Vapaa kuvaus

Aloituksia

32

Kommenttia

488

  1. Sinä sanot, ettei kukaan muukaan uskoisi, jos olisi nähnyt itse Jeesuksen. Moni kuitenkin uskoi ja moni ehkä vakuuttui vasta, kun näki Jeesuksen herättävän kuolleita ja parantavan sairaita. Sen kyllä uskon, että sinä et uskoisi, vaikka näkisit Jeesuksen herättävän kuolleita tänään. Tiedätkö miksi sanon näin. Koska sinä et usko, että on maailmankaikkeudessa yksi suuri valehtelija, joka pystyy tuomaan valheen sinun sisimpääsi niin, että sinä pidät sitä oikeana totuutena - etkä tuota totuutta uskalla lähteä arvioimaan etkä selvittämään, mistä se tuli sinun sisimpääsi. Siksi sinä et uskoisi, vaikka näkisit itse Jeesuksen herättävän kuolleen.

    Mutta miksi moni uskoi ja miksi he jättivät elämäntyönsä ja lähtivät seuraamaan Jeesusta, miksi he Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen lähtivät julistamaan tätä sanomaa, joka edelleen etenee maailmassa ja moni ottaa sen vastaan? Sinä et tätä mieti, etkä ajattele! Miksi he julistivat, vaikka he sen tähden menettivät henkensä ja heidät mestattiin julmasti? Eihän tämäkään sinua vakuuta mitenkään. Ei se vakuuta, koska olet päästänyt sisimpääsi persoonan, joka on saanut sinut uskomaan valheisiin.

    Sinä pidät Jeesusta valheena ja pidät niitä uskovien kertomuksia, kun he kertovat uskoontulostaan, arvottomina - ikäänkuin he vain jostain syystä haluaisivat uskotella ihmisille jotain olematonta. Ajatteletko koskaan, miksi joku haluaisi uskotella jotain olematonta toisille, jos ei ole mitään löytänyt, eikä saanut? Miksi ihminen alkaisi tahallaan valehdella, että on Jeesus, jonka hän on löytänyt ja kohdannut henkilökohtaisesti, jos ei niin olisi tapahtunut? Eikö se tunnu sinustakin aika hölmöltä, että ihminen omasta päästään keksisi Jeesuksen, että minäpä alan ihmisille julistaa tuollaista satua?

    Sinä et pysähdy siihenkään, että miksi ihminen etsii jotakin materian ja ihmistiedon ulkopuolelta? Miksi ihminen kaipaa jotakin enemmän, mitä tämä maailma ja sen tietoviisaus ei täytä? Miksi ihmisellä on tarve löytää jotakin enemmän, kuin mitä silmillään näkee ja korvillaan kuulee ja järjellään ymmärtää? Ja miksi jotkut niin valtavan kiivaasti vastustavat Jumalaa ja yrittävät tehdä Jumalasta hirviön, joka vain tekee julmaa tuhoa. Sitäkään sinä et ehkä mieti, koska sinun sisimpääsi on päässyt tuo valheen isä syöttämään valheitaan.

    Et kai sinä olisi vähääkään kiinnostunut tällaisista asioista, jos sinä olisit vain oman harkintasi varassa. Sinulle olisi aivan sama mitä kukin uskoo. Sinä vain antaisit kunkin olla omassa 'totuudessaan', etkä sinä vastustaisi Jeesusta, koska se olisi sinulle yhdentekevää ja sinä fiksuna ihmisenä kunnioittaisit toisia ihmisiä. Miksi sinulla on siis tarve selittää usko Jeesukseen valheeksi, saduksi - sitäkään et mieti, koska sinun sisimpääsi on tullut eräs, joka tahtoo sinun vastustavan uskoa ja Jeesusta. Mitä jos miettisit vähän, että miksi?

    Miksi Jumala valmisti pelastuksen Jeesuksessa, eikä jollain muulla tavalla? Hän on Jumala, joka toimii omien lakiensa mukaan, hän haluaa luoda täydellisen maailmankaikkeuden, jossa häntä palvellaan vapaaehtoisesti rakkaudesta käsin, eikä pakosta ja johon pääsee armosta, eikä tekojen kautta, jotta kaikki voisivat pelastua. Jumala siis tarkoitti pelastuksen joka ainoalle ihmiselle, enkä minä osaa sanoa, kuinka lopulta käy, koska en usko, että Jumala häviäsi iankaikkisuus ajatuksensa. Selvittämättömät kysymykset minä jätän Jumalan huoleksi.
  2. Jumala Raamatun alussa uudisti maapallon kauniiksi ja täydelliseksi. Synnin tähden maapallo jätettiin alttiiksi luonnonvoimille ja ihminen jätettiin alttiiksi monille sairauksille ja vaaroille.

