Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
oili.harjula
profiilit
oili.harjula
oili.harjula
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
163
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voitteko uskoa että nämä Kemijärven kukoistuksen silmäterät Kemijärven Yrittäjät halveksivat kaikkea mikä ei mahdu heidän pineen tyhjään elämäänsä. Pitäisi kuitenkin olla kanttia myöntää kykenemättömyytensä jota ihmiset tietävät keiden kanssa ovat tekemisissä yleensäkin (kauppaa silti tehdään ja Kemijärven hinnatkin ovat jo sitä luokkaa ettei Rovaniemi ole kaukana mistään hankinnasta) Pjkin pitää heillä olla kunnallispolitiikan puolelta; kuka sellaista kaipaa?
KY:t eivät ole se taho jotka voivat tämmösitä aloitetta käsitellä. Siihen tarvitaan aivan toisenlainen porukka ja mentaliteetti. Aikoinaan kun elinkeinopäällikkö aloitteen heille ohjasi teki tietenkin suuren virheen josta on vaan harmia yhä edelleen.
Tämän aloitteen tarkoitus oli että vaan tehdään asioita, koska niitä voi tehdä. Raha tulee sitä kautta.
Mutta jos ihmisillä ei oe yrittämiseen tarvittavaa, kaupungin on alettava kouluttamaan niin että on.
On aivan eri asia että minä yrittäjänä 'hankin kaiken', ja ihmiset alkavat tulla minulle töihin. Minä itse sellaisesta vaan hyötyisin. Ja sellaine kaiken lisäksi on erittäin vanhanaikaista touhua.
21.03.2016 10:50
Kyllä minä iloitsen, mutta kohtuullisuudella jos joku kaiken aikaa saa työpaikan kun ed. loppuu, niin siinä ova jo monet vellit ja puurot menneet sekaisin. Se on hyvääveljeä-sisarta.
Koti-Lappiin kirjoittelevat valtuuston jäsenet toisilleen niinkuin ei voisi puhua siellä valtuustosalissa? Eikö voi? Mitään niin ankeaa en myöskään tiedä kuin että valtuusto riitelee mediassa keskenään. Eipä sinne Harjulan tekstejä sitten sovikaan, niin täynnä on palstat.
Kyllä se paluumuuttajalle annettu sanoma ja lupaus olisi voinut mulekkin yhden työpaikan väärtti olla.
10.03.2016 15:28
Kyllä, olen myös henkilökohtaisesti aistinut ja jopa oikeasti päätellyt että Kemijärvellä tämmöinen hyväveli-sisar-järjestelmä toimii tosi loistokkaasti jopa. Siihen systeemiin ei hyvällä tahdolla pääse vaikuttamaan, eikä edes 'kovasti taistelemalla'. Niin ovat ainakin yritykset yleiseti muuttaa olemassaolevaa järjestelmää menneet hukkaan.
Henkilökohtaiset kokemukseni myös Kemijärvellä ovat olleet täydellisen ankeita. Yhtään ainoaa työpaikkaa, tai yhtään ainoaa koulutuspaikkaa en ole 21 vuoden aikana, jona olen Kemijärvellä nyt yhtäjaksoisesti asunut, onnistunut saamaan Kemijärvellä. Ja muutosta yrittävänä mm. kunnallisvaaliehdokkaanakin 'ei ole katsottu että mitään sellaista tarvittaisiin'. No ei. Onko totta?
Kemijärvellä mättää jokin sanomaton pysähtyneisyyden 'juttu'. Kuka sitä johtaa?
10.03.2016 12:18
Kemijärvellä näyttää olevan pelin politiikka, joka vie turmioon jokaisen sitä peliä pelaavan. Missään tapauksessa Kemijärven kaupunki ei voi lähteä rahoittamaan millään verukkeella yksityisiä yrityksiä/hankkeita. Sehän olisi melko kummallista jos niin tapahtusi. Kaupunki ei ole yrittäjä; sehän on todettu moneen kertaan mm. täällä keskusteluissa KUN on ollut kysmys Suomu-aloitten asiasta. Miksi tämä asia olisi päinvastoin, etenkin kun entiset kunnallispoliitikot alkavat yrityksiä perustamaan Kemijärvellä. Niihinkö siis pitää saada kaupungin rahoitus? Rahat ovat kaupunkilaisten, ei suinkaan entisten eikä edes istuvien kunnallis- etenkin herrojen käytettävissä omiin tarkoituksiinsa. Silloionhan on kysmys isosta korruptiosta ja hyvä-veli järjestöstä.
Tiedän että poliittinen peli Kemijärvellä saa voimansa myös aivan kansalliselta tasolta; se on Suomessa olevat vallankäyttäjät aivan Arkadianmäeltä saakka. Miksi Suomen hallitus siunaa tämä menettelyn?
