Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos+täsmennyksestä.+On+oikein+että+vaikeistakin+asioista+pystyisi+puhumaan+ymmärrettävästi.
Rakaus:+++Voisiko+aloittaa+ensi+rakkauden+muistamisesta.+Tai+ajattelisi+sellaista+tilanetta+että+näkisi+ja+kokisi+ystävänsä+täydellisenä+kauniina,+piiruakaan+muuttamatta+hänen+sanojaan+tai+olemustaan.
Itse+tarkoitan+että+Luojani+on+tehnyt+minusta+ja+sellaisen,+siis+minussa+on+täydellisyys+juuri+sellaisena+kuin+luojani+on+se+tahtonut.+Russel+puhuu+tietoisuudesta.+Minun+tietoisuuteni+sisältää+täydellisyyden.+Sitä+on+Rakkaus.+Ja+juuri+tämä+TÄYDLLISYYS+on+se+mikä+on+sama+jokaisessa
Eino+Leino+runossaan+Apollo+kertoo+tästä+
+"jokainen+hyvä+vaikèi+aina+esille+loista
++toinen+vain+hekompi+toista"
+Runo+kokonaisudessaan+kannattaa+lukea+ajatuksella
13.01.2019 15:06
Eihän+ihminen+poikkea+tästä+mitenkään.+No+en+voi+tietää+syylistääkö+tai+syylistyykö+lintu+siitä+että+toinen+lintu+opettaa+uskoa+nokkimiseen.+Pidetään+se+meidän+viisaiden+ihmisten+erinomaisena+viisautena.+Eläimet+kuitenkin+käyttävät+työkaluja+matkimalla+emon+käytöstä.+Työkaluja+käyttämätön+kuitenkin+näkee+nälkää+ja+"luonnonvalinta"+noukkii+uskomatomat
13.01.2019 14:47
Anteeksianto+on+sen+huomaamista+että+olen+erehtynyt.+Mitään+ei+kuitenkaan+koskaan+tapahdu+sattumalta.+Tekoa+en+saa+tekemättömäksi+mutta+en+syylistä+itseäni+koska+se+ei+tee+tekoa+tekemättömäksi.+Maailmassa+tapahtuu+asioita+vaikka+kuinka+syvästi+päättäisin+olla+täysin+nuhteton.+
Kun+tämän+ymmärrrän+olen+kiitollinen+että+en+syylisty+enkä+syyllistä+kaveria,+annan+anteeksi+ajatukseni+hänestä+ja+itsestäni.+Siis+tietoisuudessani+annan+tapahtuman+sinne+jolta+olen+tietoisuuteni+saannut.
Esimerkkinä+vain:
Onhan+laajasti+hyväksytty+tutkimustulokset+että+liikenne+onnettomuuden+tapahtumat+jokainen+silminnäkijä+näkee+ja+todistaa+omalla+tavallaan+hyvinkin+eritavoin+kuin+toinen+silminnäkijä.+Siis+jokaiselle+on+oma+näkemyksensä,+siinä+on+anteksiannon+syvempi+totuus
13.01.2019 14:38
Olen+katsonut+Russelin+ja+mielestäni+olen+juuri+niitä+ajatuksia+tuonut.+Olen+Jumala+ja+jokainen+toinenkin+on.+Minä+on+se+joka+on.+Sinussa+on+se+joka+on+eli+se+sama.+Kaikki+on+mielessä,+kaikki+tapahtuminen+on+mielessä,+kaikki+on+sisällämme+kuten+Jeesus+opettaa+Taivasten+valtakunta+on+sisällämme,
Aikaa+ei+ole+lopulta+on+valo.+Kaikki+tapahtuminen+on+nyt.
+Joten+SYNTI+eli+erehtyminen+on+mielessä.+Siksi+anteeksianto+on+avain+se+mahdollistaa+irtipäästämine+omasta+tekemästäni+VIRHEESTÄ
Näillä+sivuilla+voidaan+keskustella+myös+todellisuudesta+vaikka+rohkeutta+se+vaatii.
