Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Kiitos+täsmennyksestä.+On+oikein+että+vaikeistakin+asioista+pystyisi+puhumaan+ymmärrettävästi.Rakaus:+++Voisiko+aloittaa+ensi+rakkauden+muistamisesta.+Tai+ajattelisi+sellaista+tilanetta+että+näkisi+ja+kokisi+ystävänsä+täydellisenä+kauniina,+piiruakaan+muuttamatta+hänen+sanojaan+tai+olemustaan.Itse+tarkoitan+että+Luojani+on+tehnyt+minusta+ja+sellaisen,+siis+minussa+on+täydellisyys+juuri+sellaisena+kuin+luojani+on+se+tahtonut.+Russel+puhuu+tietoisuudesta.+Minun+tietoisuuteni+sisältää+täydellisyyden.+Sitä+on+Rakkaus.+Ja+juuri+tämä+TÄYDLLISYYS+on+se+mikä+on+sama+jokaisessaEino+Leino+runossaan+Apollo+kertoo+tästä++"jokainen+hyvä+vaikèi+aina+esille+loista++toinen+vain+hekompi+toista"+Runo+kokonaisudessaan+kannattaa+lukea+ajatuksella
  2. Jokuhajottaa+12.1.2019+20:02Erillisyys+ulkopuolisen+kokemus+on+juuri+SYNTI+sanan+suomenkielinen+merkitysSen+vastakohtana+on+ykseys.+Olemme+Jumalan+mielessä+sama+rakas+poika+sukupuolesta+tai+ihonväristä+riippumatta.Synti+on+uskoa+olla+erossa+HEGNESTÄÄNI.+Luojastanitodellinentodellisuus++ja++inti+Kommentoivat+maailman+todellisudesta:Jumala+on+Rakkaus.+Tällä+lauseella+sanoudun+irti+käsityksestä+että+Jumalan+aikaansaanokset+olisi+muuta+kuin+rakastavia,+jos+niitä+ilmenisi+silloin+sen+ilmiön+KATSOJA+ei+katso+Jumalan+luomaa+Totuutta.Tässä+myös+korostan+että+kaiki+on+KATSOJAN+silmässä.Totuus+voi+olla+vain+YKSI+ollakseen+totuus.+On+hyvä+jos+voidaan+käyttää+samanlaista+käsitteistöä.Nyt+huomataan+että+jokainen+näkee+oman+käsityksensä,+kunnes+valitsee+uuden+toisenlaisen+tavan+tehdä+johtopätöksiä+havainnoistaan.Lopulta+päätyy+anteeksiantoon+koska+ymmärtää+että+oma+(erityinen+yksityinen+erillinen)+päätelmä+on+synti+eli+uskoa+erillisyyten.Näkemämme+maailma+on+kupla,+uni,+harha+koska+Totuus+ei+VOI+olla+jokaisen+erityinen+yksityinen+erilainen.ESIM.+kun+katsot+kaverisi+puolisoa+saatat+ihmetellä+"mitähän+rakastettavaa+tuollaisessakin+retkussa+hutsusa,+juopossa+saattaa+nähdä"+Tietenkin+kärjistän+raskaasti,+ymmärtänet+idean.+Tässä+materian+maailmassa+pystyy+materian+jakamaan+osiksi,+totuus+on+kokonainen.Raamattun+kuvakielellä+Jumala+nukutti+pojan+sallien+unessa+Pojan+kuvitella+erillinen+erilainen+=+Eeva.+=+oma+tietoLisäksi+erillisyys+on+joko+kaikenkattavaa+tai+siten+on+ykseys.+Kukaan+ei+voi+olla+puoliksi+yhteinen,+puoliksi+rakas,+osittain+raskaana.+Omistan+joko+osan+tai+kokonaan+Totuus+ei+ole+osittainen.Kun+Aatami+kuvitteli+erillisyyden+hän+katkaisi+unisaan+ykseyden+eli+suoran+kokemuksen+ykseydestä++-+Jumalasta.+Sitä+tarkoittaa+että+hän+peitteli+itsensä+osittain+vaahteran+lehdellä.Näillä+ajatuksilani+sallin+itselleni+että+Rakaus+eli+Jumala+ei+piiloudu+käittämättömien+ristriitojen+unimaailmaan+vaan+Totuus+on+äärimmäisen+yksikertainen+YKSEYS
  3. Tässä+en+halua+sortua+palstoilla+esiintyvään+"todistustaakka+on+sinun"+kinaamiseenAjateltaisiinko+hiukan+"syvemmin"+Ensinnäkin+vapaus+kirjoitella+tällälailla+"vapaasti"+on+totavieköön+uskomaton+mahdollisuus+aivan+oikeesti+vääntää+ajatusta+käsittämättömäksi+jäävistä+väitteistä+vaikkapa+Raamatun+jutuista.Jos+minä+olisin+Jumala+niin+juuri+sitä+minä+haluaisin.+Onneksi+en+ole!+Arvostan+jokaista+viestiä+koska+kukaan+ei+tee+mitään+muuta+kuin+sen+minkä+sillä+hetkellä+kokee+itselleen+parhaaksi++-viisaaksi!!!Viestittely+sinänsä+on+perustellusti+"Jumalan+tahto"+Jumala+teki+kumppanin,+tietänet+raamatusta+tarinan+Eevasta...+Ihminen+tarvii+kumppanin.+Kun+kakara+kasvaa+kodistaan+ulos,++nykyisin+murrosikäisenä,+useimpaan+iskee+armoton+parinmuodostusvietti.+Eli+Jumalan+sana+toteutuu+sanoisi+Hurskas+Uskis.Kun+kuitenkin+isomman+kiihkon+tasaannuttua+kaipaus+kalvaa+uusiin+kokemuksin,+mikä+onkaan+mukavampaa+kun+tällälailla+turista+oikeista+asioista+hyvän+vastustajan+kanssa.+Eli+sopeutua+"Jumalan+Tahtoon"+ja+mitata+omaa+huomatuksi+tulemisen+tarvetta++kuten+aloittaja+"mennyt+ei+palaa"+haluaa.Siis+Jumalan+tahto+on+että+kommunikoimalla+kaverin+kanssa,+näillä+sivuilla+useita+satoja+lukioita+kerralla,++tulen+tuntemaan+itseni.++Kun+luen+miten+olen+kirjoittanut+ja+saan+vastauksia+ja+mietin+miten+olen+tullut+ymmärretyksi.Tämä+on+minun+käsitykseni+miten+keskustelen+Jumalani+eli+rakkauteni+kanssa.+Minulle+Jumala+on+kaikenkattava+rakkaus.Sallin+toki+jokaiselle+kaikenlaisen+selityksen+omasta+jumalankuvastaan+muutoinhan+en+olisi+kaikenkattava,+rakastava