Jos Kemijärvellä junaillaan rahaa ykstyisille yrityksille polittisesti, olemme diktatuurissa.
04.03.2016 22:41
Otan kantaa:
Eiköpähän menneet hukkaan taas kaupungin rahat? Kyllä näin taas kävi.
Kukaan (edes hullu) ei sijoita Kemijärvelle 800 000 miljoonaa euroa etenkään selluun. Mutta tuota hyötyä pelkäsivät Suomun hankkeessa käyvän, joten on päätetty tempaista sellu-kortti estämään? (huom. Nuorten kaupunki Kemijärvi)
Tuossa hankkeessa vasta 800 000 miljoonan euron jälkeen voi alkaa suunnitella toimintaa. Milloin yhtiö on ajatellut saavansa nuo miljoonat?
Jos Kemijärven Kehitys olisi sijoittanut heti aloitteeni jälkeen Suomu-hankkeeseen 350 000 euroa, meillä olisi toimiva bisnes Kemijärvellä. Miten Kemijärven Kehitys aikoo jatkossa turvata mm. nuorten työllistymisen? Vastuu on kova.
Ja, takaukset on oltava kunnossa, ovatko?
26.02.2016 11:56
Mitä tarkoitat 'ei nouse Suomuilla'? Ja mitä naisenergiaa haluatte Kemijärvelle? Suomu-aloite on juuri naisenergiaa, täsmennän aloitettani. :)
Naisenergia on hieman toinen asia kuin että naiset tekevät asioita. Naisvoima kuitenkion on myös aivan hyvä jos naiset uskaltavat tehdä asioita.
Naisenergiaa voivat myös miehet välittää. Se on pehmeä energia, jolla sympatiseerataan mm. välittämistä.
Mutta ehkä en ymmärrä mitä tarkoitat naisenergialla. Voitko täsmentää?
Anita Ruokamo olisi varmaan aivan hyvä valtuuston pj.
24.02.2016 21:44
Ja sekin, että tuossa yksityisessä hankkeessa (josta mainitsin ed) on henkilöillä jo osakepääoma, joka mahdollistaa yht.k. tukien siirtymisen heille.
Minun aloitteessani (jos hankkeeksi lähtee) ei ole vielä osakepääomia.
24.02.2016 12:27
Kaikki on mahdollista. Se että tein aloitteen tarkoituksenakin ohjata se valtuuston käsittelyn kautta tekemisen asteelle oli sitä, että haluan ja tahdon että kemijärviläiset saavat työtä. Jos lähtisin vaan yksin viemään Suomun keskusta = Vaihtoehtohoitokeskus (jonka teemalla tein aloitteen; siihen voi kuulua kaikki se toiminta jota Suoulla on; ei keskus mitään rajoita. Yksi iso toimintaympäristö olisi luontoon liittyvä) niin työntekijät luultavasti tulevat aivan maualta kuin Kemijärveltä. (ei ole pakko välttämättä työllistää Koillis-Lappilaisia)
Minua on haukuttu ja solvattu siitä, että yritän kaapata kaupungin rahat, käyttää muitakin yhteiskunnan rahoja VAAN itselleni, joka on niin törkeää etenkin kun näen ja huomaan että kaupungissa on eräs yksityinen taho, joka nyt erästä hanketta on lähtenyt viemään aivan yhteiskunnan tukien kautta. Mitä tämä sitten on? Miksi esim. media ei hiisku asiasta sanaakaan? Tuoko onnistuu sitten muitten tekemänä Kemjärvellä?
Eiköhän oteta Kemijärvellä kaikki aloitteet samaan kohteluun tasavertaisesti.
24.02.2016 11:32
Ilmoitan että olen käytettävissä Kemijärven kaupunginvaltuuston puheenjohtajaksi.
Alamme Kemijärvellä vihdoin käsittelemään asiota politiikan tekemisen sijaan. Onhan se parempi kuin ikuinen taistelu vallasta.
19.02.2016 12:29
Joo no miten sen nyt ottaa; täällä voi asioista herätellä, ja toki yhdistyksen voi perustaa vaikka 'täällä', mutta esim Kemppateatteria kun perustettiin niin keskusteltiin nokakkain koska harrastettiin jo teatteria yhdessä monta vuotta.(olen mm. Kemppateatteriyhdistyksen yksi perustajajäsen)
Tämä yrittäjäyhdistyksen perustaminen ei vaan nyt onnistu paljoa nokakkain kun mulla ei ole aikaa ennenkuin kesän alussa. (olen omaishoitaja joka tekee töitä 24 t/vrk)
Mutta en loukkaannu pilkasta kun se sattuu varmaan enemmän omaan nilkkaan aina...
