Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Liittynyt 12v sitten
63
aloitusta ·
2433
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+yhtään+kielitaitoista+kuulolla.+Olisin+kiinnostunut+tieämään+Agrikolan+kehttämästä+synti+käsitteestä.+Miten+on+"alkuperäisissä+teksteissä"+useita+eri+tapoja+ilmista+erillisys,+erimielisyys,+ero+Jumalasta,+Agrikola+käänsi+noita+ilmaisuja+sanalla+synti?
Näinkö+on?
Jokainen+voi+mielessään+kuvitella+miltä+tällainenkin+ajatus+vaikuttaa+omaan+ajatukseen,+en+väitä+olevani+oikeassa,+puolesta+enkä+vastaan+koska+tiedän+että+jokaisella+on+vastaus+eli+Jumalan+ääni+omastatakaa.
01.04.2018 09:58
Lukija+valitsee+lukeeko+pelon,+arvostelun,+syyllisyden,+mittaamisen+vai+Rakkauden+mielellä.+Sanat+ovat+ainoastaan+symbooleita,+lukia+mielessään+luo+niille+hengen+eli+oman+käsityksensä.
01.04.2018 09:39
Eerika+on+oikeassa,+pitää+vain+ymmärtää+että+jokainen+lukija+"kääntää"+eli+ymmärtää+oman+kokemuksensa+läpi+jokaisen+sanan+ja+lauseen.+Jokainen+lukee+oman+Henkensä+eli+oman+Jumalakäsityksensä/syntinsä/pelkonsa+vuoksi+omalla+tavallaan.+Jokaisella+on+Jumala+mukana+joka+hetki.+Jokainen+on+erehetynyt+eli+"tehnyt+syntiä"+omista+ajatuksistaan+käsin,+silloin+korjaus+eli+anteeksianto+tulee+tekstin+kautta+siten+kuin+kukin+lukia+ajattelee+ja+vertaa+omaan+ajatteluunsa,+ei+siten+kuin+minä+tai+joku+tonen+käskee+tai+käsittää?
#Jos+Jumala+ei+valvoisi+sanansa+kääntämistä+ja+kirjoittamista#+++joten+Hän+valvoo+myös+jokaisen+lukijan+ymmärrystä.
Sovitus+on+tarjolla+joka+hetki+jokaiselle.+Vain+Rakkaus+on+totta.
01.04.2018 09:27
"Mitä+jos+kuolleena+ja+kylmänä+olemisen+tila+jatkuu+päiviä,+kuukausia,+vuosia?+Kenen+sielu+elvytetyssä+henkiin+heräävässä+ruumiissa+on,+jos+alkuperäinen+sielu+on+päättänyt+jo+aloittaa+uuden+elämän+uudessa+vauvan+kehossa?"
On+lääketieetellisesti+seurattuja+"potilaita"+joiden+todetaan+vaihtavan+persoonaa++"lenossa"+siis+normaalin+päivätoiminnan+tilassa+henkilön+puhetapa+eleet+ja+muu+toiminta+muuttuu.
Tämän+pidän+mielessä+enkä+lähde+etukäteen+tietämän+millainen+persona+vakavan+sairauden+tai+muun+shokin+jälkeen+henkilössä+ilmenee.
Onhan+käytännön+sanontakin+että+"sen+kokemuksen+jälkeen+en+ole+enää+sama+ihminen"+!
31.03.2018 19:32
kirjoitat:
"Jaa,+sinulla+on+karman+laista+käsitys+vielä,+että+syntisen+teon+tekijä+joutuu+rankaistavaksi.+Minun+mielestäni+se+ei+mene+niin.+Se+joka+kärsimään+laitetaan+on+aina+viaton"
Olen+jonkinverran+tullut+väärin+ymärretyksi+minkä+annan+anteeksi+itselleni.+Sanojen+merkitykset+ovat+niin+pinnallisia+ja+moniselitteisä+että+se+siitä
"Kukahan+on+tuollaisen+harhaopin+tuonut+maailmaan.+Simpan+lakikin+sanoo:+Paha+SAA+AINA+palkkansa.+Paha+teko+ei+jää+palkkaa+vaille,+vaan+hyvät+teot+jäävät."