Kiitos+sinulle+ykseydestä
Ykseydestä+on+myös+suomenkielinen+oppikirja
Ihmeiden+oppikurssi+-+Prisma+verkkokauppa
https://www.prisma.fi+›+Etusivu+›+Kirjat+›+Tietokirjat
Ihmeiden+oppikurssin+tarkoituksena+on+osoittaa+tie,+jonka+avulla+jotkut+ihmiset+pystyvät+löytämään+oman+Sisäisen+Opettajansa.+Kurssi+on+meidän+kaikkien....+
Katsokaa+Russelin+video
Rakkaus+on+kaikki+mitä+on.+Se+ei+vaadi+ei+pyydä+ei+omista+ei+vihaa+ei+hylkää.+Se+on+puhdas+oleminen.+Valo?
13.01.2019 14:24
eilen+12.1.2019+hesari+kertoi+miehestä+joka+on+jotain+yli+30+vuota+hoitanut+kurkia+kotonan.+Vaiket+parantumatomat+on+lopetettava+ja+hän+tekee+sen+tappamisen+aamu+hämärissä+salaa+muilta++linnuilta.+Kun+ne+sitten+pääsevät+ulos+ne+menevät+siihen+kohtaan+maastossa+johon+lintu+on+haudattu+ja+riiputtavat+päätään+alas.
Uskontoako
Usko+jälleennäkemiseen
Usko+ateismiinko
Tietenkin+ne+haistavat+kuolleeen+hajun,+mutta+silti+ihminen+on+taipuvainen+luomaan+tilanteesta+itselleen+ymmärrettävän+USKON?
13.01.2019 12:48
Viheläistä+tämä+SANOJEN+monitulkintaisuus
Niin:
Erillisyyden+tunne+ei+ole+sama+kuin+ulkopuolisuuden+tunne+vaan+tunne+siitä,+että+on+olemassa+erikseen+minä+ja+sinä+sekä+me+ja+te.+Tästä+seuraa+helposti+ajatus+siitä,+että+on+joko+minä+tai+sinä+(joko+me+tai+he).+Aika+monissa+konflikteissa+kyse+on+juuri+tästä.+
tai++näin:
Mutta+eikö+sitä+ilmiötä+kutsuta+itsekkyydeksi,+se+on+siis+toisen+osapuolen+tunne,+jos+ei+oteta+toista+huomioon+-+että+ei+olla+me,+meidän+yhteinen+päämäärä?+Ei+voi+olla+yhteistä+sinäjaminää.
Tunne+erillisyydestä,+on+koemus+fyysisestä++minusta+ja+sinusta++eli+täysi+selviö
Tunne+mielen+ykseydestä+on+kokemus+hengen+eli+mielen+tasolla.
Kun+katsot+"maailmaa"+syyllistätkö+ja+syyllistyt+vai+näetkö+ulkopuolisen+silmin+kaksi+mielipidettä+jotka+kumpikin+ovat+katsojan+mielessä+hyödyllisiä+ja+kannatettavia.+(siis+myöskin+oma+mielipide+on+ulkopuolinen?)+ei+itsekyyttä
13.01.2019 12:27
Jokuhajottaa+12.1.2019+20:02
Erillisyys+ulkopuolisen+kokemus+on+juuri+SYNTI+sanan+suomenkielinen+merkitys
Sen+vastakohtana+on+ykseys.+Olemme+Jumalan+mielessä+sama+rakas+poika+sukupuolesta+tai+ihonväristä+riippumatta.
Synti+on+uskoa+olla+erossa+HEGNESTÄÄNI.+Luojastani
todellinentodellisuus++ja++inti+
Kommentoivat+maailman+todellisudesta:
Jumala+on+Rakkaus.+Tällä+lauseella+sanoudun+irti+käsityksestä+että+Jumalan+aikaansaanokset+olisi+muuta+kuin+rakastavia,+jos+niitä+ilmenisi+silloin+sen+ilmiön+KATSOJA+ei+katso+Jumalan+luomaa+Totuutta.
Tässä+myös+korostan+että+kaiki+on+KATSOJAN+silmässä.