    Jumala kuitenkin valmisti jokaiselle pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala tuli Jeesuksessa ihmiseksi kertomaan ihmisille, millainen Jumala on, mutta vaikka ihmiset saivat nähdä Jumalan Jeesuksessa ilmielävänä ja näkivät hänen yliluonnolliset tunnustekonsa, he eivät uskoneet. Vain harvat ottivat Jeesuksen pelastajana vastaan ja lähtivät seuraamaan Jeesusta hänen opetustensa mukaisesti.

    Miksi Jumala viivyttää lopullisen hyvän maailmankaikkeuden asettamista? Jumala odottaa vielä niitä, jotka tahtovat tulla Jeesuksen luo (=Jumalan luo) ja tahtovat saada syntinsä anteeksi ja uudestisyntyä Jumalan lapsiksi. Jumala siis yhä odottaa sinua juuri, että sinäkin tulisit sisälle taivasten valtakuntaan.

    Jumalan tuomio on oikeudenmukainen. Ei ketään kiduteta loputtomasti, vaan tuomion jälkeen seuraa 'toinen kuolema' ja ikuinen ero Jumalasta.

    Niinpä sinullekin Mirka on annettu vapaus tehdä hyvää tai tehdä pahaa. Sinulle on annettu vapaus pilkata toisia tai kunnioittaa toisia. Sinulle on annettu vapaus uskoa niinkuin uskot ja toisille on annettu vapaus uskoa toisella tavalla.

