Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun+ennakoit+tulevaa+sitoudut+kärsimykseen+koska+tuleva+ei+ole+sitä+miten+ennakoit?
Myös+voi+ajatella+että+kaikki+on+aina+tästä+eteenpäin+parempaa,+nyt+ollaan+pohjalla+ja+kaikki+on+vain+ylöspäin.+Kun+nyt+näytän+epäonnistuvan+se+on+vain+pieni++pysähdys+välttyäkseni++joltain+suuremalta+vahingolta.++Enhän+millään+voi+tietää+KOKO+totuutta
Takaisku+on+näennäinen+koska+olin+ennakoinut+että+minun+elämäni+on+oltava+pelkkää+nautintoa+ja+yletöntä+hyvinvointia.+Jotta+voisin+näin+ajatella+pitää+näköpiirissäni+olla+runsaasti+epäonnistuneita+ja+kärsiviä,+muutoinhan+olisin+itse+se+joka+kärsii.+Kysymys+on+silloin+vain+siitä+mihin+verrataan.
Jumala+ei+vertaile,+ihminen+luo+uskomuksen+että+tämä+on+kaverin+syytä+kaikki.
Kuka+on+viaton.+Olin+siinä+muinaisessa+piispainkokouksessa+mukana+jossa+päätettiin+että+Raamattuun+ei+hyväksytä+ajatusta+ikuisesta+elämästä+vaan+ihmisellä+on+vain+yksi+elämä.+Perustelin+sitä+sillon+että+rikas+ei+anna+seurakunnalle+almua+nyt+vaan+odottaa+seuraavaa+elämää+jossa+siten+antaa+jos+antaa.+Sitten+sovittiin+että+kun+maksaa+heti+myös+sielu+menee+taivaaseen++varmasti.+Runsaat+almut+varmistivat+toiminnan,+varmistui+seurakunnan+mahdollisuus+senaikaiseen+köyhäinhoitoon+ja+sillä+taas+varmistettiin+seurakunnalle+kuuliaiset+jäsenet+ja+työntekijät.+
+Luther+sitten+hiukan+myöhemmin+kyseenalaisti+kaiken+muun+mutta+jätti+käsityksen+reinkarnaatiosta+korjaamatta
30.03.2018 11:03
Voidaanko+ajatella+että+Jumala+antoi+ihmiselle+mielen,+kyvyn+ajatella.
Sitten+ihminen+käyttää+mieltään+kuvittelemalla+että+mitä+silmillän+näkee+on+Jumalan+luomaa.
Jotkut+sanovat+niitä+uskomuksiksi.+Onko+silloin+uskomukset+Jumalan+luomia.
30.03.2018 09:25
"Voidaan+sanoa+myös+niin,+että...."
Jokaiselle+tapahtuu+hänen+uskonsa+mukaan+joten+sinä+sanot+kuten+ymmärrät.
+Itse+sanon+että+Alkulähde+Luoja+on+Yksi+eikä+muita+ole+koska+Alku+sisältää+kaiken+mitä+on.
Totuus+ei+voi+olla+monta,+on+vain+yksi+totuus,+lähinnä+sanoiksi+lausuttuna+se+yksi+on+Rakkaus+sanan+laajimmassa+merkityksessä
Myös+hyvä+ajatus+on;+Minä+olen+se+joka+minä+on.+Se+sama+on+jokaisessa.
Kun+ajatellaan+että+on+monta+pitää+nähdä+jotakin+poikkeavaa,+erilaista+jotta+se+toinen=useampi+erottuisi.+Jotta+eroa+löytyy+pitää+osoittaa+erilaisuutensa+=+sota
Kun+totus+on+oltava+yksi+ollakseen+totuus+se+ei+voi+käydä+sotaa+itseän+vastaan.+
Raamatussa+sama+ilmaistaan;+ihmisellä+on+taivasten+valtakunta+sisäisesti+eli+ykseys+on+ihmismielelle+lahja+Luojaltaan.
