Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tieteilijä
profiilit
tieteilijä
tieteilijä
Vapaa kuvaus
Aloituksia
245
Kommenttia
4572
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aivan+mahtava+ketju.+Loistava+esimerkki+argumentaatiosta+tällä+forumilla.++Kiitoksia+kyykytysasiamiehelle,+kun+nostit+tämän+tänne,+mitä+tietenkin+vähän+kummastelen+kun+tämä+on+kerrassaan+sinun+kannaltasi++noloimpia+ketjuja+ja+muutenkin+top+5++mitä+ikinä+olen+lukenut.
25.05.2018 22:46
"tosiasiat+kun+on+edelleen+niin+mukavasti+meidän+lapsia+suojelevien+puolella"
Se+on+mukava,+jos+sinäkin+olet+tyytyväinen+olemassa+olevaan+lakiin+ja+käytäntöihin+ja+naisen+oikeuteen+saada+abortti+tarvittaessa+eli+niihin+tosiasioihin.++Olen+saanut+useinkin+eri+kuvan+asiasta,+mutta+mukava+että+ollaan+tästä+ainakin+samaa+mieltä.
25.05.2018 22:26
"Silloin+me+muut+voisimme+tehdä+muutakin+kuin+nostaa+kätemme+ilmaan.+Vai+mitä?"
Jos+raskaana+oleva+ei+halua+että+kukaan+puuttuu+hänen+omiin+valintoihinsa+ja+elämäänsä+eikä+koe+tarpeelliseksi+ottaa+huomioon+jonkun+ulkopuolisen+eettisiä+sun+muita+kantoja,+niin+eipä+siinä+muutakaan+vaihtoehtoa+taida+olla.
25.05.2018 22:24
"Itse+en+kuitenkaan+päättele+tällä+perusteella,+että+abortti+olisi+harmiton+toimenpide.+Valitsisin+seksuaalisen+ahdistelun+mieluummin+kuin+raiskauksen+ilman,+että+kumpikaan+olisi+oikein+tai+perusteltavissa+"normaaleina+ilmiöinä"."
Sinun+teksteissä+vertautuu+erikoiset+asiat+keskenään.++Raiskaus+ja+seksuaalinen+ahdistelu+vs.+abortti+ja+lapsen+synnyttäminen.+++Itse+en+oikein+pysty+jäsentämään+että+mitä+näillä+olisi+tekemistä+keskenään+edes+vertauskuvallisesti.
25.05.2018 22:10
"Yksilöksi+kehitytään+vähitellen,+ja+siihen+vaikuttavat+niin+geneettiset+kuin+ympäristötekijätkin,+Sariola+sanoo.+–+On+itse+asiassa+kulttuurinen+kysymys,+milloin+ihmisen+katsotaan+olevan+yksilö.+Joissakin+intiaanikulttuureissa+lapselle+annettiin+nimi+kolmivuotiaana.+Vasta+siinä+iässä+hänellä+katsottiin+olevan+riittävän+suuret+mahdollisuudet+selviytyä,+jotta+hänet+kannatti+huomioida+yksilönä."
Luin+juuri+artikkelin,+missä+muistutetaan,+että+itse+asiassa+ihmisyys+ja+yksilön+oikeudet+on+juridinen+ja+sosiaalinen+konstruktio.++(Whose+Rights+are+the+Most+Right?+The+Dilemma+of+Autonomy+in+a+Society:+On+Abortion,+Women+and+Human+Life)
Tässä+mainitaan,+että++esim.++Australian+abortiginaaleja+ei+pidetty+ihmisinä++eikä+henkilöinä.++Heillä+ei+siis+ollut+olemassa+mitään+luonnollista+ihmisarvoa+tai+oikeutta+elämään.
24.05.2018 12:38
"Biologia+nyt+vaan+on+mitä+on,+eikä+kaikki+elämässä+voi+mitenkään+olla+tasapuolista."
No+tässä+se+mitä+hain.++:)
Kerropa+sitten+tämä+seuraavalle,+joka+tulee+tänne+palstalle+peräämään+isän+oikeuksia+abortissa.+
"Ei+se+mikään+kumma+asia+nykyaikana+ole+ettei+isää+ole+lapsen+elämässä."
Muistapa+kertoa+myöskin+tämä+seuraavalle,+joka+täällä+ihmettele+syntyvyyden+romahtamisen+syitä.+:)++Kaikki+on+naisten+harteilla,+jos+lapsia+aikoo+tehdä.+Ei+ihme,+että+ei+nuoria+naisia+houkuttele.
