Vapaa kuvaus

Aloituksia

555

Kommenttia

9053

1. "Minulle riittää että en usko johonkin, enkä ole siitä kenellekkään velvollinen selittämään."

Et toki ole velvollinen selittämään, mutta silloin sinulla ei myöskään ole moraalista oikeutta vaatia selitystä niiltä, jotka uskovat johonkin.

"Toista se on niiden, jotka haluavat uskoa olemattomaan."

Ateistit uskovat nimenomaan olemattomaan, koska eivät usko Jumalaan eli joku olematon loi maailmankaikkeuden olemattomuudesta ja tyhjyydestä. Me uskovat emme sellaiseen usko.

"Heidän täytyy pystyä todistamaan itselleen uskomansa asiat, ei meille"
    Meidän ei tarvitse todistaa itsellemme sellaista, minkä tiedämme olevan olemassa ja jonka tunnemme.
  2. Kun olen lukenut vastauksia aloitukseeni, niin monista kommenteista paljastuu se, että ei ymmärretä Jumalan olevan kaikkivaltias, riippumaton luonnonlaeista, ajasta ja vapaa kaikista rajoituksista. Ei ole ymmärretty sitä, että Hän on yliluonnollinen, jolle kaikki on mahdollista, eikä Hän tarvitse siihen mitään ns "taikavoimia". Hänellä on kaikki voimat jo omasta takaa, koska Hän on Jumala. Hän ei myöskään ajattele ihmisten tavoin, eikä Häntä voida siksi arvostella ihmiskäsitteillä ja ihmisten näkemyksillä, jotka ovat aina vajavaisia. Hän pystyy luomaan kaiken sen olemassa olevan, mikä luonnontieteellisin menetelmin on mahdotonta, kuten maailmankaikkeuden ja luonnonlakien luominen tyhjästä ja olemattomuudesta. Siksi Hänen luomistyönsä ja kreationismi voittaa aina evoluutioteorian ja kaiken maallisen tieteen selitykset.

"Sillä minun (Jumalan) ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne." (Jes.55:8-9)