29.03.2018 16:42
KUOLEMA
Kuolema+on+keskeinen+illuusio;+ajatus+siitä,+että+ikuinen+elämä+voisi+vähentyä,+vaarantua,+menettää+elinvoimansa+tai+että+se+voitaisiin+tuhota.+Kuolema+on+ainoa+ajatus+kaikenlaisen+kärsimyksen,+puutteen+ja+rajoitusten+takana.+Kehon+kuolema+on+kaikkein+karuin+esimerkki+kuoleman+ajatuksesta.+Kuolema+näyttää+olevan+tämän+maailman+viimeinen+voima,+sillä+sen+valta+näyttää+nujertavan+lopulta+kaiken.+(OT-163.2).
1.+Ego+kertoo+meille,+että+jos+kuolema+on+jumala+tässä+maailmassa,+kuolema+liittyy+Jumalaan.+Siinä+tapauksessa+kuolema+olisi+Hänen+rangaistuksensa+meidän+syntiemme+takia.+Tämän+vuoksi+meidän+tulisi+egon+mukaan+pelätä+Jumalaa.
2.+Fyysinen+kuolema+on+kuitenkin+meidän+itsellemme+langettama+rangaistus.+Me+teimme+sen+itse+(T-1.I.24:1)+ja+siksi+se+vetää+meitä+puoleensa.
3.+Me+teimme+kuoleman+oikeuttaaksemme+itsellemme+Jumalan+pelon.+Ego+haluaa+meidän+pelkäävän+Jumalaa+ja+haluaa+meidän+pysyvän+kaukana+Hänestä,+sillä+ego+pelkää+katoavansa+Jumalan+rajattomaan+Elämään.
4.+Tämä+Jumalan+Elämän+pelko+saa+egon+haluamaan,+että+se+voisi+voittaa+Jumalan+uhan.+Ego+tekee+tämän+näennäisesti+tuhoamalla+Jumalan+Pojan.+Ego+pyrkii+”todistamaan”+sillä,+että+se+on+voittanut,+jopa+tuhonnut,+Elämän+Jumalan+(OT-163.5,+7).
5.+Kuolema+on+kuitenkin+täydellinen+illuusio,+sillä+elämää+ja+henkeä+ei+voi+tehdä+vähäisemmäksi,+ei+tuhota+eikä+muuttaa+millään+tavalla.+Kehot+lakkaavat+toimimasta,+mutta+ne+eivät+kuole,+koska+ne+eivät+ole+olleetkaan+elossa.
6.+Koska+kuolema+ei+ole+todellinen,+fyysinen+kuolema+ei+saa+mitään+aikaan.+Kuolema+ei+ole+keino+paeta+elämän+tuskaa,+eikä+se+myöskään+ole+tie+Taivaaseen.+(T-6.V.(A).1).
7.+Kun+ymmärrämme,+ettei+kuolemaa+ole,+meille+tulee+mahdolliseksi+luopua+kehostamme+vapaaehtoisesti+sitten+kun+tehtävämme+täällä+maan+päällä+on+suoritettu.+(OT-294.1:5-10).+Kehomme+saattaa+myös+yksinkertaisesti+häipyä+olemattomiin+-+niin+kuin+Jeesuksen+tapauksessa+kävi.+(T-19.IV.(C),+OK-27)
(SaNi)
Lähde:+Robert+Perry+(2005).+GLOSSARY+of+Terms+from+A+Course+in+Miracles.+Nearly+200+Definitions+to+help+you+take+an+active+role+in+your+study+of+the+Course.+2nd+edition,+sivut+66,+21.
29.03.2018 10:40
#sage8.ei.kirj+
28.3.2018+19:26
Pitkään+funtsin+mitä+tarkoitit+mutta+se+kyllä+se+siitä+selvisi.+Eri+tavalla+kaikki+ihmiset+ajattelevat+määrätyistä+asioista.#
Myös+aloittajalle
Jos+koet+ristiriitaa+esim.+jonkin+henkilön+kanssa+kokeile+ja+lähde+pois+ja+tee+jotain+muuta.+Missä+on+ristiriita.
Jos+jokin+teksti+tekee+temppuja,+heitä+pois+jätä+oman+arvoonsa.+Missä+temput+ja+ongelmat
Tällä+osoitan+että+ongelma+on+Mielessä.+
Ei+ole+ongelmaa;++on+MIELI+joka+punoo+ja+pieksee+omia+kehittämiään+ongelmia.
28.03.2018 21:49
On+täysin+ymmärrettävää+että+et+hyväksy+yli+2000+vuota+siten+käytettyä+sanastoa+ja+esitystapaa.