Tuo+kyllä+on+nähtävissä,+mutta+myös+hyvät+teot+jäävät?+Kannatan+ajatusta+että+vimeinen+tuomio+on+tuomio+Rakkauteen.+Sillon+matkaaja+on+ymmärtänyt+hyväksyä+sovituksen+kohdalleen+ja+antanut+karmansa+anteksi+itselleen.
Jos+kärsimys+eli+karma+koetaan+todelliseksi,+miksi+tai+missä+on+anteeksianto.
Vain+sitä+voi+niittää+minkä+on+kylvänyt.
31.03.2018 14:44
Minun+kanaltani+toimii+koska+kerron+mitä+ajattelen,siksi+kirjoitan+tälleen
Omasta+ajatuksestani+en+löytänyt+Jeesuksen+vähentämistä.+Se+on+herkkä+asia+jossa+helposti+käyttää+"vääriä"+ilmaisuja.
31.03.2018 11:27
Aivan+niin+ja+sinä+luet+minun+tekstistäni+jotain,+käsittäsin+itse+samoin+kuin+sinä+jos+olisin+sinun+matkassasi+elänyt+elämäni.
Kun+Jeesuksen+kerrotaan+sanoneen+että+teette+vielä+surempia+kuin+minä,+mieluusti+näen+että+sinä+olet+suurten+tekojen+ihminen
Nyt+soisin+että+et+kokisi+pilana.
30.03.2018 22:21
Opilailla+on+tapana+olla+opettajiaan+viisaampia+tai+ainakin+jyrkempiä+kokeakseen+olevansa+riittävän+kuuliaisia+oppilaita.
Sitten+kuitenkin+koetaan+riittämättömyytä+kun+ei+ymmärretä+anteeksiannon+ja+itsensä+rakastamisen+merkitystä+ja+kierre+on+valmis.+Kilpaillaan+kuka+keksi+toisen+(tai+omasta)+käytöksestä+huomautettavaa,+sitä+sanotaan+rakkaudeksi.+Sitähän+se+on+JOS+kuulija+kokee+sen+sellaisena.
Joten+minä+määrittelen+sen+mikä+minun+mieltäni+hivelee.
Hiveleekö+minun+mieltäni+se+että+olen+itse+vastuussa+miten+minkäkin+asian+tai+ihmisen+luokittelen.
Määrittelen+Jeesuksen+ydinsanomaksi+ylösnousemuksen.+Siten+hän+osoitti+kehon+merkityksetömyyden.+Kehon+kuoleman+merkityksettömyyden.+Hän+näytti+ihmiselämän+merkityksen+ja+tarkoituksen,
30.03.2018 16:36
edelleen+vitsinä+jos+sopii:+kuvailet+sinun+käsitystäsi+Raamatun+luomiskertomuksen+aurinkokäsityksestä
mitään+ei+olisi+ikinä+keksitty+elei+olisi+kyseenalaistettu+olamassaolevaa+ajatusta+-+käsitystä
30.03.2018 15:53
tieteellä+ei+ole+edellytyksiä+ottaa+kantaa+kyseiseen+asiaan
....oman+märitelmänsäkään+vuoksi.+Ollakseen+tietellisesti+hyväksytty+ilmiö+sen+on+oltava+toistetavissa.....
Hyvää+keskustelua+kyllä+herätt
30.03.2018 15:49
Katso+Salvdor+Dalin+teoksia+ja+muodosta+niistä+lääketietellinen+totuus+ihmisestä
Salvador+Dalí+–+Wikipedia.
Minä+en+tiedä+miten+kukin+kretu?+kokee+jonkun+asian,+tiedän+että+monista+jutuista+voi+ajatella+monin+ei+tavoin.
