Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Varmaan+on+aika+hyvä.
19.10.2016 21:18
4,6+ja+5,1+on+käytännössä+sama+vauhti.+Eihän+siinä+ole+eroa+kuin+puoli+solmua.+Surkea+suoritus+olisi+3+solmua,+kun+piinaa+koko+ajan+ihan+liikaa.
18.10.2016 21:40
Metriluokkien+kohdalla+ehkä+on+niin,+että+se+on+eri+asia+mihin+keula+osoittaa+ja+se+mitä+vanavesi+kertoo.+Omassa+pitkäkölisessäni+tässä+on+se+ero.+Sorto+on+suurempaa+kun+kölin+noste+on+pienempää.+Toki+mun+veneen+köli+on+myös+matala,+mikä+suurentaa+sortoa.
18.10.2016 16:24
Atlantilla+joutuivat+yhdet+suomalaiset+evakuoitumaan+veneestään+pari+vuotta+sitten,+syyksi+kertoivat+lähinnä+aaltojen+hajottamat+isot+ikkunat,+joiden+sirpaleet+tukkivat+veden+ulosmenoreiät.
Nauticat+33:lla+en+isoille+vesille+lähtisi,+joillain+muilla+Nauticateilla+kyllä,+isoista+ikkunoista+huolimatta,+koska+perusrakenne+on+kuitenkin+vahva.+Kyllä+sekin+on+tärkeä+turvallisuusnäkökohta,+että+luovimalla+pääsee+pois+tuulen+alapuolelta+jostain+pahasta+paikasta,+ja+tässä+hitaammat+Nauticatit+on+huonoja.
18.10.2016 13:04
No+ei+4,6+solmua+5+metrin+tuulessa+ole+surkea+suoritus,+jos+siis+puhutaan+28-jalkaisesta+veneestä.+Itse+olin+aikoinaan+oikein+tyytyväinen,+jos+oma+Lohi+25-veneeni+kulki+sitä+vauhtia.+Pitkäkölinen+vene+on+huono+luovilla,+muuten+ei+häviä+kauhean+paljon.+Luullakseni+Degerön+ostaja+aikoo+ajaa+paljon+moottorilla,+muuten+koneella+ajon+määrä+on+enemmän+kipparin+kuin+veneen+ominaisuuksista+kiinni,+kuten+vesillä+näkee.
18.10.2016 12:19
Uudempi+keissi+on+Cheeki+Rafiki.+Beneteau+first+40.7,+jonka+köli+irtosi+Atlantilla+ja+4+miestä+hukkui.+Asiaa+tutkittaessa+huomattiin,+että+mahdollisesti+aika+monessa+tuollaisessa+veneessä+on+kölialueella+samanlaisia+alkavia+vaurioita,+jotka+ovat+syntyneet+pohjakosketuksista.
http://www.yachtingworld.com/blogs/matthew-sheahan/the-official-maib-report-into-the-loss-of-cheeki-rafiki-has-now-been-published-by-the-maib-63786/2
16.10.2016 21:58
Olisiko+hyvä+sellainen+sentin+paksuinen+solumuovi,+joita+käytetään+esim.+rakennushommissa.+Se+on+kevyttä,+mutta+vahvaa+eikä+tule+kondensoitumista+ollenkaan.+Vahvuutta+voisi+lisätä+ohuella+muovipinnoitteella.+Se+vie+paljon+tilaa+säilytyksessä,+mutta+se+ei+mua+haittaa.+Ei+vain+taida+saada+kuin+parin+metrin+levyisinä+suikaleina.
http://www.etola.net/Tuote/raakavaahtomuovit/solumuovilevyt/solumuovi_10_mm_metritavara
16.10.2016 09:23
Kyllä+se+varmaan+vaikuttaa+halpojen+mutta+verorajan+yli+menevien+veneiden+osalta.+Jos+3000+euron+veneeseen+tulee+ylimääräinen+200+euron+vuosikulu,+niin+on+sillä+jo+vaikutusta.+Tällaisia+veneitä+on+esim.+joku+70-luvun+koppivene+80-luvun+bensasisäperällä.
16.10.2016 06:00
Vain+jollailijat+on+todellisia+purjehtijoita,+he+kun+eivät+käytä+ikinä+moottoria.+Olympiajollailijoille+tulee+lisäksi+erittäin+paljon+purjehdustunteja+ympäri+maailmaa,+joten+he+ovat+siis+purjehduksen+ytimessä.
13.10.2016 16:03
Tä?+Mitä+vihervasemmisto+on+siitä+sanonut?