Ei+minun+sitä+tarvitse+kumota+tai+kieltää
28.03.2018 21:25
Aloittaja+on+päättänyt+että+hän+tietää+mihin+hänen+lainaamallaan+tekstillä+pyritään.+
Sitten+hän+taistelee+osoittaakseen+että+sillä+ei+päästä+siihen+tavoitteeseen+johon+hän+on+sen+päättänyt+osoittavan.
Nyt+ihmetellään+miten+näin+on+päässyt+käymään?
Ihmeiden+oppikurssi
28.03.2018 11:24
Pelko+keksi+kammottavan+pelon.+Ja+ahneus+alkoi+hyödyntämään+sitä.
Täytyy+muistaa+että+silloin+oli+jo+Aatami+nukutettu,+Joten+se+on+Aatamin+painajainen.
Paranet+kun+lopetat+pelkäämisen,+näet+parannetun+maailman.
Älä+epäile+Luota
Kristitytkin+todistavat+että+kaikki+on+jo+sovitettu.+Hyväksy+se+ja+luovu+kärsimyksestä.
27.03.2018 21:08
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hologrammi
Tosiaan+tämä+on+melko+uutta+asiaa,+ei+wikipediassakaan+ole+sitä+juurikaan+selvitetty.
Esitän+omin+sanoin.+Maailma+on+jokaisen+kokijan+oma+ajatus,+oma+mielikuva+joten+se+ei+ensinkään+ole+totta+koska+jokaisen+omakuva+ei+voi+olla+kaikkeuden+totuus.+Kokijalleen+se+on+totuus+kunnes+kokija+herää+ymmärtämään+että+hän+näkee+vain+oman+tekemänsä+maailmankuvan.
Tästä+on+käytännön+kokemuksena+liikenneonnettomuuden+nähneet+todistajat,+jokainen+kuvailee+tapahtuman+eri+lailla+vaikka+ovat+valaehtoisesti+varmoja+näkemästään.
Aloituksen+kysymykseen:+Jokainen+luo+raamatun+teksteistä+oman+maailmankuvan,+halusit+tai+et.+Et+voi+ajatella+toisen+ihmisen+ajatuksin.
Yksittäinen+sana+on+hyvin+monimerkityksellinen,+lue+sarjakuvia+saat+hyvän+esimerkin.+Kokonaisesta+lauseesta+on+mahdotonta+tietää+miten+toinen+sen+sisällön+käsittää.+Lue+Suomi24+kirjoitelmia+huomaat+mitä+tarkoitan.
Kysyt+"Oletko+luomiskertomuksen+vai+evoluution+kannalla?+Vai+sillä+kannalla,+että+Jumala+on+antanut+alkusysäyksen+evoluutiolle+ja+valvoo+sitä"
Se+on+kuitenkin+varmaa+että+ihminen+valvoo+käsitystään+evoluutiosta
kysymyksesi+sisältää++muutamia+sanoja+joista+ensin+pitäisi+päästä+yhteisymmärrykseen+mitä+niillä+tarkoitetaan.
Kokonaisuus+eli+kaikkeus+on+meidän+kannaltamme+henki+ja+siitä+ja+sitä+on+kaikki+mitä+on.+Voidaan+sanoa+myös+että+kaikki+on+energiaa
Sama+asia+toisin+sanoin.+Kaikki+on+Lähteestä+on+lähdetty+samasta+tai+ollaan+Kaikkeuden+lähteestä.+Kokonaisuus+=+Jumala++tai++Lähde+=+Jumala+++tai+Jumala+=+energia
Sana+Jumala+vai+lyö+luukut+kiinni+monelta+koska+ovat+ehkä+saaneet+Raamatusta+oksettavan+käsityksen++käsitteestä+Jumala.+Totuudenmukaisempi+käsitys+Jumala+=++rakkaus,+mutta+tässä+on+taas+se+ongelma+että+vai+seksi+ymmärretään+rakkaudeksi+ja+sehän+ei+taas+ole+ihan+niinkään?
27.03.2018 20:52
Vapaus+tai+vankeus+on+mielessä.+Vanginvartija+uskoo+olevansa+vapaa.+Ainoastaan+kalterit+on+välissä+mutta+molemmat+tarvivat+toisensa.+Ei+vartija+voi+jättää+työtään,+silloinhan+vanki+vapautuisi.
