Tarkoitus oli viedä viestiä eteenpäin eikä luoda

Uskontoja sun muita lahkoja mitkä hivelevät ihmisten mieliä.

Jeesus toi viestin/kehoituksen että seuratkaa Häntä. (Se yhdistää kyllä riittävällä tavalla)

22

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulen että nuo "liitereiden" perustamiset ovat ainoastaan pakenemista alkuperäisestä tavoitteesta ihmisen heikon kuulemisen takia.

• Opilailla on tapana olla opettajiaan viisaampia tai ainakin jyrkempiä kokeakseen olevansa riittävän kuuliaisia oppilaita.
      Sitten kuitenkin koetaan riittämättömyytä kun ei ymmärretä anteeksiannon ja itsensä rakastamisen merkitystä ja kierre on valmis. Kilpaillaan kuka keksi toisen (tai omasta) käytöksestä huomautettavaa, sitä sanotaan rakkaudeksi. Sitähän se on JOS kuulija kokee sen sellaisena.
      Joten minä määrittelen sen mikä minun mieltäni hivelee.
      Hiveleekö minun mieltäni se että olen itse vastuussa miten minkäkin asian tai ihmisen luokittelen.
      Määrittelen Jeesuksen ydinsanomaksi ylösnousemuksen. Siten hän osoitti kehon merkityksetömyyden. Kehon kuoleman merkityksettömyyden. Hän näytti ihmiselämän merkityksen ja tarkoituksen,

• Itsensä tulee pienetä ja Kristuksen kasvaa , eihän siinä ihmeempiä mutta tarjoat jotain muuta kuin Jeesus?

• Tässähänmie kirjoitti:

Itsensä tulee pienetä ja Kristuksen kasvaa , eihän siinä ihmeempiä mutta tarjoat jotain muuta kuin Jeesus?

Aivan niin ja sinä luet minun tekstistäni jotain, käsittäsin itse samoin kuin sinä jos olisin sinun matkassasi elänyt elämäni.
        Kun Jeesuksen kerrotaan sanoneen että teette vielä surempia kuin minä, mieluusti näen että sinä olet suurten tekojen ihminen
        Nyt soisin että et kokisi pilana.

• enkelipallo kirjoitti:

Aivan niin ja sinä luet minun tekstistäni jotain, käsittäsin itse samoin kuin sinä jos olisin sinun matkassasi elänyt elämäni.
        Kun Jeesuksen kerrotaan sanoneen että teette vielä surempia kuin minä, mieluusti näen että sinä olet suurten tekojen ihminen
        Nyt soisin että et kokisi pilana.

Ensimmäinen on kiemurtelua.
        Toinen imartelua , valitan , ei toimi.
        En koe pilana , pohdin ainoastaan miksi teet näin? ja sitäkin vain hetken...

• Tässähänmie kirjoitti:

Ensimmäinen on kiemurtelua.
        Toinen imartelua , valitan , ei toimi.
        En koe pilana , pohdin ainoastaan miksi teet näin? ja sitäkin vain hetken...

Minun kanaltani toimii koska kerron mitä ajattelen,siksi kirjoitan tälleen

Omasta ajatuksestani en löytänyt Jeesuksen vähentämistä. Se on herkkä asia jossa helposti käyttää "vääriä" ilmaisuja.

• Ensin pitää orjuuttaa kirkon avulla ennen kuin voi vapauttaa viestin ja sanoman avulla suuresta riemuvuodesta, joka avaa sokeiden silmät.

Kyse on kai maailman loppuun asti kestävästä pelistä. Ihan vain ajankuluksi. Ensin tehdään sokeaksi valheiden avulla ja kootaan lammastarhaan. Mutta tulee hetki ja vuosi jolloin on aika julistaa riemuvuosi ja vapautus. Silloin silmät aukenevat.

Maailma on kolmen palan (kvarkin) palapeli ja ajankuluksi pitää kehittää älykkäitä tai esteettisiä tai eettisiä pelejä ja huvituksia. Ei maan päällä voi elää vain toimettomana ja seinään katsellen.

• Pitää kehittää? Miksi ei antaudu Jumalalle niin tuollainen vaatiminen loppuu? Ottaa vastaan sen minkä Herra suo ja ILOLLA!

• Kun jumala ei ole mukana, voi kukin tehdä tulkintansa ja rikollisimmat haluavat tietysti rahastaa fiktiivisen jeesuksen avulla.

Luuleeko keskivertouskova oikeasti, että jumala, tuo maailmojen luoja, tarvitsisi maan matosen ropoja?

• Se oma tulkinta on yleensä niin monesta palasesta koottu ettei sitä pysty todellisuudessa pitämään kasassa , toki voi tuolloin kuvitella olevansa kokonainen vaikka minuus on pirstaleina ympäri maailmaa.