23.05.2018 14:08
"Varmaan+suosijasakki+hurraa+ylitysfanfaareja+syntyneiden+lastenkin+tapp.ajille+jotka+istuu+vankiloissa,+mitäs+häpeemistä+lasten+murh.issa+nyt+ois?!+Miks+sellasta+pitäs+edes+tuomita?"
Eikös+tämä+ole+nyt+taas+erinomainen+esimerkki+olkinukesta?++
"Olkinukke+tai+olkiukko+(engl.+straw+man)+on+yleinen+argumentointivirhe,+jossa+vastapuolen+argumentti+sivuutetaan+hyökkäämällä+siitä+tehtyä+heikompaa+karikatyyria+vastaan.+Tällöin+tavallaan+pannaan+sanoja+toisen+suuhun+pyrkimättä+ymmärtämään+sitä,+mitä+toinen+todella+tarkoittaa,+jotta+tämä+joutuisi+huonoon+valoon,+tai+esitetään+toisen+ajatus+niin+kärjistetyssä+muodossa,+että+sillä+mitätöidään+toinen+tai+toisen+ajatus."++(wiki)
23.05.2018 13:57
"Kyllähän+täällä+monikin+suosija+on+uhonnut+kuinka+veisi+tarvittaessa+vaikka+väkisin+raahaten+tyttöparkansa+tekemään+"parhaan+edun"+mukaisesti+lapselleen+ja+lapsenlapselleen+jos+tytär+tulisi+vahingossa+raskaaksi.."
Riippuu+aivan+tyttöparan+iästä.++Lapsi+ei+tietenkään+edes+ymmärrä+mitä+raskaus+tai+lapsen+saaminen+edes+merkitsee.++Lapsen+raskaus+on+aina+seksuaalisen+hyväksikäytön+merkki+ja+perusteet+keskeytykselle+löytyy+laista+ja+lastensuojelusta.++Eri+asia,+jos+tytär+on+täysi-ikäinen+ja+kykenee+tekemään+ja+ymmärtämään+päätöstensä+vaikutukset+itse+ja+hän+tekee+ihan+perustuslain+oikeuttamana+päätökset+elämästään+itse.++Tosin,+jos+on+henkisesti+vajaakykyinen+on+sekin+poikkeus.++Joissakin+tapauksissa+jonkun+muun+kuin+lapsen+on+kannettava+vastuu+asiasta.++On+holtittomuutta+ja+vastuuttomuutta+antaa+raskauden+jatkua+olosuhteissa+missä+hyvänsä+ilman+että+kantaa+itse+vanhemman+vastuun+ennen+kuin+mitään+"lastenlasta"+tulee.++Jokainen+tapaus+on+erilaisensa.++
Ja++teidän+vastustajien+tapa+uhota,+provosoida,+solvata+ja+trollata+herättää+aina+joissain+vastatrollailua+ja+provosoitumista.+++Turhaa+provoilu+ja+provosoituminen+on,+mutta+eipä+vastustajilla+taida+olla+muutakaan+keinoa+tai+tapaa+purkaa+itseään+ja+pahaa+oloaan.++Näin+olen+ymmärtänyt.
23.05.2018 13:52
"En+tiedä+kuka+näin+ajattelee+ja+missä?+Suosijat+ilmeisesti,+kun+raskaana+olevalla+on+niille+arvoa+ainoastaan+potentiaalisena+abortin+tekijänä."
Tällä+forumilla+ja+yleisesti+kyllä+uskonnollisesti+ajattelevienkin+keskuudessa.++Kun+tyttö+tulee+lisääntymisikään,+hänen+seksuaalisuutensa+ja+kehonsa+tuntuu+kuuluvan+kaikille+muille,+paitsi+hänelle+itselleen.++
En+ole+abortin+suosija,+joten+en+tiedä+mistä+puhut+ihmisarvon+määräytymisessä+pelkän+abortin+perusteella.+Minusta+naisella+on+oikeus+päättää+itse+asioistaan+ja+minun+silmissäni+ei+ihmisarvo+määräydy+aborttikannan+tai+abortin+perusteella.++Sen+sijaan+minun+oma+ihmisarvoni+jo+vietiin+sillä,+että+olen+aborttioikeuden+puolella.+++Tämä+abortilla+tai+mielipiteellä+ihmisen+ihmisarvon+määrittely+taitaa+olla+siis+ihan+vastustajien+juttu.
23.05.2018 13:38
Tähän+odottelen+kiinnostuneena+vastauksia.+:)++Vielä+kun+tätä+pakko+-ajatusta+on+täällä+lanseerannut+vieläpä+KD:n+kunnallivaaliehdokkaana+ollut,+niin+luulisi+että+tätä++"suurinta+oikeusturvaongelmaa"+olisi+puitu+puolueessa+vuosikymmeniä.
23.05.2018 13:14
"pelkät+yksittäisten+tyyppien+näkemysblogit."
Eli+sellainen+kuin+se+sinun+oma+törkyblogisi?+:)++Tuo+naisten+lisääntymisblogi+sentään+antaa+tilaa+muillekin+ja+se+toimii+monen+ihmisen+voimin,+sieltä+saat+tietoa++ja+sinne+saa+kirjoittaa+kaikki+muutkin.+Toista+kuin+sinun+blogiisi,+mikä+piti+olla+se+sananvapauden+airut,+paitsi+että+mistään+ei+saa+olla+kanssasi+eri+mieltä+eikä+kukaan+muu+voi+kirjoittaa.++Siellä++käyt+jotain+yhdenmiehen+herjauskampanjaa++mihin+ei+saa+herjauksen+kohde+itse+antaa+mitään++vastinetta.+Tosi+tasapuolista+ja+oikeudenmukaista,+kertoo+paljon+muutakin+aatteestanne,+ja+siitä,+kuka+saa+puhua+ja+ketä+kuullaan.+
eienäästigmaa-blogiin+voi+lähettää+tarinoita+abortista:
Tarinoissa+pyydetään+tuomaan+esille+ainakin+seuraavia+asioita:
-Miksi+päädyit+aborttiin
–+Millaista+oli+lääkärien/hoitajien+toiminta;+tunsitko+saavasi+tarpeeksi+tietoa/tukea,+tunsitko+aborttia+pyytäessäsi+joutuvasi+valehtelemaan
–+Mitkä+asiat+olisivat+tehneet+kokemuksen+helpommaksi;+miten+vallitseva+asenneilmapiiri+ja+median+kuvaus+abortista+yms.+vaikuttivat+sinuun
–+Oletko+avoin+aborttikokemuksestasi+ystävien/perheen/työkavereiden+yms.+kanssa+vai+pidätkö+tiedon+itselläsi
–+Millaisia+tuntemuksia+abortti+herättää+jälkikäteen
Tuonne+voi+jokainen+kertoa+asian+juuri+siten+kuin+kokee+ilman+että+kukaan+tuomitsee.
23.05.2018 12:58
"Voisiko+tässä+kohdassa+puhua+sielusta?+–+Voisi+hyvinkin.+Paras+kuulemani+määritelmä+sielusta+on+tämä:+sielu+on+ihmisen+sisäinen+aisti,+jolla+koemme+oman+itsemme.+Kun+aivot+ovat+kuolleet,+ei+sieluakaan+enää+ole."
Tämä+oli+minusta+mielenkiintoinen+kommentti.++Patologikin+näkee+siis+sielun+sijaitsevan+aivoissa,+eli+tarkoittanee+psyykeä?++Luin+enemmän+tästä+patologista+HY:n+sivulta.++Pysäyttäviä+juttuja.++Sekin,+että+jo+sikiöllä+ja+vastasyntyneellä++voi+olla+syöpä.++:(
23.05.2018 12:46
"Niin,+mutta+aborttiin+yllyttävään+uskontoon+hurahtaminen+pilaa+tuon+kaiken.+Joten?+"
Oletko+sinäkin+sitä+mieltä,+että+raskauden+keskeytys+kuuluu+uskontoihin?++Mietin+tätä+erityispiirrettä,+mikä+tässä+tuli+esille.++Minun+(ja+ilmeisesti+muidenkin+abortin+hyväksyvien+äitien)++ihmisarvo+on+jotenkin+mennyttä,+koska+hyväksyn+abortin.++
Ihan+kiva+tietää,+että+aborttikanta+ja+mielipide+määrittelee+ainoana+asiana+jo+naisen+ihmisarvonkin.+:)++Ei+mitään+merkitystä+sillä,+onko+suoriutunut+äitiydestä+hyvin,+ja+onnistunut+elämässä+tavoittelemaan+unelmansa+samalla+ja+tyytyväinen+kaikin+puolin,+lapset+menestyy+ja+äitienpäivänä+saa+kukkia+(tämä+oma+teemansa+tällä+forumilla+ehkäisykieltoasiamiehen+aloituksissa)+ja++maksaa+veronsa,+ettei+eläkelöitynyt+joutomieskään+kuole+nälkään.++Kaikki+on+arvotonta,+koska+hyväksyy+abortin+syystä+taikka+toisesta?++:)
Mielenkiintoista+tekstiä,+kun+puheena+on+nimen+omaan+Suomi+elinpaikkana+naisille+ja+lapsille.++Koska+olen+itse+nainen,+koen+että+tämä+on+juuri+sitä+abortinvastustajien+naisvihaa+ja+pahin+oikeusturvaongelma+naisille+Suomessa+olisi+juuri+tällaiset+ihmiset,+jos+siis+pääsisitte+valtaan.++Suomi+on+juuri+sen+takia+hyvä+paikka+naisille,+että+täällä+ei+poliitikot+sanele+sitä,+mitä+nainen+saa+kohdullaan+tehdä+ja+mitä+ei.
