Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesus+sanoi,+”Ne+jotka+etsivät,+eivät+saisi+lopettaa+etsimistä+ennen+kuin+löytävät.+Kun+he+löytävät,+he+muuttuvat.+Kun+he+muuttuvat,+he+tekevät+ihmeitä,+ja+hallitsevat+kaiken.”+
Kyllä+on+hyvin+sanottu
Etsiminen+on+totuuden+eli+rakauden+eli+Jumalan+etsimistä,+se+on+ainoa+elämätehtäväni.+Aivan+kuten+Jeesus+myös+sanoi+Isä+ja+Minä+olemme+yhtä.+Hän+oli+hänet+jo+löytänyt+ja+on+esimerkkinä+meille+jokaiselle
Kaiken+tekeminen+on+rakkauden+laajentamista+jokaiselle
07.01.2019 23:49
Mielestäni+Jeesuksen+tie+on+anteeksianto.
"+erillisyyden+voi+itse+päällään+vain..."+päättämällä+tunnustaa+yhteys+Luojaansa.+Juuri+niin.++Onha+jokaiselle+opetettu+että+usko+on+uskon+asia+siis+oman+päätöksen+asia.+Urheilijan+on+uskotava++asiaansa.+Jääkiekkoilijan+on+pelattava+omaa+peliä.+Lopputuoksesta+sitten+huomaa....
"+Portti+on+ahdas"+eli+päätöksen+pitäminen+on+elämän+ikäinen+päätös
"+Rikkaan+on+vaikea+päästä"+tässä+ajattelen+maallisesti+rikasta+jonka+on+vaikea+ymmärtää+henkisiä+arvoja.
Kamelin+silmän+ahtaus+muistuttaa+että+anteeksianto+on+myös+elämän+ikäinen+prosessi,+jatkuvasti+tapahtuu+asioita+joista+joku+loukkaantuu+minuun+vaikka+en+tahtoisi,+siinä+on+jatkuvan+anteeksiannon+paikka.+Siis+ihminen+(minä)+ärsyynnyn+kaverin+toilailuista+tekipä+tuo+tai+jätti+tekemättä+jolloin+minun+(ihmisen)+tehtävä+on+antaa+itselleen+ajatuksensa+kaverin+touhuista+anteeksi,+tietenkin+myös+hänelle,+siksi+en+lakkaa+kolkuttamasta+eli+mielesäni+tuon+vaikeuteni+Pyhän+Hengen,+Jeesuksen+eteen+uudellen+ja+uudelleen,+mitä+sanoja+nyt+kukin+käyttääkään.
Aina+kun+tapaan+ihmisen+tapaan+Jumalan+koska+taivasten+valtakunta+on+hänessä,+siinä+sitä+on+muistamista/vaikeutta!
Jos+kuitenkin+lukjoissa+on+enskertalaisa+toistan.+Anteeksianto+kohdistuu+ihmiseen+ei+siihen+mitä+hän+teki.+Tekoa+ei+poisteta+antamalla+anteeksi,+ihminen+hyväksytän+virheistään+huolimatta+(synti=+virhe+erehdys)
Koska+tässäkin+käy+selväksi+että+asiat+tapahtuvat+mielessä+=+Minussa.+niin+anteeksianto+kuin+virheellinen+ajattelutapakin+(synti)+silloin+voidaan+ajatella+että+MINÄ+on+minun+mieleni+joten+MINÄ+on+tie+totus+ja+elämä+Älä+masennu+tarkoita+loukata+ketään
Olenko+materialisti+vai+miten+näette.+Minusta+oma+ajatteluni+sopii+minulle.+Minun+on+vaikea+hahmottaa+miten+käytännön+elämässä+toteutan+lausetta+Jeesus+on+tie+muutoin+kuin+toimimalla+siten+kuin+koen+hänen+opettaneen.+Siis+osoittamalla+anteeksiantoa,+myötäelämistä,+rakkautta+olen+TIE+TOTUUS+ja+ELÄMÄ+toki+näitä+määritelmiä+voi+lisätäkkin+ja+sanat+taas+jokainen+käsittää+omalla+tavallaan
07.01.2019 23:43
Tosiaankin+EvLut+opissa+opetetaan+että+Jumalan+Poika+on+Jeesus+joka+voi+kuolla+toisten+puolesta.