Raamatussa selvästi rahasta ja siihen liittyvästä :

Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.

Jumalan huolenpito

25 "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? 26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! 27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
        28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. 29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. 30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!

31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?' 32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. 33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. 34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet.

Pyydän...yritä ymmärtää tuo äläkä lue tuota ennakkoluulojesi lävitse.

• Tässähänmie kirjoitti:

Se oma tulkinta on yleensä niin monesta palasesta koottu ettei sitä pysty todellisuudessa pitämään kasassa , toki voi tuolloin kuvitella olevansa kokonainen vaikka minuus on pirstaleina ympäri maailmaa.

Raamatussa selvästi rahasta ja siihen liittyvästä :

Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.

Jumalan huolenpito

25 "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? 26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! 27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
        28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. 29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. 30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!

31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?' 32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. 33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. 34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet.

Pyydän...yritä ymmärtää tuo äläkä lue tuota ennakkoluulojesi lävitse.

Et onnistunut selittämään miksi jumala tarvitsee roposi.

Ehkä olisi syytä kysyä, miksi hän ei pyydä niitä itse, vaan aina ropoja vinkumassa ovat hänen välitysmiehensä.

• he-ma kirjoitti:

Et onnistunut selittämään miksi jumala tarvitsee roposi.

Ehkä olisi syytä kysyä, miksi hän ei pyydä niitä itse, vaan aina ropoja vinkumassa ovat hänen välitysmiehensä.

Yllä on sinulle teksti jossa tulee esille että ei Jumala rahaa ole vailla.

Sitten voi miettiä onko nämä välitysmiehet Jumalan miehiä/naisia vai jonkun muun.

• Tässähänmie kirjoitti:

Yllä on sinulle teksti jossa tulee esille että ei Jumala rahaa ole vailla.

Sitten voi miettiä onko nämä välitysmiehet Jumalan miehiä/naisia vai jonkun muun.

Tuo tekstisi koskee kristinuskon epäjumalan seuraajia. Nämä seuraajat eivät tarvitse ropojaan, joten ne voi lahjoittaa epäjumalan välitysmiehille, eikö niin?

Näytä minulle se kultti, lahko tai seurakunta, joka ei tarvitse jäsentensä ropoja.

• he-ma kirjoitti:

Tuo tekstisi koskee kristinuskon epäjumalan seuraajia. Nämä seuraajat eivät tarvitse ropojaan, joten ne voi lahjoittaa epäjumalan välitysmiehille, eikö niin?

Näytä minulle se kultti, lahko tai seurakunta, joka ei tarvitse jäsentensä ropoja.

Raamatussa sanotaan että myykää kaikki ja antakaa köyhille , tuolloin on oleva taivaassa aarre :) Itselläni ei juurikaan mitään ole , suurin osa on tullut lahjoituksina/lahjoina eli Herran armosta olen saanut sen mitä tarvitsen mutta en enempää tai vähempää :)

Jeesuksen seuraajat eivät toistensa ropoja tarvitse mutta lähimmäisen rakkaus ajaa kuitenkin pitämään huolta.

Haluat että asoitan sinulle kultin , lahkon taikka seurakunnan....lue aloitus.

• Tässähänmie kirjoitti:

Raamatussa sanotaan että myykää kaikki ja antakaa köyhille , tuolloin on oleva taivaassa aarre :) Itselläni ei juurikaan mitään ole , suurin osa on tullut lahjoituksina/lahjoina eli Herran armosta olen saanut sen mitä tarvitsen mutta en enempää tai vähempää :)

Jeesuksen seuraajat eivät toistensa ropoja tarvitse mutta lähimmäisen rakkaus ajaa kuitenkin pitämään huolta.

Haluat että asoitan sinulle kultin , lahkon taikka seurakunnan....lue aloitus.

Herran armosta et ole mitään saanut, ihmiset sinua auttavat.

Tämä on helppo kokeilla, lukittaudut vain kellarikomeroosi, etkä suostu ottamaanvettä tai muonaa vastaan keneltäkään muulta paitsi epäjumalaltasi. Totuus selviää kolmessa päivässä, ellei paskan ja kusen haju aja sinua pakoon jo ennen sitä.

• he-ma kirjoitti:

Herran armosta et ole mitään saanut, ihmiset sinua auttavat.

Tämä on helppo kokeilla, lukittaudut vain kellarikomeroosi, etkä suostu ottamaanvettä tai muonaa vastaan keneltäkään muulta paitsi epäjumalaltasi. Totuus selviää kolmessa päivässä, ellei paskan ja kusen haju aja sinua pakoon jo ennen sitä.

