Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
#Jeesus+sanoi,+”Ne+jotka+etsivät,+eivät+saisi+lopettaa+etsimistä+ennen+kuin+löytävät.+Kun+he+löytävät,+he+muuttuvat.+Kun+he+muuttuvat,+he+tekevät+ihmeitä,+ja+hallitsevat+kaiken.”+#
Aivan+varmasti+me+puhumme+samasta+asiastaa.
Jeesuksen+opetuksena+pidän+Tuhlaajapoika+kertomusta+hyvinkin.+Tuhlaajapoika+(me)+näki+tilanteensa+-+myös+ne+alhaiset+tunteet+-+jotka+minä+kuittaan+sanalla+ego+ja+nöyrtyi+kääntyi+etsimään+polkua+kotiin+ja+siinä+tilanteessa+koen+olevani+nyt.
"kun+he+muuttuvat+...hallitsevat+kaiken"+Tällainen+fyysinen+ihminen+on+mielestäni+mahdollista+olla+olemassa+myös+nyt+tässä+maailmassa+elävää+yksilönä,+tosin+varsin+harvakseltaan+niistä+on+tietoa.
Eräänä+hetkenä+olemme+valmiit+ja+Isä+ottaa+viimeisen+askeleen+ja+paluujuhla+on+valmistettu.+Silloin+fyyssyys+on+käyty+loppuun+kuten+Jeesus+esimerkillään+opetti.
Muuten+juuri+siksi+niistä+"jotka+hallitsevat+kaiken"+ei+ole+havaintoa+kun+he+hallitsevat+kaiken,+he+hallitsevat+ihmisen+kohtaamisen+niin+ettei+kyseiselle+ihmiselle+jää+mitään+"hampaankoloon"+joten+se+siitä.+Silloin+ei+ole+enää+egoa+-+alhaisia+tunteita-+on+ainoastaan+Rakkaus+sanan+laajimmassa+mahdollisessa+merkityksessä.+Rakkaus+ei+tuo+itseään+esille.+Silloin+kehoa+käytetään+yhteiseksi+iloksi.+Siis+myöskin+keho+voi+palvella+täydellisyyttä,+Jeesus+antoi+raadella+kehonsa+esimerkkinä+sen+toisarvoisudesta.+Ensisijaista+oli+hengen+vältön+vapautuminen+TÄYDELISENÄ+kehosta+huolimatta.
+Hindulaisuudessa+opetetaan++-+ei+ole+hyvää+eikä+pahaa+on+täydellisyys.+En+ole+hindulaisuudesta+sen+enempää+tietoinen
15.01.2019 11:02
Synti+on+olemassa+oleva+sana+ja+sille+on+sovittu+tietty+merkitys
Uusi+testamentti+ja+Vanhan+testamentin+kreikankielinen+käännös+käyttävät+synnistä+useimmiten+sanaa+hamartia,+jonka+alkukielinen+merkitys+on+laajempi+kuin+mitä+suomenkielisessä+käännöksessä+p+y+s+t+y+t+ä+ä+n+tuomaan+esiin.+Alkukielellä+sana+merkitsee+erehdystä,+tieltä+eksymistä,+maalin+ohi+ampumista+ja+jumalallisen+lain+rikkomista.+Kristillisissä+tulkinnoissa+painotetaan+merkitystä,+joka+viittaa+Jumalan+asettamia+käskyjä,+asetuksia,+lakia+tai+järjestystä+rikkovien+tekojen+toteuttamiseen+tai+motiivien+edistämiseen+ajatuksin+tai+toimin.
14.01.2019 20:20
Vietti+ihminen.+Minä+käytän+termiä+ego+eli+vietti+ihminen+ja+on+PyhänHengen+ääni+eli+rakkaus,+joka+hetki+valitsen+toisen+tai+toisen+ja+tuloksista+näkyy+kumpaa+olen+seurannut+Kiitos+tästä.
14.01.2019 09:50
Juuri+näin.+Kuitenki+jossain+luulisi+olevan+raja+mihin+mittaan+saakka+on+etsittävä+alhaisia+tunteita.+Onko+se+ollenkaan+mahdollista+löytää,+kertooko+joku+Jesuksen+lausuma+sinulle+tämän+rajan.+Aivan+lempeästi+kyselen.
