Vapaa kuvaus

Aloituksia

555

Kommenttia

9053

1. "Raamatussa+on+lukemattomia+tappokäskyjä+mutta+"uskovat"+yrittävät+pimittää+Kristinuskon+pyhää+kirjaa."Ateismiin+ei+kuulu+mitään+moraalisääntöjä,+eikä+voi+olla+edes+teoriassa,+koska+ateismi+jo+lähtökohdiltaan+kieltää+moraalinantajan+olemassaolon.++Siksi+tappaminenkaan+ei+ole+ristiriidassa+ateismin+kanssa.Samasta+syys,+ateismista+käsin+ei+voida+ottaa+kantaa+siihen,+onko+tappaminen,+varastaminen+tai+orjuus+oikein+vai+väärin.
  2. Lisää+oraalikäskyjä+Uudesta+testamentista.Paavali:+"Me+kehoitamme+teitä,+veljet,+nuhdelkaa+kurittomia,+rohkaiskaa+alakuloisia,+holhotkaa+heikkoja,+olkaa+pitkämieliset+kaikkia+kohtaan.+Katsokaa,+ettei+kukaan+kosta+kenellekään+pahaa+pahalla,+vaan+pyrkii+aina+tekemään+hyvää+toinen+toisellenne+ja+kaikille."++1.Tess.5:14-15Paavali:+"karttakaa+kaikenlaista+pahaa."++1.Tess.5:22Paavali+Tiitukselle:+"Muistuta+heitä+olemaan+hallituksille+ja+esivalloille+alamaiset,+kuuliaiset,+kaikkiin+hyviin+tekoihin+valmiit,+etteivät+ketään+herjaa,+eivät+riitele,+vaan+ovat+lempeitä+ja+osoittavat+kaikkea+sävyisyyttä+kaikkia+ihmisiä+kohtaan."++Tiit.3:1-2Paavali?:+"Pysyköön+veljellinen+rakkaus.+Älkää+unhottako+vieraanvaraisuutta,+sillä+sitä+osoittamalla+muutamat+ovat+saaneet+titämättään+pitää+enkeleitä+vierainaan.+Muistakaa+vankeja,+niinkuin+olisitte+itsekin+heidän+kanssaan+vangittuina;+muistakaa+pahoinpideltyjä,+sillä+onhan+teillä+itsellännekin+ruumis."++Heb.13:1-3Paavali+?+:++"Älkää+olko+vaelluksessanne+ahneita;+tyytykää+siihen,+mitä+teillä+on;+sillä+Hän+(Jumala)+itse+on+sanonut:+En+minä+sinua+hylkää+enkä+jätä."++Heb.13:5Paavali+?:+"Mutta+älkää+unhottako+tehdä+hyvää+ja+jakaa+omastanne,+sillä+senkaltaisiin+uhreihin+Jumala+mielistyy."++Heb.13:16Pietari:++"Puhdistakaa+sielunne+totuuden+kuuliaisuudessa+vilpittömään+veljesrakkauteen+ja+rakastakaa+toisianne+hartaasti+puhtaasta+sydämestä,+te,+jotka+olette+uudestisyntyneet,+ette+katoavasta,+vaan+katoamattomasta+siemenestä,+Jumalan+elävän+ja+pysyvän+sanan+kautta."++1.Piet.1:22-23Pietari:++"Pankaa+siis+pois+kaikki+pahuus+ja+kaikki+vilppi+ja+ulkokultaisuus+ja+kateus+ja+kaikki+panettelu,+ja+halatkaa+niinkuin+vastasyntyneet+lapset+sanan+väärentämätöntä+maitoa,+että+te+sen+kautta+kasvaisitte+pelastukseen."++1.Piet.2:1-2Pietari:++"Ja+lopuksi:+Olkaa+kaikki+yksimielisiä,+helläsydämisiä,+veljiä+kohtaan+rakkaita,+armahtavaisia,+nöyriä++1.Piet.3:8Pietari:++"Älkää+kostako+pahaa+pahalla,+älkääkä+herjausta+herjauksella,+vaan+päinvastoin+siunatkaa,+sillä+siihen+te+olette+kutsututkin,+että+siunauksen+perisitte."