Siinä+minun+mielestäni+joudutaan++juuri+luopumaan+ajattelusta+ja+uskomaan+pelkän+uskon+vuoksi+kuten+tässä+nuo+alkupään+kommentit++kyselevät.+Minun+mielestäni+juuri+siitä+jotuu+että+jokainen+on+toisen+mielestä+väärässä+koska+ei+usko+oikein+(syntioppi).+Ja+vain+suun+tunnustuksella+voi+löytää+oikean+.....?
Äärimmäinen+esimerkki+kun+Estonia+upposi+ja+kyseltiin+nukkuiko+Jumala+niin+vastaus+oli+ehkä+niin.
Olen+sitä+mieltä+että+vain+minä+voin+elää+ja+minun+elämäni+ja+kehoni+kuolee.
Taivasten+valtakunta+meissä+jokaisessa+ja+se+on+Jumalan+Poika+meissä+jokaisessa+vaik`ei+aina+esille+loista+kuten+E+Leino+runoilee+upeesti.+(Hymyilevä+Apollo)
Jumalan+Poika+on+se+MIELI+joka+on+meissä+jokaisessa.+Rakkauden+ja+myötäelämisen.
MIELI.
Sitten+on+se+toinen+mieli+joka+käskee,+minulle+kaikki+heti+tai+ainakin+enemmän+kuin+kaverille+heti.+Eikö+sekin+ole+lähinnä+mieli++-+mielihalu+Ego.
Jeesus+teki+kaikkensa+osoittaakseen+olevansa+kuin+kuka+tahansa+heistä.
Siksi+minun+ajateluni+mieleni+pyhimmilläään+on+Jumalan+Poika
Sinun+ajattelusi+mielesi+on+pyhimmillään+Jumalan+Poika
Kun+Totuus+ei+voi+olla+monenlainen,+Jeesuksen+Totuus+ei+voi+olla+jotain+muuta+kuin+sinun+totuutesi+muutoin+pitäisi+olla+kaksi+totuutta.
Meillä+täällä+kehojen+mailmasssa+kuvittelemme+mahdolliseksi+egon+-+itsekkyyden+totuuden+ja+unohdetaan+Rakkauden+-+totuus+
Ja+taas+ihmetellään+miten+voimme+elää+tässähelvetissä?+ja+kinastellaan+kuka+tunustaa+suullaan+oikein?
07.01.2019 18:38
Pyhä+Henki+vastaa+juuri+sinun+käsitteiläsi+sinun+"äänelläsi".++Itse+asiassa+kuuntelet+omaa+sisintäsi+omaa+totuuttasi+silloin+kun+kommunikoit+kohtaamasi+asian+tai+ihmisen+kanssa+myötämielisydellä,+ymärtäväisyydellä+ilolla+rauhalla+rakkaudella.+Siinä+on+PH.+läsnä.
Nämä+elämäkatsomus+asiat+on+viety+niin+taivaallisiin+sfääreihin+koska+tärkeänä+on+nähty+yksilön+nitistäminen+maanrakoon.
Jokaiseesa+mielessä+siis+ihmisen+ajatelussa+on+kaksi+puolta+Luottamus+ja+Epäilys.+Joka+hetki+valitset+toisen+tai+toisen,+se+hiljaisempi+on+se+Luottamus+eli+PH.n+ääni+=+rakkaus.
Se+äänekkäämpi+eli+pelko+ja+itsekkys+on+nähty+niin+pahana+että+sen+nitistämisessä+on+menty+pitkälle.....
07.01.2019 11:02
Ei+pidä+ymmärtää+etteikö+Raamatusa+olisi+oikeita+asioita,+en+kuitenkaan+pysty+kommunikoimaan+raamatunlauseilla+postissa+pankissa+litlissä+jne...siksi+toivon+muistavani+kysyä+PH.n+ohjausta+päivittäin.+Sieltä+tulee+myötätuntoinen+lähimmäista+arvostava+mielipide+niin+pultsarille,+lappuliisoille+kuin+mielenkiintonenteoria....ja+kaikki+te+tuhannet+jotka+tätäkin+keskustelua+luette.+Kukaan+ei+ole+erossa+Luojastaan,+epätietoisuutta+saattaa+esiintyä
07.01.2019 10:37
Vähän+ihmettelen+miten+käsität+tuon++6.1.2019+10:49+kirjottamani+viestin.
kysyt+"että+sinulla+on+lupa+antaa+itsellesi+anteeksi+itselesi"..
Minä+nimenomaan+synnin+eli+uskomuksen+olla+erossa+Jumalasta+#+tapan+#+en+sitä+ihmistä+joka+on+erehtynyt.+Ei+kukaan+voi+otta+pois+minulta+minun+väärää+käsitystäni++(Agrikola+syntiä)+kuin+oma+päätökseni.
