Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. "Miksi+välittäsit+lääkäreistä+ja+hoitajista,+jotka+panet+tekemään+likaisen+työn+puolestasi."Eikös+kuitenkin+nykyään+lähes+kaikki+abortit+tehdä+lääkkeellisenä+ja+kotona+ja+potilas+on+itse+se,+joka+ne+lääkkeetkin+ottaa?+Ei+niitä+mahda+kukaan+kurkkuun+saati+muualle+väkisin+työntää?
  2. Tällä+forumilla+ihmisarvo,+ihmisen+arvo+jne+on+käsitelty+ihan+yhtenä+ja+samana+asiana,+joten+käsittelen+minäkin.++Jos+tämä+nyt+olisi+tieteellinen+areena+niin+olisin+voinut+käyttää+muita+ilmaisuja,+mutta+kun+tämä+ei+ole+niin+käytän+niitä+ilmaisuja,+mitä+täällä+yleensäkin+käytetään.+Mikset+itse+käytä+tieteellisiä+ilmaisuja+ja+esitä+johdonmukaisia+ja+jäsenneltyjä+kommentteja,+ja+vastaa+yksinkertaisiin+kysymyksiin,+jos+kerran+tällaista+vaaditaan+minulta+tällä+solvauspalstalla?+Minusta+tämä+oli+niin+hiton+simppeli+ja+selkeä+esimerkki,+ettei+sen+selkeämmin+tätä+voi+enää+tuoda+tänne+esille+niin+että+en+ymmärrä+mitä+lähdet+tästä+matsaamaan+sivuraiteille.+Muutenkin+kommenttisi+on+tosi+sekavia+ja+heikosti+jäsenneltyjä.Premissi+2+on+tietenkin+fakta+(miksi+väität,+ettei+olisi?)+,+koska+alkioita+oikeasti+käytetään+kantasolututkimuksessa+ja+tässä+oli+kyse+vastustajan+omista+väitteistä,+ei+minun+argumentistani.++Myös+ihmisten+osia+käytetään+elinluovutuksiin,+mutta+tietenkin+vapaasta+tahdosta+tai+sitten+ilman.++Tämä+on+ihan+yksinkertaisesti+vastustajan+johtopäätös:Kaava+on++koska+A+=+Bniin++(A+=+B)+=+CKaikki+alkiot+ja+kaikki+ihmiset+on+ko.+VASTUSTAJAN+mielestä+laadullisesti+samanarvoisia,+Minä+olen+tietenkin+eri+mieltä,+mutta+eihän+se+tähän+kuulu+millään+tavalla.++Niin+kauan+kuin+muistan,+vastustajat+rinnastaa+abortin+ja+alkion+tuhoamisen+vaikka+1-vuotiaan+murhaan.+Tai+sitten+ei?+Siitähän+tässä+on+yritetty+ottaa+selvää.Hyvä+kun+joku+vastustaja+sitten+tajuaa+sen+oman+argumenttinsa+virheellisyyden.+:)++Mutta+moraalipohdintaa+pitää+sitten+alkaa+säätää+siellä+päässä.Simppeliin+kysymykseen+ei+tule+sitä+kyllä+tai+ei+-vastausta,+jotta+voitaisiin+jatkaa+sitten+siitä.Ihan+voisit+vain+vastat+kysymykseen:1.+Onko+alkio+ja+vaikka+15+vuotias+teini+saman+arvoisia+ihmisinä/ihmisarvoltaan/arvoltaan+rinnastettavissa+vai+ei?++Käytä+ihan+mitä+tahansa+määritelmää+haluat.