13.10.2016 14:13
Jokakeväinen+klooraaminen+tuntuu+rajulta.+Itse+klooria+käytin+kerran,+kun+otin+käyttöön+makeavesijärjestelmän,+jota+ei+oltu+käytetty+15+vuoteen.+Normaalisti+laitan+alkukaudesta+sekaan+sellaista+hopealiuosta,+joka+estää+bakteerien+kasvua.+Yleensä+tankkaan+porakaivovettä.+Nytkin+oli+tankkia+tyhjätessä+hyvän+makuista+vettä,+vaikka+viimeksi+tankkasin+elokuussa.
Ohessa+Yachticonin+tuote,+toisessa+versiossa+on+hitusen+klooria,+jos+vaikka+tankkaa+Virossa+jostain+epämääräisestä+paikasta.
http://www.meredin.fi/Yachticon_Aqua_Clean_juomaved/ekauppa/p1108236/
13.10.2016 14:03
Kannattaa+ilmoittaa+vain,+jos+vaihtaa+yli+50-heppaisesta+pienempään.+Kannattaa+ehkä+ilmoittaa+vaihtaneensa+näin+päin,+vaikkei+olisi+mitään+tehnytkään.+Samalla+kannattaa+irrottaa+tyyppikilpi.
12.10.2016 20:43
Mulla+on+9+tonnin+11m+veneessä+29+hv+kone,+3+sylinteriä.+Sillä+on+menty+ongelmitta+kovaankin+vasta-aallokkoon+vauhdin+tippumatta.+Oma+valintasi,+mutta+itse+en+omaan+veneeseeni+vaihtaisi+nelisylinteristä+konetta.+Ei+saa+rahalle+vastinetta,+tulee+vain+turhaa+lisäpainoa.+Jos+sen+takia+joutuu+vielä+moottoritilaa+suurentamaan,+homma+käy+vielä++vähemmän+kannattavaksi
11.10.2016 21:38
Niinhän+se+on,+mutta+kuinka+moni+moottoriveneilijä+tekee+niin?+Moottoriveneet+on+enemmistössä+saarten+suojassa,+mutta+Utön+tienoilla+jo+selkeä+vähemmistö.+Kihdin+ylittää+lähinnä+purjeveneet+ja+yli+100+te+moottoriveneet.+Mun+kokemuksen+mukaan+harva+viitsii+ajaa+moottoriveneellä+8+tunnin+pätkiä,+etenkään+yli+5m/s+tuulessa+avomerellä.+Itselläni+on+myös+liukuva+moottorivene,+ja+kyllä+alkaa+taukoa+kaivata+jo+parin+tunnin+jälkeen.++Purjeveneellä+vasta+illalla.
10.10.2016 13:13
Moottoriveneet+on+vielä+kalliimpia.+Jos+etsii+nelihenkiselle+perheelle+kohtuukuntoista+matkavenettä+viikon+reissulle,+niin+liukuvat+moottoriveneet+on+kallein+vaihtoehti.
10.10.2016 06:26
Autoglymilläkin+on+tätä+nykyä+venesarja,+jossa+on+autosarjaa+vastaavat+vahat+veneversioina.+Olen+siirtynyt+niihin.
09.10.2016 15:05
Kokeilin+joskus+12V+kahvinkeitintä+purjeveneessä.+Siinä+oli+muistaakseni+300W+teho.+Eka+desi+tuli+ulos+5+minuutissa,+toinen+vartissa+ja+siihen+hyytyi.+Koneen+käyttäminen+olisi+varmaan+auttanut,+mutta+nyt+meni+172+Ah+akut+polvilleen+5-10+minuutissa.
08.10.2016 21:32
Tä?+Tuossahan+tapauksessa+katsastuksessa+havaittiin+se+vika,+joka+johti+veneen+tuhoon.
08.10.2016 20:51
Onhan+vaikka+Dostojevskin+tekstit+hyvin+poliittisia.+Suuri+taide+vaatii+ristiriitoja.+Nykyajan+ihmisissä+on+se+vika,+etteivät+he+ole+kiinnostuneita+politiikan+asioista.+Siksi+he+ovat+populistien+vietävissä.
08.10.2016 13:11
Oliko+katsastus+tässäkin+tapauksessa+tiukkapipoista?
http://www.yachtingworld.com/blogs/matthew-sheahan/the-official-maib-report-into-the-loss-of-cheeki-rafiki-has-now-been-published-by-the-maib-63786#dB7fG0jyKP1YCEF0.01
08.10.2016 06:54
126 / 177