Tosiasiassa+se+on+kuvitelma+että+pystyisi+olemaan+erossa+Jumlasta+on+KUVITELMA
eli+synti+on+KUVITELMA+koska+tosiasia+on+-++en+pysty+olemaan+erossa+HENGESTÄNI
Se+on+erehdys,+siinä+on+ajatus+harhautunut,+osunut+ohi.+Uskomus+tapetaan+mielessä.+Mielessä+ymmärretään+että+vain+itsekkyteni+pystyy+harhautumaan+niin+kamalasti+että+kuvittellee+pystyvänsä+eroamaan+Jumalasta+Luojastaan.
Mielestäni+on+helpompi+ymmärtää+ja+korjata+erehtymisensä+kuin+ulkopuolisen+ihmisen+ilmoitus+-+olet+tehnyt+syntiä.+
Olen+erehtynyt+ja+opin+katsomaan+eteeni+ja+varon+tekemästä+samaa+virhettä,+siinä+Jumalan+siunaus+minua+auttaa+PyhänHengen+eli+rakkauden+äänellä+en+tarvitse+hakea+papin+tai+raamatun+lausuntoa
Pyydän+anteeksi+jos+kulostan+ironiselta+se+ei+ole+tarkoitukseni.+Pappi+tekee+parhaansa+niinkuin+jokainen+sen+mukaan+kuinka+on+opetettu.+Samoin+omatunto+on+sitä+mikä+on+opetettu,+PH.n+eli+Rakkauden+ääni+on+jotain+enemmän+juuri+tähän+hetkeen.
Hyväksymällä+PH.n+äänen+tiedostan+tahtoni+Jumalan+tahtoon.+Mitä+Rakkaus+tekisi+tässä+tilanteessa.
07.01.2019 10:28
Aivan+oiken.+Kaikkea+pitää+katsoa+rakkauden+ja+anteeksiannon+silmin.+Hän+teki+sen+minkä+sillä+hetkellä+näki+ja+koki+oikeaksi+niissä+olosuhteissa+niille+ihmisille.
Anteeksianto+on+pakohuoneen+-+maailman++-+avain,+Pyhä+Henki+vastaa+tällä+hetkellä+minun+omalla+++--+++jokaisen+omalla+kielellä+jokaisen+omaan+käsitykseen+eli+ajattelutapaan.
Erilaisuus+on+siunaus+koska+Jumala+ei+tarvitse+samaan+rooliin+useita+näyttelijöitä,+jokaisella+on+siunattu+paikkansa.
Kunnes+ymmärretään+ykseys.
06.01.2019 11:43
"Missä+Juudas+on+tuhonnut+omiaan?"
Ajattelin+tässä+kuinka+Juudas+kavalsi+Jeesuksen+-+kiitos+selvenyksestä
06.01.2019 11:33
mustaahuumoria+huomaatko+viestini+
enkelipallo+4.1.2019+18:32
Synti+on+erillisyysusko+eli+virheellinen+päätelmä+jonka+saa+antaa+itselleen+anteeksi+ja+hyväksyä+ykseys.+Se+on+synnin+palkka+eli+erhdyksen,+erillisyden,+egon+kuolema.+Mustaa+humoria+tässä+on+se+yli+2000vuotta+opetettu+että+Jumala+tappaa+luomansa+Pojan+eli+ihmisen.+Ei+kyllä+yhtään+naurata+vaikka+kirjoitetaan+että+SYNTI+kuolee????++Mikä+meitä+ihmisiä+vaivaa+Miten+LUETTU+ymmärretään
Roomalaiskirje:
"6:23+Sillä+synnin+palkka+on+kuolema,+mutta+Jumalan+armolahja+on+iankaikkinen+elämä+Kristuksessa+Jeesuksessa,+meidän+Herrassamme.+"
Synti+Agrikolan+kehittämä+sana+jolla+hän+suomensi+useimmat+erillisyyteen+-+Jumala+eroon+viittaavat+käsitteet.
Muuten+on+ehdoton+totuus+että+jokaisen+asian+voi+täällä+erehdysten+luvatusssa+maailmassa+käsittää+kahdella+päinvastaisella+tavalla+hyvä+tai+paha
06.01.2019 10:49
Sitä+on+ajatustensa+tarkailu,+aivan+hyvin+voin+ajatella+tekeväni+rakkaudelle+-+taivaalliselle+isälleni+-+siivotessani+vessoja+tai+pelatessani+lasten+kansa+tai+lukiessani+valaisevia+juttuja+sinulta
05.01.2019 21:36
Juuri+niin++kristinuskossa+opetetaan+että+Jumala+vihaa+ja+rankaisee.