    Mitä sinun uskosi lupaa ihmisille? Mitä he saavat, jos he lähtevät sinua seuraamaan?
    Ethän sinä vain halua varastaa ihmisiltä tulevaisuutta ja toivoa? Mitä sinä lupaat heille niiden tilalle? Ethän sinä halua varastaa keneltäkään sitä turvaa ja luottamusta, minkä usko ihmiselle antaa? Mitä sinä lupaat niiden tilalle? Jeesus haluaa viedä ihmiset totuuteen ja rehellisyyteen ja hyvän tekemiseen - voisitko sinä Mirka antaa elämäsi Jeesukselle ja osoittaa elämälläsi, kuinka Jeesusta tulee oikeasti seurata? Voisitko sinä Mirka, olla aivankuin uskovan esikuvana, jotta monet sinua katsellessaan ja nähdessän sinun hyvän elämäsi vaelluksen ja sinun hyviä sanoja ja tekoja katsellessaan ymmärtäisivät, millaiseen muutoksen Jeesus voi ihmiselle antaa? Voisitko Mirka tulla esimerkiksi hyvään? Tahtoisitko tulla?
  3. Psalmi 68
    1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi, laulu.(68:2) Jumala nousee, hänen vihollisensa hajaantuvat, hänen vihamiehensä pakenevat hänen kasvojensa edestä.
    2 (68:3) Sinä hajotat heidät, niinkuin savu hajoaa; niinkuin vaha sulaa tulen hohteessa, niin jumalattomat häviävät Jumalan kasvojen edessä.
    3 (68:4) Mutta vanhurskaat iloitsevat ja riemuitsevat Jumalan kasvojen edessä, he ihastuvat ilosta.
    4 (68:5) Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.
    5 (68:6) Hän on orpojen isä ja leskien puolustaja, Jumala pyhässä asunnossansa,
    6 (68:7) Jumala, joka antaa hyljätyille kodin ja johtaa vangitut onneen. Vain niskoittelijat asuvat kuivassa maassa.
    7 (68:8) Jumala, kun sinä kävit kansasi edellä, kun sinä kuljit erämaassa, -Sela-
    8 (68:9) niin maa vapisi ja taivaat tiukkuivat Jumalan kasvojen edessä, Siinai vapisi Jumalan, Israelin Jumalan, kasvojen edessä.
    9 (68:10) Runsaalla sateella sinä, Jumala, kostutit perintömaasi; ja kun se oli näännyksissä, niin sinä virvoitit sen.
    10 (68:11) Sinun laumasi asettui siihen; hyvyydessäsi, Jumala, sinä sen kurjille valmistit.
    11 (68:12) Herra antaa sanoman, suuri on voitonsanoman saattajatarten joukko:
    12 (68:13) "Sotajoukkojen kuninkaat pakenevat, he pakenevat, ja perheen emäntä jakaa saaliin.
    13 (68:14) Jäättekö makailemaan karjatarhojen vaiheille? Kyyhkysen siivet ovat hopealla silatut, sen sulat keltaisella kullalla!
    14 (68:15) Kun Kaikkivaltias siellä hajotti kuninkaat, satoi lunta Salmonilla."
    15 (68:16) Baasanin vuori on Jumalan vuori, Baasanin vuori on monihuippuinen vuori.
    16 (68:17) Miksi te, monihuippuiset vuoret, karsaasti katsotte vuorta, jolla Jumala on mielistynyt asumaan? Totisesti, Herra asuu siellä iankaikkisesti.
    17 (68:18) Jumalan sotavaunuja on kymmenet tuhannet, on tuhannen kertaa tuhannet; Herra on niiden keskellä, pyhyydessään niinkuin Siinai.
    18 (68:19) Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.
    19 (68:20) Kiitetty olkoon Herra joka päivä. Meitä kantaa Jumala, meidän apumme. Sela.
    20 (68:21) Meillä on Jumala, Jumala, joka auttaa, ja Herra, Herra, joka kuolemasta vapahtaa.
    21 (68:22) Mutta Jumala murskaa vihollistensa pään, niiden karvaisen päälaen, jotka synneissänsä vaeltavat.
    22 (68:23) Herra sanoo: "Baasanista minä heidät palautan, palautan meren syvyyksistä,
    23 (68:24) että sinä polkisit jalkasi vereen, että sinun koiriesi kieli saisi osansa vihollisista".
    24 (68:25) Julkinähtävät ovat sinun juhlasaattosi, Jumala, minun Jumalani, kuninkaani juhlasaatot pyhäkössä.
    25 (68:26) Laulajat käyvät edellä, kanteleensoittajat jäljessä, keskellä nuoret naiset vaskirumpuja lyöden.
    26 (68:27) Kiittäkää Jumalaa seurakunnan kokouksissa, kiittäkää Herraa te, jotka olette Israelin lähteestä.
    27 (68:28) Tuolla on Benjamin, nuorin, heitä johtaen, Juudan ruhtinaat joukkoinensa, Sebulonin ruhtinaat, Naftalin ruhtinaat.
    28 (68:29) Sinun Jumalasi on säätänyt sinulle vallan. Vahvista, Jumala, minkä olet hyväksemme tehnyt.
    29 (68:30) Sinun temppelisi tähden, joka kohoaa Jerusalemissa, kuninkaat tuovat sinulle lahjoja.
    30 (68:31) Käske ankarasti ruovikon petoa, härkien laumaa ynnä vasikoita, kansoja, lankeamaan maahan hopeaharkkoinensa. Hän hajottaa kansat, jotka sotia rakastavat.
    31 (68:32) Mahtavat saapuvat Egyptistä, Etiopia kiiruhtaa ojentamaan käsiänsä Jumalan puoleen.
    32 (68:33) Te maan valtakunnat, laulakaa Jumalalle, veisatkaa Herran kiitosta, -Sela-
    33 (68:34) hänen, joka kiitää ikuisten taivasten taivaissa! Katso, hän antaa äänellänsä väkevän jylinän.
    34 (68:35) Antakaa väkevyys Jumalalle! Hänen herrautensa on Israelin yllä ja hänen voimansa pilvien tasalla.
