Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Mielestäni+Jeesuksen+tie+on+anteeksianto."+erillisyyden+voi+itse+päällään+vain..."+päättämällä+tunnustaa+yhteys+Luojaansa.+Juuri+niin.++Onha+jokaiselle+opetettu+että+usko+on+uskon+asia+siis+oman+päätöksen+asia.+Urheilijan+on+uskotava++asiaansa.+Jääkiekkoilijan+on+pelattava+omaa+peliä.+Lopputuoksesta+sitten+huomaa...."+Portti+on+ahdas"+eli+päätöksen+pitäminen+on+elämän+ikäinen+päätös"+Rikkaan+on+vaikea+päästä"+tässä+ajattelen+maallisesti+rikasta+jonka+on+vaikea+ymmärtää+henkisiä+arvoja.Kamelin+silmän+ahtaus+muistuttaa+että+anteeksianto+on+myös+elämän+ikäinen+prosessi,+jatkuvasti+tapahtuu+asioita+joista+joku+loukkaantuu+minuun+vaikka+en+tahtoisi,+siinä+on+jatkuvan+anteeksiannon+paikka.+Siis+ihminen+(minä)+ärsyynnyn+kaverin+toilailuista+tekipä+tuo+tai+jätti+tekemättä+jolloin+minun+(ihmisen)+tehtävä+on+antaa+itselleen+ajatuksensa+kaverin+touhuista+anteeksi,+tietenkin+myös+hänelle,+siksi+en+lakkaa+kolkuttamasta+eli+mielesäni+tuon+vaikeuteni+Pyhän+Hengen,+Jeesuksen+eteen+uudellen+ja+uudelleen,+mitä+sanoja+nyt+kukin+käyttääkään.Aina+kun+tapaan+ihmisen+tapaan+Jumalan+koska+taivasten+valtakunta+on+hänessä,+siinä+sitä+on+muistamista/vaikeutta!Jos+kuitenkin+lukjoissa+on+enskertalaisa+toistan.+Anteeksianto+kohdistuu+ihmiseen+ei+siihen+mitä+hän+teki.+Tekoa+ei+poisteta+antamalla+anteeksi,+ihminen+hyväksytän+virheistään+huolimatta+(synti=+virhe+erehdys)Koska+tässäkin+käy+selväksi+että+asiat+tapahtuvat+mielessä+=+Minussa.+niin+anteeksianto+kuin+virheellinen+ajattelutapakin+(synti)+silloin+voidaan+ajatella+että+MINÄ+on+minun+mieleni+joten+MINÄ+on+tie+totus+ja+elämä+Älä+masennu+tarkoita+loukata+ketäänOlenko+materialisti+vai+miten+näette.+Minusta+oma+ajatteluni+sopii+minulle.+Minun+on+vaikea+hahmottaa+miten+käytännön+elämässä+toteutan+lausetta+Jeesus+on+tie+muutoin+kuin+toimimalla+siten+kuin+koen+hänen+opettaneen.+Siis+osoittamalla+anteeksiantoa,+myötäelämistä,+rakkautta+olen+TIE+TOTUUS+ja+ELÄMÄ+toki+näitä+määritelmiä+voi+lisätäkkin+ja+sanat+taas+jokainen+käsittää+omalla+tavallaan
  2. Tosiaankin+EvLut+opissa+opetetaan+että+Jumalan+Poika+on+Jeesus+joka+voi+kuolla+toisten+puolesta.Siinä+minun+mielestäni+joudutaan++juuri+luopumaan+ajattelusta+ja+uskomaan+pelkän+uskon+vuoksi+kuten+tässä+nuo+alkupään+kommentit++kyselevät.+Minun+mielestäni+juuri+siitä+jotuu+että+jokainen+on+toisen+mielestä+väärässä+koska+ei+usko+oikein+(syntioppi).+Ja+vain+suun+tunnustuksella+voi+löytää+oikean+.....?Äärimmäinen+esimerkki+kun+Estonia+upposi+ja+kyseltiin+nukkuiko+Jumala+niin+vastaus+oli+ehkä+niin.Olen+sitä+mieltä+että+vain+minä+voin+elää+ja+minun+elämäni+ja+kehoni+kuolee.Taivasten+valtakunta+meissä+jokaisessa+ja+se+on+Jumalan+Poika+meissä+jokaisessa+vaik`ei+aina+esille+loista+kuten+E+Leino+runoilee+upeesti.+(Hymyilevä+Apollo)Jumalan+Poika+on+se+MIELI+joka+on+meissä+jokaisessa.+Rakkauden+ja+myötäelämisen.MIELI.Sitten+on+se+toinen+mieli+joka+käskee,+minulle+kaikki+heti+tai+ainakin+enemmän+kuin+kaverille+heti.+Eikö+sekin+ole+lähinnä+mieli++-+mielihalu+Ego.Jeesus+teki+kaikkensa+osoittaakseen+olevansa+kuin+kuka+tahansa+heistä.Siksi+minun+ajateluni+mieleni+pyhimmilläään+on+Jumalan+PoikaSinun+ajattelusi+mielesi+on+pyhimmillään+Jumalan+PoikaKun+Totuus+ei+voi+olla+monenlainen,+Jeesuksen+Totuus+ei+voi+olla+jotain+muuta+kuin+sinun+totuutesi+muutoin+pitäisi+olla+kaksi+totuutta.Meillä+täällä+kehojen+mailmasssa+kuvittelemme+mahdolliseksi+egon+-+itsekkyyden+totuuden+ja+unohdetaan+Rakkauden+-+totuus+Ja+taas+ihmetellään+miten+voimme+elää+tässähelvetissä?+ja+kinastellaan+kuka+tunustaa+suullaan+oikein?
  3. #+ryhdyttävä+pesemään+lattioita,+siivoamaan,+tekemään+kaikkea+konkreettista+tai+vaikka+kävelyttämään+vanhuksia+ulkona.#Onko+suurempaa+rakkautta+kuin+tehdä+työnsä+tytyväisenä+ja+auttaa+autetavia+vaikka+työkseen+eli+maksua+vastaan.+Kiitollisella+mielellä+:)++:)