Minä+en+todellakaan+näe+enkä+koe+sillätavoin,+Jumala+on+Rakkaus+ja+rakkaus+ei+rankaise+eikä+vihaa,+sitä+pitäisi+päästä+kysymään+häneltä+joka+siten+kirjoitti,+kenties+tarkoitti+jotain+symboolista+???
esim:+Vimeinen+tuomio+on+tuomio+rakkauteen.
Synnin+palkka+on+kuolema+pitää+ymärtää:+synti+on+uskoa+erillisyyteen,+erilisyys+usko+kuolee
Lopuksi+tulee+mahdottomaksi+erehtyä,+erhtyminen+kuolee,+unen+näkö+loppuu+ja+näemme+todellisen+maailman+Paratisin
Katsoisitko+yllä+muutamaa+aiempaa+kirjoitustani+ettei+tarvitse+toistaa.
Olemme+unessa+Jumalan+tahdosta.+Jumala+=+rakkaus+ei+tohtinut+ESTÄÄ+Aatamia+syömästä+tiedon+puusta,+Eeva+eli+näennäinen+erillisyys+oli+silloin+jo+unessa+tehty.+
Kun+Aatami+halusi+sellaisen+"TIETO+konepelin"+jonka+hän+ITSE+ohjaisi+Rakastava+Isä+ei+tohtinut+estää+vaan+kaikki+tapahtuu+unessa.
Varmaan+tämä+järkyttää+vakavaa+kristittyä,+Miksi+sitten+vedotaan+raamattuun+jos+sen+ensimäisiltä+sivuilta+ohitetaan+oleellisia+ajatuksia?
Aatami+meni+puutarhaan+piiloon+(piilohuonepeli)+ja+etsii+avainta+kuten+jokainen+meistä+parhaansa+mukaan+tekee.+Missä+Väinö+luuraa.
Lopputuloksen+voi+katsoa+Tuhlaajapoika+kertomuksesta.
Itse+otan+tämän+aivan+vakavasti,+en+vain+halua+linkittää+raamatunlauseita.+Jumala+keksi+ilon+ja+huumorin
Synti+on+uskoa+erillisyteen,+ei+mitään+ikuista+ja+loputonta,+erehdys+annetaaan+anteeksi
05.01.2019 21:27
Mainioita+mielikuvia+sinulla+Peukkuja.+Älä+usko+minun+väitteisiini+jos+käsityksesi+menee+tuollatavoin+:)+Mihin+olisitkaan+joutunut+jos+olisin+esitänyt+jonkinlaisen+kuvan++Kadotukseen+kenties
05.01.2019 15:07
Kirjoitat:
#+Enpä+osaa+sanoa,+että+mihin+tuohon+konkreettiseen+tosiasiaan+nyt+sitten+pitäisi+lykätä+joukkoon+sana+rakkaus,+kun+se+ei+ole+sen+enempää+filosofiaa+kuin+psykologiaakaan,+joita+Jeesus+opetti,+kun+sitä+on+olemassa+sellainenkin+käsite+kuin+itserakkaus++#+
+Rakkaus+ei+ota+kantaa,+se+ei+ole+osapuoli,+se+ei+ole+puoli+se+on+1+eli+kaikki.++Rakkaus+ON+Jumala+on+Rakkaus+ja+ainoastaan+rakkaus+kaikki+muut+käsitykset+on+rakkauden+pyyntöä+juurikin+kun+katsotaan+aloituksen+muutama+keskustelu,+kaikki+muut+käsitykset+johtavat+järjen+ja+tunteen+umpisolmuun
Rakkaus+on+niin+poispilattu+käsite+että+se+ymmärretään+myös+itserakkautena.
Luottamus,+ilo+rauha+on+minulle+ymmärrettäviä+ja+lopulta+++"+Minä+on+se+joka+on"
Alku+ja+loppu+ja+kaikki+siltä+väliltä+++Minä+olen+se+joka+olen
Korkeimman+haltuun
05.01.2019 11:48
#+ryhdyttävä+pesemään+lattioita,+siivoamaan,+tekemään+kaikkea+konkreettista+tai+vaikka+kävelyttämään+vanhuksia+ulkona.#
Onko+suurempaa+rakkautta+kuin+tehdä+työnsä+tytyväisenä+ja+auttaa+autetavia+vaikka+työkseen+eli+maksua+vastaan.+Kiitollisella+mielellä+:)++:)
05.01.2019 11:13
Jo+nuoruudessani+löysin+M+Valtarin+Sinuhen+joka+pähkäili+tekojen+syitä+ja+seurauksia+sotapäälikön+kohdalla.+Päällikkö+tiesi+johtavansa+joukot+varmaan+tapioon.+Valtari+opiskeli+teologiaa+nuoruudessaan
Sinuhe+:
Tuomitaanko+ihminen+sen+mukaan+mitä+hän+tekkee+vai+sen+mukaan+mitä+hän+tuntee+tehdessään+minkä+tekee.