    35 (68:36) Peljättävä on Jumala, joka ilmestyy sinun pyhäköstäsi, Israelin Jumala. Hän antaa kansallensa voiman ja väkevyyden. Kiitetty olkoon Jumala.
  4. Tuhatvuotinen valtakunta on Jumalan näyttö siitä, miten maata olisi pitänyt hallita, mutta syntiin langennut ihminen ei siihen koskaan pystynyt. Kristus näyttää siis kaikille, millainen on kansojen hallinta, kun se on Jumalan järjestyksen mukainen. Maa uudistetaan paratiisimaiseen kuntoon, kansoille jaetaan maat ja alueet, enää ei ole kansoilla kuninkaita ja eduskuntia, vaan Kristus säätää lait ja Kristuksen pyhät hallitsevat yhdessä Kristuksen kanssa, rauhan valtakunta vallitsee, armeijoita ei ole ja Jeesuksen seuraajia on paljon,
    koska kuka tahansa voi käydä katsomassa Kristusta Jerusalemissa ja näkee hänen todellisen persoonansa ilmielävänä. Mutta on myös niitä, jotka vieläkin haluavat vastustaa Kristusta ja siitä syystä ehkä:
    Tuhannen vuoden kuluttua päästetään jälleen paholainen vapaaksi hetkeksi ja hän kokoaa jälleen armeijat maan kaikilta kulmilta kohti Jerusalemin kaupunkia. Siellä heidät tuhotaan ja paholainen saa lopullisen tuomionsa. Nuo armeijat nousevat siis Kristusta vastaan ja hänen valtaansa vastaan vielä kerran. Taivaasta lankeaa tuli ja tuhoaa nuo sotajoukot. Nyt vasta tapahtuu paholaisen lopullinen tuomio.
    Tämän jälkeen on jäljellä viimeinen tuomio, jolloin kaikki kuolleet herätetään tuomiolle ja jokainen saa tuomionsa Kristukselta. Ne ihmiset, jotka tuhatvuotisen valtakunnan aikana ovat halunneet seurata Kristusta , he pelastuvat ja pääsevät sisälle iankaikkiseen elämään yhdessä muiden pelastuneiden kanssa. Muut saavat kuulla toisenlaisen tuomion. Myös Kuolema ja Tuonela saavat tuomionsa.
    Viimeisen tuomion jälkeen uudistetaan perusteellisesti maa ja taivas ja kaikki asetellaan paikoilleen iankaikkisuutta varten. Myös valtavan kokoinen uusi Jerusalemin kaupunki, joka on valmistettu Jumalan luona lasketaan maan päälle. Nyt ei enää paha koskaan pääse turmelemaan mitään, kaikki on Jumalan täydellisyyteen asetettu. Kristuksen omat elävät iankaikkisuusruumiissa iankaikkisesti ja saavat katsella Kristuksen kasvoja. Lopullinen iankaikkisuus vietetään siis uudistetun maan päällä.
    Tässä on Jumalan suunnitelma tulevaisuuteen ja niin kuin tästä käy ilmi se, missä olemme nyt. Koko tämä tapahtumien ketju on vielä toteutumatta kokonaisuudessaan – näin minä ymmärrän. Jos joku ymmärtää eri lailla, niin kuin varmasti monet ymmärtävät, saakoot siitä lohdutusta ja rohkaisua palvellakseen Herraa Jeesusta Kristusta entistä innokkaammin. Pelkoa ei rakkaudessa ole.
    Tärkeätä ei ole se, miten me ymmärrämme Raamatun profeetallista ilmoitusta – tärkeää on se, että me olemme Jeesuksen omia, meidän syntimme on anteeksi annettu ja olemme matkalla kohti ihanaa tulevaisuutta. Jumalan suuremmoinen suunnitelma tulee toteutumaan, vaikka emme sitä vielä käsittäisikään kuin osaksi.
  5. Jer 33:
    6 Katso, minä kasvatan umpeen ja lääkitsen sen haavat, ja minä parannan heidät ja avaan heille rauhan ja totuuden runsauden. 7 Minä käännän Juudan kohtalon ja Israelin kohtalon ja rakennan heidät muinaiselleen. 8 Ja minä puhdistan heidät kaikista heidän pahoista teoistansa, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan, ja minä annan anteeksi kaikki heidän pahat tekonsa, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan ja minusta luopuneet. 9 Ja tämä kaupunki on oleva minulle kunniaksi ja iloksi, ylistykseksi ja kirkkaudeksi kaikkien maan kansojen edessä, jotka kuulevat kaiken sen hyvän, minkä minä sille teen; he peljästyvät ja vapisevat kaikkea sitä hyvää ja kaikkea sitä onnea, jonka minä sille annan. 10 Näin sanoo Herra: Vielä kerran kuullaan tässä paikassa, josta te sanotte: 'Se on oleva rauniona, vailla ihmisiä ja eläimiä'. Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin autioilla kaduilla, joilla ei ihmistä, ei asukasta, ei eläintä ole, 11 riemun ja ilon huuto, huuto yljälle ja huuto morsiamelle, niiden huuto, jotka sanovat: 'Kiittäkää Herraa Sebaotia, sillä Herra on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti', ja niiden, jotka tuovat Herran huoneeseen kiitosuhreja. Sillä minä käännän maan kohtalon muinaiselleen, sanoo Herra. 12 Näin sanoo Herra Sebaot: Vielä kerran on tässä paikassa, joka on rauniona, vailla ihmisiä ja eläimiä, ja kaikilla sen kaupungeilla oleva laitumia, joilla paimenet lepuuttavat lampaitansa. 13 Vuoriston kaupungeissa, Alankomaan kaupungeissa ja Etelämaan kaupungeissa, Benjaminin maassa, Jerusalemin ympäristössä ja Juudan kaupungeissa on vielä kerran lampaita kulkeva laskijan kätten ohi, sanoo Herra. 14 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä täytän sen hyvän lupauksen, jonka minä olen lausunut Israelin heimosta ja Juudan heimosta
