,+syyllisyyden+tai+harminsekaisen+pahansuopeuden+tunnetta
Kateuden+sanotaan+myös+liittyvän+itsetuntoon.+Itsetunnolla+tarkoitetaan+jäsentynyttä+käsitystä+omasta+olemassaolosta+sekä+yksilön+ja+ympäristön+välisen+suhteen+tasapainoa.+Itsetuntonsa+vahvistamiseksi+ihminen+arvioi+ja+vertaa+itseään,+tavoitteitaan+ja+odotuksiaan+ympäristön+odotuksiin.+Itsetunnon+vahvuuden+sanotaan+vaikuttavan+kateudesta+aiheutuvasta+ahdistuksesta+selviämiseen.[5]+Kun+ihmisen+mielenkiinto+kohdistuu+liikaa+itseen,+puhutaan+narsismista.+Kateudessa+ja+narsismissa+on+samankaltaisia+piirteitä,+koska+molemmissa+ihminen+tunnistaa+itsessään+voittamattomana+alemmuuden+ja+riittämättömyyden+tunteet.+Narsistiselta+ihmiseltä+puuttuu+terve+itsekunnioitus,+koska+hän+yliarvioi+omia+kykyjään.[6]"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kateus
Sivullisille/kateuden+kohtellehan+se+on+ikävää,+kun+katellinen+yrittää+ikäänkuin+tuhota+kateutensa+kohteen,+eikä+huomaa,+että+hän+voisi+itse+yrittää+parantaa+omaa+oloaan+ja+tehdä,+hankkia+niitä+asioita+joita+hän+itselleen+haluaa,+kun+eihän+se+kateuden+kohde+ny+ole+välttämättä+millään+tavalla+henkilöltä+mitään+vieny.
29.04.2018 18:11
"Hyväkäytöksinen,+fiksu,+luotettava,+hyvännäköinen,+ja+ahkera.
Kokemuksesta+nuo+piirteet+osuvat+tuntemille+narsistin+puolisoille.+"
Niin+mäkin+otaksun,+et+näin+on,+mut+jonkinlainen+hyväuskoisuus+sit+taustalla+vaikuttaa,+että+kun+shittiäkin+alkaa+tulla,+niin+vieläkin+uskoo+ja+toivoo,+et+kaikki+kääntyis+parhain+päin.+
Toisaalta+taas+uhrin++itsetunto+voi+olla+huono,+jolloin+helposti+syyllistää+ja+piiskaa+itseään,+et+narsisti+kohtelee+huonosti+ja+yrittää+yrittämästä+päästyäänkin+olla+joka+tilantees+niinkuin+narsisti+haluaa,+mikä+lienee+mahdoton+tehtävä.
Mut+loppupeleis+sitte+käy+et+teit+niin+tai+näin+,+niin+aina+väärinpäin+kuitenkin,+eikä+silläkään+ole+väliä,+kun+narsisti+helposti+kyllästyy,+et+myös+uusia+lähteitä+on+saatava
29.04.2018 15:27
Niin+tästä+on+kiistelty+ennenkin+täällä+,+että+onko+narsistilla+tunteita.+
Itsekin+kuulun+siihen+"koulukuntaan"+että+kyllä+on,+jo+pelkästään+virallisissa+kriteereissäkin+tuodaan+asia+esille,+"kateus+(tai+uskoo+muiden+kadehtivan+häntä);"+
Mikä+kateus+on+tunne+sekin+ja+useinkin+myös+hyvin+voimakas+narsisteilla,+kun+on+erikseet+tuotu+esille+noita+kriteereitä+laadittaessa+ja+uskon+narsistien+tuntevan+myös+muita+vihaan+liittyviä+tunteita+"Turhautuminen+–+Nöyryytys+–+Ärtymys+–+Kateus+–+Raivo"
En+usko,+että+narsisti+ny+muuten+vaan+käyttätyisi+niinkuin+käyttäytyy,+kyllä+ne+tunteet+on+taustalla+narsistillakin.+Uskon+myös+että+narsisti+tahallisesti++loukkaa+muita+ihmisiä,+koska+on+tietoinen++siitä,+miten+ne+vaikuttavat,+millaisia+tunteita+ne+loukkaukset+ihmisissä+herättävät.++
Narsisti+itsehän+loukkaantuu+kovin+herkästi,+hänkin+kokee+samoja+tunteita+kuin+muutkin+ihmiset,+mutta+kääntävät+niitä+tosiaan+toisiksi,+eivät+sure+vaan+raivostuvat+ja+keksivät+sitten+niitä+keinoja+rangaista+häntä,+joka+aiheutti+sen+ikävän+tunteen.+
En+usko,+että+narsisti+näyttelee+olevansa+kateellinen,+vihainen,+ärtynyt,+kun+toinen+ei+toim+niinkuin+hän+haluaisi.+Kyllä+se+raivokin+ihan+aitoa+on.+
Myös+Vaknin+tuo+asian+esille,+että+narsisteilla+on+tunteita.
"Narsisteilla+on+tunteita,+hyvin+vahvoja+tunteita,+niin+hirvittävän+ylivoimaisia+ja+negatiivisia+tunteita+että+he+kätkevät+ne,+vaimentavat+ne,+tukahduttavat+ne+ja+muuttavat+niitä+toisiksi.+He+käyttävät+lukemattomia+puolustusmekanismeja+selvitäkseen+vaimennettujen+tunteidensa+kanssa:+he+projisoivat+niitä,+irrottavat+ne+asiayhteyksistään,+älyllistävät+niitä+ja+järkeilevät."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
Mitä+tulee+tuohon+mainitsemaasi+kiusaamiseen+ja+hyväksikäyttöön,+niin+uskoisin,+että+ainakin+jotkut+narsistit+saattavat+jopa+tuolloin+kokea+positiivisia+tunteita,+nautintoa,+onnistumisen+iloa+huijaamisesta+ja+alkuvaiheissa+ehkä+jännitystä+ja+innostuneisuutta+laatiessaan+suunitelmia+miten+onnistuisi+parhaiten+huijaamaan.+
Jotkut+psykopaatit+ovat+sitte+asia+erikseen,+mut+heidänkin+kohdallaan+on+kuvattu+ns.+hyvyyttäkin,+että+tapetaan+ihmisiä+surutta,+mutta+saatetaan+esim.+"auttaa"+sorsaemoa+poikueineen+pääsemään+turvallisesti+tien+yli.
29.04.2018 13:09
65 / 223