Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2432
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Porto tarkoittaa satamaa siis kahden elementin meren ja mantereen yhtymäkohtaa. Koska se on raamatussa on luettava kuten esoteerista tekstiä luetaan eli kaikki on symbolien symbolia.
Satama on ihmismieli taivaan ja maailman rajalla. Kansalaiset ovat ihmismielessä olevia ideoita, kuvitelmia ja tapahtumia. Joten teksti on aivan yksiselitteinen:
"Maailman kuninkaat (ihmismieli) ovat harjoittaneet haureutta tuon kaupungin kanssa ja maan asukkaiden kerrotaan päihtyneen tuon kaupungin haureuden viinistä, kerrotaan myös tunnistukseksi.
Lisäksi sanotaan suuren porton eli meren rannalle rakennetun kaupunki oli juopunut Jumalan kansan ja Jeesuksen todistajien verestä.
Tuo kaupunki (ihmismieli ei Rakkaus) hallitsee kaikkia maailman kuninkaita
02.04.2015 09:59
Mitä on olla uskovainen. Sanat ovat viestinnän heikoin lenkki.
01.04.2015 11:07
Aloittaja uskoo tietävänsä mitä mieltä hänen kuvittelemansa kirkko jostakin asiasta on.
Aivan kuten raamattu on ihmisten kirjoittama nämäkin kommentit ovat ihmisten kirjoittamia.
Tämäkin teksti luetaan jokaisen mielessä kyseisen mielen -henkilön- kuvitelmien joukkoon
Suomi24 palstalle pitäisi avata sivu jossa yksinomaan puhuttaisiin kirjoittajien henkilöstä. Siinä pääsisivät oikeaan arvoonsa tällaiset tietäjät jotka aloittajan tavoin tietävät jokaisen kirjoittajan persoonan karvanpäitä myöden.
Politiikkaan kuluu tietäminen. Jos henkilö on asiasta -X tätä mieltä ja asiasta -y tätä mieltä niin asiasata73 hänen täytyy olla tätä mieltä.
Joten on varsin helppo nähdä mitä mieltä aliottaja on palstan aiheesta eli luterilaisuudesta
01.04.2015 10:52
Kiitos mielenkiinnosta. Minulla tosiaan on matriisi. Jaan mielipiteesi täysin eli ihminen uskoo jumaliin joita ovat kaikki yksinvaltiaat, se ei ole mitenkään uskontojen yksinoikeus
brina
29.3.2015 09:38
viestissään kuvaa mielestäni aivan muuta kuin kirjaimellisesti VT. monimielistä jumalaa.
Pyydän anteeksi että myös minä olen kristinuskon pastalla puhumassa omasta vähemmän vanhatestamentillisesta näkemyksestäni.
Kyllä me puhumme samasta asiasta: " Minä en mitään niin haluaisi kuin nähdä maailmanrauhan. Mutta ennen sitä jumalien on kuoltava"
Egon jumalien on kuoltava jotta rauha voi vallita. Jeesus sanoi että on synnyttävä uudelleen hengessä, siis reinkarnaatio, vaikka luterilaisuus ei sitä ehkä tällä tavoin julista. Se ensimmäinenkin - aiemmat elämät- oli hengessä mutta se "unohdettiin" missattiin. Ego haluaa unohtaa koska ego eli itsekkyys tuntee aina tappiota, pelkoa ja kateutta kun se näkee hyvinvointia itsensä ulkopuolella.
Todisteet todistavat todistajasta eli on olemassa joku. Toinen asia on se mitä todistuksen sisältö. Paljon tietenkin sisältö kuvaa todistajasta itsestään. Elämänkatsomukseeni kuuluu että millaisen kuvan luon tilanteesta sellainen minä olen. Siinä on hyvä syy olla peloton.
