Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. Niin,+mua+on+monesti+arvosteltu+siitäkin,+että+kuulemma+vastailen+trolleillekkin.+Kauheesti+mua+ny+ei+kiinnosta+varsinanaisesti+henkilö+kirjoitusten+takana,+koska+ei+semmosta+voi+tietää,+eikä+kantsi+kuvitellakkaan,+ettei+ala+luulemaan+ties+mitä.Lähtökohtaisesti+pyrin+enemmänkin+keskittymään+kirjoittajan+aihesisältöön+ja+useinkin+sitte+loppupeleissä+saattaa+paljastua+jotain+kirjoittajastakin,+niinkuin+tässäkin.+Hän+hermostui+kun+epäilin/kummastelin,+hänen+tarinaansa+ja+puolustautui+hyökkäämällä+henk.+koht.+++joka+sitten+paljasti,+ettei+tää+väsynyt+äiti+ainakaan+ny+mikään+uusi+kasvo+tällä+palstalla+ole,+vaikka+vastaavanlaista+äiti+tarinaa+ei+aiemmin+ole+ollutkaan.
  2. "Mutta+keskustellaan+vaan+kaikesta,+tästäkin."No+hieman+jatkan+vielän+tätä+keskustelua.+Kerrot+tuossa+noita+omia+tuntemuksiasi+joita+olet+tehnyt+tänne+kirjoittelijoista+ja+sen+perusteella+sitten+tehnyt+omia+arvoitasi+siitä,+että++he+eivät+ole+narsistia+nähneetkään.+Edelleen+tuokin+on+vain+sinun+arviosi+itsellesi+tuntemattomista+ihmisistä,+että+siltä+osin+ihan+todellisuutta+ei+näiden+palstakirjoitusten+pohjalta+ei+tiedä.Sitten+sulla+oli+mainintaa+tuosta+jahtaamisesta,+mustamaalaamisesta,+perättömistä+puheista+yms.+onneksi+kuitenkin+ilmaisit+asiasi+sanalla+voi,+että+oli+sellaista+mutu+tuntumaa+sekin.+Mutta+tuohon+liittyen+tuli+mieleen+että+oletko+tietoinen,+että+myös+narsistit+saattavat+esiintyä+uhrina.+Asia+jota+täällä+ei+juuri+hyväksytä+ja+monet+uhrit+loukkaantuvat+siitä+mahdollisuudesta,+mikä+ny+mun+mielestä+outoa+sekin.Mitä+muuten+tulee+sanaan+uhrituminen,+niin+kyllä+joo,+jotkut+saattavat+jumittua+siihen+tilaan,+vaikka+menneistä+olisi+ja+kauan+aikaa+ja+uhriutuvat+jatkuvasti+milloin+mistäkin+ja+aina+syy+löytyy+muualta,+eikä+itse+kykene+vaikuttamaan+mitenkään,+asioita+vaan+tapahtuu,+muut+ihmiset+ovat+ilkeitä+jne.+Tätäkin+linkkiä+olen+monesti+tänne+jakanut,+joka+selventää+asiaa+ja+sanalla+uhriutuminen+löytää+muutakin+luettavaa.https://www.city.fi/yhteiskunta/oman+elamansa+uhrit/4623Mitä+sitten+tulee+tuohon+loppuusi"Todellinen+narsistin+uhri+on+niin+pelokas,+ettei+avaudu+kovin+helposti+asioistaan,+koska+ei+sen+narsistin+hirmuvallan+alla+edes+saa+siihen+mahdollisuutta."+Niin+olet+tuossa+osin+oikeassa,+siinä+on+taustalla+kaksi+tekijää,+pelko+ja+häpeä,+jotka+sulkevat+suun,+estävät+avun+hakemisen.+Mutta+en+pidä+ajatuksestasi,+että+vain+he+olisivat+todellisen+narsistin+uhreja+jotka+elävät+hirmuvallan+alla+ja+pitävät+suunsa+kiinni+ts.+ovat+alistettuja+ja+sitä+kautta+saisivat+sinun+silmissäsi+ns.+oikean+uhrin+statuksen.Narsistille+kyllä+tuo+sopisi+hyvin,+kuin+sekin,+että+uhrien+kokemuksia+ei+kukaan+uskoisi,+niitä+mitätöidään+ja+vähätellään,+heitä+leimataan+mielenvikaisisi++ja+kyllä+joo+myös+narsisteiksi.+Että+tosiaan+joskus+on+hirmu+vaikea+tietää,+kuka+on+mikäkin.+Mutta+mun+mutu+tuntumani+mukaan+ny+sinä+ilm.+olet+sitä+mieltä,+ettei+narsisteista+saisi+puhua,+kun+taas+minun+mielestäni+on+hyvä+kun+näistä+asoista+puhutaan.+Toki+paljon+noita+ylilyöntejäkin+tulee+ja+narsisti+sanasta+on+tullut+ns.+perus+haukkumasana+ilman+että+ees+tiedetään+mitä+se+pitää+sisällään.Loppuun+vielä+kysymys,+oletko+sinä+nähnyt+narsistin+?
  3. No+vaikeahan+noita+on+erottaa.Itselle+ny+tuli+täs+kohtaa+mieleen+yks+vanha+juttu+ku+oli+puhetta+kaupanteosta+ja+mustalaisista,+niin+yks+vanhempi+kansanmies+loihe+lausumaan,+et+petkuttajia+on+valkolaisissakin,+mutta+mustalaisia+pitää+epäillä+aina.+Toivon+mukaan++ny+kukaan+tuosta+hiilesty,+silloon+ei+noi+rasistijutut+ollu+niin+pinnalla+ja+liittyi+ny+enemmän+noihin+kaupanteko/petkuttamisjuttuihin+tuo+tarina.Mutta+joo,+toimii+ny+aasinsiltana+siihen,+että+varsinkin+netissä+on+syytä+olla+varuillaan,+eikä+uskoa+kaikkea+lukemaansa+ja+vielä+enemmän+silloin+kun+ollaan+tämmösellä+narsismia+käsittelevällä+palstalla.+Tosiasiahan+se+on+että+narsistit+ovat+hyviä+huijaamaan+ja+moni+viisaampikin+on+mennyt+vipuun.+Asiasta/huijatuksi+tulleista++ny+on++ihan+virallistakin+tietoa+ja+jotkut+saattavat+muistaa+sen+vuosien+takaisen+Elisa+jutunkin,+jossa+ihmiset+sankoin+joukoin+uskoivat+siihen+kiusatun+pikkutytön+tarinaan.+Muistaakseni+oli+ihan+facebook+sivukin+sille,+jolla+oli+tuhansia+tykkääjiä.+Olihan+siinä+hyväkin+puoli+,+että+aihe+nousi+yleiseen+keskusteluun,+mutta+monet+tosiaan+tunsivat+itsensä+huijatksi+kun+tuota+tyttöä+ei+ollut+olemassakaan+vaikka+annettiin+ymmärtää+että+kyseessä+oli+tositarina.