Tuomari+kuulusteli+Jeesusta+oletko+sinä......+Jeesus+vastasi+Sinäpä+sen+sanoit
Joten+onko+minulta+oikein+vastata+sinulle+alhaisista+tunteistani+Sinäpä+sen+sanoit+eli+vastaus+on+KYSYJÄN+mielessä+ei+kuulusteltavan.
(tämä+tuli+mieleeni+itselleni)+liittyneekö+mitenkään+tähän?
Yleisesti+ottaen+asetamme+rajat+tietäen+että+ne+ovat+minun+asettamiani,+kun+sitten+joku+siirtää+niitä+on+minun+aisiani+kimmastua++kun+minun+asetelmaani+uhataan.+Siinä+on+yksi+mielipide+tunteiden+kokemiseen?
Siis+annan+anteeksi+70X70+eli+joka+hetki+tiedostan+että+arvointi+pitää+tehdä+eli+virhe,+alhainen+tunne,+pitää+nähdä+jotta+sen+voi+antaa+sinne+joka+tietoisuuden+on+minulle+atanut
14.01.2019 09:44
#+toisten+kadehtimisen+ja+toisessa+päässä+muiden+ihmisten+väheksymisen,+kun+kokee+olevansa+ylempänä+????+#
Tätä+haluan+tarkentaa.+Kukaan+ei+ole+koskaan+eikä+missään+ylempänä.+Ei+ainakaan+silloin+kun+väheksyy+itseään.+Se+tarkoittaisi+että+väheksyy+sitä+minkä+Jumala+minulle+-ihmiselle+antoi
Ehkäpä+juuri+siellä+on+se+alkuperäinen+syntiopin+erehdys,+ryhyä+tietämään+Luojaansa+paremmin+mikä+itselle+olisi+yksityisesti+eityisesti+paremmin.+Silloin+syntyy+Ego+eli+alemat+tunteet+ja+syyllisyys
13.01.2019 22:31
komppaan+täysin+tässä:
Ihminen+luo+mielikuvan+maailmasta+ja+sitten+uskoo+siihen+omaan+luomaansa+maailmankuvaan+-+Omaan+käsitykseen+ympäristöstään?+Todista+oletko+tavanut+eli+kohdannut+ihmisen+jolla+on+täysin+samanlainen+maailmankuva+kuin+sinulla?
Tämä+on+täysin+totta+ja+samalla+vain+minun+luomani+kuva+eli+käsitykseni+tällä+hetkellä.
Mieli+on+maailman+suurin+voima.+Pyramiidit,+atomipomit,+matkat+avaruuteen,+pääsiäissaren+monoliitit+ynm.ynm.+on+tehty+mielessä+mielen+voimalla+ja+siiretty+materiaan.
Tästä+omasta+luomuksesta+auttaa+pois+anteeksianto.+Annan+ajatukseni+omasta+luomastani+maailmankuvasta+anteeksi+itselleni++se+ei+voi+olla+totuus+koska+se+on+jokaisella+erilainen+sitten+hiljennän+mieleni+kulemaan+totuutta.+
Siinä+on+minun+syntioppini+eli+ymmärrän+virheeni+ja+luovun+itse+tietämästä+eli+siitä+itsetietoisudesta+josta+Raamattu+kertoo+Aatamin+uneksineen.+
Tyydyn+siihen+minkä+Jumala+Luomistyössään+minulle+ja+jokaiselle+antoi.+Se+on+Ymmärrystä+ylempi+Rauha+ja+Ilo
13.01.2019 20:08
Meni+viesti+vastakain+Kiitos+kommentista:+Nyt+tunsin+ymmärtäväni+
Maailma+on+uni+
Jumala+antoi+poikansa+jotta+maailma+pelastuisi+tarvitsee+vain+yhden+korjausen+Jumala+antoi+maailman+Pojalleen+jotta+tämä+löytäisi+kotiin
Tuhlajapoika+kertomus+tai+Ruselin+tietellinen+selitys+mikä+maailma+on.+Kaikki+sopii
13.01.2019 19:14
Lähtökotani+näyttää+olevan+erilainen.+Ollakseni+jotain+mieltä+Paavalin+syntiopista+olisi+se+ja+tulkinnat+siitä+edes+jossainmäärin+oltava+hallussa.+Minun+kohdallani+nän+ei+ole.+Otan+kuitenkin+oikeuden+keskustella+syntiopista+koska+on+olemassa+sanan++ja+ajattelun+vapaus.+Lisäksi+perusluterilaisuus+opettaa+että+jokainen+on+syntinen+vai+oliko+se+paavali
Kirjoittaakseni+-+sanoakseni+jotain+tiedän+sanoneeni+kun+puhun+omalla+merkilläni
Pekka+Suominen+aikoinaan+(Suomen+Parapsygolokisen+seuran+perustaja)+onnitteli+minua+kun+sai+kuulla+että+en+ollut+erityisiä+yliopistarvosanoja+suorittanut,+et+ole+sidottu+tieteen+lukittuihin+määritelmiin+voi+keskustella+ja+ajatella+ääneen+erilaisia+vaihoehtoja+hyvillä+mielin.