Toki olen:)

Mikäköhän testi tuo mahtaa olla? Pihamaalla on toimiva kaivo mistä pulppuaa juomakelpoista vettä :) Kiitos Herralle siitä !

• Tässähänmie kirjoitti:

Toki olen:)

Mikäköhän testi tuo mahtaa olla? Pihamaalla on toimiva kaivo mistä pulppuaa juomakelpoista vettä :) Kiitos Herralle siitä !

Siksi lukittaudutkin sinne tyhjään kellarikomeroon, jossa ei ole ihmisen kaivamaa kaivoa.

Noloutesi ja hidas järjenjuoksusi paljastaa syyn uskonnollisuuteesi.

• he-ma kirjoitti:

Siksi lukittaudutkin sinne tyhjään kellarikomeroon, jossa ei ole ihmisen kaivamaa kaivoa.

Noloutesi ja hidas järjenjuoksusi paljastaa syyn uskonnollisuuteesi.

Olen mielestäsi hidas ja nolo kun en ymmärrä tätä sinun pointtiasi vieläkään?
        Ei ole tarvetta lukittautua kellarikomeroon mutta jollakulla saattaa ollakkin tarve , ehkä sinulle se tekisi hyvää?

• Kaikki valtakunnat ja niiden loisto on jo pitkään ollut saatanan käsissä. Toki jos kumartaa saatanaa niin saa oman osansa tuosta loistosta sillä saatana on niin luvannut ja on sanojensa mittainen mies. Saatanaa vastaan ei ole asetettu raamattua eikä muutakaan uskonnollista kirjaa, mutta kun lukee kaikkia pyhiä kirjoituksia niin pääsee perille Saatanan vaikutuksesta maailmaan.

Etenkin Koraani ja Hare Krishna kirjat auttavat ymmärtämään mistä on kysymys. Ne viestit, joita yksittäinen uskonto vie ovat vajaita ja epätäydellisiä. Ne ovat kuin joutavaa taustamelua kaljabaarissa. Mutta kun on tutustunut kaikkiin pyhiin kirjoituksiin niin erottaa kolme-viisi eri puheenpartta ja puhujaa.

Koraanin mukaan Jumala antoi saatanalle täysin vapaat kädet haalia palvojia joukkoonsa. Tuollaiset palvojat palvovat saatanan perässä Jumalaa, mutta ihmisen perässä palvovia on puolestaan vain ihmiskunta. Saatanan palvojat palvovat hekin siis Jumalaa, mutta saatanan perässä kumartaen.

• Eikö mielestäsi Jeesus Kristus kerro Totuudesta ja siitä mistä on kyse?

• Jeesus opetti seuraajiaan olemaan ovelia kuin käärmeet eli valehtelijat ja murhaajat.

Gnostilaisten mukaan mikäli olen oikein käsittänyt asian seuraavaa jaottelua voisi soveltaa totuuden ja vilpittömyyden suhteen:

Platina = Antikiin filosofia ja nykytiede
        Timantti = Intian tiedeuskonto, veedat
        Kulta = Juutalaisuus
        Hopea = Islam
        Pronssi = Kristinusko
        Rauta = Jalot muut uskonnot
        Savi = Epäjalot muut uskonnot
        Kivi = Karitsa??

Olen soveltanut tässä aika rohkeasti eivätkä gnostilaiset itse välttämättä ole samaa mieltä.
        Jeesus puhui paljon palturia, mutta lopulta jos noudattaa hänen palturiaan oppii tuntemaan totuuden ja totuus tekee vapaaksi. Valheet juuri johtavat tuntemaan totuuden.

• alfa123om kirjoitti:

Jeesus opetti seuraajiaan olemaan ovelia kuin käärmeet eli valehtelijat ja murhaajat.

Gnostilaisten mukaan mikäli olen oikein käsittänyt asian seuraavaa jaottelua voisi soveltaa totuuden ja vilpittömyyden suhteen:

Platina = Antikiin filosofia ja nykytiede
        Timantti = Intian tiedeuskonto, veedat
        Kulta = Juutalaisuus
        Hopea = Islam
        Pronssi = Kristinusko
        Rauta = Jalot muut uskonnot
        Savi = Epäjalot muut uskonnot
        Kivi = Karitsa??

Olen soveltanut tässä aika rohkeasti eivätkä gnostilaiset itse välttämättä ole samaa mieltä.
        Jeesus puhui paljon palturia, mutta lopulta jos noudattaa hänen palturiaan oppii tuntemaan totuuden ja totuus tekee vapaaksi. Valheet juuri johtavat tuntemaan totuuden.

Kertoisitko yhdenkin näistä mielestäsi valheista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe