Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mahasarakham
profiilit
mahasarakham
mahasarakham
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
343
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tilanne elää,eri päivinä eri paikoissa liikenne ongelmia,höpöä joskus, joskus totta
09.02.2014 02:04
Olen ostanut toreilta ja marketeista,sekä erikoisliikkeistä peli paitoja.
Urheilu vaatteisiin erikoistuneesta putiikista,olen saanut parasta laatua.
Tunnetuimpien seurojen paitoja on helppo löytää.
07.02.2014 02:08
Täällä syrjäkylillä on omat liikenne systeemit.
Esim kun tulet kylien kohdalle ole skarppina.Vastaantulijoiden kaistaa käyttää skootterikuskit yleisesti,jos menevät vain kilometrin verran.On ollut alkuaikoina melkoisia tilanteita kun sivutieltä eteesi kääntyy sinun kaistallesi joku skootteri keittiö,tai muu sivuvaunullinen härveli.
Ja huonoilla teillä autotkin ajavat surutta parempaa kaistaa,vaikka se olisikin vastaantulijoiden kaista.
Mutta kaikkeen tottuu.paikallisista se on ihan ok.ei kukaan soittele torvea,tai näytä mitään käsimerkkejä,
Maassa maan tavalla
06.02.2014 14:15
Bangkokissa moni äänestyspaikka oli suljettu mellakoitsijoiden vuoksi.Ehkä vaalit menee uusiksi.
Asun koulua vastapäätä.Täällä oli rauhallista,mutta tosi paljon kävi äänestäjiä.
Isanissa ei ole ollutkaan mitään levottomuuksia.
Ainakaan tällä alueella
02.02.2014 13:26
Meidän kylän "ravintolasta" saa nuudelikeiton 30 bahtin hintaan.Ei ole kallista.
Joskus mietin minkälaisella katteella sitä soppaa myydään.
25.01.2014 10:58
Ei mellakoita ole,kuin Bangkokissa.Täällä sisämaassa ainoastaan TV:ssa näkyy mielenosoituksia.(ainakin vielä tilanne on tämä)
Nyt on julistettu poikkeustila ja mielenosoitukset lopetetaan vaikka väkivalloin.
Poliiseilla poikkeus valtuutukset väkivallankin käytölle.
Muutama päivä ja nähdään alkaako ammuskelu ja tosi mellakka.
22.01.2014 09:06
Isanissa enemmistö kansasta on pääministerin kannattajia,samoin pohjois Thaimaassa.
Vaikka mielenosoittajat valtaavatkin BKK;n hetkeksi.Eivät he voi maata hallita kuin pakkokeinoin.
Veikkaukseni on että epäonnistuu tämä vallankumous,ja Sethupin kohtalona maasta pakeneminen.
12.01.2014 15:39
Olisi kiva nähdä miten kourun leikkaat sivuleikkureilla.Melkoinen taitaja,jos hyvin onnistut.
09.01.2014 10:48
Onko Ohmin laki muutettu ennen vanhaan 10 A sulake kesti vain 2400W.Miten saat enemmän kuormaa 1,5A kaapeliin,jos on oikein sulakkeet mitoitettu.
09.01.2014 01:32
En ehkä tarvitisi tablettia,jos olisin lomalla,mutta asun täällä vakituisesti.
08.01.2014 12:24
Sorry,s2 tuo minunkin lupani on.Muisti pätkii Suomen asioista,kun olen asunut jo vuosikausia täällä Thaimaassa.
Täällä sähköjä vetelee kuka vaan.
Olen korjaillut aika moisia virityksiä.
Jostain syystä monet Eurooppalaiset haluaa Eurooppalaisen sähkärin,kun tänne rakentavat.
Omassa talossanikin oli hengenvaaralliset sähköasennukset,kun muutin.Ensimmäiseksi piti ne korjata,ennenkuin uskalsi edes muuttaa tähän.