Varmaa+on+että+ne+ovat+hänen+näkemyksiään,+aivan+yhtä+varmasti+kuin+sinun+ja+minun+jutut+on+meidän+omia.
Mikä+on+syy+ja+mikä+on+seuraus,+hyvä+kysymys+ihan+oikeesti?+Päästään+alkuun,+kumpi+on+ensin+muna+vai+kana.+Ota+vitsinä+elä+hermostu:)
30.03.2018 15:13
Jeesus+vastasi+ja+sanoi:+"Elias+tosin+tulee+ja+asettaa+kaikki+kohdalleen.+12.+Mutta+minä+sanon+teille,+että+Elias+on+jo+tullut.+Mutta+he+eivät+tunteneet+häntä,+vaan+tekivät+hänelle,+mitä+tahtoivat.+Samoin+myös+Ihmisen+Poika+saa+kärsiä+heiltä."+13.+Silloin+opetuslapset+ymmärsivät+hänen+puhuneen+heille+Johannes+Kastajasta.+14+
Johannes+Kastaja+oli+uudelleen+tulut+Elias
On+vain+yksi+elämä.+Se+yksi+elämä+on+hyvä+elämä
Vain+hyvä+elämä+on+Elämää.+Kaikki+muu+on+tyhjää,+merkityksetöntä+ja+pyhkiytyy+pois+anteeksiannossa.+Muutoinhan+Sovitus+olisi+täysin+turhaa.+Miksi+on+sovitus+jos+jokainen+kantaa+ikuisesti+omia+virheitään?
30.03.2018 14:50
Minä+ajatellen+sitä+mikä+on+muuttumatonta,+pysyvää+jopa+ikuista+pääsen+mielessäni+lähemmäs+sitä+mikä+on+Jumaluus+-+Jumala
Hiukankin+jatkaessani+ajatusta+huomaan+että+maapallo,+aurinkokunta+ei+kuulu+ikuisesti+pysyvään.+Entä+materia+kaiken+kaikkiaan,+ei++sekunnin+murto-osaakaan+ole+pysyvässä+tilassa.+On+vain+erilaisia+tapoja+katsoa,+kokea,+havainnoida.+
Pysyvä,+muuttumaton+ikuinen+on+jotain+aivan+muuta.
30.03.2018 11:31
Kun+hyväksyn+että+elän+tätä+elämää+vain+siksi+että+edellisessä+kehossani+olen+muutamissa+kohdin+erehtynyt+kuten+yllä+kirjoitin,+olen+nyt+oikaisemassa+niitä+erehdyksiäni,+en+kärsimässä.
Keho+ja+lähimmäisen+kohtaaminen+lopulta+kertoo+milloin+olen+erehtynyt.+Sille+on+lääketieteellinen+termi+Stressi+
Stressi+on+itse+aiheutettu+eli+virheellinen+käsitys+että+olisin+riittämätön.+Olen+täysin+riittävä+elääkseni+tämän+elämän+kiitollisena+siitä+että+kaikki+on+niin+kuin+on.++Kaikki+on+jo+sovitettu,+minun+tehtäväni+on+vain+hyväksyä+se.
30.03.2018 11:16
Kun+ennakoit+tulevaa+sitoudut+kärsimykseen+koska+tuleva+ei+ole+sitä+miten+ennakoit?
Myös+voi+ajatella+että+kaikki+on+aina+tästä+eteenpäin+parempaa,+nyt+ollaan+pohjalla+ja+kaikki+on+vain+ylöspäin.+Kun+nyt+näytän+epäonnistuvan+se+on+vain+pieni++pysähdys+välttyäkseni++joltain+suuremalta+vahingolta.++Enhän+millään+voi+tietää+KOKO+totuutta
Takaisku+on+näennäinen+koska+olin+ennakoinut+että+minun+elämäni+on+oltava+pelkkää+nautintoa+ja+yletöntä+hyvinvointia.+Jotta+voisin+näin+ajatella+pitää+näköpiirissäni+olla+runsaasti+epäonnistuneita+ja+kärsiviä,+muutoinhan+olisin+itse+se+joka+kärsii.+Kysymys+on+silloin+vain+siitä+mihin+verrataan.