++1.Piet.3:9Pietari:+Sillä;+joka+tahtoo+rakastaa+elämää+ja+nähdä+hyviä+päiviä,+varjelkoon+kielensä+pahasta+ja+huulensa+vilppiä+puhumasta,+kääntyköön+pois+pahasta+ja+tehköön+hyvää,+etsiköön+rauhaa+ja+pyrkiköön+siihen."++1.Piet.3:10-11Pietari:++"Ennen+kaikkea+olkoon+teidän+rakkautenne+toisianne+kohtaan+harras,+sillä+"rakkaus+peittää+syntien+paljouden."++1.Piet.4:8Pietari:+"Olkaa+vieraanvaraisia+toinen+toistanne+kohtaan,+nurkumatta."++1.Piet.4:9Johannes:++"Sillä+tämä+on+se+sanoma,+jonka+te+olette+alusta+asti+kuulleet,+että+meidän+tulee+rakastaa+toinen+toistamme."++1.Joh.3:11Jaakob:++"Puhdas+ja+tahraton+jumalanpalvelus+Jumalan+ja+Isän+silmissä+on+käydä+katsomassa+orpoja+ja+leskiä+heidän+ahdistuksessaan+ja+varjella+itsensä+niin,+ettei+maailma+saastuta."++(Jaak.1:27)
  3. Lisää+moraalisääntöjä+uudesta+testamentista:Paavali:++"Niin+tavoitelkaamme+siis+sitä,+mikä+edistää+rauhaa+ja+keskinäistä+rakentumistamme."++Room.14:19Paavali:+"Olkoon+kukin+meistä+lähimmäiselleen+mieliksi+hänen+parhaaksensa,+että+hän+rakentuisi."+Room.15:2Paavali:+"Hoivatkaa+sentähden+toinen+toistanne,+niin+kuin+Kristuskin+on+teidät+hoivaansa+ottanut+Jumalan+kunniaksi"++Room.15:7Paavali:+"Kaikki,+mitä+teette,+tapahtukoon+rakkaudessa."++(1.Kor.16:14Paavali:+"Te+olette+kutsutut+vapauteen,+veljet,;+älkää+vain+salliko+vapauden+olla+yllykkeeksi+lihalle,+vaan+palvelkaa+toisianne+rakkaudessa.Sillä+kaikki+laki+on+täytetty+yhdessä+käskysanassa,+tässä:+Rakasta+lähimmäistäsi+niinkuin+itseäsi."++Gal.5:13-14Paavali:+"Kantakaa+toistenne+kuormia+ja+niin+te+täytätte+Kristuksen+lain."++(Gal.6:2Paavali:+"Niin+kehoitan+siis+minä,+joka+olen+vankina+Herrassa,+tetä+vaeltamaan,+niinkuin+saamanne+kutsumuksen+arvo+vaatii,+kaikessa+nöyryydessä+ja+hiljaisuudessa+kärsien+toinen+toistanne+rakkaudessa+ja+pyrkien+säilyttämään+hengen+yhteyden+rauhan+yhdyssiteellä."++Ef.4:1-3Paavali:+"Pankaa+sentähden+pois+valhe+ja+puhukaa+totta,+kukin+lähimmäisensä+kanssa,+sillä+me+olemme+toinen+toisemme+jäseniä."++Ef.4:25Paavali:+"Joka+on+varastanut,+älköön+enää+varastako,+vaan+tehköön+ennemmin+työtä+ja+toimittakoon+käsillään+sitä,+mikä+hyvää+on,+että+hänellä+olisi,+mitä+antaa+tarvitsevalle."++Ef.4:28Paavali:+"Olkaa+sen+sijaan+toisianne+kohtaan+ystävällisiä,+helläsydämisiä,+anteeksiantavaisia+toinen+toisellenne,+niinkuin+Jumalakin+on+Kristuksessa+teille+anteeksiantanut."++Ef.4:32Paavali:+"......niin+tehkää+minun+iloni+täydelliseksi+siten,+että+olette+samaa+mieltä,+että+teillä+on+sama+rakkaus,+että+olette+sopuisat+ja+yksimieliset+ettekä+tee+mitään+itsekkyydestä+tai+turhan+kunnian+pyynnöstä,+vaan+että+nöyryydessä+pidätte+toista+parempana+kuin+itseänne.