+Kun+kotiseurakunnan+kirkoherra+jäi+eläkkeelle+jututin+häntä+samalla+mielellä+vapaasti+hän+sanoi++"+Olakseni+Se+ja+Se+siinä+ammatissa+pitää+puhua+niinkuin+on+sovittu"
Joten+tässä+mieleessä+ymmärrän+ettei+vain+ajautksia+sidottaisi+liiaksi+tiettyyn+henkilöön+voi+mennä+virka.
Minä+olen+alun+alkaen+viraton.+Kiitos+Luojalleni+Jumala+keksi+huumorin.
13.01.2019 19:05
Linaanpa+minäkin++tällä+videolla+on+monia+perusjuttuja+esitetty+hyvin.
Peter+Russell,+Tietoisuuden+ensisijaisuus
https://www.youtube.com/watch?v=ETynDYINhOY
Missään+tapaukseesa+ei+ole+tarkoitukseni+osoitella+virheitä.+Oma+esitykseni+on+extemporee+eikä+kiveenhakattua+harkittua+lopullista+totuutta.
#En+tiedä,+onko+päättelyni+nyt+sitten+todettu+loogisesti+pitäväksi,+koska+missään+kohdin+ei+kukaan+ole+sitä+käynyt+täällä+oikomaankaan.+Kyse+ei+siis+ole+minun+mielipiteestäni+liittyen+kristinuskoon,+vaan+loogisesta+tosipäätelmästä.+#
+Minun+kohdallani+voi+olla+että+en+ole+ymmärtänyt+mitä+kysyt+tai+mihin+vastaat.
Lisäksi+kuvittelen+aina+puhuvani+eri+henkilölle+kun+tapaan+uuden+nikin???+aika+typerä+uskomukseni+sekin+muiden+lisäksi
Siksikin+viittaan+tuhon+Russelin+esitykseen+kun+häneltä+menee+noin+tunti+raapaistakseen+hiukan+pintaa..
13.01.2019 18:44
Olisiko+mahdollista+käyttää+samaa+nimimerkiä+voisi+liittää+asian+aiempaan+yhteyteen+saadakseen+koknaiskuvan+miltä+pojalta+ja+miten+on+aiemin+puheltu.
Haluan+kuitenkin+ymmärtää+mistä+puhutaan:
Syvimmiltään+minulle+anteeksianto+on+sen+tiedostamista+että+jokaisessa+mustassa+kuin+punaisessa+ja+kaikissa+siltä+väliltä,+vauvassa+ja+vaarissa+-++IHMISESSÄ+on+sisäisesti+pyhyys+eli+taivasten+valtakunta.
Jokainen+ihminen+nyt+ja+aina+on+Jumalan+mielessä+rakas.
Anna+anteeksi+sillä+he+eivät+tiedä+mitä+he+tekevät
Tietämätöntä+ei+mikään+Isä+ei+Jumala+ei+rakkaus+tuomitse.
