Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Kiitos asiallisesta keskustelusta
  2. trivialle vain yksi mahdollinen vaihtoehto hänen ajatukselleen.
    "Sen voi hyvin tutkia yrittämällä jutella elottoman luonnon olioiden kanssa".
    Ottakaamme sellainen kommunikoinnin muoto joka on molemmille mahdollinen, ja ymmärrettävä.
    Jopa hiukkaskiihdyttimellä tehty havainto viestittää tietoja olemassaolostaan....
    Minun mielestäni henki ei tarvitse aikaa eli se ei ole alun ja lopun kahleessa. Henki vain on muodostanut evoluution mahdolliseksi jolloin olio on alkanut laskea ajan kulumista esim. vuorokauden ja vuosikierron mukaan. Kasvin siemen tarvitsee kylmäkäsittelyn/talven. Eli se laskee ajan kulun lämpötilan vaihteluna. Lutikkamyrkky kommunikoi myrkkyjen kanssa ja muodosta myrkyn kestävän jälkeläisen.
    Arvostan ajatuksiasi vaikka ajattelen eri..... Älä polta päreitäsi. en tarkoita väheksyä sinun tapaasi ajatella. Olen hyvin tietoinen että kukaan ei ajattele asioista kirjaimellisesti sinun eikä minun tavalla.
    Olen sitä mieltä että ensin on oltava ajatus, mielikuva jostakin jotta se voitaisiin havaita. Katso vastasyntynyttä lasta ensin se katsoo (tekee mielikuvan)... ja sitten tunnustelee. Sen JÄLKEEN seuraa päätelmät. Eli päätelmät (maailma) ei ole ennen kuin mieli on tehnyt havainnon ja kokemus on LUOTU.
    Syvemmin ajatellen jokainen näkee OMAN luomansa maailman. Kukaan ei katso eikä koe kaverin silmin eikä ajatuksin. Siitä on muutamat ropellipäät johtaneet aivan oikein, maailma ei ole totuus koska silloin jokaisella pitäisi olla oma totuutensa. Siitä taas voi miettiä miten on mahdollista että olisi miljoonia totuuksia.
  3. " Ihmisen kuuluu pelastautuakseen elää ristiinnaulittua elämää jossa "synnit" "paheet" ristiinnaulitaan egosta pois . Jolloin alkuperäinen Jumalan kaltainen voi astua esiin egon pauloista.
    Se että vain antaa kaiken anteeksi ei valitettavasti riitä...se on alku. "

Kurssi kerto "kun olen antanut kaiken anteeksi olen päässyt alkuun...."
    Kurssin mukaan egoa ei tarvitse hoitaa. Ego on itsekkyys ja pelko, riittää kun sen jättää huomiotta. Jos ottaa egon taistelukumppanikseen se on juuri sitä mikä on egon elinehto, egon hengissä pysymisen tae.
    Anteeksianto on egon surma, sen voi sanoa myös sanoilla "annan anteeksi itselleni" UT.n sanoin rakasta itseäsi.
    Moni ei varmaan tiedä että se on KÄSKY -rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken -. Se on minulle täydellisen anteeksiannon käsky, ei kehotus. Sitä minä opettelen elämään ja katsomaan joka hetki.
    Vain rakastamalla pystyn jakamaan rakkautta.

Minun EI tarvitse antaa kellenkään mitään riittää kun käyttäydyn rakastavasti. Rakastaessani tiedän miten milloinkin pitää toimia. Jopa eläinten kasvattajat opettavat koiriaan ja norsujaan kiittämällä ei piiskaamalla eikä osoittamalla virheisiin vaan palkitsemalla onnistumisista. Voisiko Jumala olla niin tyhmä että hän opettaisi piiskaamalla ja kiduttamalla.
    Kurssin mukaan Jumala on Rakkaus ja vain ja aina ikuinen pysyvä Rakkaus. Sisältää luottamuksen ja ilon. Ollessaan iloinen ihmismieli on kaikkein ohuimman verhon eristämänä Totuudesta. Siis lähinnä totuutta.
  4. vääryys käännetään?