15.02.2016 18:41
Tuossa kevään-kesän korvalla ehdin aloittaa/perustaa yhdistyksen; perustamiseen tarvitaan kolme. Jäsenkeruu tulee sitten myöhemmin. Ketkä kaksi haluavat mukaan perustamisekokoukseen? Sp saa laittaa.
(ellei joku jo voi aloittaa heti, viestiä saa laittaa siitäkin)
13.02.2016 15:08
Ymmärtänet että aloite tulee olla esillä "Oikeassa mediassa"; minä itse sitä esittelemässä? Mitä kuvittelet että virallinen aloite tulisi tänne suomi24-palstalle esille? Ei pidä aivan kaikkea sentään esittää.
Minua ei mikään niin hämmästytä myöskään että ehkä minua henk.koht. pelättäisiin niin paljon etten saa edes esittää asiaa asiaankuuluvasti?
11.02.2016 11:40
Tuli kirjoitusvirhe, anteeksi pyydän. Siis: Suomu-keskus-aloite.
Nopeasti kun kirjoittaa tulee virheitä varmaan monillekin.
11.02.2016 10:58
Minua SUmu-aloitteen tekijää hämmästyttää aina tämä muuan asia näitä ketjuja lukiessa. Se että täälläkin ketjuissa kirjoitetaan "Suomun hiljaisuuden keskuksesta", niin onko joku tehnyt sewllaisen aloitteen? Kun en minä itse ole sellaista aloitetta koskaan tehnyt? Asia siis kumpuaa jostakin muualta? Mistä, sen haluaisin tietää.
Voihan aloitteeseeni lisätä myös "Hiljaisuuden keskuksen", jos joku sellaisen haluaa perustaa Suomulle? Haluaako joku perustaa Suomulle "Hiljaisuuden keskuksen"?
Tein aloitteen josta ei ole saanut kertoa mm.medialle. Josko se joskus toteutuisi, saapa nähdä. Sitä odotellessa.
11.02.2016 10:56
Välttämättä Väyrynen ei halua kansalaisia puolueeseensa, vaan nythän on käynyt selväksi, että vaan kansaedustajat ja euroedustajat kelpaavat puolueeseensa. Mutta että puolue nyt auttaisi kansaa, joka edelleenkin kaipaa vaan omaa päätäntävaltaa, ei ole oikea kansanpuolue. Kansan- ja euroedustajista koottu puolue katsoisi kansaa ylhäältä alapäin, joka on täydellistä kansan kontorollointia. Ehkä Paavo Väyrynen haluaa nyt auttaa Keskustaa etenemään niin että muut puolueet liittyisivät heihin...
Mutta Paavo Väyrynen mainitsee -suoran demokratian-, jota Muutospuolue on alusta asti ajanut kansaa palvelemaan. Voi siis liittyä aivan hyvin Muutos2011-puolueeseen, ja saa näin täydet oikeudet päättää omista asioistaan valtiossa.
Onhan meillä valinnan vapaus, eikö totta.
05.02.2016 18:47
Periaatteessa kyllä. Voin olla kahdessa puolueessa; Muutospuolueen säännöt eivät kiellä. Huima ajatus, taitaa sittenkin tuo Pavo olla tosissaan tuon EU:sta eroamisen kanssa..
04.02.2016 22:35
Voi että Kiitos tosi hieno teksti!! Valtuusto ulvontaterapiaan... :D, no tottakai! :) :D
Siis totta oikeasti. Jos ei osaa tai ei rohkene käyttää äntään, menee vaan huutamaan, no metsään voi, taikka johonkin tilaan, missä huuto ei ketään häiritse. Eräs terapia on.
28.01.2016 11:31
Voinhan minä sen tehdäkin. Mutta aloite on ollut valtuuston käsittelyssä, ja se on jo virallinen, niin on jo kaupungin asia viedä se sinne kilpailuun mukaan.
Kyllä minä uskon että maakuntaliiton papparaisetkin ymmärtävät mikä on edullisinta panostamista, ja josta hyvinvointia virtaa laajalle alueelle Lappia. Matkailunn pitää satsata.
Onneksi osasin tehdä aloitteen jo muutama vuosi sitten vai mitä?
26.01.2016 14:34
Nyt on tilaisuus Suomu-keskuksen tekemiseen. Kemijärvi (kin) varmaan nyt ymmärtää sen, ettei aikaa eikä rahaa ole hukattavaksi.
Hyvin ehdin mukaan suunnitteluun. :)
26.01.2016 12:31
Kiitos vihjeestä; tekstiä on mennyt Alma Medialle. Ellei toimi, soitan sinne. Katsotaan mitä tapahtuu. Vaihtuuko päätoimittaja ehkä? Saapi nähdä.
Jos on yksi paikallisesti ilmeistyvä lehti; pitää olla tapuolisempaa julkaisua.
21.01.2016 22:49
6 / 9