Kun+vastaat+tähän+olet+vartija+omine+ajatuksinesi+vartioimassa+omaa+näkemystäsi.+Sama+täällä,+olen+vanki+kunnes+luovun+sinun+luomista+kahleista.+Luovun+tarpeesta+puhella+itsekseni+koneen+ääressä+aloittamastasi+hyvästä+aiheesta
Hyvää+Pääsiäistä++Päästetään+vapaaksi+onhan+pääsiäinen.+Henki+vapautuu+kehon+kahleesta
27.03.2018 16:49
Tieteen+keinoin+evoluutio+todistettu.
Joten+tiede+on+osa+evoluutiota,+kuten+tieteentekijät+toistamasta+päästyään+todistavat.+Tiede+on+totta+kunnes+toisin+todistetaan.
Osa+tieteen+tekijöistä+on+vahvasti+sitä+mieltä+että+maailma+on+mielessä+oleva+hologrammi.
Tätä+käsitettä+ei+ymmärretty+tällätavoin+Aatamin+aikana.+Aatami+loi+hologrammin+että+hän+oli+syyllinen+johonkin+hirmuiseen,+ja+pani+päänsä+pensaaseen+uskoen+olevansa+piilossa.
Raamatussa+hologrammin+tilalla+käytetään+ajatusta+Jumala+nukutti+Aatamin.+Aatami+siis+näkee+unta.+Eli+ihmiskunta+on+unessa+-+hologrammissa??
Lue+Raamattua+tai+tiedettä+että+pysyt+evoluutiossa+mukana.+Yhtä+totta+joka+sana,+kaikki+kuvaavat+samaa+asiaa.
Sitä+paitsi+kyllä+luomiskertomus+on,+sisällöstä+voidaan+jutella
27.03.2018 16:32
Jumala+Loi+pojan+sitten+Poika++nukutettiin+sitten+tehtiin++"Eeva"+kaikki+sen+jälkeen+on+koettu+unessa+joka+oli+Isän+ja+Pojan+yhteinen+päätös.+Koska+mitään+ei+voi+olla+Jumalan+ulkopuolella.
27.03.2018 10:48
Jumala+ei+luonut+kärsimystä.+Aatami+aloitti+kärsimään+itse+oman+pelkonsa+vuoksi,+hän+keksi+pelon,+se+ei+ole+Jumalan+luoma
Kuinka+monta+kertaa+Raamatussa+kielletään+pelko
Älä+pelkää+sillä+Minä+olen+sinun+kanssasi.+Eikö+tämä+ole+täysin+selvä+ja+ehdoton??
On+hyvinkin+paitsi+heille+jotka+pelkäävät.=Mielisairaat
27.03.2018 10:42
Maailma+on+mielisairas.+
Maailmassa+vastoinkäymiset+nähdään+aina+kaverin+aiheuttamaksi
Kärsimyksestä+aina+lopulta+syytetään+Jumalaa
Kristinuskon+tärkein+määräys+kehitettiin+taloudellisista+syistä
+-uskoteltiin+että+ihminen+elää+vain+yhden+elämän+yhdessä+ainoassa+rumissaan+koska+epäiltiin+että+rikas+odottaa+seuraavaa+elämää+ja+antaa+seurakunnalle+vasta+sitten+myöhemmin+almunsa.++Samalla+kuviteltiin+että+anteeksianto+tarkoittaa+että+joltakin+puuttuu+jotakin+vaikka+Raamattu+opettaa+että+kaikki+luotiin+täydelliseksi.+Sen+sijaan+että+annettaisiin+anteeksi+se+mistä+häntä+syytän,+eli+hyväksyttäisiin+ihmisyys+(se+minkä+Jumala+loi)+ihmisen+virheestä+huolimatta.
Jeesus+antoi+esimerkin+kehon+merkityksettömyydestä.+Tietoisuus+-+elämä+jatkui+heti+(3vrk.)+hänen+ruumiinsa+kuoleman+jälkeen.
Elämä+jatku+meillä+jokaisella+ruumiin+kuoleman+jälkeen.
Asiasta+kolmanteen.+Kun+luterilainen+siunataan+haudan+lepoon+hän+on+tiedottomassa+ikuisuudessa+kunnes+ylösnousemus+tapahtuu.