23.05.2018 12:13
"Paras+kuulemani+määritelmä+sielusta+on+tämä:+sielu+on+ihmisen+sisäinen+aisti,+jolla+koemme+oman+itsemme.+Kun+aivot+ovat+kuolleet,+ei+sieluakaan+enää+ole."
Aika+hyvä,+täällähän+on+keskusteltu+aikoinaan+juuri+sielusta,+että+missä+se+sijaitsee+ja+onko+sitä+yleensä+olemassa.+Mielenkiintoista+kuulla+patologin+kommentti.
22.05.2018 14:07
"Eihän+kirjottaja+sanonut+ITSE+väittävänsä+valkosta+mustaksi?"
+Ymmärrätkö+paremmin+jos+käytän+tätä+koodia:
Valkoinen+=+hyvä
Musta+=+paha
Se+tässä+on+se+hassun+hauska+asia,+että+ehkäisyasiamies+ensin+keksii+jotain+todella+irrationaalista,+jonka+jälkeen+kumoaa+omat+argumenttinsa.+:)+Muiden+ei+tarvi+sitä+tehdä.++Ensin+joku+todellisuudessa+monitahoinen+asia++on+ylistettävä+asia,+jonka+jälkeen+täysin+perkkeleestä.+
-+Esim.++juuri+se+"aborttiuskonto"+jargon.++Ensin+kirjoittaja+keksii+väittää,+että+raskauden+keskeytys+on+uskonto.+Peräti+samassa+kirjoituksessa+hän+jo+närkästyy,+että+voiko+kukaan+keksiä+näin+mielipuolista+uskontoa?++:)
-+Toinen+esimerkki.++Äitiys+on+hieno+ja+kunnoitettava+asia,+vanhemmat+äidit+on+parempia+äitejä+kuin+nuoret,+on+upeita+naisia,+jotka+on+opiskelleet+vaikka+on+yhäreitä,+tosi+ylevää+kaikin+puolin.++Sitten+menee+hetki+ja+haukutaan+tällaista+äitiä+koukkusormiseksi+aborttiin+yllyttäjäksi,+kuivettuneeksi+paholaiseksi,++korkeakoulututkintoa+vääristellyksi+ja+keski-ikäistä+äitiä+yleensäkin+turhaksi+ihmiseksi,++jolla+ei+ole+mitään+sijaa+tässä+yhteiskunnassa.++:)+++Ja+yksinhuoltajaäidin+omaa+kertomusta+vaikeuksistaan+synkistelyksi.++Sanoipa+joku+yhärin+lapsia+pashkannetuiksi+loiskakaroiksi,+ja+mieskin+ottaa+kohta+hatkat.+:)++Tätähän+se+äitiyden+arvostus+tosiaan+välillä+on.
