Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun+nyt+lukija+reagoi+kirjoitukseeni+hän+on+tullut+jotta+hän+reagoisi+juuri+niihin+kysymyksiin+jotka+ovat+hänelle+tärkeitä.
Tämä+sama+syy+elää+tämä+elämä+on+jokaisen+ihmiset+elämätehtävä.+Reagoida+juuri+itslleen+tärkeisiin+asioihin.
Siksi+olen+tytyväinen+ja+iloinen+uudesta+päivästa+elämässäni.+Paavali+selitti+syntioppia+(ihmisen+erehtyväisyytä)+koska+koki+sen+tärkeäksi+itselleen.
11.01.2019 11:38
kirjoitat+mm.+synnitömästä+syntymisestä:
En+koe+tarpeelliseksi+"nähdä"+tässä+ongelmaa.
Lapsi+saa+vaikutteita+jo+kohdussa+äidin+äänet,+musiikki,+tunnekuohut+adrenaliinit+tupakointi,+ynm.
Nämä+muistikuvat+palaavat+ja+voimistuvat+kun+lapsi+syntyy.+Onhan+lapsessa+muutakin+kuin+keho+eli+rajoittaako+joku+"sielun"++muistoja.+Tai+pitäisikö+kysyä+tietäkö+joku+milloin+on+se+raja+missä+aiempi+ei+vaikuttaisi.+Ainakin+minä+olen+ollut+isäni+ja+äitini+vaikutuksen+alainen+ja+he+ovat+isänsä+ja+äitinsä+je+he+..+ja...+ja+he....+Ei+näy+loppua.+Alku+kyllä+on+tiedossa+Olen+se+millaiseksi+Jumala+ihmisen+LOI.+Siitä+olen+sangen+tyytyväinen.
11.01.2019 11:31
Ei+pelkästään+pelko+vaan+muutkin+tuhoavat+tunteet.+Jossain+itämailla+opetetaan,+että+pahuus+on+tietämättömyyttä+ja+että+tietoinen+ihminen+ei+tee+pahaa.+Eikö+kuitenkin+juuri+tietoinen+ihminen+kykene+kusettamaan+tietämätöntä+ihmistä?+Nimenomaan+tietoisuus+omasta+itsestä+ja+toisesta+saa+aikaan+kateuden+tunteen+ja+siitä+ei+seuraa+hyvää+kuten+kertomus+Kainista+ja+Aabelista+opetti.+
Juuri+näin,+kaikki+tuohoava+liittyy+pelkoon.+Pahuus+on+uskoa+erillisyyteen.+Uskotaan+että+joku+jossain+on+kesinyt+"tiedon"+että+on+mahdollista+poiketa+siitä+mitä+Jumala+loi++ja+meni+piiloon+omassa+mielesään+keksimäänsä+harhakuvaa.
+Siinä+selittyy+erillisyys+jonka+Agrikola+keksi+kuitata+sanalla+synti????
HUOMIO+Synti+ON+vääristelyä+eli+uskoa+jumala+eroon+On+vakaa+usko+että+joku+jossain+on+erilainen+kuin+Jumalan+luoma+pyhyys.
inti+kirjoitat:
"Eikö+kuitenkin+juuri+tietoinen+ihminen+kykene+kusettamaan+tietämätöntä+ihmistä?+Nimenomaan+tietoisuus+omasta+itsestä+ja+toisesta+saa+aikaan+kateuden+tunteen+ja+siitä+ei+seuraa+hyvää+kuten+kertomus+Kainista+ja+Aabelista+opetti.+"
Esität+tässä+kysymyksessä+juuri+kuinka+on+olemassa++"itse"+joka++uskoo+erilisyyteen=syntiin+sensijaan+Touudesta+tietoinen+todellinen+ITSE+tietä+että+jokainen+on+perimmältään+sama.
