Vapaa kuvaus

Aina käy niinkuin käy

Aloituksia

63

Kommenttia

2433

1. Eniten+horjuttaa+uskoani+raamatuun+teksti:"22:13+Silloin+kuningas+sanoi+palvelijoille:+'Sitokaa+hänen+jalkansa+ja+kätensä+ja+heittäkää+hänet+ulos+pimeyteen.'+Siellä+on+oleva+itku+ja+hammasten+kiristys.22:14+Sillä+monet+ovat+kutsutut,+mutta+harvat+valitut."22:15+Silloin+fariseukset+menivät+ja+neuvottelivat,+kuinka+saisivat+hänet+sanoissa+solmituksi.+"Miten+on+mahdollista+että+ymmärrystä+ylempi+ja+kaikenkattava+Rakkaus+eli+Jumala+olisi+luonut+ihmisiä+vain+hävittääkseen+heidät+"ikuiseen+kadotukseen".Kyseinen+kohta+on+ymmärrettävissä+seuraavasti:Kaikki+ovat+kutsutut+mutta+harvat+ovat+vielä+vastanneet+kutsuun.+Aivan+kuten+tekstikohdassa+laajemmin+kuvataan,+kaikkia+kutsutaan.On+hyvä+muistaa+Jeesuksen+sanat:#+13:7+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Mitä+minä+teen,+sitä+et+nyt+käsitä,+mutta+vastedes+sinä+sen+ymmärrät."14:20+Sinä+päivänä+te+ymmärrätte,+että+minä+olen+Isässäni,+ja+että+te+olette+minussa+ja+minä+teissä.+>>+Jakeen+lisätiedot16:18+Niin+he+sanoivat:+"Mitä+se+tarkoittaa,+kun+hän+sanoo:+'Vähän+aikaa'?+Emme+ymmärrä,+mitä+hän+puhuu.+#Miten+voi+opettaa+ja+kertoa+aiaa+jota+ei+itsekään+ymmärtänyt
  2. Ja+sitten+on+vielä+se+iso+asia:+synti.+"Uusi+testamentti+ja+Vanhan+testamentin+kreikankielinen+käännös+käyttävät+synnistä+useimmiten+sanaa+hamartia,+jonka+alkukielinen+merkitys+on+laajempi+kuin+mitä+suomenkielisessä+käännöksessä+pystytään+tuomaan+esiin+ALKUKIELELLÄ:+Sana+merkitsee+erehdystä,+tieltä+eksymistä,+maalin+ohi+ampumista+ja+jumalallisen+lain+rikkomista,+USKOA+jUMALA+EROON,+ERILLISYYTEEN.KRISTILLISESSÄ:++tulkinnoissa+painotetaan+merkitystä,+joka+viittaa+Jumalan+asettamia+käskyjä,+asetuksia,+lakia+tai+järjestystä+rikkovien+tekojen+toteuttamiseen+tai+motiivien.+edistämiseen+ajatuksin+tai+toimin.+"Minulta:+Jumalako+hylkäisi+lapsensa+siksi+että+tämä+on+erehtynyt.Kuka+tarvitsee+pelkoa+että+on+erossa+Luojastaan?+Voiko+ihminen+olla+erossa+hengestään.+Jokainen+pitää+sisällään+taivasten+valtakuntaa,+jokainen+on+osa+taivasten+valtakunnasta.+Kukaan+ei+ole+ylempänä+eikä+alempana,+joku+vain+pelkää+vielä+enemmän.