Vastaukseni+on+että+ihminen+itse+tuomitsee+itsensä+sen+mukaan+minkä+tuntee+tehdesään+minkä+tekee.+(Jeesus+sinulle+tapahtuu+sinun+uskosi+mukaan)++13+jaetta++UT.n+nettihku
Kun+on+rehellinen+tunteilleen+löytää+vastauksen.
On+hyvä+huomioida+että+myös+järkeily+tuottaa+tunteen.
Ehkä+arkisempi+ajatus+olisi+että+asialla+tai+työllä+on+se+merkitys+minkä+sen+tekijä+sille+antaa.+Jokaisen+työn+tekijällä+on+tune,+mielipide,+käsitys+työnsä+ja+tekojensa+merkityksestä,+sitä+on+ajatusteni+tarkkailu.
05.01.2019 11:06
Ajatus+on+sinun+koska+olet+jumala+ajatuksiesi+suhteen.+Ole+hyvä+ja+siedä+ajatuksesi.+Miten+haluaisit+sen+näytettäväksi.
Voin+ainoastaan+kertoa+että+kellään+ei+ole+muuta+kuin+omat+ajatuksensa----mistään.+Toki+voi+opiskella+omista+ja+muiden+kokemuksista+mutta+sekin+on+oman+ajattelunsa+ymmärtämistä+-+kehittämistä.
05.01.2019 10:41
Aivan+oikein,+eli+taivasten+valtakunta+on+jokaisessa,+ihminen+on+taivasten+valtakunta??+Siinä+on+Luojan+osuus+minussa+ja+sinussa+ja+se+on+sama+kaikilla+Rakkaus+puhtaimillaan.
05.01.2019 10:32
Aivan+niin.+Rakkaus+on+paljon+muutakin+kuin+seksi+ja+hörhöily.+Minun+asiani+on+valvoa+ajatuksiani+kyllä+Jumalaa+pitää+muusta+huolen.
04.01.2019 22:03
Minkä+käsityksen+annat+hänelle+anteeksi,+jonka+hänestä+ajattelet?+
Tässäkin+keskustelussa+on+syytöksiä+Jeesuksen+tekemisiä+ja+tekemättä+jättämisiä+kyseenalaistettu.+Kun+tunnen+että+mielenrauhani+järkkyy+tiedän+erkanevani+Rakkaudesta,+silloin+muistan,+vain+ego+eli+itsekkys+ja+erilisyys+arvostelee+ja+pelkää
04.01.2019 20:06
En+minäkään.
Mutta+tuossa+ylempänä+kuvailen+käsitystäni+maailmasta.+Täällä+on+jumaluutta+vain+sikäli+kun+täällä+on+rakkautta.
Tämä+on+mailma+Tuhlaajapojan+uni,++luomus,+usko+erillisyteen,+minun+kokemukseni+on++jälleensyntymä+kunnes+opin+antamaan+anteeksi+omat+viheelliset+eerillisyysuskot.+
Ihmeet+on+akkunoita+tai+välähdyksiä+todellisesta+maailmasta.
Ihminen+on+tuhonut+omiaan+ja+tulee+kokemaan+yhä+uudelleen+mitä+on+tulla+tuhotuksi.+Silloin+on+myös+oltava+niitä+jotka+tuhoaa??+Juudas??++Ajattelen+jopa+niin+että+kumpikin+Juudas+sekä+Jeesus+tiesivät+ennen+syntymänsä+että+tällainen+keikka+tälläkertaa.+Samaa+voi+sovelta+kaikkin+sotiin+ja+riitoihin.+Erillisyysuskoon.
Kunnes+ymmärtää+anteeksiannon+ja+ykseyden.+Miten+voisi+olla+oikeudenmukaisempaa??
On+lukijoissa+varmaan+niitä+jotka+muistavat+ne+raamatun+kohdat+joissa+vieläkin+näkyy+viitteet+jällensytymään
04.01.2019 19:57
41 / 121