Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+viimeistään+käy+perusteellisen+selväksi+että+jokainen+ajattele+ja+kirjoittaa+oman+käsityksensä+mukaisesti.
06.01.2018 19:01
Tommy+Helsten+tänään++6.1.2018+klo+17.10-18.00+ylen+Inhimillisessä+tekijässä+siinä+ohjelman+lopulla+kuvailee+hyvin+millaista+on+kun+ei+tiedä++vastausta+
On+ymmärettävää+että+Raamattu+on+kirjoitettu+siten+kuin+on.
Rakas+usko.vainen+älä+syyllistä+itseäsi+vaikka+näyttäisi+että+et+saa+minua+oikealle+polulle,+sen+ei+tarvitse+olla+sinun+taivasmatkasi+este.+Sinunkin+kaltaisiasi+on+oltava+muuten+sinua+ei+olisi+🤗+sama+täällä.+Jumala+on+keksinyt+myös+huumorin.
On+ymmärettävää+että+Raamattu+on+kirjoitettu+siten+kuin+on.
Kielioppi+on+kehitety+vasta+kun+on+opittu+kirjoittamaan,+sitä+ennen+on+kehitelty+käsitteitä+sanoja.
06.01.2018 18:53
Jumala+on+Rakkaus+Luottamus,+Ilo+ja+rauha
06.01.2018 18:14
kokemukseni+Jehova+opetuksesta+on+että+se+on+aivan+liian+autoritäärinen-+ulkopuolisen+ohjaama.+Kun+itse+kunnioitan+"sydämmeni+ääntä"?
06.01.2018 16:41
Vastuu+on+kuulijan.+Myös+Raamatun+teksteissä.+Juuri+siksi+määrittelin+oman+käsitykseni+sanasta+persoona.+Kuka+tahansa+saa+märitellä+sanan+(jokaisen+sanan)+persoona+sisällön+itse.
Vuosien+myötä+jokainen+oppii+että+käsitys+asioista+-++sanoista++on+OMA+käsitys.+Toistan:+Kukaan+ei+voi+ajatella+kaverin+ajatuksia.
Siksi+myös+märittelen+sanan+Jumala
Jumala+on+Rakkaus+-+luottamus++-+ilo+-+rauha.
06.01.2018 16:38
Nyt+puhn+jällen+vai+omiani:
Minulle+Pyhä+Henki+on+Jumalan+ääni+minussa+minulle.+(Taivasten+valtakunta+on+sisälläni)
Jeesus+on+esimerkki+Kristustietoisuudesta.+Sama+tietoisuus+joka+on+myös+PH.lla
Jumala+on+kaikenkattava+Henki+eikä+mitään+ole+sen+ulkopuolella.+Jumaluutta+voi+kuvailla+miten+ikinä+kun+se+on+Kaikki+ja+Kaikessa
Jumala+on+Rakaus+sen+syvimmässä+ja+puhtaimmassa+merkitykseesä
Enkelit+ovat+Rakkauden+sanansaattajia+hekin,+Jeesuksen+apulaisia,+sallinet+lapsenomaisen+ilmauksen
06.01.2018 16:14
Nyt+sinä+menit+filosofiaan,+onko+tosiaan+tiedostamatomat+toiminnat+ilman+ajatusta.+Puhutaan+alitajunnasta+onko+se+tiedostamatonta+ja+mikä+tetoisuus+on.+Leiki+sijansa+saakoon.+Menimme+taas+aluelle+joka+on+veteen+piirrety+viiva.+Pidä+tiukasti+kiinni+kysymyksestäsi,+saat+varmasti+vastauksen.
Puhun+omakohtaisesta+kokemuksesta,+tosin+heti+on+sanottava+että+sinun+kysymyksesi+ei+ole+minun+kysymyksiäni,+jos+ymmärrät+mitä+tarkoitan.+
Siis+minä+en+vastaa+siitä+miten+sinä+ymmärrät.+Savolaisittain+kuulija+on+vastuusa.+Minä+saan+itselleni+sellaisia+vastauksia+joita+minä+ymmärrän.+Sitä+Jeesus+tarkoitti+sanomalla+kolkuttavalle+avataan
Mitä+sisältää+päätös+syntyä+ihmiseksi-kehoksi+tähän+elämään?+Ehkä+hyvinkin+opiskella+papiksi+kokeakseen+kaiken,+myös+sen+sonnan+jota+siinä+työssä+saa+kuullakseen.+Mistäpä+paremminn+oppisi+ihmisluonteen..+olisikohan+minunkin+pitänyt...