Tämä+kaikki+on+yksityisessä+ihmisessä+hänen+mielessään.+Se+on+aiheena+ja+perusteena+käskylle+rakasta+ITSEÄSI.++Mitään+muuta++--+ei+mitään+muuta++--+syytä+ole+rakastaa+itseä+kuin+sen+hyväksyminen+että+Jumala+asetti+mieleni+pyhimpään+osaan+tiedon+itsestään+eli+kyvyn+rakastaa+ja+vastata+rakkauteen,+se+on+se+liitos+joka+yhdistää+Isän+ja+Pojan+eli+ihmiskunnan+Luojaansa.
13.01.2019 18:26
Kiitos+kommentista.+Näkemyksemme+näyttää+erilaiselta,+mutta+jokainen+polku+tarvitsee+kulkijansa+tai+polkuja+on+monia,+sinulla+on+otärkeä+tehtävä+valitsemalla+tielläsi.
Olen+joissakin,+en+aivan+kaikissa,+viesteissäni+sanonut+että+nämä+ovat+minun+ajatusksiani,+siksikin+kun+minulle+ei+avaudu+ihmisen+omat+ajatukset+sillä+että+hän+lainna+kappaleita+Raamatusta,
Juuri+eräskin+komentti+pyysi+juuri+selkeyttä+miten+ajatellaan+ja+miten+sen+ajatuksen+kanssa+toimitaan.
Minun+on+hyväksyttävä+että+PH.n+ääni+puhuu+minulle+nyt+ollakseni+sen+kaltaiselle+opetukselle+uskollinen.+Lainaus+jostakin+on+lainaus+-+ei+NYT+hetken+ajatus.+Sitten+en+mitenkään+voi+määrätä+miten+kirjoittamani+ajatus+ymmäretään.+Se+ymmärtämisen+jätän+PH.n+asiaksi+kullekkin+lukijalle.
Annan+ajatukseni+sinusta+anteeksi+eli+Ph.n+tulkittavaksi.
13.01.2019 17:51
lainausmerkkeihin+littämäni+-+homosek+sisynti-+sai+ehkä+ajattelemaan+että+määrittelin+siten+kun+tarkoitin+sen+vain+otsikoksi+käsiteltävään+asiaan
Komunikointi+menee+aina+väärin+paitsi+sattumalta+Osmo+A+Wiio
13.01.2019 17:36
Rakkaus+kuuluu+kaikille+ollakseen+rakkaus.+Se+ei+etsi+omansa.
On+hyvä+lähteä+omassa+ajatelussan+että+on+vain+yksi+ydensorttinen+rakaus,+kaikki+muu+on+valkointia+mittamista,+luokittelua+jopa+pelkoa.
Minulle+PH.n+ääni+on+oivallusta+sillä+hetkellä+aiempaan+kysymykseeni+tai+apu+ja+ohje+käsillä+olevaan+tilanteeseen.
Toki+se+saattaa+palauttaa+jonkin+raamatun+lauseenkin,+jota+voi+soveltaa.
13.01.2019 17:31
Valitetavasti+olet+ymmärtänyt+jotain+mitä+en+ole+tarkoittanut.
13.01.2019 17:23
Tässä+otat+esille+jokaista+ajattelevaa+ihmistä+koskettavan+kysymyksen.
#+Maailma+on+täynnä+kärsimystä,+surkeutta,+alistamista,+kiristämistä,+murhia,+tappoja,+kuolemia,+perheriittoja,+väkivaltaa,+köyhyyttä,+kurjuutta+jne.,+eikä+sen+yläpuolelle+voi+tässä+maailmassa+siirty+iloitsemaan+ja+nauttimaan+rauhaa+taivasten+valtakuntaan#
Jeesus+ei+parantanut+kaikkia.
Maailma+on+EGOJEN+maailma.+Ego+on+tässä+se+MIELEN+TILA+joka+vaatii+"minulle+kaikki+heti+tai+ainakin+ememmän+kuin+toisille"+Se+ei+ole+siis+paikka+maailmassa+vaa+ihmisen+tietoisesti+tekemä+valinta+Min.+Kaik.+Heti.
Viime+vaaleissa+oli+tärkein+vaalilupaus+"hyvinvointi+yhteiskunta+pitää+säilyttää"+Mikään+puolue+ei+ollut+yksmielinen+mitä+se+lause+pitää+sisällään!?
No+rakaisu+on+että+ensin+MEIDÄN+puolue+voittoon+silloin+maailma+paranee.+Kukaan+ei+ilmoittanut+pyytävänsä+ensin+yhteistyötä+kaikkien+kanssa+jotta+yhteinen+hyvä+löydettäisiin+ensin+ja+noppeasti.+Se+siitä+ja+toivotaan+parasta.+Toisalta+sitä+saadaan+mitä+on+tilattu,+siihen+asetan+maaiman+toivon.+Eräänä+päivänä+ahdistus+menee+niin+pitkälle+että+on+mahdollista+käsittää+yhtesityön+merkitys.++Ruotsiinkin+saatiin+hallitus.
Siis+ahdistus+on+pelastus+Lusifer+on+valon+tuoja.+
Se+on+egojen+kuolema.+Rakkauden+ykseyden+paluu.
13.01.2019 17:20
Kiitos+kommentista.+Ymärrän+kyllä+ja+noin+itsekkin+ensihätään+kiroilen+kaikenlaisia+vastoinkäymisiä
Kuitenkin+yhä+useimmin+tapaan,+kuulen+ja+luen+monistakin+kohtaloista+jossa+myöhemmin+kerrotaan+niistä+suurista+mahdollisuksista+joita+on+avautunut+kun+on+ensihätään+toivuttu+vastuksista.+Ennakointi+tulevasta+on+yksi+raskaimpia+pelkoja+ja+täysin+turha
Ota+vaikka+vitsinä+muutta+minua+ei+mikään+estä+kokemuksesta+"tässä+nyt+kylvän+sinapin
siemenen"+Sen+siemen+jätän+sen+haltuun+joka+suojelee+kaiken+kasvamisen,+minulle+jää+iloinen+mieli.
13.01.2019 16:52
"homoseksi+synti"
Meneiden+elämien+terapiaa+harjottaneena+eli+omana+kokemuksenani+kerron+että+yksilön+tietoisus+on+hyvin+vanha+ehkäpä+ikuinen.++Lopulta+ilmeiseti+on+vain+yksi+kaikenkatava+tietoisuus.
Siinä+tietosuudessani+-+omassa+kuplassani+-+valitsen+eri+vaihtoehtojen+viidakosta+NYT+tulevan+kohtaloni.+Saattaapi+käydä+että+valintani+vaatii+pientä+säätöä.+Sen+uudelleen+säätämisen+tulen+mahdollisesti+korjaaman+seuravassa+elämässäni+manpäällä.++Ajatuksena+se+ei+ole+mitenkään+helppo+koska+silloinkin+se+on+NYT.
Jospa+siis+olen+ryssinyt+jotenkin+näissä+sukupuoli+jutuissa+luon+itselleni+mahdollisuuden+(tehdä+paranus).+Elää+samantyyppisisså+"vaikeuksissa"+jolloin+opin+tekemään+oikeat+ratkaisut.
Tämäkin+on+vähintään+monipiippuinen+juttu+koska+perimmäinen+kaikekattava+ihmiselämän++tarkoitus+on+"olla+avuksi".+Olen+vain+ollakseni+avuksi.+
Olenko+siis+tullut+auttaakseni+sinua+tässä+kysymyksessä+vai+olenko+ryssinyt+aiemmin+ja+hakeudun+näille+palstoille+oikaistani+omat+mokani+sinun+kysymyksesi+inspiroimana.
Joka+tapauksessa+kiitos+hyvästä+kysymyksestä.
+Siihe+ruskean+reijän+ongelmaan+lainaan+M+Valtaria
#Tuomitaanko+ihminen+sen+mukaan+mitä+hän+tekee+vaiko+se+mukaan+mitä+hän+tuntee+tehdessään+minkä+tekee#+
järkeilykin+on+tunne
Ihminen+itse+tuomitsee+tai+antaa+anteksi+itselleen.
Rakkaudella+tehty+on+Jumalalle+tehty,+yhteisellä+rakkaudella+ehdotomasti.
Minusta+omantunon+ääni+on+opetettu+taito+ja+tieto+miten+pitää+suoritaa+ja+elää.
PH.n+äni+on+inspiraatio+-+oivallus+jotain+enemmän+kuin+aiemin+opittu
13.01.2019 16:36
Ykseys+on+siis+Jumalan+ja+Pojan+ykseyttä+SITÄ+YHTEYTTÄ+ÄLKÖÖNKUKAAN+KATKAISKO.