Se+pikkuitse+on+Aatamin+kehittämä+uni+ja+se+Iso+itse+on+se+millaiseksi+Jumala+poikansa+LOI
Tietoinen+ihminen+tietää+eikä+tee+"pahaa"+Tietoisuus+omasta+Todellisesta+itsestä+"Taivasten+valtakunta+on+sisällisesti+teissä"+ja+sen+tavoittaa+kuuntelemalla+Pyhän+Hengen+ääntä+joka+vastaa+kysymykseen+"mitä+rakkaus+tekisi+tässä+tilanteessa"
11.01.2019 11:18
Kaikki+olemme+samasta+Lähteestä,+sitten+on+keksitty+luokittelu
10.01.2019 21:18
Syy+Paavailin+teorioihin+on+PELKO
Pelko+taas+tulee+sen+vuoksi+että+on+uskomus+Jumala+eroon.+(Agrikola+kyttämä+ilmaisu+=+synti)+On+uskomus+syntiin+joka+sanan+sisältönä+viittaa+johonkin+tuntemattomaan+kamaluuteen+eli+syntiin.+jopa+perisyntin,+perittyyn+kammotuksen.
+Lapsuudessani+kyseltiin+rippikoulussa+onko+tanssi+syntiä.+Tänään+Sysmän+koululaiset+kyselee+onko+HUTSUILU+syntiä.+Vaatetus+ei+saa+olla+eriarvoistava+tekijä.+Kiinnostaa+nähdä+mikä+on+VAATE+tässä+mielessä,+kuinka+pienet+rihmat+tai+langanpätkät+ihmisen+yllä+riittä+uskomukseen+että+hän+on+vaatetettu.
Asiaan.+Pelko+otti+vallan+Aatamista+unessa+kun+hän+söi+omenasta.+Sitten+hän+-+Aatami+syyllisti+Eevan+ja+itsensä+ja+seli-+seli-+seli+jokainen+kohdaltaan+selittää+madollisimman+monimutkaisesti+ollakseen+riittävän+valveutunut+opetuslapsi,+ja+kuvittelee+tässä+unessa+että+oma+nahka+pelastuu+kun+syyllinen+osoitetaan+ulkopuoliseksi.
OMA+AJATUS+syyllisyydestä+uskotellaan+kaverin+syksi.
Alusta.+Aatamin+päätös+eli+ajatus+oli+että+se+oma+ajatus+tietää+syyllisen+ja+sitä+voi+mennä+piiloon+siis+omaa+ajatusta+voi+mennä+piiloon++
Todelliseksi+painajaiseksi+tämän+todistaa+ettei+Jumalan++kieltäminen+muuta+oman+nahkan+pelastamisen+tarvetta
Ateistinen+ajattelu+on+yhtä+kiihkeästi+todistamassa+että+kaveri+on+harhainen+pöpi,+samasta+asiasta+oli+Paavali+huolissaan.
Vielä+kerran.+Ihminen+luo+mielikuvan+(synnin)+jostakin+tapahtumasta+tai+asiasta+ja+sitten+tappelee+sen+oman+ajatuksensa+kanssa+nyrkit+veressä.+OMAA+ajatustaa+vastaan.
Kuka+voisi+ketään+pelastaa+OMASTA+ajatuksestaan.
Mitään+todellista+ei+voi+uhata
Mitään+epätodellista+ei+ole+olemassa
Siinä+on+Jumalan+rauha
10.01.2019 20:13
Juuri+näin🌝
10.01.2019 18:06
Kyllä+juuri+näin+jokainen+ihminen+on+lopulta+mielensä+syvimmiltä+osiltaan+aivan+samalainen.
Ajattelen+että+kun+kaikki+riisutaan+eli+poistetaan+jäljelle+jää+se+mikä+on+totta+eli+Rakkaus.
On+vain+niin+kovin+poispilattu+tuo+käsite+rakkaus.+Siis+se+mikä+on+arvokasta,+luottamus+myötäeläminen+yhteisöllisyys,+jokainen+konna+ikinä+haluaa+aina+kaverin,+ainakin+sen+kenelle+kehuu+saalitaan+siinä+on+rosvon+rakkaus.+Siis+kaipaus+yhteyteen+on+rakkaus.
Ate+tai+uskis+kaipaa+toisen+kenelle+vakuttaa+olemistaan+eli+läsnäoloaan+siinä+on+rakkaus.
10.01.2019 16:29
Aivan+niin+ja+jokainen+ajatus+jättää+jäljen
09.01.2019 23:02
Missä+teksti+voi+elää+muualla+kuin+mielessä,+Tässä+siis+myönnetään+että+tekstin+on+oltava+elävää.
Ei+se+teksti+ole+mitään+kunnes+se+elää+kuulijan+mielessä,+muuttuu+toiminnaksi+esim.+puheeksi.