Kurssi neuvoo antamaan anteeksi. Anteeksiannosta on vielä erillinen kirjanen "Rukouksen laulu."
    Totuudessa jokainen on täydellinen Jumalan kipinä, ajatus Jumalan mielessä. Yksilö antaa mielessä olevat virheelliset ajatukset Pyhän Hengen pois pyyhittäväksi. Pyhä Henki on Jumalan ääni minussa/ihmismielessä. Olemme erkaantuneet uskomukseen että olemme erossa Jumalasta, se on minun /yksilön uni, virhe, erehdys. Jumala antoi sen anteeksi silloin kun se tapahtui. Pojan ero Isästä on näennäinen - uni
    Ihmeiden Oppikurssi on suomeksi netissä. Tekstiosan sivulla 578 on kappaleessa 6 pyyntö Anna maailmankaikkeuden suurelle luojalle Luojalle... anteeksi erillisyytesi harhat...

Kurssissa ei kielletä UT.n lausetta kun Jeesus ristillä sanoi "Isä anna heille anteeksi koska he eivät tiedä mitä he tekevät." Siinä kukaan ei kieltänyt eikä antanut, vain todettiin "eivät tiedä."
    Tietämättömyys ei ole synti se on virhe joka voidaan antaa pois mielestä PH.n pois pyyhittäväksi. Kurssi käyttää sanontaa - tehdään tekemättömäksi - Juuri tämän varassa minunkin koko olemukseni on. Kirjoittelen täydessä luottamuksessa "omiani" vaikka erittäin hyvin tiedän että on ajattelijoita jotka lukevat kurssia ja lausuisivat näistäkin ajatuksista hyvin erilailla.

Vääryys on tosiaan positiivista kun se opettaa että on vain erehtynyt mieli joka voidaan oikaista. Nyt on muistettava että puhutaanko MIELESTÄ vai fyysisestä tapahtumasta. Ei fyysinen vahinko miksikään muutu, mieleni voin muuttaa sen tapahtuman suhteen.

Olen tullut elämään tämän elämän. Se on minun elämäni tarkoitus. Kurssi sanoo "Olemme vain ollaksemme avuksi" Aina kun mittaan ja arvioin tiedän että vain ego mittaa ja arvioi. Taaskin on ero olenko fyysisellä metrimitalla raksalla vai MIELESSÄ vai kaverin ja oman ajatteluni päsmärinä.

Hiuksen hieno ero Tuomio - Valinta
    Kurssi käyttää ilmaisua olemme tulleet valitsemaan uudelleen. Pienellä viilauksella voisin sanoa että on miltei sama kun Tuomitsen jotkut asiat pois mielestäni :) Tietenkin nämä asiat on ensin nähtävä - katsottava, sinä kuvaat omaa näkyäsi etkä suinkaan ole kokemuksesi kanssa yksin, samalla tavoin, liki samoin sanoin ovat muutamat muutkin kuvanneet

Kuitenkin neuvotaan välttämään taistelua. Taistelu pitää vastustajan näkyvissä, ei voi taistella ellei katso minne huiskii.