Totuus+voi+olla+vain+YKSI+ollakseen+totuus.+On+hyvä+jos+voidaan+käyttää+samanlaista+käsitteistöä.
Nyt+huomataan+että+jokainen+näkee+oman+käsityksensä,+kunnes+valitsee+uuden+toisenlaisen+tavan+tehdä+johtopätöksiä+havainnoistaan.
Lopulta+päätyy+anteeksiantoon+koska+ymmärtää+että+oma+(erityinen+yksityinen+erillinen)+päätelmä+on+synti+eli+uskoa+erillisyyten.
Näkemämme+maailma+on+kupla,+uni,+harha+koska+Totuus+ei+VOI+olla+jokaisen+erityinen+yksityinen+erilainen.
ESIM.+kun+katsot+kaverisi+puolisoa+saatat+ihmetellä+"mitähän+rakastettavaa+tuollaisessakin+retkussa+hutsusa,+juopossa+saattaa+nähdä"+Tietenkin+kärjistän+raskaasti,+ymmärtänet+idean.+Tässä+materian+maailmassa+pystyy+materian+jakamaan+osiksi,+totuus+on+kokonainen.
Raamattun+kuvakielellä+Jumala+nukutti+pojan+sallien+unessa+Pojan+kuvitella+erillinen+erilainen+=+Eeva.+=+oma+tieto
Lisäksi+erillisyys+on+joko+kaikenkattavaa+tai+siten+on+ykseys.+Kukaan+ei+voi+olla+puoliksi+yhteinen,+puoliksi+rakas,+osittain+raskaana.+Omistan+joko+osan+tai+kokonaan+Totuus+ei+ole+osittainen.
Kun+Aatami+kuvitteli+erillisyyden+hän+katkaisi+unisaan+ykseyden+eli+suoran+kokemuksen+ykseydestä++-+Jumalasta.+Sitä+tarkoittaa+että+hän+peitteli+itsensä+osittain+vaahteran+lehdellä.
Näillä+ajatuksilani+sallin+itselleni+että+Rakaus+eli+Jumala+ei+piiloudu+käittämättömien+ristriitojen+unimaailmaan+vaan+Totuus+on+äärimmäisen+yksikertainen+YKSEYS
13.01.2019 11:11
tiedetangeeraa++Oletko+lukenut+kirjaa+Lähdekenttä
Lähdekenttä+-+David+Wilcock+-+kirja(9789522600691)+
https://www.adlibris.com/fi/kirja/lahdekentta-9789522600691
Tuon+kirjan+tieteellisyydestä+en+osaa+sanoa.+Mielikuvitustani+se+ruokki+mukavasti
Sinun+tekstisi+sopi+mielestäni+hyvin+siihen+yhteyteen.
Lisäksi+kielitietilijät+väittävät+että+alkuperäisistä+alkuisin+käsite+JUMALA+kirjoitettiin+samoilla+kirjainmerkeillä+kuin+LÄHDE++siis+lähde+=+jumala
12.01.2019 20:48
Olen+laiska+maalailemaan+sivukaupalla+tunteiden+kirjoa.+hyvien+tai+huonojen.+Samaa+minä+tarkoitin+mitä+sinäkin.
12.01.2019 20:37
Vielä+yksinkertaisemmin+minulle+Jumala+on+rakkaus.
Kun+kaveri+puhuu+minulle:
Kuulen+sen+reagointini+on+joko+kielteinen,+myönteinen+tai+passiivinen.++Muiden+on+mahdoton+tietää+edeltä+käsin+miten+reagoin.+Reagointi+on+kuulijan+mielessä.
kun+kirjoitat:
"Se,+että+sanot+Jumalan+äänen+olevan+ihmisten+sanomisissa+mukana,+ei+tee+niistä+Jumalan+ääntä.+Itse+Jumala+on+ihan+hiljaa.+Ei+kannata+luulla,+vaan+tietää.+"
Sinulla+on+ilmeisen+erilainen+käsitys+sanasta+Jumala+kuin+minulla.