Ei+kirjoitettu+Raamatu+pelasta+eikä+saata+helvettiin+ketään+se+on+kirjahyllyssä+kannet+kiinni.
Ei+minkäänlainen+kirjoittaja+kirjoita+muuta+tai+muutoin+kun+sen+mitä+ymmärtää,+joten+kuka+ymmärsi+mitenkin.+Katsokaa+yllä+Kuka+on+mitenkin+ymmärtänyt.+Aivan+samoin+on+kiistelty+iki+ajat+ja+kirkkoisät?+on+tapelleet+perusteneet+ainoita+oikeita+kirkkoja.
Syyllisen+osoittaminen+ulkopuolellasi+on+ikuinen+stori+ja+valhe.
Anteeksiantamatta+jättäminen+on+vakaumus+että+voit+olla+erossa+Luojastasi+
Kukaan+ei+voi+olla+erossa+Hengestään,+kukaan+ei+ole+syyllinen+on+van+uskomus+olla+erossa+rakkaudesta
09.01.2019 22:52
Nuo+jotka+esittävät+jotain+muuta+tekevät+sen+siksi+kun+heidät+on+siten+opetettu,+hekin+ovat+Jumalalle+rakkaita,+miten+voi+kertoa+muuta+kuin+sen+minkä+on+oppinut?
09.01.2019 22:32
Rakaus+ei+esitä+mielipiteitä.+Ihminen+esittää+mielipiteitä.+Jumala+on+Rakkaus.+Rakkaus+ei+ole+osapuoli.+Rakkaus+vastaa+rakkauteen+rakkaudella.
Kun+rakastat+jotakuta+ihmistä+se+ihminen+vastaa+rakkaudella.
Tässä+Rakkaus+käsitetään+kokonaisvaltaisena+kaikenkatavana+luottamuksena+ja+hyväksyntänä+eli+hyväksyn+sinut+sellaisena+kuin+olet.
Hyväksyt+hänet+sellaisena+kuin+hän+on,+Hän+on+ajatus+Jumalan+mielessä+=+Rakas
09.01.2019 22:25
Sovituksesta+sanoisin+lyhyesti:
Koska+havaintoni+on+virheellistä+hyväksyn+anteeksiannon+viheellisistä+pätelmistäni+ja+pyydän+rakastavalla+mielellä+ohjausta+korkeimmalta+Totuudeltani.+(synti=virhe)
En+näe+sinun+enkä+kaverini+sisimpään,+arvion+hänet+ulkoisten+mittojen+-+sukupuolen,+iän+ammatin+jne...+mukaan.+Siksi+olen+ehdottomasti+hukassa,+se+on+ensiaskel+sovituksen+ymärtämiseksi.+
Jokaisessa+on+pyhyys,+mitä+sanoja+käyttääkään,+jokaiselle+on+joku+ihminen+tai+asia+rakas.+Siksi+se+miten+hänen+ulkoisista+arvoistaan+päättelen+joudun+AINA+väärään+tuomioon+(syntiin+virheeseen+-+uskoon+Jumala+eroon)
Tämän+tosiasian+ymmärtäminen+on+sovituksen+hyväksymistä+ja+johtaa+anteeksiantoon+omia+mielikuvia+kohtaan.
Kuten+Jeesus+sanoi+Isä+ja+Minä+olemme+yhtä.+Hän+näki+joka+hetki+ihmisen+pyhyyden,+siinä+on+MIELET+sovitettu+yhteiseen+totuuteen+++eli++Sovitus+on+täytetty.
09.01.2019 21:58
Minä+en+näe+ympyrässä+päitä++-++ääripäitä.+Koen+ympyrän+symboloivan+ykseyttä,
Ohimennen+lisään+laluun+sanat+Jaakko+kulta,+Jaakko+kulta,+herää+jo+herää+jo+pium+paum+poum++pium+paun+pOOUUMM
Kehoitus+heräämään+jolloi+päättyy+sanskritin+mantraan++oouummm
09.01.2019 21:42
Tosi+on:
"+Mutta+Kalevalan+kokoaminen+on+niin+myöhäistä+tekoa+(1800-luvun+alku,+Elias+Lönnrot),+että+jos+siinä+on+kristinuskon+vaikutteita+-
On+kyllä+ajateltu,+että+suomalaiset+ovat+lähteneet+valetamaan+jostakin+Volgan+mutkan+tienoilta+jo+2500+vuotta+ennen+ajanlaskun+alkua"
Sinulla+on+kunnioitettava+Suomalaisille+kanskoulussa+tms.+opetettu++tieto
Minä+halusin+kärjistetysti+tuoda+esiin+että+Suomalaisia+on+ollut+niin+kauan+kuin+on+ollut+ihmisiä+maapallolla.+Tosin+paleontologit+noudattavat+enkunkielisiä+tyypittelyjä+tietenkin.