    Miik 4:
    1 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, ja se on oleva korkein kukkuloista, ja sinne virtaavat kansat. 2 Monet pakanakansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana." 3 Ja hän tuomitsee monien kansojen kesken, säätää oikeutta väkeville pakanakansoille, kaukaisiin maihin saakka. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
    Tässä joitakin Raamatun kohtia Kristuksen tuhatvuotisesta valtakunnasta. Monia muitakin kohtia on, jotka siitä puhuvat.
  6. Jes 51:
    3 Niin Herra lohduttaa Siionin, lohduttaa kaikki sen rauniot, hän tekee sen erämaasta kuin Eedenin ja sen arosta kuin Herran puutarhan; siellä on oleva riemu ja ilo, kiitos ja ylistysvirren ääni. 4 Kuuntele minua, kansani, kuule minua, kansakuntani, sillä minusta lähtee laki, ja minä panen oikeuteni valkeudeksi kansoille. 5 Lähellä on minun vanhurskauteni, minun autuuteni ilmestyy, minun käsivarteni tuomitsevat kansat; minua odottavat merensaaret ja panevat toivonsa minun käsivarteeni.
    Jes 65:
    17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; 18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan. 19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä. 20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. 21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät; 22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn. 23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä. 24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen. 25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra
    Sak 2:
    10 Riemuitse ja iloitse, tytär Siion! Sillä minä tulen ja asun sinun keskelläsi, sanoo Herra. 11 Sinä päivänä liittyy paljon pakanakansoja Herraan, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja minä asun sinun keskelläsi, ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut sinun tykösi. 12 Ja Herra ottaa Juudan perintöosaksensa pyhässä maassa ja valitsee vielä Jerusalemin.
    Sak 8:
    1 Sitten tuli tämä Herran Sebaotin sana: 2 "Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kiivailen Siionin puolesta suurella kiivaudella, suurella vihalla minä sen puolesta kiivailen. 3 Näin sanoo Herra: Minä käännyn jälleen Siionin puoleen ja tulen asumaan Jerusalemin keskelle, ja Jerusalemia kutsutaan Uskolliseksi Kaupungiksi ja Herran Sebaotin vuorta Pyhäksi Vuoreksi. 4 Näin sanoo Herra Sebaot: Vielä on Jerusalemin toreilla istuva vanhuksia ja vanhoja vaimoja, sauvansa kädessään kullakin päivien paljouden vuoksi. 5 Ja kaupungin torit tulevat olemaan täynnä poikasia ja tyttösiä, jotka leikkivät sen toreilla. 6 Näin sanoo Herra Sebaot: Jos tämä onkin ihmeellistä tämän kansan jäännöksen silmissä niinä päivinä, pitäisikö sen olla ihmeellistä myös minun silmissäni, sanoo Herra Sebaot? 7 Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä olen vapauttava kansani auringon nousun maasta ja laskun maasta. 8 Ja minä tuon heidät asumaan Jerusalemin keskelle. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa, uskollinen ja vanhurskas
    20 Näin sanoo Herra Sebaot: Vielä tulee kansoja, monien kaupunkien asukkaita, 21 ja toisen asukkaat menevät toiseen ja sanovat: 'Lähtekäämme, käykäämme etsimään Herran mielisuosiota, etsimään Herraa Sebaotia'. -'Minäkin lähden.' 22 Ja monet kansat, väkevät pakanakansat, tulevat Jerusalemiin etsimään Herraa Sebaotia, etsimään Herran mielisuosiota. 23 Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen: 'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet, että Jumala on teidän kanssanne'."
  7. Ilm 20:1-6
    Paholainen sidotaan ja suljetaan syvyyteen tuhanneksi vuodeksi. Sen jälkeen Kristuksen omat herätetään, jotka vihan maljojen aikana on tapettu ja samoin vielä elossa olevat Kristuksen omat saavat kirkastetun iankaikkisuusruumiin. Valtaistuimet asetettiin ja Kristus asettuu Jerusalemiin hallitsemaan Kristuksen tuhatvuotista valtakuntaa.
    Tuhatvuotisesta Kristuksen valtakunnasta on paljon Raamatun profeetoissa ilmoituksia ja otetaan tähän muutamia esille.
    Room 8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
    1 Tess 3:13 vahvistaaksensa teidän sydämenne nuhteettomiksi pyhyydessä meidän Jumalamme ja Isämme edessä, meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun hän tulee kaikkien pyhiensä kanssa.
    1. Kor. 6:2 Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
    Juud 14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä 15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet"

