Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. Minusta+aloituksessa+ei+kyllä+käsketty+olemaan+iloinen+siitä,+että+kyseinen+tyttö+saisi+antaa+lapsensa+adoptioon,+vaan+siitä+että+hän+on+raskaana.++Adoptiota+ei+edes+käsitelty.Siis+vähän+sama+kuin+että+syöpäsairaalle+kävisi+sanomassa,+että+ole+iloinen,+että+sinulla+on+syöpä+kun+on+niin+monia,+joilla+ei+syöpää+ole.+Tyttöhän+haluaisi+olla+tilanteessa,+missä+ei+olisi+raskaana+missään+nimessä.Jos+kyseinen+tyttö+olisi+onnellinen+tilanteesta,+onnittelut+sopisivat,+mutta+kun+odotettavissa+on+pelkkää+hankaluutta,+abortti+jne,+niin+onko+se+sopiva+syy+onnitella?
  2. Tällä+forumilla+ihmisarvo,+ihmisen+arvo+jne+on+käsitelty+ihan+yhtenä+ja+samana+asiana,+joten+käsittelen+minäkin.++Jos+tämä+nyt+olisi+tieteellinen+areena+niin+olisin+voinut+käyttää+muita+ilmaisuja,+mutta+kun+tämä+ei+ole+niin+käytän+niitä+ilmaisuja,+mitä+täällä+yleensäkin+käytetään.+Mikset+itse+käytä+tieteellisiä+ilmaisuja+ja+esitä+johdonmukaisia+ja+jäsenneltyjä+kommentteja,+ja+vastaa+yksinkertaisiin+kysymyksiin,+jos+kerran+tällaista+vaaditaan+minulta+tällä+solvauspalstalla?+Minusta+tämä+oli+niin+hiton+simppeli+ja+selkeä+esimerkki,+ettei+sen+selkeämmin+tätä+voi+enää+tuoda+tänne+esille+niin+että+en+ymmärrä+mitä+lähdet+tästä+matsaamaan+sivuraiteille.+Muutenkin+kommenttisi+on+tosi+sekavia+ja+heikosti+jäsenneltyjä.Premissi+2+on+tietenkin+fakta+(miksi+väität,+ettei+olisi?)+,+koska+alkioita+oikeasti+käytetään+kantasolututkimuksessa+ja+tässä+oli+kyse+vastustajan+omista+väitteistä,+ei+minun+argumentistani.++Myös+ihmisten+osia+käytetään+elinluovutuksiin,+mutta+tietenkin+vapaasta+tahdosta+tai+sitten+ilman.++Tämä+on+ihan+yksinkertaisesti+vastustajan+johtopäätös:Kaava+on++koska+A+=+Bniin++(A+=+B)+=+CKaikki+alkiot+ja+kaikki+ihmiset+on+ko.+VASTUSTAJAN+mielestä+laadullisesti+samanarvoisia,+Minä+olen+tietenkin+eri+mieltä,+mutta+eihän+se+tähän+kuulu+millään+tavalla.++Niin+kauan+kuin+muistan,+vastustajat+rinnastaa+abortin+ja+alkion+tuhoamisen+vaikka+1-vuotiaan+murhaan.+Tai+sitten+ei?+Siitähän+tässä+on+yritetty+ottaa+selvää.Hyvä+kun+joku+vastustaja+sitten+tajuaa+sen+oman+argumenttinsa+virheellisyyden.+:)++Mutta+moraalipohdintaa+pitää+sitten+alkaa+säätää+siellä+päässä.Simppeliin+kysymykseen+ei+tule+sitä+kyllä+tai+ei+-vastausta,+jotta+voitaisiin+jatkaa+sitten+siitä.Ihan+voisit+vain+vastat+kysymykseen:1.+Onko+alkio+ja+vaikka+15+vuotias+teini+saman+arvoisia+ihmisinä/ihmisarvoltaan/arvoltaan+rinnastettavissa+vai+ei?++Käytä+ihan+mitä+tahansa+määritelmää+haluat.
  3. Vahingonilo+on+joidenkin+ainoa+ilo.+Riittää+jos+toinen+lukeutuu+ns.+kakkohin+ihmisiin+ja+on+väärää+mieltä+asioista.+Eihän+sellaisen+puolesta+mitään+aitoa+iloa+voi+tunteakaan,+saati+kenenkään,+jolla+menee+hyvin.+Tässä+kirjoittajan+kommentti+joitakin+aikoja+sitten"No,+se+on+vaan+niin+nautinnollista+aiheuttaa+paskoille+ihmisille+entistäkin+paskempi+olo+:)+Se+kun+on+niille+aivan+oikein.+Oikeus+ja+rangaistus+tapahtuu+edes+vähissä+määrin.+On+tosi+ihanaa+hierasta+vähän+lisää+suolaa+kirveltäviin+haavoihin+ja+säälinsekasella+huvituksella+seurata+kuinka+ne+sekoo+aina+vaan+lopullisemmin+XD""Kakoille+ihmisille+on+kiva+tehdä+vielä+kakempi+olo.+Voit+pitää+sitä+sadismina+tai+ihan+minä+vaan,+samantekevää.+"Minusta+on+tosi+kummallista,+että+abortinvastustajien+mielestä+äitiyden+tulee+olla+rangaistus.+Tämäkin+on+tosi+epäjohdonmukaista+sen+kanssa,+että+hehkutetaan+samalla+äitiyden+olevan+jotain+erinomaisen+ihanaa+ja+naisen+luonnonmukainen+olotila.+Eli+naisen+luonnollinen+olotila+on+jatkuvaa+rangaistusvankeutta,+josta+naisen+pitäisi+olla+siis+vielä+jotenkin+kiitollinen?