+Ja++että+katsotte+kukin,+ette+vain+omaanne,+vaan+toistenkin+parasta."++Fil.2:2-4Paavali:+"Pukeutukaa+siis+te,+jotka+olette+Jumalan+valituita,+pyhiä+ja+rakkaita,+sydämellisyyteen,+armahtavaisuuteen,+ystävällisyyteen,+nöyryyteen,+sävyisyyteen,+pitkämielisyyteen,+kärsikää+toinen+toistanne+ja+antakaa+toisillenne+anteeksi,+jos+kenellä+on+moitetta+toista+vastaan.+Niinkuin+Herrakin+on+antanut+teille+anteeksi,+niin+myös+te+antakaa."++Kol.3:12-13Paavali:+"Mutta+kaiken+tämän+lisäksi+pukeutukaa+rakkauteen,+mikä+on+täydellisyyden+side."++Kol.3:14jatkuu.......
  4. "PS.+Ei+kannata+yrittää+tarjota+10+käskyä,+ne+sisältyvät+Mooseksen+lakiin.+Ei+kannata+myöskään+tarjota+rakkauden+kaksoiskäskyä,+sekin+on+Mooseksen+laissa."Raamatussa+on+paljon+moraalisääntöjä,+jotka+koskevat+kaikkia+ihmisiä,+vaikka+ne+sisältyisivät+myös+Mooseksen+lakiin.+Yksi+tälläinen+moraalikäsite+on+rakkaus.+Siihen+kehoitetaan+ihmisä+läpi+Raamatun.+Mutta+laitan+tähn+nyt+sellaisia+kohtia,+jotka+ovat+uudessa+testamentissa,+ja+siis,++Mooseksen+lain+ulkopuolella.Jeesus:+"Mutta+minä++sanon+teille:+rakastakaa+vihollisianne+ja+rukoilkaa+niiden+puolesta,+jotka+teitä+vainoavat.++Matt.5:44Rakasta+lähimmäistäsi+niinkuin+itseäsi"++Matt.22;33Jeesus:+"Tämä+on+minun+käskyni,+että+te+rakastatte+toisianne,+niinkuin+minä+olen+teitä+rakastanut."++Joh.15:12Paavali:++"Olkoon+rakkaus+vilpitön,+kammokaa+pahaa,+riippukaa+hyvässä+kiinni.+Olkaa+veljellisessä+rakkaudessa+helläsydämiset+toisianne+kohtaan;+toinen+toisenne+kunnioittamisessa+kilpailkaa+keskenänne."++Room.12:9-10Paavali:++"Siunatkaa+vainoojianne,+siunatkaa,+älkää+kirotko.+Iloitkaa+iloitsevien+kanssa,+itkekää+itkevien+kanssa.+Olkaa+keskenänne+yksimieliset,+Älkää+korkeita+mielitelkö,+vaan+tyytykää+alhaisiin+oloihin.+Älkää+olko+itse+mielestänne+viisaita."++Room.12:14-16Paavali:+"Älkää+kenellekään+pahaa+pahalla+kostako.+Ahkeroikaa+sitä,+mikä+on+hyvää+kaikkien+ihmisten+edessä.+Room.!2:17Jos+mahdollista+on+ja+mikäli+teistä+riippuu,+eläkää+rauhassa+kaikkien+ihmisten+kanssa."++Room.12:18Paavali:+"Vaan+jos+vihamiehelläsi+on+nälkä,+ruoki+häntä,+jos+hänellä+on+jano,+juot+häntä.....Room.12:20Paavali:+"Älä+anna+pahan+itseäsi+voittaa,+vaan+voita+sinä+paha+hyvällä."++Room.12:21Paavali:++"Älkää+olko+kenellekään+mitään+velkaa,+muuta+kuin+että+toisianne+rakastatte;+sillä+joka+toistansa+rakastaa,+se+on+lain+täyttänyt."++Room.13:8)Paavali:+"Vaeltakaa+säädyllisesti,+niinkuin+päivällä,+ei+mässäyksissä+ja+juomingeissa,+ei+haureudessa+ja+irstaudessa,+ei+riidassa+ja+kateudessa."+Room.13:13++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Jatkuu......