On+Luterilaisuuden+totuuksia+että+itse+emme+ole+mitään,+jostain+hämärästä+tulleita+metsäläisä+kurjia+syntisä.+mato+matkamies+maan.
Kalevalan+sisältö+eli+idea+maailman+synnystä+on+aivan+perustellusti+paljon+ennen+kirjoitetun+historian+aikaa+syntynyt.+
Perustelu:
Missään+kirjoitetussa+maailman+selityksesä+mikään+kansakunta+ei+ilmoita+SOTAPÄÄLIKKÖNSÄ+saaneen+turpiinsa+NAISELTA.+Väinämöinen+kertoi+itse+saaneensa+tappion+naiselta+Pohjan+Akalta
Tämä+todistaa+että+silloin+(Kalevan+kertomana+aikana)+ihmisen+kyky+ja+taito+ei+VIELÄ+ollut+riippuvainen+sukupuolesta++eli+ei+eritynyt+miesvaltaiseksi.+Taistelut+sinänsä+niin+raamatussa+kuin+kalevalassakin+on+henkivaltojen+taisteluja++
Kalevalan+Jumala+on+voima+ja+viisaus+joka+tavoitetaan+laulamalla+=+rukouksella+yhdesä+kaksin+käsi+kädessä.+Yhteiseksi+hyväksi.
Lönrot+keräsi+ikuiset+kertomukset+jotka+oli+tietoisten+Laulajien+=+Tietäjien+muistissa+iki+ajoista+lähtien.
Lisäksi+Jeesuksen+toistama+"+jätän+Oppaaksenne+Pyhän+Hengen".+Jeesus+EI+jättänyt+tai+kehottanut+seuraamaan+hänestä+kehitettyjä+kertomuksia+Hän+kehoitti+pitämään+yhteyttä+nyt,+pyytämään+PH.n+apua.
Kalevala+EI+toistanut+samoja+lauluja+vaan+saamme+korkeampaa+tietoa+Lyökämme+käsi+kätehen+eli+nyt+on+hyvä+yhtyä+yhteisen+lauluun+tavoitetaan+korkeampi+tieto
09.01.2019 21:28
Jeesus+tunsi+koska+kehoitti+rukoilemaan+eli+laulamaan++yhteisen+hyvän+nimessä+kaksin+tai+useamman+kanssa
Väinämöinen:+Lyökäämme+käsi+kätehen...+eli+yhdessä+yhteisen+hyvän+vuoksi+käsi+kädessä
08.01.2019 20:40
ja+kuka+taas+sen+jne....+jne....jne....+ja+kuka+taas+sen...
Kuka+on+se+joka+kysyy
A+Einstein+päätyi+ympyrään.+Jana+vietynä+tarpeeksi+pitkälle+muodostaa+ympyrän+-+kaiki+kaareutuu.+Tämän+ajattelun+mukaan+kysyt+itseltäsi.
Jos+luet+uudelleen+-+Perustelut+-+saatat+huomata+että+itse+siis+minä+annoin+ilon+itselleni+saadeassani+sen+minkä+koin+saaneeni.+Ei+kysyvä+tieltä+eksy+toisaalta+tien+kulkija+on+tien+vanki,+vappata+on+vain+umpihanki
Wiki+Ympyrä:+Om-symboli+(käytetään+myös+nimeä+Pranava)+on+hindulaisuuden+pyhin+symboli.+Merkki+on+sanskritin+kieltä+ja+lausutaan+joko+"Om",+"Aum"+tai+"Ohm".+Vaikka+symboli+on+mainittu+kaikissa+hindujen+kirjoituksissa,+sen+merkitys+selitettiin+tarkasti+upanishadeissa.+
jo+muinaisessa+sansritissa+tiedettiin+että+lopulta+on+vain+ympyrä++-++Aavaruus+kaareutuu
08.01.2019 18:15
Miksi+mennä+merta+edemmäs+kalaan,+tai+tietenkin+aloittaja+kysyy+mikä+kiinnostaa.