Kyllä+olen+nauranut+niin+makeasti+välillä+ääneen.+:)
22.05.2018 14:05
"Taas+tota+feminatsistista+word+pressin+propagandahapatusta...+Kumma+juttu+että+kokemuksia+on+vain+siltä+puolen"
Word+Press+on+vain+blogialusta.+:)++
Tässä+ajassa+näyttää+olevan+muotia+keksiä+feminismiin+liittyvän+mitä+tahansa+pahaa+tai+arveluttavaa+mitä+vain+mieli+keksii+ja+sen+jälkeen+väitetään+kaikkea+sitä+feministien+touhuksi,+jota+vastaan+haluaa+hyökätä+tai+jonka+kokee+vieneen+jotain+oikeuksia+itseltä,+vaikka+feminismi+tavoittelee+yhtäläisiä+oikeuksia+miesten+kanssa.+Siitä+ollaan+suurimmassa+osassa+maailmaa+vielä+todella+kaukana.+Feminismi+on+ihan+kuin+joku+kirosana,+jolla+yritetään+hiljentää+naisten+oma+ääni+ja+ihmisoikeudet.+
+Aborttikeskustelussakin+tuodaan+esille+lähinnä+vain+moralisoivat+ja+vastustavat+äänenpainot,+eikä+ketään+kiinnosta+mitä+naiset+itse+ajattelevat+tai+että+mitä+nainen+itse+ajattelee+omasta+abortistaan.++Jos+tarkastellaan+jotain+numeroiden+perusteella:+Suomessa+on+tehty+varmaan+miljoona+aborttia+viimeisen+sadan+vuoden+aikana.++Ja+tilastoitunakin+ainakin+puoli+miljoonaa+vuoden+1970+lain+jälkeen.++Jos+muutama+ikävä+tapaus+saa+äänensä+kuuluviin,+sillä+kuitataan+kaikkien+naisten+kokemus.++Missä+ne+499+980+kokemusta+on+viimeisten+vuosikymmenien+ajalta?++Voisiko+siitä+päätellä,+että+abortti+ei+ole+kaikille+niin+merkityksellinen+asia+muiden+kokemusten+joukossa,+että+siitä+maksaa+vaivaa+alkaa+jauhamaan?+Tai+että+se+on+ollut+elämän+pelastaja,+ja+aborttioikeutta+kohtaan+tuntee+kiitollisuutta+ehkä?+Jos+joku+erehtyy+jotain+positiivista+kokemaan+vaikka+se+tuntuu+olevan+kiellettyä,+on+se+heti+jotain+feminatsismia?
Näin+kuuluu+muuten+feminismin+arvo-+ja+tunnevärittämätön+määritelmä:
"Feminismi+on+naisen+yhteiskunnallisen+aseman+parantamiseen+ja+sukupuoliroolien+muuttamiseen+tähtäävä+radikaalinen+liike.+Feminismin+historia+jaetaan+useaan+aaltoon,+joissa+on+ollut+eri+tavoitteet.+Feminismin+(naisasialiikkeen)+alkuperäisenä+tavoitteena+1800-luvulta+alkaen+oli+miesten+ja+naisten+samanarvoisuuden+tavoittelu+yhteiskunnallisessa+elämässä.+1960-luvulta+alkaen+feminismi+on+voimakkaasti+korostanut+naisten+itsenäistä+kulttuuria+ja+arvomaailmaa+sekä+tuominnut+miesten+perinteisen+valta-aseman.+Ensimmäinen+suomalainen+naisjärjestö+perustettiin+1884"++(wiki)
Kukaan+ei+kuitenkaan+(ylpeäävalkoistaheteroa+lukuunottamatta+ehkä)++nykyään+kyseenalaista+esim.+mustien+ja+valkoisten+samanarvoisuutta+tai+kukaan+ei+kannata+nykyään+enää+orjuutta.+Kuitenkin+on+niitä,+jotka+pitää+naisia+alempiarvoisina+kansalaisina+vaikka+tuomitsee+esim.+rotuerottelun.++Onpa+jopa+niitäkin,+jotka+on+itse+tulleet+syrjityksi+syntyperän+tai+rodun+perusteella,+mutta+tämä+sama+henkilö+surutta+alistaa+ja+halveksii+oman+kulttuurinsa+naisia,+eikä+kyseenalaista+alistavia+kulttuurirakenteita+omassa+ajattelussaan+tai+tavoissaan.
22.05.2018 13:49
Kiitos+tiedosta,+mielenkiintoista.++Vastustajien+pääargumentti+on+ollut,+että+abortti+on+tabu.++Abortti+tuodaan+nyt+sitten++esille+tuolla+kokijoiden+kertomana,+tabuja+rikkovana.+Se,+mistä+saa+puhua+ei+ole+tabu.++Siksi+on+kummallista,+että+vastustajat+pitää+yllä+sitä+tabua+vaimentamalla+asiallisen+keskustelun.++Kokijat+on+se+ryhmä,+jota+yleensä+ei+näissä+yhteyksissä+haluta+kuulla+eikä+olla+siitä+kiinnostuneitakaan.+++Eikö+ole+hyvä,+että+nyt+tulee+monenlaista+puolta+esille?++Vastustajahan+kertoi+toisessa+ketjussa+juuri,+että+Suomessa+asioilla+on+monta+puolta+ja+olen+samaa+mieltä.