06.01.2018 16:06
En+tunne+minkänlaisia+valoja+joten+en+ole+mukana+puolustaakseni+jotain+yksityiskohtaa+"opetuksesta"+laista.
06.01.2018 15:28
Käytin+sanaa+ajatus,+kun+minun+mielestäni+mitään+tekoa+ei+voi+olla+ennenkuin+siitä+on+ajatus+ja+teko+on+seurausta+ajatuksesta.
Teko+sinänsä+ei+voi+tapahtua+ennen+ajatusta.+Kuten+huomaat+sana+ajatus+saattaa+muodostaa+varsin+monta+erilaista+ajatusta.....+Puhumattakaan+minkä+teon+tämäkin+ajatus+synnyttää🤗
06.01.2018 15:23
"Kuten+on+valassan+luvannut"+tarkoittaa+minulle+että+vain+hän+on+vastuussa+ajatuksistaan+ja+minä+olen+vastuussa+omista+ajatuksistani+hänestä+ja+hänen+opetuksestaan+eli+siitä+miten+olen+sen+ymmärtänyt.+Ei+ole+hänen+syynsä+että+minulla+on+ajatuksia.
Ei+voi+tuomita+kun+ei+näe+hänen+ajatuksiaan,+kun+sanat+ovat+vain+symboleja,
Kun+sitä+tuomioistuinta+ei+tarvita+jos+vain+luettaisiin+teksti.
Kuten+huomaat+sinnikkästi+lyön+päni+seinään.
Onko+joku+vastuussa+sinun+käsityksestäsi....+jostakin.+
Hyvä+on,+kun+nyt+lähdet+koneen+vierestä+kenen+on+vastuu,+kiitän+huumorintajuasi.
Todellakin+pikkukakarat+ei+käsitä+miten+lyönti+tuntuu+kipeältä+kunnes+kaveri+lyö+takaisin.+Opittuja+temppuja+nämä+on
06.01.2018 15:15
Omasta+puolestani+tyydyn+ajatukseen+että+henki+ei+ole+persoona.+Minun+käsitykseni+mukaan+persoona+on+menneet+muistikuvat.+Henki+on+nyt+ei+mennyt+eikä+tuleva.+Hengellä+ei+ole+aikaa,+on+ikuisuus+ja+ollakseen+ikuisuus+sen+on+oltava+myös+nyt
He+jotka+personoivat+Jumalan+ovat+onnellisia+omalla+polullaan,+hyvää+matkaa+jokaiselle.+Varmasti+aivan+vilpitön+elämänselitys+sekin.
Tulee+vain+mieleen+kuinka+monta+kertaa+Jeesus+puhuu+vertauksin
06.01.2018 15:02
Konkretiaa+hyvinkin,+mutta+mikän+teksti+ei+ole+mitään+kunnes+sen+joku+"elää"+todeksi.
Mikään+laki+ei+ole+mitään+ennenkuin+se+mukautetaan+vallitsevaan+konkretiaan.
#Ei+tarvita+tuomioistuinta+kun+vain+luetaan+teksti!!+eihän+se+niin+VOI+mennä+eikä+mene.#+Filosofiia+tai+konkretiaa,+minun+(papin,+ihmisen)+ajatuksia+ei+kukaan+voi+tuntea+ei+tietää.+Ei+voi+mennä+jokun+tekstin+taakse+juuri+siksi+kun+tämä+on+konkretiaa,+ei+tekstiä,+elämä+on.
Todistamme+samasta+asiasta+🤗
06.01.2018 14:51
Olen+joskus+pyytänyt++-+lausu+sana+tai+lause+ja+kuuntele+ja+kysy+mitä+siitä+kaverisi+ymmärtää.
Vastaako+kukaan+samoin+sanoin.+Yritän+tarjota+ajatusta+että+onko+johonkin+kysymykseen,+ajatukseen+vain+yksi+ainut+vastaus.