08.01.2014 11:47
Sähköpätevyys A3 oikeuttaa Ryhmäjohtimien ja niihin tulevien laitteiden asennukset 1000v ac asti.
Rajanveto on kuin veteen piirretty viiva.
Yleissääntö,että nousujohtoja ei saa vetää.Ryhmäkeskus ja siitä eteenpäin saa tehdä sähköasennuksia.
08.01.2014 07:19
Olen käyttänyt Agodaa hotellin varaukseen ja maksamiseen Thaimaassa ja Laosissa monia kertoja.Mitään ongelmaa ei ole ollut.Ja hinnat halvempia ,kuin tiskiltä suoraan maksettaessa.
Viimeksi kun olin BKK;ssa matkani venyi pari päivää suunniteltua pitemmäksi.Ja 2 yötä maksoin respaan,hinta oli huoneestani tiskilla n,10% isompi kuin Agodalla.
Se ei ole paljon,mutta,kuitenkin tästä syystä otan hotellin aina Agodan kautta.
08.01.2014 06:41
Truemove kortit toimii ehkä parhaiten,niitä sää 7elevenistä.Itse ostan aina truemove puodista,kun he laittaa koodit samalla.
Esim 2 GB net 550 maksaa 550 bahtia,
1 GB net 350 maksaa 350 bahtia.
per kuukausi.
Joskus en muistanut laittaa koodia,että on kuukausi liittymä.Veloitti joka minuutista erikseen ei montaa päivää kuukauden hinnalla toiminut.
Siksi nykyisin laitatan koodit truemovella,vaikkei se vaikeaa olekaan,mutta niitä puoteja on joka kaupungissa ja turisti mestassa.
08.01.2014 02:08
Kiitoksia tiedoista.
Tässä kylässä on muutama talo korkeammalla ja ne on vielä kauimmaiset vesitornista.
Siksi kellään ei ole pumppuja ,kun paine riittää muissa taloissa.
Siksi paikalliset ei meinaa uskoa,että vedenpaineessa on jotain vikaa.
Tämä ongelma on mm. vaimoni tädin talossa,lupasin selvittää,miten korjataan.
Meillä on sama ruokaveden jakelu systeemi.
08.01.2014 01:39
Entiset baaritytöt on hyvin minun kyläläisiä opettaneet.Kaikki ne minulle puhuvat
Steak ricesta,kun tietävät,että puhun vain vähän Thain kieltä.
Naapurin pappakin 74v kutsuu minut syömään steak ricea.Jos hän on baarissa työskennellyt,haluaisin nähdä ne asiakkaat.
Ei ole mikään kiiltokuvapoika.
06.01.2014 14:34
Yleensä numerovalo on hämäräkytkimen takana,eli seinävalosi tulee hämäräkytkimen taa myös ilman erillistä kytkintä.Mutta jos et halua,että se pälää aina pimeään aikaan laita siihen lisäksi manuaali kytkin.
06.01.2014 02:47
liitetäänkö se korotuspumppu tuloputkeen.?Ja tarvitseeko se paine säiliön myös?
05.01.2014 08:59
Minun naapureillani on melkein kaikilla Hilux tai Izusu Lava auto,ja melko uusia kaikki.
Lisäksi monilla "köyhillä"Isanin riisi farmareilla on kuorma auto.Ja kun peltotöissä ei ole kiireitä,monet ajaa keikkoja Bangkokista tänne sisämaahan.
04.01.2014 02:43
Olen autojen värejä ihmetellyt joskus täällä.On valta osa valkeita harmaita tai mustia.Mikä lienee syynä.Punaiset siniset ja muut kirkkaat värit on tosi harvinaisia.Hetki sitten ajelin Udon Thanista ja oikein tarkkailin,on se näin ei montakaan "värillistä autoa" vastaan tullut.Harmaan sävyjä on kyllä monia,mutta valkeat on ylivoimaisesti suosituimpia.
03.01.2014 14:04
11 / 18