30.03.2015 17:03
Suomen näkyvimmällä saitilla kenestä tahansa saa sanoa ihan mitä vain ilman toimivaa moderaatiota
Kyllä minä järkytyin kun Pariisin pilakuvamurhan jälkeisenä päivänä hesarin etusivulla oli PENI.n pj. lausumana "jokaisen pitää saada sanoa mielipiteensä"
Olemme siis siinä kehityksen vaiheessa että se joka reagoi ja provosoituu on itse omaan mielipiteeseensä "syylinen" Siksi kysynkin itseltäni miksi minä reagoin?
30.03.2015 11:09
Pitääkö antaa henki sanalle jokin uusi merkitys. Tuntuuko sinusta ettet ole hengissä.
"Todisteiden puute ei todista automaattisesti päinvastaista." Se todistaa todistajasta.
Siis mistään ei ole muuta kuin kokijan kokemukset. Joku tuntee löytäneensä jotain "uutta" ja jatkaa etsiskelyä. Tarkoittaako jonkin uuden löytäminen että se syntyi vasta kun se löytyi. Minusta mitään uutta ei ole on vain uusia havaintoja ja uusia kokemuksia.
Keneltä se on pois jos ihminen kokee rauhaa ja iloa.
Aivan oikein se on pois siltä joka haluaa epäjärjestystä ja valtaa koska pelokasta ihmistä on helppo pelotella lisää. Siksi juuri nykyaikainen sota on ennenkaikkea tiedotussotaa.
30.03.2015 09:41
Ei kukaan voi ottaa pois kenenkään pelkoa ellei ajattelija itse ole valmis harkitsemaan uudelleen. Uskonnoissa viipyäkseni Jumalakaan ei mennyt väliin kunhan vain sanoi että älkää syökö hyvän ja pahantiedon puusta.... Sotatilanteessakin yritetään vaikuttaa mielipiteisiin mutta jokainen kuitenkin ajattelee itse.
Herääkin kysymys onko jokaisen henkilökohtaisesti elettävä todeksi kuolemanrajakokemus jotta siihen voisi ottaa kantaa?
Henki on ikuinen, keho on väliaikainen.
Miten voi lopullisen tuhoutumisen todistaa. Jopa tiede todistaa että kaikkea mahdollista ei vielä ole havaittu koska tuhannet tutkijat rakentelevat herkeämättä "parempia" havaintovälineitä. Miksi heille ei riitä että se mitä ei ole tieteellisesti todistettu ei voi olla olemassa
29.03.2015 14:51
kristinuskossa jumala antoi sairaudet syntiinlankeamuksessa ihmisille.
Siis KRISTINUSKOSSA.
Onko siinä totuus. Monet eri lähteet kertovat että ns. jälleensyntymä poistettiin opista ihmisten toimesta kenties äänestyspäätöksellä. Minulle on samantekevää synnynkö udelleen ihmiseksi mutta ajatus sellaisesta mahdollisuudesta panee miettimään ketä haluan milloinkin syyllistää -Jumalaa vai omia mielihalujani. Olin kenties yksi niistä äänestäjistä.
28.03.2015 11:00
Jumala on Rakkaus ja viimeinen tuomio on tuomio Rakkauteen.
Kaikki muu on pelokkaiden ihmismielten väärin ymmärrystä
28.03.2015 10:43
ggvfcg ja MEläjä Poisoppiminen, kyllä mutta pitää näillä kaikilla kokemuksilla olla jokin merkitys?
Jokainen antaa itse jokaiselle kokemukselleen merkityksen!!!! Tietenkin voi mennä ja moni meneekin jonkin valmiin selityksen taakse mutta siitä selityksestäkään kukaan ei saa enempää irti muuta kuin juuri oman oppinsa kokemuksensa avulla.
Siinä on maailman tarkoitus ja merkitys.
Viisaat vaikenee koska kukaan ei voi opettaa muuta kuin itseään. Kukan ei voi löytää sinun sisintä mutta jokainen voi rakastaa kaveriaan.
Luoja / Lähde on antanut eväät ja nyt on hetki hyväksyä nuo eväät. Lähde odottaa että nuo eväät -rakkaus- hyväksytään.
