Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. kirjoitat+mm.+synnitömästä+syntymisestä:En+koe+tarpeelliseksi+"nähdä"+tässä+ongelmaa.Lapsi+saa+vaikutteita+jo+kohdussa+äidin+äänet,+musiikki,+tunnekuohut+adrenaliinit+tupakointi,+ynm.Nämä+muistikuvat+palaavat+ja+voimistuvat+kun+lapsi+syntyy.+Onhan+lapsessa+muutakin+kuin+keho+eli+rajoittaako+joku+"sielun"++muistoja.+Tai+pitäisikö+kysyä+tietäkö+joku+milloin+on+se+raja+missä+aiempi+ei+vaikuttaisi.+Ainakin+minä+olen+ollut+isäni+ja+äitini+vaikutuksen+alainen+ja+he+ovat+isänsä+ja+äitinsä+je+he+..+ja...+ja+he....+Ei+näy+loppua.+Alku+kyllä+on+tiedossa+Olen+se+millaiseksi+Jumala+ihmisen+LOI.+Siitä+olen+sangen+tyytyväinen.
  2. Ei+pelkästään+pelko+vaan+muutkin+tuhoavat+tunteet.+Jossain+itämailla+opetetaan,+että+pahuus+on+tietämättömyyttä+ja+että+tietoinen+ihminen+ei+tee+pahaa.+Eikö+kuitenkin+juuri+tietoinen+ihminen+kykene+kusettamaan+tietämätöntä+ihmistä?+Nimenomaan+tietoisuus+omasta+itsestä+ja+toisesta+saa+aikaan+kateuden+tunteen+ja+siitä+ei+seuraa+hyvää+kuten+kertomus+Kainista+ja+Aabelista+opetti.+Juuri+näin,+kaikki+tuohoava+liittyy+pelkoon.+Pahuus+on+uskoa+erillisyyteen.+Uskotaan+että+joku+jossain+on+kesinyt+"tiedon"+että+on+mahdollista+poiketa+siitä+mitä+Jumala+loi++ja+meni+piiloon+omassa+mielesään+keksimäänsä+harhakuvaa.+Siinä+selittyy+erillisyys+jonka+Agrikola+keksi+kuitata+sanalla+synti????HUOMIO+Synti+ON+vääristelyä+eli+uskoa+jumala+eroon+On+vakaa+usko+että+joku+jossain+on+erilainen+kuin+Jumalan+luoma+pyhyys.inti+kirjoitat:"Eikö+kuitenkin+juuri+tietoinen+ihminen+kykene+kusettamaan+tietämätöntä+ihmistä?+Nimenomaan+tietoisuus+omasta+itsestä+ja+toisesta+saa+aikaan+kateuden+tunteen+ja+siitä+ei+seuraa+hyvää+kuten+kertomus+Kainista+ja+Aabelista+opetti.+"Esität+tässä+kysymyksessä+juuri+kuinka+on+olemassa++"itse"+joka++uskoo+erilisyyteen=syntiin+sensijaan+Touudesta+tietoinen+todellinen+ITSE+tietä+että+jokainen+on+perimmältään+sama.Se+pikkuitse+on+Aatamin+kehittämä+uni+ja+se+Iso+itse+on+se+millaiseksi+Jumala+poikansa+LOITietoinen+ihminen+tietää+eikä+tee+"pahaa"+Tietoisuus+omasta+Todellisesta+itsestä+"Taivasten+valtakunta+on+sisällisesti+teissä"+ja+sen+tavoittaa+kuuntelemalla+Pyhän+Hengen+ääntä+joka+vastaa+kysymykseen+"mitä+rakkaus+tekisi+tässä+tilanteessa"
  3. Syy+Paavailin+teorioihin+on+PELKOPelko+taas+tulee+sen+vuoksi+että+on+uskomus+Jumala+eroon.+(Agrikola+kyttämä+ilmaisu+=+synti)+On+uskomus+syntiin+joka+sanan+sisältönä+viittaa+johonkin+tuntemattomaan+kamaluuteen+eli+syntiin.+jopa+perisyntin,+perittyyn+kammotuksen.+Lapsuudessani+kyseltiin+rippikoulussa+onko+tanssi+syntiä.+Tänään+Sysmän+koululaiset+kyselee+onko+HUTSUILU+syntiä.+Vaatetus+ei+saa+olla+eriarvoistava+tekijä.+Kiinnostaa+nähdä+mikä+on+VAATE+tässä+mielessä,+kuinka+pienet+rihmat+tai+langanpätkät+ihmisen+yllä+riittä+uskomukseen+että+hän+on+vaatetettu.Asiaan.+Pelko+otti+vallan+Aatamista+unessa+kun+hän+söi+omenasta.+Sitten+hän+-+Aatami+syyllisti+Eevan+ja+itsensä+ja+seli-+seli-+seli+jokainen+kohdaltaan+selittää+madollisimman+monimutkaisesti+ollakseen+riittävän+valveutunut+opetuslapsi,+ja+kuvittelee+tässä+unessa+että+oma+nahka+pelastuu+kun+syyllinen+osoitetaan+ulkopuoliseksi.OMA+AJATUS+syyllisyydestä+uskotellaan+kaverin+syksi.Alusta.