    Jes 2:1 Sana, jonka Jesaja, Aamoksen poika, näki Juudasta ja Jerusalemista. 2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
    3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
    4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
    Jes 11:
    3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, 4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä. 5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side. 6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. 7 Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. 8 Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. 9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren. 10 Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä
    Jes 35:
    1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja. 2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden. 3 Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet. 4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät." 5 Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat. 6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot. 7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla. 8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan. 9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat. 10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
    Jes 40:
    1 "Lohduttakaa, lohduttakaa minun kansaani", sanoo teidän Jumalanne. 2 "Puhukaa suloisesti Jerusalemille ja julistakaa sille, että sen vaivanaika on päättynyt, että sen velka on sovitettu, sillä se on saanut Herran kädestä kaksinkertaisesti kaikista synneistänsä." 3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme. 4 Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki
    vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi. 5 Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."
  8. Antikristuksen valtakunnan laajuus
    Kannattaa nyt katsastaa vähän Raamatun sanomaa siitä, mitä tuo antikristuksen valtakunta käsittää ja mitä valtioita siihen mahdollisesti kuuluu ja millä alueilla siis ihmiset joutuvat miettimään joskus pitkien aikojen päästä pedon merkkiä.
    Seuraavia valtioita siihen pedon valtakuntaan tullee kuulumaan:
    Ps 83: Antikristushan vihaa juuri Israelin kansaa
    1 Laulu, Aasafin virsi.(83:2) Jumala, älä ole niin ääneti, älä ole vaiti, älä ole, Jumala, niin hiljaa.
    2 (83:3) Sillä, katso, sinun vihollisesi pauhaavat, ja sinun vihaajasi nostavat päätänsä.
    3 (83:4) Heillä on kavalat hankkeet sinun kansaasi vastaan, ja he pitävät neuvoa sinun suojattejasi vastaan.
    4 (83:5) He sanovat: "Tulkaa, hävittäkäämme heidät olemasta kansa, niin ettei Israelin nimeä enää muisteta".
    5 (83:6) Sillä he neuvottelevat keskenään yksimielisesti, he tekevät liiton sinua vastaan:
    6 (83:7) Edomin teltat ja ismaelilaiset, Mooab ja hagrilaiset,
    7 (83:8) Gebal, Ammon ja Amalek, Filistea ynnä Tyyron asukkaat.
    8 (83:9) Myös Assur on liittynyt heihin, nämä ovat käsivartena Lootin lapsilla. Sela