Olen ainutlaatuinen ja ainoa enkelipalo maailmassa kuten sinäkin omassa persoonassasi. Vain näistä lähtökohdista olen kiitollinen, ilman näitä kokemuksiani en olisi minä. Vain minä tunnistan omat voittoni ja erehdykseni Eikä kukaan näyttele minun rooliani muut kuin minä. Ilman minua / sinua taivas olisi puutteellinen
    Rakasta itseäsi Ihminen
  5. Pyydän ettet arvotelisi Kurssia minun mielipiteiden mukaan. Minua saat tutkia minun mielipiteitteni mukaan. Itse asiassa jokainen näkee vain omat ajatuksensa nähdessään kaverin.....tai mitä tahansa
    Minuun ei kohdistu vääryyttä. Kaikki minkä koen on minun kokemukseni siitä mitä on. Joku kaverini kuitenkin voi nähdä minuun kohdistuvia toimia vääryytenä minua kohtaan. Niistä en ole vastuussa. Puolisoni kuoli 30v liikenteessä
    " ilman omaa syytään" maallisen oikeuden näkemyksen mukaisesti katsottuna. Monia kuvauksia olen kokenut ja hyväksynyt kyseisestä tapahtumasta. Missään tapauksessa se ei ollut vääryys minua eikä lapsiani kohtaan. Niin vain piti tapahtua. Minun asiani ei ole tuomita eikä osoittaa "syyllistä"
    Kirjaimellinen lainaus kurssista. "Jumalan Poika ei ole syyllinen". Jumalan poika käsite tarkoittaa ihmistä, yksilöä ja ihmiskuntaa ilman sukupuoli määrittelyä. Jumalan Poika on se pyhyys "Namaste" joka meissä on.

"ns. Sokealla yksilöllä olisi mukamas valtaa vaikuttaa äänellänsä". Kyllä mutta paremmin voisin ilmaista. Hän vaikuttaa mielensä kautta ja avulla aivan kuten jokainen. Siinä on hänen todellinen vaikuttamisensa.

Silmien (kehon) toiminta ei vaikuta "hänen phyyteensä" Se kyllä vaikuttaa voimakkaasti minun tai kanssakulkijan ajatuksiin hänestä.

Keskeneräisyyteni eli uskomusteni vuoksi annan ulkonäön vaikuttaa mieleeni. Samoin sokaistun titteleihin, arvoasetelmiin, omaisuuteen.
    Kurssi pyytää katsomaan mieleen, ei äänestyspäätöksiin eikä omaisuuteen, toki niillä on merkityksensä tässä unessa mutta niitä ei pidä ottaa tosissaan - totuutena.
  6. En käännä kokemustani vain hyviin asioihin, mutta se mikä näyttää tapahtuvan (hyvä tai huono) on sillä hetkellä minulle se millaiseksi sen itse määrittelen. Eikä mikään kokemus ole turhaa eikä satumaa vaan joka hetki on mahdollista nähdä rakkauden pyyntönä tai rakkauden osoituksena. On siis vain minun määritelmäni minun kokemuksestani.
    Edelleen kulttuurin säännöt ja lait ovat "eri" asia. Ne ovat äänestys ja sopimus perustaisia. Ei turhia mutta totuus on eri asia..

Aivan niin kuin kirjoitat: En siis valitse kokevani vain rakkautta, valitsen kokevani kaiken ja tuoden rakkautta sinne missä sitä ei ole. Olemalla rakastava.

Päättäjät tekevät parhaansa koko ajan jokainen sen mukaan kuinka ovat oppineet ts. kuinka ovat itsensä opettaneet.
    Kurssi antaa luvan nähdä asiat myös monen elämän takautumana, siis jos on tarpeen saa käyttää myös ajatusta että olen kokemassa menneiden elämien takaisia juttuja tässä nyt. Sekin on vapaa valinta. Kuitenkaan mitään ei tapahdu milloinkaan muulloin vaan kaikki on nyt.
    Myös kaiken menneen kokemuksen (karman) saa antaa anteeksi nyt. Eikä sitä voi tehdä milloinkaan muulloin tietenkään.
    Juha Pitkänen kirjassaan Vapaus valita painotti noiden menneiden pelkojen näkemisen ja katsomisen tärkeyttä osana irti päästämisessä.

"mikä on statuksesi yhteiskunnassa kun olet päättänyt tehdä kuten oletkaan päättänyt?"
    Tähän en osaa sanoa mitään--- eläkeläinen. täytettyäni 55 huomasin että nyt alkaa mittaamattomat mahdollisuudet....... kenties vielä toiset 50v helposti nyt kun on jonkin veran saanut etäisyyttä tuhon murrosikään!! Katsotaan sitten