Käytän mieluimmin jotain muuta nimeä kuin omatunto. Mielestäni omatunto on tässä elämässä opetettua ulkopuolelta tarjottua. Intuitioon ja rakkauteen luottaminen, hetkestä irti päästäminen kuvaa (minun mielestäni) minun elämäni tarkoitusta paremmin.
20.03.2015 16:58
Muutama lause:
"En käy joka taistoon
Voin antaa muiden auttaa"
Kuinka usein ajattelet vaikeuden hetkellä että nyt minulla on mahdollisuus antaa muiden auttaa
17.03.2015 18:44
On semmonen kirja kun Lähdekenttä Siinä käsitellään noita sinun kysymiäsi juttuja.
http://areena.yle.fi/radio/2649659 Anton Leikola viittasi tieteen tuntemaan aistiin kertomalla kuinka tietyn perhoslajin hajuaisti tunnistaa muutamasta ilmamolekyylistä kilometrien päässä olevan naarasperhosen. Jonkin ajan kuluttua noita perhosia on valtava määrä samalla alueella.
Minusta tuo selitys ontuu. Jos kuvitellaan että vallitsee jonkinlainen tuuli tai edes ilmavirtaus jotta ilmamolekyylit liikkuisivat, ne liikkuvat tiettyyn suuntaan. Onko juuri siinnä suunnassa noita koirasperhosia erityisen paljon, jos onkin ne joutuvat kaikki lentämään vastatuuleen. Pystyykö ne siihen useiden kilometrien matkaan vastatuuleen lähes yhtaikaa etäisyydestä riippumatta
Parempana selityksenä pitäisin jonkinlaista "eetteriä" ilmavirtauksista riippumatonta "ympäri säteilevää" viestintää. Onhan sellaisen ihminenkin keksinyt, miksi se eläimillä olisi mahdotonta.
Etelä-Afrikassa laidunnetaan sikäläisiä hirviä metsästysturisteille valtavissa aitauksissa. Hirvet syövät vain tiettyn akasiapensaan lehtiä. Akasia kehittää lehtiin myrkkyä kun niitä syödään hyvin paljon. On kuitenkin mitattu myrkyn lisääntyminen myös aitauksen ulkopuolelta. Siis hirviaidan läheisyydessä akasian myrkkypitoisuus on suurempi kuin kauempana. Tämäkin juttu oli muutama vuosi sitten ylen teema areenassa oliko totta kuka tietää.
Tietoisuus kuitenkin on rajatonta eli yhteinen, kysymys on sitä kuka osaa kuunnella?
Eikä ole kysymys millainen "eläinlaji" kuuntelee.
ps. minulle on "kanavoitu" aivan muutama viikko sitten jopa muutama tunti sitten puhutuista asioista, jopa niin että kanava on jatkanut äsken muualla käytyä keskustelua. Siis ei mitään tulkintaa vaan jatkoa keskustelulle.
15.03.2015 22:09
Kiitos, näin minäkin saattaisin muotoilla.
ego on menneiden muistikuvien varasto. Nykyhetki ei voi "elää" menneisyyden varassa
Selvyyden vuoksi tarkennan että puhumme mielen tasolla olevasta "elämästä" Muodon eli materian tasolla tapahtuu vain kaikenlaista häviävää tuhoutuvaa muuttuvaa....
15.03.2015 17:44
Mihin sinun pohdinnoissasi sijoittuu ns. intuitio
kirjoitat: ja kun tulee se aika jolloin ihmisen on vapauduttava egosta sielusta ja nousta ...
Eikö tässä toimijana -valitsijana ole joku muu kuin ego
15.03.2015 11:32
videossa veripelastusoppi
Kun yksi tapetaan kaikki pelastuvat. Minusta tuossa ei ole mitään Jumalallista, paitsi tietenkin siinä ojennetaan minulle mahdollisuutta antaa anteeksi ajatukseni hänestä. Puhuja on siihen opetettu. Mitä muuta voi keltään odottaa kuin sitä mitä on opetettu. Voiko keltään odottaa suurempaa palvelusta kuin hänen tarjoustaan anteeksiantoon?