Jumala+ei+vertaile,+ihminen+luo+uskomuksen+että+tämä+on+kaverin+syytä+kaikki.
Kuka+on+viaton.+Olin+siinä+muinaisessa+piispainkokouksessa+mukana+jossa+päätettiin+että+Raamattuun+ei+hyväksytä+ajatusta+ikuisesta+elämästä+vaan+ihmisellä+on+vain+yksi+elämä.+Perustelin+sitä+sillon+että+rikas+ei+anna+seurakunnalle+almua+nyt+vaan+odottaa+seuraavaa+elämää+jossa+siten+antaa+jos+antaa.+Sitten+sovittiin+että+kun+maksaa+heti+myös+sielu+menee+taivaaseen++varmasti.+Runsaat+almut+varmistivat+toiminnan,+varmistui+seurakunnan+mahdollisuus+senaikaiseen+köyhäinhoitoon+ja+sillä+taas+varmistettiin+seurakunnalle+kuuliaiset+jäsenet+ja+työntekijät.+
+Luther+sitten+hiukan+myöhemmin+kyseenalaisti+kaiken+muun+mutta+jätti+käsityksen+reinkarnaatiosta+korjaamatta
30.03.2018 11:03
Voidaanko+ajatella+että+Jumala+antoi+ihmiselle+mielen,+kyvyn+ajatella.
Sitten+ihminen+käyttää+mieltään+kuvittelemalla+että+mitä+silmillän+näkee+on+Jumalan+luomaa.
Jotkut+sanovat+niitä+uskomuksiksi.+Onko+silloin+uskomukset+Jumalan+luomia.
30.03.2018 09:25
"Voidaan+sanoa+myös+niin,+että...."
Jokaiselle+tapahtuu+hänen+uskonsa+mukaan+joten+sinä+sanot+kuten+ymmärrät.
+Itse+sanon+että+Alkulähde+Luoja+on+Yksi+eikä+muita+ole+koska+Alku+sisältää+kaiken+mitä+on.
Totuus+ei+voi+olla+monta,+on+vain+yksi+totuus,+lähinnä+sanoiksi+lausuttuna+se+yksi+on+Rakkaus+sanan+laajimmassa+merkityksessä
Myös+hyvä+ajatus+on;+Minä+olen+se+joka+minä+on.+Se+sama+on+jokaisessa.
Kun+ajatellaan+että+on+monta+pitää+nähdä+jotakin+poikkeavaa,+erilaista+jotta+se+toinen=useampi+erottuisi.+Jotta+eroa+löytyy+pitää+osoittaa+erilaisuutensa+=+sota
Kun+totus+on+oltava+yksi+ollakseen+totuus+se+ei+voi+käydä+sotaa+itseän+vastaan.+
Raamatussa+sama+ilmaistaan;+ihmisellä+on+taivasten+valtakunta+sisäisesti+eli+ykseys+on+ihmismielelle+lahja+Luojaltaan.
29.03.2018 16:42
KUOLEMA
Kuolema+on+keskeinen+illuusio;+ajatus+siitä,+että+ikuinen+elämä+voisi+vähentyä,+vaarantua,+menettää+elinvoimansa+tai+että+se+voitaisiin+tuhota.+Kuolema+on+ainoa+ajatus+kaikenlaisen+kärsimyksen,+puutteen+ja+rajoitusten+takana.+Kehon+kuolema+on+kaikkein+karuin+esimerkki+kuoleman+ajatuksesta.+Kuolema+näyttää+olevan+tämän+maailman+viimeinen+voima,+sillä+sen+valta+näyttää+nujertavan+lopulta+kaiken.+(OT-163.2).
