Vapaa kuvaus

Aloituksia

94

Kommenttia

2136

1. Ikävä kyllä maailma on tosiaan monen asian suhteen viturallaan. Esimerkiksi Jehovan todistajien toimesta, jotka käyttävät härskisti lapsia hyväkseen ja yrittävät lahkonjohtajien johdolla pimittää hyväksikäytön:

http://yle.fi/uutiset/australian_tutkintakomissio_jehovan_todistajat_salannut_tuhannen_lapsen_hyvaksikayton/8183532

En sentään kannata Jehovan todistajien kivittämistä, humaani ihminen kun olen, mutta oikeuden eteen moiset lastenhyväksikäyttäjät on ehdottomasti saatava.
  2. Enpä sittenkään jaksa kommentoida multinilkin kaikkia lapsellisia olkinukkeiluja. Kommentoin vielä paria asiaa.

"m: Minä uskon Jumalaan. Mutta Jumalan Sanaan Raamatussa en usko ollenkaan!"

Moloch on kertonut uskovansa Jumalaan. Kunnioitan hänen uskoaan, koska hän on rehellinen. Hän kunnioittaa tiedettä ja sen objektiivisia tutkimustuloksia. Uskon Molochin uskovan myös Raamatun sanomaan siltä osin kuin se ei ole ristiriidassa objektiivisen todellisuuden kanssa.

"pm: Usko mihin haluat, kunhan uskot evoluutioon ja siihen mitä matematiikasta kerron. Muusta minä vähät välitän."

Sekä Moloch että minä hyväksymme sekä evoluution olemassaolon tieteellisenä faktana, emmekä ole niin typeriä kuin jotkut kreationistit, jotka kieltävät vaikka matematiikan faktoja jumalansa nimiin valehdellen.

"m: Sopii minulle, kun kerran olet tunnettu ateisti, jumalankieltäjä. Mutta palataan vielä peliimme. Taisi käydä niin, että noppa suosi nyt minua. Vain veikkaamani parilliset toteutui, tuli tulokseksi!

pm: Noin ei voi sanoa, etkö jo tajua! "

No tottakai voi todeta että tapahtuma parilliset {2, 4, 6} toteutuu, jos tulokseksi sattuu jokin parillisista silmäluvuista, vaikkapa silmäluku 4.

"pm: Tärkeintä tässä on nyt se, että me kumpikin ymmärrämme todennäkösyydet ja satunnaiskokeet oikein, ettemme vaan nolaisi itseämme."

Itseasiassa tärkeintä on kylläkin olla rehellinen ja tunnustaa rehdisti virheensä, jos sellaisia tekee. Voitko uskoa JC, että jotkut ovat valmiita valehtemaan ja kieroilemaan vaikka vuosien ajan ja vannomaan jumalansa nimeen välttyäkseen tunnustamasta inhimillisen erehtyväisyytensä? Käsittämätöntä vai mitä?

"m: Niin juuri. Jos emme osaisi oikein todennäköisyyksiä, kukapa kohta uskoisi enää kirjoituksiamme evoluutiostakaan."

Vaikka minä tai Moloch olisimme täysin väärässä todennäköisyyttä koskevien väitteidemme kanssa niin sillä ei olisi mitään merkitystä evoluutioteorian paikkansapitävyyden kanssa.
  3. "Tällä tavoin pieni kuvaelmani ei huku puolimutkan loukkaavasti otsikoiman ketjun syövereihin. "

Eihän avaukseni toki millään tavoin - vähäisimmäskään määrässä - ollut loukkaava! Vaan se oli objektiivinen toteamus JC:n yli kolme vuotta jatkuneesta typeröinnistä ja kieroilusta todennäköisyyteen liittyen.

Edelleen haastan multinilkki JC:n poimimaan minkä tahansa kommenttini, jonka kokee perusteettomaksi syytökseksi itseään kohtaan. Esitän kyseiselle JC:n poimimalle kommentille objektiiviset perustelut.