Itse+tilaan+huomiseksi+parhaan+päivän+ikinä,+ja+saan+mitä+tilaan.
Perutelut:
Vain+minä+päätän+miten+koen+huomisen+ja+kaiken+mitä+se+tuo+tullessaan.
Tähän+mennessä+huominen+on+tuonut+kohtalaisen+pitkän+ja+suht.+terveen+elämän+minun+kokemukseni+mukaan.+Ensimmäisen+kuoleman+koin+kun+olin+7+vuotias+ja+ukkini+kuoli+Okei+siinä+se.+jokainen+kuolee.+Sitten+on+syntynyt+lapsia+ja+läheisiä+on+kuollut,+on+ollut+työtä+ja+työttömyyttä.
Kaiki+on+minun+parhaakseni,+olen+tehnyt+mm.+jälleensyntymäterapiaa+ja+uskon+siihen+tulosten+valossa,+kuitenkin+luotan+että+en+tule+uudelleen+MUTTA+jos+on+tarpeen+olen+siihenkin+valmis.+Mitään+ei+voi+tapahtua+sellaista+joka+ei+olisi+minun+hyväkseni.
Samat+sinulle.+Elämä+on+lahja.
08.01.2019 16:31
Kun+puhutaan+onko+Jeesus+olemassa+ja+millainen+hän+oli+kannatta+huomata+että+hän+tunsi+Kalevalan+ja+paljon+muutakin.
On+vain+suomalaisittain+hirvittävä+häpeä+tunustaa+että+mekin+oleme+aina+olleet+älyllisiä+olentoja
08.01.2019 15:50
sage8
Palaan+tuohon+komenttisi:++"Minä+en+vain+ymmärrä+mitä+Vt:n+jumaluutta+=humanisuutta+oli+amalekilaisten+lasten+murhaaminen?"
Hyvä+kysymys+todella.
Jos+minä+kuvittelisin+3000+vuotta+sitten+kirjoittaneeni+Neuvostoliiton+romahtamisesta,+sen+aikaiselle+paimentolais+kansalle+joka+ei+osannut+kirjoittaa+eikä+lukea,+voisi+tarina+menä+kutakuinkin+näin.
"+Vuonna+1990+Jumala+lähetti+taivaalliset+joukonsa+tuhoamaan+Neuvostoliiton+sotajoukot+ja+kommunistit+viimeiseen+mieheen+ilman+verenvuodatusta,+antaakseen+kaiken+venäläisille"+Ja+niin+tapahtui.
Huomannet+idean,+miten+muinaisia+ilmaisuja+voi+käsittää+nykyisellä+mielellä++-++ei+mitenkään??+Vaan+kaikki+on+symboolien+synbooleja+loputtomiin.
Siksi+en+lopeta+kertomasta+Jeesuksen+lainausta+kalevalasta:+lyökäämme+käsi+kätehen+lähteäksi+laulamahan+saahani+sanelemahan,+saadaan+miehen+=+korkeimman+tieto,
Jeesus+sama+asiasiaältö:+Missä+teitä+on+kaksi+tai+useampi+minun+nimessäni+siellä+olen+minä,+Yhteinen+pyyntö+antaa+korkeimman+vastauksen.
Ei+se+käsien+asento+vaan+yksimielinen+pyyntö+yhteseksi+hyväksi
Toisekseen+esim.+Tapio+Kaitaharju+monen+muun+lisäksi+puhui+neukkulan+romahtamisesta+jo+70+-+80+luvulla
08.01.2019 15:46
En+osaa+pätkääkään+kieliä.
Lopulta+jää+vain+yksi+
Nyt+meillä+on+dualismi+pelko+tai+rakkaus,+lopulta+ymmärretään+pelon+tuhoava+kielteinen+vaikutus+ja+palataan+yhteyden+ykseyden+tilaan
On+useita+polkuja+jotka+vievät+samaan+päämäärään.
07.01.2019 23:59
40 / 121