+Aatamin+päätös+eli+ajatus+oli+että+se+oma+ajatus+tietää+syyllisen+ja+sitä+voi+mennä+piiloon+siis+omaa+ajatusta+voi+mennä+piiloon++Todelliseksi+painajaiseksi+tämän+todistaa+ettei+Jumalan++kieltäminen+muuta+oman+nahkan+pelastamisen+tarvettaAteistinen+ajattelu+on+yhtä+kiihkeästi+todistamassa+että+kaveri+on+harhainen+pöpi,+samasta+asiasta+oli+Paavali+huolissaan.Vielä+kerran.+Ihminen+luo+mielikuvan+(synnin)+jostakin+tapahtumasta+tai+asiasta+ja+sitten+tappelee+sen+oman+ajatuksensa+kanssa+nyrkit+veressä.+OMAA+ajatustaa+vastaan.Kuka+voisi+ketään+pelastaa+OMASTA+ajatuksestaan.Mitään+todellista+ei+voi+uhataMitään+epätodellista+ei+ole+olemassaSiinä+on+Jumalan+rauha
  4. Juuri+näin🌝
  5. Tosi+on:"+Mutta+Kalevalan+kokoaminen+on+niin+myöhäistä+tekoa+(1800-luvun+alku,+Elias+Lönnrot),+että+jos+siinä+on+kristinuskon+vaikutteita+-On+kyllä+ajateltu,+että+suomalaiset+ovat+lähteneet+valetamaan+jostakin+Volgan+mutkan+tienoilta+jo+2500+vuotta+ennen+ajanlaskun+alkua"Sinulla+on+kunnioitettava+Suomalaisille+kanskoulussa+tms.+opetettu++tietoMinä+halusin+kärjistetysti+tuoda+esiin+että+Suomalaisia+on+ollut+niin+kauan+kuin+on+ollut+ihmisiä+maapallolla.+Tosin+paleontologit+noudattavat+enkunkielisiä+tyypittelyjä+tietenkin.On+Luterilaisuuden+totuuksia+että+itse+emme+ole+mitään,+jostain+hämärästä+tulleita+metsäläisä+kurjia+syntisä.+mato+matkamies+maan.Kalevalan+sisältö+eli+idea+maailman+synnystä+on+aivan+perustellusti+paljon+ennen+kirjoitetun+historian+aikaa+syntynyt.+Perustelu:Missään+kirjoitetussa+maailman+selityksesä+mikään+kansakunta+ei+ilmoita+SOTAPÄÄLIKKÖNSÄ+saaneen+turpiinsa+NAISELTA.+Väinämöinen+kertoi+itse+saaneensa+tappion+naiselta+Pohjan+AkaltaTämä+todistaa+että+silloin+(Kalevan+kertomana+aikana)+ihmisen+kyky+ja+taito+ei+VIELÄ+ollut+riippuvainen+sukupuolesta++eli+ei+eritynyt+miesvaltaiseksi.+Taistelut+sinänsä+niin+raamatussa+kuin+kalevalassakin+on+henkivaltojen+taisteluja++Kalevalan+Jumala+on+voima+ja+viisaus+joka+tavoitetaan+laulamalla+=+rukouksella+yhdesä+kaksin+käsi+kädessä.+Yhteiseksi+hyväksi.Lönrot+keräsi+ikuiset+kertomukset+jotka+oli+tietoisten+Laulajien+=+Tietäjien+muistissa+iki+ajoista+lähtien.Lisäksi+Jeesuksen+toistama+"+jätän+Oppaaksenne+Pyhän+Hengen".+Jeesus+EI+jättänyt+tai+kehottanut+seuraamaan+hänestä+kehitettyjä+kertomuksia+Hän+kehoitti+pitämään+yhteyttä+nyt,+pyytämään+PH.n+apua.Kalevala+EI+toistanut+samoja+lauluja+vaan+saamme+korkeampaa+tietoa+Lyökämme+käsi+kätehen+eli+nyt+on+hyvä+yhtyä+yhteisen+lauluun+tavoitetaan+korkeampi+tieto
  6. ja+kuka+taas+sen+jne....+jne....jne....+ja+kuka+taas+sen...Kuka+on+se+joka+kysyyA+Einstein+päätyi+ympyrään.+Jana+vietynä+tarpeeksi+pitkälle+muodostaa+ympyrän+-+kaiki+kaareutuu.+Tämän+ajattelun+mukaan+kysyt+itseltäsi.Jos+luet+uudelleen+-+Perustelut+-+saatat+huomata+että+itse+siis+minä+annoin+ilon+itselleni+saadeassani+sen+minkä+koin+saaneeni.+Ei+kysyvä+tieltä+eksy+toisaalta+tien+kulkija+on+tien+vanki,+vappata+on+vain+umpihankiWiki+Ympyrä:+Om-symboli+(käytetään+myös+nimeä+Pranava)+on+hindulaisuuden+pyhin+symboli.+Merkki+on+sanskritin+kieltä+ja+lausutaan+joko+"Om",+"Aum"+tai+"Ohm".+Vaikka+symboli+on+mainittu+kaikissa+hindujen+kirjoituksissa,+sen+merkitys+selitettiin+tarkasti+upanishadeissa.+jo+muinaisessa+sansritissa+tiedettiin+että+lopulta+on+vain+ympyrä++-++Aavaruus+kaareutuu