22.05.2018 13:11
"Tällä+palstalla+synkistellään+elämää+ja+väitetään+valkoista+mustaksi.+"
Erityisesti+tämä+kohta+naurattaa+aika+lailla.+:D++Ensin+kirjoittaja+luonnehtii+jotain+asiaa+valkoiseksi,+sitten+samaa+asiaa+mustaksi.+Sen+jälkeen+kirjoittaja+kertoo,+että+juuri+tämä+on+synkistelyä.+:))
Mutta+huvittavaa,+että+kirjoittaja+syyttää+tästä+mustavalkoisuudesta+ja+synkistelystä+muita+kuin+itseään+vaikka+on+itse+keksinyt++koko+jutun.+:D++
Eivät+asiat+ole+todellakaan+mustavalkoisia.+Tätä+olen+koettanut+yhtenä+teemana+tuoda+täällä+esiin.
22.05.2018 12:56
"Et+sitten+kykene+noilta+aiheen+ohittavilta+metakeskustelu-hienosteluiltas+käsittään+kuinka+yhdellä+asialla+voi+olla+monta+puolta?+Kuten+et+sitäkään+miten+laki+voi+olla+samaan+aikaan+tiukempi+kun+jossain+muualla+ja+silti+ylilepsu.
Suomi+on+joillekin+parempi+kun+toisille.+Mikä+kohta+tässä+nyt+oli+noin+vaikeeta?"
Millä+tavalla+muka+aloitukseni+meni+aiheen+ohi?+Käsittelin+aborttikeskustelun+ristiriitaisuutta+mitä+tulee+vastustajien+väitteisiin,+ei+siis+oikein+mitään+logiikkaa+ole.+Suomi+ei+voi+olla+yhtä+aikaa+julma+ja+barbaarinen,+missä+naiset+pakotetaan+ties+mihin+ja+samalla+paras+paikka+tehdä+lapsia.+++Miksi+hyökkäät+minun+kimppuun,+että+ehkäisyasiamiehen+kimppuun+vaikka+nimen+omaan+hänen+teksteistään+ja+ajattelunsa+ristiriitaisuudesta+oli+kyse?
Jos+mielestäsi+asialla+voi+olla+monta+puolta,+niin+kumma+ettet+sovella+tätä+ajatusta++myös+siihen,+että+abortin+kokeneilla++tai+yleensä+missä+tahansa+asiassa+on+monta+puolta?++Ihan+hyvä+jos+sinä+edes+ymmärrät,+että+Suomi+on+joillekin+parempi+kuin+toisille.++Tämä+ei+ole+vaikeata,+kun+itse+olen+tätä+asiaa+täällä+jatkuvasti+tuonut+esille,+vaan+tämä+asia+on+vaikea+ehkäisykieltoasiamiehelle,+jonka+tekstejä+lainasin.++Kumma+että+tulit+taas+selittämään+hänen+puolestaan.+:)+Onko+sinut+määrätty+edusmieheksi+vai+mikä+tämä+juttu+on?+
Suomessa+hyvinvointi+on+jakautunut+todella+epätasaisesti.+Jos+ihmisellä+ei+ole+resursseja+omaankaan+selvitytymiseen,+saati+että+jaksaisi+ajatella+raskauden+jatkamista.++Tästä+syystä+olisi+hyvä,+että+kaikille++annettaisiin+ehkäisy+ilmaiseksi+tulorajojen+perusteella.+Nuorilla+tästä+on+saatu+jo+hyviä+tuloksia+aborttilukujen+laskettua+ilmaisehkäisyn+tarjoamilla+paikkakunnilla.
22.05.2018 12:46
"Voisitko+kertoa,+millaisen+aborttilain+tarkalleen+ottaen+Suomeen+haluaisit?+"
Tämä+näkyy+mun+inboksissa+siten,+että+kysymys+olisi+osoittettu+minulle.+:)++Kyllä+samanlainen+laki+vähintään+kuin+Suomessakin+olisi+minimi.
22.05.2018 12:31
175 / 229