Perin+vähän+on+ajatuksia+joihin+on+vain+yksi+täydellinen+ikuinen+vastaus+jota+kukaan+ei+pysty+muuttamaan+eikä+käsittämään+väärin??++
Ei+raamatun+san+ole+sen+lain+ulkopuolella,+jokainen+käsittä+itse+oman+käsityksensä+mukaisesti.+Siksi+on+jotenkin+onetonta+että+jokin+ammattiryhmä+pystyisi+ratkaisemaan+jonkin+ihmisen+ajattelun+lopullisesti+ikuisesti+valmiiksi+
Mitä+hyötyä+tai+iloa+olisi+sellaisesta+elmästä+jonka+kaveri+jo+selitti+valmiksi.
Olen+se+joka+olen.+Sitä+pidän+hyvänä+vastauksena+eikä+kukaan+löydä+perille+muutoin+kun+sen+kautta+joka+on.
Siinä+on+minun+elämäni+tarkoitus+ja+päämäärä
06.01.2018 13:33
Osuit+asian+ytimeen.+Kun+kukaan+ei+voi+puhua+muuta+kuin+puhuu.+Sitten+on+nämä+jotka+lainaavat+sivu+kaupala+tekstiä.+Se+ei+ole+mielipide+ei+puhe+eikä+käsitys+se+on+LAINAUS
Vielä+uudelleen+KIRKOLLA+ei+ole+mielipidettä,+puhetta,+totuutta,+vain+ihmisen+mielessä+voi+olla+tällaisia+ajatteluun+perustuvia+näkemyksiä.
On+eri+asia+-uskonto-+ja+eri+asia+käsitys+-siitä+uskonnosta-
06.01.2018 13:16
Saatta+törmätä+omaa+kolmijakoisuuteensa,+palstalla+puhuu+näin,+työmaalla+noin,+papille+toisin,+muurarille+sitä+sun+tätä.
Ei+raamatun+jakolinjat+ole+sen+kummempia,+jokaisella+omassa+mielessä++-+omansa
06.01.2018 13:02
Miten+kukaan+tietäsi+omia+ajatuksiaan+ellei+kirjoittelisi+tai+keskustelisi+niistä+-+vastauksista+näkee+ja+kuulee+miten+tulikaaan+lausuneeksi😏
06.01.2018 12:59
Jokahetki+tulee+uusia+kyselijöitä.+Kirjasto+olisi+hyvä+valinta+vastauksien+etsimiseen.+Jokainen+tekee+parhaansa+omalla+ainutkertaisella+tavallaan.+Jos+ajattelee+että+totuus+ei+tarvitse+puolustelijoita,+ehkä+kuitenkin+karkeimmat+solvaukset+kertovat+suurimmasta+hädästä.
kuka+tietää
06.01.2018 12:49
Ei+voi+olla+monta+eri+totuutta.+Sen+yhden+totuuden+puolesta+taistelevat+niin+ateistit+kuin+eri+uskonot.+Erilliset+ihmismielet+etsivät+kukin+omia+polkujaan+....
Jumaluuden+kolmijako?
Onhan+rakennutyömaallakin+putki-,+sähkö-,+timpurit-,+jne.+Jokainen+näistä+rakentaa+sammaa+taloa.+Jotkut+työmaat+menevät+suuremmitta+ongelmitta.+
Eikö+elämänkatsomuksen+eli+uskonnon+"työmaalla"+voisi+olla+samanlaisia+osa-alueita.+Jokainen+osa+rakentaa+saman+totuuden+ajatusta.+Kaiki+lukevat+samaa+suunnitelmaa.+Kuten+toisaalla+on+selvinnyt+lopulta+on+vain+yksi+kokonaisuus+-+yksi+kokonaisuus+rakentajia+on+paljon.
+Joku+ei+siedä+Jumala+käsitettä+johtuen+tietenkin+kyseisen+henkilön+käsityksestä+Jumalasta,+Siis+kyseinen+henkilö+näkee+jumalankuvansa+mahdotomana.
Voidaan+tietenkin+kysyä+onko+se+kyseisen+henkilön+syy?+Onko+yleensä+ihminen+syyllinen+omaan+ajatteluunsa+uskova/uskomaton?
06.01.2018 12:37
Olisiko+mahdollista+pelkistää:
Opettiko+Jeesus+rakkautta+vai+tuomitsemista.
Molempia+yhtaikaa+ei+voi+olla+mahdollista,+joko+rakastat+tai+syyllistät.
05.01.2018 16:40
Olisiko++usko+kokemuksen+tuomaa+ja+tieto+järkeilyn+tuomaa.+Tietenkin+usko+voi+järkkyä,+tieto+muovautuu+....
05.01.2018 14:29
77 / 121