Sanat+ovat+symbolien+symboleja+joten+ymmärrän+että+et+voi+nähdä+minun+mieleeni.
Tarjoan+mahdollisuutta+lähestyä+minun+käsitystäni+sanon+että+tekeekö+rakkaus+sinun+mielestäsi+ääntä.
Muuten+on+monessakin+ajattelussa+tapana+sanoa+että+rakkaus+on+suunnaton+voima.+Mitenhän+siihenkin+kukin+reagoi+vai+jääkö+passiiviseksi
12.01.2019 12:18
Tosiaankin+Luterilaisuus+opettaa+että+Jumala+on+persoona,+siksi+kai+siellä+on+hyvin+monenlaisia+kuvauksia+Jumalasta+jopa+aivan+vastakkaisilta+näyttäviä?
Persoona+on+katsojan+silmässä,+kukin+katsoo+omilla+silmillään,+omalla+käsityksellään.+En+epäile+sinun+polkuasi,+jokaisella+on+oltava+omansa.+Miten+sen+sanoisi,+outoa+olisi+jos+jossain+olisi+minun+tai+sinun,+ääni,+keho,+kopio.+Tai+sellaiset+korvat+jotka+kuulisi+juuri+samoin+kuin+joku+toinen?++Ainakin+ympäristö,+hetki,+kuulija+olisi+jotain+muuta+kuin+eilinen.
12.01.2019 11:54
En+taida+aivan+saada+kiinni+ajatuksestasi.
Yksinkertaistaisin+näin+On+vain+kaksi+tunnetta,+rakkaus++ja+vastakohta+pelko
Rakkaus+on+kaikenkattava+se+ei+esitä+mielipiteitä+se+ei+ota+kantaa,+se+laajentaa+itseään+jakamalla+omastaan+rakkautta
Pelko+on+kaikki+mahdollinen+epävarmuus,+viha,+kielteisyys.
Rakkaus+ei+ole+aivoista+lähtöisin.+Aivot+on+"mielen+eli+tietoisuuden+rauta"+joka+muuttaa+tietoisuuden+tahdoksi+ja+toiminnaksi+kehossa.
Siksi+syntien+sovitus+tapahtuu+mielessä,+annan+erehdykseni+mielestäni+sinne+joka++on+antanut+tietoisuuteni+minulle.+Sitä+sanon+anteeksiannoksi.
Sitten+on+aivan+tapauskohtaista+miten+kohtaan+sen+henkilön+jonka+kanssa+olen+"riitautunut"+Hänen+kanssaan+kommunikoin+eli+puhelen+ja+käytän+kulttuuriin+opetettuja+sanoja+kuten++-annan+sinulle+anteeksi.
Syvemmin+ajatellen+siis+hengen+tasolla+tällä+tavoin+opetan+itselleni+että+Jumala+antoi+jokaiselle+kaikkea+yhtä+paljon.+Kukaan+ei+voi+antaa+kenellekään+mitään+eikä+ottaa+keltään+mitään+pois+koska+jokainen+on+Jumalan+mielessä+täydellinen,++HENGEN+tasolla++jokaisessa+on+SAMA+taivasten+valtakunta.
Tätä+ei+pidä+sekoittaa+kehoon+eli+fyysiseen+tasoon.+Jokainen+näkee+vastaantulijan+omilla+silmillään+eikä+kukaan+voi+mennä+toisen+ihmisen+mieleen+ja+katsoa+hänen+silmäkuopistaan.+Tehy+moka+ei+peruunnu,+vahinko+ei+palaudu+äskeiseen+muotoon.+Mutta+hengen+tasolla+rakkauden+totuus+pyyhkii+syyllisyyden+pois
12.01.2019 11:41
Tässä+en+halua+sortua+palstoilla+esiintyvään+"todistustaakka+on+sinun"+kinaamiseen
Ajateltaisiinko+hiukan+"syvemmin"+
Ensinnäkin+vapaus+kirjoitella+tällälailla+"vapaasti"+on+totavieköön+uskomaton+mahdollisuus+aivan+oikeesti+vääntää+ajatusta+käsittämättömäksi+jäävistä+väitteistä+vaikkapa+Raamatun+jutuista.
Jos+minä+olisin+Jumala+niin+juuri+sitä+minä+haluaisin.+Onneksi+en+ole!+Arvostan+jokaista+viestiä+koska+kukaan+ei+tee+mitään+muuta+kuin+sen+minkä+sillä+hetkellä+kokee+itselleen+parhaaksi++-viisaaksi!!!
Viestittely+sinänsä+on+perustellusti+"Jumalan+tahto"+Jumala+teki+kumppanin,+tietänet+raamatusta+tarinan+Eevasta...+
Ihminen+tarvii+kumppanin.+Kun+kakara+kasvaa+kodistaan+ulos,++nykyisin+murrosikäisenä,+useimpaan+iskee+armoton+parinmuodostusvietti.+Eli+Jumalan+sana+toteutuu+sanoisi+Hurskas+Uskis.
Kun+kuitenkin+isomman+kiihkon+tasaannuttua+kaipaus+kalvaa+uusiin+kokemuksin,+mikä+onkaan+mukavampaa+kun+tällälailla+turista+oikeista+asioista+hyvän+vastustajan+kanssa.+Eli+sopeutua+"Jumalan+Tahtoon"+ja+mitata+omaa+huomatuksi+tulemisen+tarvetta++kuten+aloittaja+"mennyt+ei+palaa"+haluaa.
Siis+Jumalan+tahto+on+että+kommunikoimalla+kaverin+kanssa,+näillä+sivuilla+useita+satoja+lukioita+kerralla,++tulen+tuntemaan+itseni.++Kun+luen+miten+olen+kirjoittanut+ja+saan+vastauksia+ja+mietin+miten+olen+tullut+ymmärretyksi.
Tämä+on+minun+käsitykseni+miten+keskustelen+Jumalani+eli+rakkauteni+kanssa.+
Minulle+Jumala+on+kaikenkattava+rakkaus.
Sallin+toki+jokaiselle+kaikenlaisen+selityksen+omasta+jumalankuvastaan+muutoinhan+en+olisi+kaikenkattava,+rakastava
12.01.2019 10:57
Vastaan+mielikuvitus+hahmolle+tässä,+vastuussa+olen+vain+itsestäni,+oman+mieleni+sisällöstä.+Ei+kellään+ole+muuta+kuin+oma+mielensä.
12.01.2019 10:28
Osoitat+suurta+asiantuntijuutta+kun+"+tiedät+"+ettei+ylläolevissa+puheenvuoroissa+ole+Jumalan+ääntä.
Minun+mielestäni+näillä+palstoilla+pitää+puhua+juuri+tuolla+tyylillä+ja+tiukalla+henkilökohtaisella+osoittelulla+asiasta+riippumatta.
+Jos+on+vielä+suurempi+jumaluus+kuin+kaikkitietävyys+niin+puuttuu+vain+hyväksyntä.+Hän+on+ymmärrystä+ylempi.
Mikä+näissä+osoittaa+ettei+Jumala+ole+niissä+mukana.
12.01.2019 10:23
Yksittäisistä+maaimanselityksistä+selvästi+kristinuskoa+vanhempi+on+kalevala.+Mikään+tunnetulla+ajalla+levitetty+oppi+ei+kerro+valtiaan+tai+Jumalan+häviöstä+naiselle,+kristinusko+on+mitä+jyrkimmin+täysin+miesvaltainen,+paitsi+KALEVALA.+Yllätytte+kun+luette.+Siellä+Väinämöinen+ITSE+kertoo+laulussa+saanensa+turpiinsa+Pohjan+Akalta+ja+tuhonneensa+Sammon+eli+tosi+vakava+raskas+tappio.
Siksi+Kalevala+on+tiedetty+ennenkuin+nainen+on+alistettu+miehelle.+Kalevalan+kansa+tiesi+ettei+ihmisen+taito+ja+kyky+ole+sidoksissa+haarovälin+kapineisiin.
Siksipä+nainen+sai+äänioikeudenkin+Suomessa+ilman+kummempia+rähinöitä
11.01.2019 21:01
Totta+kai+voi+-+saa+jopa+palvella+synninlakia+sen+ajatuksensa+voimalla,+eikä+ainoastaan+virtuaalisesti.+Sehän+on+koko+tämän+Paavalin+syntiensovitusopin+ja+hänen+tekemänsä+kristinuskonnon+idea.+
Eikä+se+että+lainaa+palstoja+Raamatusta+tarkoita+mitään+vaa+se+miten+noita+ajatuksia+käyttää.
Sitä+yritin+osoittaa+tuossa+omassa+ajattelussa.
Koeta+kestää:
On+käsittämätöntä,+että+tällaisen+saatananpalvonta+uskonnon+annetaan+vain+jatkua+ja+jatkua,+ja+julistetaan+aamenta+Pyhän+hengen+nimeen+hurskastellen.+
Onneksi+nykyisin+ei+viedä+roviolle
11.01.2019 20:42
Kun+en+muista+millä+perustelin+silloin+300+luvulla+päättökisäni+joudun+ajattelemmaan+nyt+
Ensinnäkin+ja+tärkeintä+on+-+annan+ajatukseni+noiden+päätöstetekijöiden+puuhistaan+mielessäni+anteeksi+heille+he+tekivät+sen+minkä+silloin+niillä+voimilla+ja+taidoilla+osasivat+ja+pystyivät.
Jos+joku+haluaa+olla+ilkeä+se+on+sillä+hetkellä+sitä+mihin+hän+silloin+pystyy+Paraansa+mukaan
Muuten+kolminaisuus+on+täysin+selviö+jos+niin+haluaa+ajatella
On+yksi++1
Tämä+YKSi+halusi+tulla+tuntemaan+itsensä+ja+LOI+pojan+2
3+kolmas+on+Pyhä+Henki+joka+on+kommunikaattori+viestinviejä+välittäjä+näiden+kahden+välillä.+
Kuitenkin+heillä+on+joka+hetki+täysin+yhteneväinen+mieli+eli+ajatus+joten+nimitykset+ovat+vain+symbooleja
Tämäkin+ajatus+sanoiksi+muutetuna+kuulostaa+jokaisen+mielessä+erilaiselta,+sanat+ovat+syboolien+symbooleja
Poika+on+ihmiskunta,+me+kaikki.
Jokainen+pankoon+paremmaksi,+yhtään+en+ole+mustasukainen.+Ilolla+luen+muidenkin+ajatelmia.+Raamatun+lauseet+luen+mieluiten+Raamatusta
11.01.2019 20:34
Silloin+kun+oppivat+puhumaan.+Kertoivat+kokemuksistaan+ja+uskottelivat+tuntevansa+touuden
11.01.2019 17:43
Unessa,
öisessä+näyssä,
kun+raskas+uni+valtaa+ihmiset
ja+he+nukkuvat+vuoteillaan,+....
1.Mooseksen+kirja:
2:21+Niin+Herra+Jumala+vaivutti+ihmisen+raskaaseen+uneen,+ja+kun+hän+nukkui
Wiki:
Yrjö+Kallinen+Sotien+jälkeisinä+vuosikymmeninä+Kallisen+sodanvastaisella+ja+ihmisyyden+sanomaa+korostaneella+ajattelulla+on+sanottu+olleen+laajempaakin+vaikutusta+Suomessa,+esimerkiksi+1960-luvulla+levinneeseen+aseidenriisunta-ajatteluun.+Häntä+sanottiin+myös+Suomen+työväenliikkeen+omaksitunnoksi.[7]+Hän+esiintyi+vielä+vanhoilla+päivillään+vireänä.+Monet+muistavat+pitkänäperjantaina+1971+televisiossa+lähetetyn+Hilkka+Pietilän+toteuttaman+Kallisen+haastattelun+Elämmekö+unessa+merkittävänä+kokemuksena.[8]
11.01.2019 13:06
39 / 121