Tästä+on+tehty+avioliiton+eli+ihmisten+välinen+mantra.+Ja+nyt+syyllistetään+kaikki+ne+ihmiset+jotka+tavalla+tai+toisella+joutuvat+erilleen+avioliitossaan.
Usko+että+pystyy+olemaan+erillään+katkaisee+Pyhän+Hengen+mahdollisuuden+olla+oppaana,+siksi+on+olennaista+ettei+pilkkaa+eli+ei+katkaise+PH.n+ääntä+silloin+et+kuule+oppasta+kun+väität+että+sitä+ei+ole.
Muilla+suurilla+perinteisillä+oppisuunnlla+on+omat+nimityksensä+ja+matransa,+ne+on+heille+oiken+ja+ymmärrettäviä.+Minä+olen+Luterilaisen+rippikoulun+käynyt.
13.01.2019 16:06
Ykseys.
Jottei+jäisi+aivan+yhteen+sanaan+kerron+käsitykseni+ykseydestä:
Jumala+Loi+pojan+jolla+ei+ollut+eri+mieltä++-+erillisyyttä,+ainut+ero+Pojan+ja+Isän+välillä+on+että+Poika+ei+luonut+Jumalaa+vaan+Jumala+loi+pojan.
Siksi+on+se+ihmeellinen+lause+Isä+NUKUTTI+pojan+ja+siinä+unessa+tehtiin+kuvitelma+Eevasta+joka+unen+silmillä+katsottuna+näytti+erilaiselta.+Kaikki+muu+luomistyö+tapahtui+VALOSSA.
Sillä+hekellä+Luotiin+ikuinen+ykseys+eli+yhteys+jonka+viestiviejänä+on+PyhänHengen+ääni+tietoisuudessa.++Ihmisen+on+mahdollista+rauhottaa+mielensä+ja+kuulla+tietoisuudessaan+oleva+asia+millä+elämänsä+hetkellä+ikinä.+Se+EI+ole+riippuvainen+uskontokunnan+nimestä,+ei+uhreista.
Kaikilla+maailman+ihmisillä+on+tämä+sama+mahdollisuus.+Toki+polkuja+on+hyvin+monta+jotka+
pinnallisesti+katsoen+näyttävät+erilaiselta.++Lopputulos+on+sama.
13.01.2019 15:50
Hyviä+kysymyksiä+sinulla
#Jos+olet+Jumala+nyt+taivasten+valtakunnassa+(joka+on+meissä+ja+meidän+ympärillämme,+aivan+oikein)+ovatko+kaikki+ihmiset+siellä,+vai+onko+se+jotenkin+mielestäsi+täysin+eri+asia+kuin+muilla+ihmisillä,+ja+mitä+merkitsee+olla+taivasten+valtakunnassa.+Miten+se+näyttää+erilaiselta?#
Rakkaus+ei+näe+kaveriaan+virheellisenä+eikä+erillisenä,+sitä+tarkoittaa+että+uskovan+asiat+ovat+yhteisiä.+Rakastava+ajatus+jakaa+kaiken+kaverinsa+kanssa+jolloin+jaettu+asia+tuplaantuu+eli+silloin+molemmilla+on+se+sama
Toisin+sanoen+vain+se+minkä+voi+jakaa+on+totta,+se+mikä+piilotetaan+on+olematonta+eli+synti,+eli+kuvitelma+että+itsellä+on+jotain+enemmän+kuin+muilla.
Jakamalla+näet+sen+mitä+sinulla+on,+katso+häntä+kelle+jaat,+näet+mitä+hän+kokee+saaneensa,+silloin+tiedät+mitä+annoit.
Taivasten+valtakunnassa+jaan+iloa+ja+rauhaa,+ja+saan+vastaavasti+takaaisin+iloa+ja+rauhaa
Tässä+materian+maailmassa+olen+lähellä+taivasta+jakessani+vilpittömän+ilon+ystäväni+kanssa.+Kuten+nyt+tässä.+Jettu+ilo+on+monikertainen+ilo
13.01.2019 15:29
38 / 121