Kuka+teistä+on+ollut+tajuttomana+ja+toipunut,+mitä+merkitystä+on+onko+ollut+minuutin+tai+viisi+minuuttia+tiedoton.+Siis+mitä+merkitystä+on+jos+olen+haudan+levossa+vuoden+tai+miljoona+vuotta+kun+mitään+ei+tapahdu+enkä+tiedä+mistään+mitään??+Kun+nousen+ylös+kaikki+jatkuu+niin+kuin+pitääkin??+Mitä+merkitystä+on+jos+joku+aurinko+on+kiertänyt+jollain+linnunradalla+satoja+kierroksia,+mitä+pelättävää+voi+olla+muuta+kuin+pelko
maailma+on+mielisairas
27.03.2018 10:26
Saat+odotustesi+mukaisen+vastauksen.+Kiertelemättä.+Hyväksy+se+että+epäilet+se+on+sinulle+täällä+hetkellä+omaksumasi+tosiasia.+Niinhän+jokainen+toimii+jossain+elämänsä+vaiheessa.+
Muiden+ihmisten+tai++jeesuksen+syyllistäminen+oman+epäilyksensä+vuoksi+ei+tuo+vastausta+lähemmäksi+toisin+sanoen++jokainen+on+itse+vastuussa+omasta+ajattelustaan.
Aivan+raamatun+alkulehdillä+on+kuvaus+miten+ihmismieli+toimii+kun+se+alkaa+epäillä+itseään.+Aatami+alkoi+epäillä+itseään+syötyään+omenaa+ja+siksi+lähti+piileskelemään.
Eläimissä+näemme+saman+piileskelyn.++Kun+jänis+menee+pensaaseen+se+uskoo+ettei+kukaan+näe+kun+itse+ei+näe+ketään.
Aatami+uskoo+ettei+Jumalaa+ole+koska+on+itse+pensaassa
27.03.2018 10:00
Mikään+ei+ole+elämän+ulkopuolella.
26.03.2018 21:06
Oliko+tässä+nyt+sinun+aivojesi+tunnetila
26.03.2018 18:58
Miksi+kuvittelet+että+näin+on?+Ensimmäistäkään+todistetta+luomiskertomuksen+totuudellisuudesta+et+sinä+eikä+kukaan+muukaan+ole+koskaan+esittänyt.
Onko+jotain+muuta+selitystä+tai+havaintoa+mitä+ei+pysty+jatkuvasti+kieltämään.+Kun+ihminen+ajattelee+jostakin+jotakin+(alkuräjähdys,+luomiskertomus)+selitys+toimii+vain+niiden+mielestä+jotka+hyväksyvät+sen.+Ei+ole+asiaa+jota+ei+voisi+käsittää+vähintään+kahdella+eri+tavalla.
Voin+kokea+totuuden+mutta+en+voi+siirtää+ainakaan+puhumalla+kokemustani+sinulle+tai+kenellekään+niin+että+siitä+tulisi+sinun+kokemuksesi.
Yhteinen+usko+ei+ole+mahdollinen+mutta+yhteinen+kokemus+on+mahdollinen,+jopa+välttämätön....väistämätön
26.03.2018 10:46
Tosiaan+minulta+ei+ole+aiemmin+varastettu+nikkiä.+Ei+siitä+masentua+tarvitse,+kunhan+totesin.+Vaikuttaa+siltä+että+ylläpito+on+reagoinut+myös.+Kiitos
25.03.2018 21:05
ensinäkin+24.3.2018+19.20+enkelipallo+nimissä+oleva+viesti+ei+ole++enkelipallon+24.3.2018+17:55+viesti.++Tässä+on+kysymyksessä+nikin+varastaminen.
enkelipaIlo+24.3.2018+19:19+++++Myös+tässä+on+jokin+minulle+vieras+esiintyminen.+Näköjään+rekisteröityä+nimimerkkiä+pystyy+joku+käyttämään+"vapaasti"?
+++
olikonäin+24.3.2018+18:55+viestiin+vastaisin.+Olen+oma+itseni+vanhemmistani+huolimatta.+Opin+paljon+asioita+myös+muualta+kuin+vanhemmiltani.
25.03.2018 11:17
70 / 121