1.+Ego+kertoo+meille,+että+jos+kuolema+on+jumala+tässä+maailmassa,+kuolema+liittyy+Jumalaan.+Siinä+tapauksessa+kuolema+olisi+Hänen+rangaistuksensa+meidän+syntiemme+takia.+Tämän+vuoksi+meidän+tulisi+egon+mukaan+pelätä+Jumalaa.
2.+Fyysinen+kuolema+on+kuitenkin+meidän+itsellemme+langettama+rangaistus.+Me+teimme+sen+itse+(T-1.I.24:1)+ja+siksi+se+vetää+meitä+puoleensa.
3.+Me+teimme+kuoleman+oikeuttaaksemme+itsellemme+Jumalan+pelon.+Ego+haluaa+meidän+pelkäävän+Jumalaa+ja+haluaa+meidän+pysyvän+kaukana+Hänestä,+sillä+ego+pelkää+katoavansa+Jumalan+rajattomaan+Elämään.
4.+Tämä+Jumalan+Elämän+pelko+saa+egon+haluamaan,+että+se+voisi+voittaa+Jumalan+uhan.+Ego+tekee+tämän+näennäisesti+tuhoamalla+Jumalan+Pojan.+Ego+pyrkii+”todistamaan”+sillä,+että+se+on+voittanut,+jopa+tuhonnut,+Elämän+Jumalan+(OT-163.5,+7).
5.+Kuolema+on+kuitenkin+täydellinen+illuusio,+sillä+elämää+ja+henkeä+ei+voi+tehdä+vähäisemmäksi,+ei+tuhota+eikä+muuttaa+millään+tavalla.+Kehot+lakkaavat+toimimasta,+mutta+ne+eivät+kuole,+koska+ne+eivät+ole+olleetkaan+elossa.
6.+Koska+kuolema+ei+ole+todellinen,+fyysinen+kuolema+ei+saa+mitään+aikaan.+Kuolema+ei+ole+keino+paeta+elämän+tuskaa,+eikä+se+myöskään+ole+tie+Taivaaseen.+(T-6.V.(A).1).
7.+Kun+ymmärrämme,+ettei+kuolemaa+ole,+meille+tulee+mahdolliseksi+luopua+kehostamme+vapaaehtoisesti+sitten+kun+tehtävämme+täällä+maan+päällä+on+suoritettu.+(OT-294.1:5-10).+Kehomme+saattaa+myös+yksinkertaisesti+häipyä+olemattomiin+-+niin+kuin+Jeesuksen+tapauksessa+kävi.+(T-19.IV.(C),+OK-27)
(SaNi)
Lähde:+Robert+Perry+(2005).+GLOSSARY+of+Terms+from+A+Course+in+Miracles.+Nearly+200+Definitions+to+help+you+take+an+active+role+in+your+study+of+the+Course.+2nd+edition,+sivut+66,+21.
29.03.2018 10:40
#sage8.ei.kirj+
28.3.2018+19:26
Pitkään+funtsin+mitä+tarkoitit+mutta+se+kyllä+se+siitä+selvisi.+Eri+tavalla+kaikki+ihmiset+ajattelevat+määrätyistä+asioista.#
Myös+aloittajalle
Jos+koet+ristiriitaa+esim.+jonkin+henkilön+kanssa+kokeile+ja+lähde+pois+ja+tee+jotain+muuta.+Missä+on+ristiriita.
Jos+jokin+teksti+tekee+temppuja,+heitä+pois+jätä+oman+arvoonsa.+Missä+temput+ja+ongelmat
Tällä+osoitan+että+ongelma+on+Mielessä.+
Ei+ole+ongelmaa;++on+MIELI+joka+punoo+ja+pieksee+omia+kehittämiään+ongelmia.
28.03.2018 21:49
On+täysin+ymmärrettävää+että+et+hyväksy+yli+2000+vuota+siten+käytettyä+sanastoa+ja+esitystapaa.
Ei+minun+sitä+tarvitse+kumota+tai+kieltää
28.03.2018 21:25
70 / 122