    Hes 38: Googin sodan häviäjät liittynevät antikristuksen joukkoihin myös.
    1 Minulle tuli tämä Herran sana:
    2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan
    3 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
    4 Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet, kaikki pulskasti puettuja, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia kaikki.
    5 Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla.
    6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat-lukuisat kansat ovat sinun kanssasi
    Katsotaan millaiselle alueelle pedon eli antikristuksen valtakunta siis ulottuu.
    - Turkki (Vähä-Aasia: Goog ja Maagog, Mesek, Tuubal, Goomer, Toogarma
    - Syyria (Assyria
    - Libanon (Tyyro, Gebal,
    - Gaza ja Palestiina (filistealaiset, amalekilaiset,
    - Jordania (Edom, Mooab, Ammon, hagrilaiset,
    - Libya (Puut,
    - Sudan (Etiopia eli Kuus,
    - Saudi-Arabia (ismaelilaiset ja Edom eli idumealaiset,
    - Iran (Persia,
    - Irak (Babylon,
    Ei tuo pedon eli antikristuksen valtakunta lienee tuon laajempi tule olemaan, tuossa on jo riittävästi tuhovoimaa Israelia vastaan ja tuolla pedon valtakunnan alueella olevia Jeesuksen seuraajia vastaan.
    Eri asia on sitten tuo kuudennen vihan maljan vaikutus ’lähtivät kokoamaan kaikki maanpiirin kuninkaat’, siitä on vaikea sanoa tarkempaa, koska sitä ei kerrota.
  9. Ilmestyskirjan 16 luku kertoo sitten noista Jumalan vihan maljoista, ne vuodatetaan yksi toisensa jälkeen maan päälle. Ollaan siis antikristuksen ajassa ja väärän profeetan ajassa, mutta myös kahden säkkipukuisen todistajan ajassa. Noita kahta todistajaa ei mikään voi vahingoittaa ennen säädettyä aikaa.
    Ensimmäinen enkeli vuodattaa 1. vihan maljan maan päälle ja tulee pahoja paiseita niihin ihmisiin, jotka olivat ottaneet pedon merkin ja kumartaneet sen kuvaa.
    Toinen vihan malja vuodatetaan mereen, meri muuttuu kuin kuolleen vereksi ja kaikki meressä elävä kuolee.
    Kolmas vihan malja vuodatetaan sitten suolattomiin vesiin, jotka myös muuttuvat vereksi.
    Ihmiskunta elää silloin hirmuisia aikoja.
    Neljäs enkeli vuodatti vihan maljan aurinkoon. Hirmuiset helteet tulevat maapallolle. Mutta vaikka ihmiset tietävät nämä Jumalan tuomioiksi - paatuneet pedon merkin ottaneet eivät tee parannusta, mutta vielä on niitä, jotka lähtevät seuraamaan Kristusta ja ovat valmiit maksamaan uskostaan hengellään.
    Viides enkeli vuodattaa maljansa pedon = antikristuksen valtaistuimelle ja pedon valtakunta pimenee. Ihmiset näkevät, ettei heidän kumartamansa peto voi mitään näille Jumalan tuomioille - ei ole itse edes niiltä turvassa. Niin suuressa eksytyksessä he silti kulkevat, etteivät tee parannusta, vaan pilkkaavat taivaan Jumalaa. Tietävät, että Jumala on ja nämä ovat Jumalan tuomioita, silti pilkkaavat Jumalaa - eksytys ja paaduttaminen ovat niin täydellisiä. Jumala haluaa saattaa tuomionsa päätökseen.
    Jokaiselle on annettu selvä kutsu tuona aikana, moninkertainen kutsu, jopa enkelien toimesta ja noiden säkkipukuisten todistajien toimesta, jotka tekevät tunnustekoja ja ihmeitä. Osa lähtee seuraamaan Kristusta ja joutuu kuolemaan uskonsa tähden.
    Kuudes enkeli vuodattaa maljansa suureen Eufratvirtaan, niin että sen vesi kuivuu. Jumala haluaa 'polkea viinikuurnan' ja haluaa kaikki pakanakansat määrättyyn paikkaan tuomiolle lopuksi - tie valmistetaan (kaikkien) pakanakansojen armeijoiden tulla.
    Niinpä sitten paholainen ja antikristus ja väärä profeetta lähettävät riivaajien henget kokoamaan kaikki pakanakansat suureen sotaan. Armeijat kootaan Harmagedonille Jumalan tuomion hetkeen.
    Vielä on seitsemäs vihan malja, joka vuodatetaan ilmaan. Jerusalem menee kolmeen osaan, pedon valtakunnan pääkaupunki Babylon tulee saamaan osansa. Valtaisat maanjäristykset vapisuttavat maanpiiriä kaikkialla. Saaret katoavat ja vuoret katoavat. Jumala valmistaa maanpiiriä tuhatvuotista valtakuntaa varten. Mannerlaatat jatkavat palautumista yhdeksi mantereeksi ja tulee yksi meri - tämähän alkoi jo tapahtua Kristuksen avattua kuudennen sinetin. Nyt tuo tapahtuma viedään päätökseen. Samoin sataa valtaisia rakeita ihmisten päälle, silti ihmiset edelleen pilkkaavat Jumalaa.
    Raamatun 1 luvussa maan uudistamisen aikaan oli yksi manner ja yksi meri - nyt tuo alkuasetelma palautetaan ennalleen. Näin minä ymmärrän.
    Tässä vaiheessa Jeesus herättää nuo antikristuksen tappamat säkkipukuiset 2 todistajaa ja ottaa heidät ylös taivaaseen kaikkien nähden. (josta aiemmin oli Ilmestyskirjassa luku 11 kirjoitettu.)
  10. Ilm 14
    Vielä tapahtuu paljon asioita. Kristus tulee noutamaan 144 000 israelin eri heimoista kutsuttua evankelistaa kotiin Jumalan valtaistuimen luo. Kun ilmestyskirjan 14 luvussa puhutaan, että he ovat ensi hedelmä Kristukselle tarkoitettaneen sitä, että he ovat alkujoukko siitä israelin kansasta pelastuvien joukolle. Ja kun sanotaan, että he ovat tahrattomat, tarkoittaa se sitä, että heidät on pesty Kristuksen, Jumalan karitsan verellä kaikesta synnistä, siksi he ovat tahrattomat – heidän syntinsä on pois pyyhitty ja anteeksi annettu.
    Edelleen tapahtuu tuon seitsemännen pasuunan puhaltamisen jälkeen ja ennen vihan maljoja.
    Kolme enkeliä julistaa sanoman ihmiskunnalle - varoitus tulee - tuomion aika on tullut, pedon valtakunta tullaan kukistamaan ja jokainen, joka ottaa pedon merkin ja kumartaa petoa tullaan tuomitsemaan yhdessä pedon (=antikristuksen, laittoman ihmisen) kanssa.
    Kukaan ihminen maan päälle ei ole siis silloin enää tietämätön, missä on pelastus ja missä tuomio. Jokainen tekee oman valinnan, joko palvelee petoa tai antaa elämänsä Kristukselle.
    Vielä tapahtuu tuossa ennen vihan maljoja. Jeesus ottaa tykönsä kaikki omansa ennen vihan maljojen vuodattamista. Kuinka mones ylösotto tässä onkaan. Tässä korjataan talteen maailmanlaajuisen suurimman herätyksen sato, joka on noiden 144 000 evankelistan toimesta ja valtavien esirukousten kautta tullut.
    Ennen ilmestyskirjan 4 lukua Kristus käy noutamassa omansa kotiin, sitten sinettien avaamisen jälkeen jälleen noudetaan Kristuksen omat, pasuunoiden jälkeen ennen vihan maljoja noudetaan jälleen Kristuksen omat - paitsi nuo kaksi säkkipukuista todistajaa, joiden työ on kesken. Paholainen aloittaa antikristuksen ja väärän profeetan avulla Jeesuksen omien surmaamisen jo ennen vihan maljoja, hän nousee valtaan jo ennen niitä.