15.03.2015 11:15
Raamattu on ihmisten kirjoittama
14.03.2015 15:41
Aikojen alussa varmaan myös syyllistin itseni tuntiessani itseni paremmaksi tai huonommaksi. Sitten oivalsin että siitä juuri tule lisää syyllisyyttä jne. joten nykyisin aina kun suinkin muistan ja huomaan muutan tietoisessa mielessäni ajatustani niin että tuo syyllisyys on vain näennäistä. Jokaisella meistä on täydellinen ydin olipa kristitty tai muslimi jehova tai mormoni ja mitä kaikkia meitä nyt onkaan.
Tämä erillisyys on vain minun itsekkyyteni oppimaa erityisyyttä joka on minulle välttämätöntä. Kankea vertaus - miten opetat kalalle mitä vesi on. Siis erillisyydestä käsin vasta voin oivaltaa mitä on ykseys.
Tarpeita on vain yksi taas kankea vertaus - kuvittele miltä tuntuu jos kaveri puristaa tyynyn kasvoillesi. Eli lopullinen elämä on jokaiselle ykseys, jokaisen kaipuu totuuteen johtaa totuuteen joka on vain yksi. Totuus ei voi olla jokaiselle erilainen.
Elämälle kiitos siitä että jokaiselle tulee eteen juuri hänen mielensä erityisyyden kuvitelmat, ihmetykset ja halut. Jolloin tulee mahdollisuus oivalta ja valita rakkaus.
10.03.2015 15:57
Ydin...me Elämme 'tätä' elämää ja koemme olevamme 'ainut' laatuisia yksilöitä.....tässä lienee ongelma tietoisuudessamme?
Erittäin syvällinen päätelmäsi. Kiitos siitä
Ratkaisu ei ole kuitenkaan tietoisuutemme vähättely vaan tämän erityisyyden ymmärtäminen jokaisen "yksinoikeudeksi" Jokainen on äärimmäisen erinomainen niin pitkälle että lopulta jokainen on sama. Minä (jokainen) olen sinä ja sinä (jokainen)olet minä.
Totuus ei voi olla moninainen, erityinen vaan totuus on ainoastaan yksi.
10.03.2015 10:47
Hyvä panteisti ajattelitko että tiede ei saisi selittää....
minäkin heitän linkin:
http://store.livingmiraclescenter.org/collections/suomenkielisia-kirjoja-ihmeiden-oppikurssi/products/tarkoitus-on-ainoa-valinta
Kuitenkin teille jotka eivät halua kaikenmaailman linkkejä valkata paljastan ratkaisun
”Kaiken maailmassa olevan voi testata seuraavalla yksinkertaisella tavalla: ’mikä tarkoitus sillä on?’ Vastaus tekee siitä sen, mitä se merkitsee sinulle.” D H
Valitseman pääsee jokainen, niin tiedeuskovainen kuin panteisti. Jopa niin ettei ole mahdollista kokea olemassaoloa ilman valintaa. Kaiken minkä näet näet vain siksi koska itse valitset
04.03.2015 10:55
En koe erillisyyttä viestisi sisällön ajatuksesta :) Oppiminen lienee sekin kahdenlaista tässä erillisyyden harhassa. On luottaminen vanhoihin muistikuviin ja sitten on intuitio. Vanhoista muistikuvista kannattaa muistaa ne mitkä tuottavat iloa. Intuitio on niin hyvä tai huono, merkitys tulee siitä mihin sitä käyttää. Lisäänkö erillisyyttä vai ykseyttä?
Oivallus -minä on- antaa odottaa itseään kun tuntuu vielä olevan niin paljon sanottavaa.
03.03.2015 09:56
115 / 122