    Voidaan siis todeta, että Jeesus noutaa omansa ennen Kristuksen tuomioita, sinettien avaamista, sitten Jeesus noutaa omansa ennen pasuunoiden tuomioita (kutsutaanko noita tuomioita sitten Pyhän Hengen tuomioiksi), sitten Kristus noutaa omansa ennen Jumalan vihan maljojen tuomioita.
    Jumala ei ole tarkoittanut siis omiaan vihan aikaan ja kukaan noiden tuomioiden aikaan pelastunut ei joudu kokemaan kuin yhden 7 tuomion jakson - enempää ei.
    On siis useita ylöstempauksia - ei vain yksi. On siis täysin turhaa spekuloida sillä, milloin Kristuksen omat noudetaan kotiin – monta kertaa – ei ole vain yhtä ylösottoa. Ilmestyskirjasta ei tarvitse tehdä liian monimutkaisesti tulkittavaa kirjaa – luetaan se, mitä on kirjoitettu Ilmestyskirjassa ja profetioissa muualla Jumalan sanassa. Mitään ei tarvitse arvailla – Jumalan suunnitelma käy hyvin ilmi ja tuon suunnitelman toteutus julistetaan Ilmestyskirjassa moneen kertaan ennakolta.
    Ilm 14 luvun lopussa oleva ’kuurnan polkeminen’ tapahtuu oikeasti vasta 19 luvussa, vaikka tässä se jo ennakolta julistetaan.
  11. 2. Tess. 2:8
    niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
    Ilm 13
    Sitten nousee kansojen merestä peto eli antikristus, jonka hallinta-aika on rajattu - se on 42 kuukautta. Sen valtaan annetaan kaikki sukukunnat, kansakunnat, kielet ja kansanheimot. Vaikka antikristuksen oma valtakunta rajoittuu Lähi-Idän maihin, jollain tapaa hänen valtansa ulottuu kaikkialle. Se käy taisteluun pyhiä vastaan, Jeesuksen Kristuksen omia vastaan ja tappaa heidät.
    Nyt voidaan huomauttaa, että nuo kaksi säkkipukuista todistajaa ovat aloittaneet todistuksensa jo ennen seitsemättä pasuunaa ja jatkavat todistustaan koko vihan maljojen ajan, he ovat siis antikristuksen aikana kutsumassa ihmisiä pelastukseen Kristuksen luokse. Heidät otetaan Jumalan tykö taivaaseen vähän ennen kuin peto saa lopullisen tuomionsa.
    Antikristuksen aika johon sisältyy vihan maljojen vuodattaminen maan päälle on siis 42 kuukautta.
    Miten hän pääsee valtaan ja mitä kaikkea siihen sisältyy, siihen voidaan palata myöhemmin. Antikristus on siis Danielin 4. valtakunnan 11. hallitsija, joka oli myös 8. hallitsija, mutta menetti joksikin aikaa valtansa, eikä ollut silloin vielä antautunut täysin paholaisen hallintaan. Hän on siis ihminen, joka antaa paholaiselle täyden hallintavallan, antautuu siis kokonaan paholaisen valtaan. Kaikki spekulaatiot hänen persoonastaan ovat turhia, vasta se sukupolvi, joka näkee hänen nousunsa tietää, kuka hän on – paatuneet ihmiset pitävät häntä jumalana, kristuksena, pelastajana, joka pelastaa maailman. Valhe saa äärimmäisen ilmentymän. Pahuus saa myös ennennäkemättömät mittasuhteet.
    Seitsemännen pasuunan jälkeen nousee myös toinen peto, jota ilmestyskirjassa myöhemmin kutsutaan vääräksi profeetaksi, joka sitten tunnusteoin ja ihmein eksyttää ihmiset. Hän saa ihmiset palvomaan petoa, väärää kristusta jumalana ja ottamaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa - paatuneet ihmiset ottavat tuon merkin.
    Väärä profeetta on siis uskonnollinen eksyttäjä. Hän on myös ihminen, joka antautuu paholaisen valtaan kokonaan.
    Nämä molemmat pedot (=ihmiset) nousevat valtaan siis seitsemännen pasuunan jälkeen ennen vihan maljojen vuodattamista maan päälle. Siis vasta silloin.