Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. Aivan+mahtava+ketju.+Loistava+esimerkki+argumentaatiosta+tällä+forumilla.++Kiitoksia+kyykytysasiamiehelle,+kun+nostit+tämän+tänne,+mitä+tietenkin+vähän+kummastelen+kun+tämä+on+kerrassaan+sinun+kannaltasi++noloimpia+ketjuja+ja+muutenkin+top+5++mitä+ikinä+olen+lukenut.
  2. "Eihän+kirjottaja+sanonut+ITSE+väittävänsä+valkosta+mustaksi?"+Ymmärrätkö+paremmin+jos+käytän+tätä+koodia:Valkoinen+=+hyväMusta+=+pahaSe+tässä+on+se+hassun+hauska+asia,+että+ehkäisyasiamies+ensin+keksii+jotain+todella+irrationaalista,+jonka+jälkeen+kumoaa+omat+argumenttinsa.+:)+Muiden+ei+tarvi+sitä+tehdä.++Ensin+joku+todellisuudessa+monitahoinen+asia++on+ylistettävä+asia,+jonka+jälkeen+täysin+perkkeleestä.+-+Esim.++juuri+se+"aborttiuskonto"+jargon.++Ensin+kirjoittaja+keksii+väittää,+että+raskauden+keskeytys+on+uskonto.+Peräti+samassa+kirjoituksessa+hän+jo+närkästyy,+että+voiko+kukaan+keksiä+näin+mielipuolista+uskontoa?++:)-+Toinen+esimerkki.++Äitiys+on+hieno+ja+kunnoitettava+asia,+vanhemmat+äidit+on+parempia+äitejä+kuin+nuoret,+on+upeita+naisia,+jotka+on+opiskelleet+vaikka+on+yhäreitä,+tosi+ylevää+kaikin+puolin.++Sitten+menee+hetki+ja+haukutaan+tällaista+äitiä+koukkusormiseksi+aborttiin+yllyttäjäksi,+kuivettuneeksi+paholaiseksi,++korkeakoulututkintoa+vääristellyksi+ja+keski-ikäistä+äitiä+yleensäkin+turhaksi+ihmiseksi,++jolla+ei+ole+mitään+sijaa+tässä+yhteiskunnassa.++:)+++Ja+yksinhuoltajaäidin+omaa+kertomusta+vaikeuksistaan+synkistelyksi.++Sanoipa+joku+yhärin+lapsia+pashkannetuiksi+loiskakaroiksi,+ja+mieskin+ottaa+kohta+hatkat.+:)++Tätähän+se+äitiyden+arvostus+tosiaan+välillä+on.Kyllä+olen+nauranut+niin+makeasti+välillä+ääneen.+:)
  3. "Taas+tota+feminatsistista+word+pressin+propagandahapatusta...+Kumma+juttu+että+kokemuksia+on+vain+siltä+puolen"Word+Press+on+vain+blogialusta.+:)++Tässä+ajassa+näyttää+olevan+muotia+keksiä+feminismiin+liittyvän+mitä+tahansa+pahaa+tai+arveluttavaa+mitä+vain+mieli+keksii+ja+sen+jälkeen+väitetään+kaikkea+sitä+feministien+touhuksi,+jota+vastaan+haluaa+hyökätä+tai+jonka+kokee+vieneen+jotain+oikeuksia+itseltä,+vaikka+feminismi+tavoittelee+yhtäläisiä+oikeuksia+miesten+kanssa.+Siitä+ollaan+suurimmassa+osassa+maailmaa+vielä+todella+kaukana.+Feminismi+on+ihan+kuin+joku+kirosana,+jolla+yritetään+hiljentää+naisten+oma+ääni+ja+ihmisoikeudet.++Aborttikeskustelussakin+tuodaan+esille+lähinnä+vain+moralisoivat+ja+vastustavat+äänenpainot,+eikä+ketään+kiinnosta+mitä+naiset+itse+ajattelevat+tai+että+mitä+nainen+itse+ajattelee+omasta+abortistaan.++Jos+tarkastellaan+jotain+numeroiden+perusteella:+Suomessa+on+tehty+varmaan+miljoona+aborttia+viimeisen+sadan+vuoden+aikana.++Ja+tilastoitunakin+ainakin+puoli+miljoonaa+vuoden+1970+lain+jälkeen.++Jos+muutama+ikävä+tapaus+saa+äänensä+kuuluviin,+sillä+kuitataan+kaikkien+naisten+kokemus.++Missä+ne+499+980+kokemusta+on+viimeisten+vuosikymmenien+ajalta?++Voisiko+siitä+päätellä,+että+abortti+ei+ole+kaikille+niin+merkityksellinen+asia+muiden+kokemusten+joukossa,+että+siitä+maksaa+vaivaa+alkaa+jauhamaan?+Tai+että+se+on+ollut+elämän+pelastaja,+ja+aborttioikeutta+kohtaan+tuntee+kiitollisuutta+ehkä?+Jos+joku+erehtyy+jotain+positiivista+kokemaan+vaikka+se+tuntuu+olevan+kiellettyä,+on+se+heti+jotain+feminatsismia?Näin+kuuluu+muuten+feminismin+arvo-+ja+tunnevärittämätön+määritelmä:"Feminismi+on+naisen+yhteiskunnallisen+aseman+parantamiseen+ja+sukupuoliroolien+muuttamiseen+tähtäävä+radikaalinen+liike.+Feminismin+historia+jaetaan+useaan+aaltoon,+joissa+on+ollut+eri+tavoitteet.+Feminismin+(naisasialiikkeen)+alkuperäisenä+tavoitteena+1800-luvulta+alkaen+oli+miesten+ja+naisten+samanarvoisuuden+tavoittelu+yhteiskunnallisessa+elämässä.+1960-luvulta+alkaen+feminismi+on+voimakkaasti+korostanut+naisten+itsenäistä+kulttuuria+ja+arvomaailmaa+sekä+tuominnut+miesten+perinteisen+valta-aseman.+Ensimmäinen+suomalainen+naisjärjestö+perustettiin+1884"++(wiki)Kukaan+ei+kuitenkaan+(ylpeäävalkoistaheteroa+lukuunottamatta+ehkä)++nykyään+kyseenalaista+esim.+mustien+ja+valkoisten+samanarvoisuutta+tai+kukaan+ei+kannata+nykyään+enää+orjuutta.+Kuitenkin+on+niitä,+jotka+pitää+naisia+alempiarvoisina+kansalaisina+vaikka+tuomitsee+esim.+rotuerottelun.++Onpa+jopa+niitäkin,+jotka+on+itse+tulleet+syrjityksi+syntyperän+tai+rodun+perusteella,+mutta+tämä+sama+henkilö+surutta+alistaa+ja+halveksii+oman+kulttuurinsa+naisia,+eikä+kyseenalaista+alistavia+kulttuurirakenteita+omassa+ajattelussaan+tai+tavoissaan.
  4. "Et+sitten+kykene+noilta+aiheen+ohittavilta+metakeskustelu-hienosteluiltas+käsittään+kuinka+yhdellä+asialla+voi+olla+monta+puolta?+Kuten+et+sitäkään+miten+laki+voi+olla+samaan+aikaan+tiukempi+kun+jossain+muualla+ja+silti+ylilepsu.Suomi+on+joillekin+parempi+kun+toisille.+Mikä+kohta+tässä+nyt+oli+noin+vaikeeta?"Millä+tavalla+muka+aloitukseni+meni+aiheen+ohi?+Käsittelin+aborttikeskustelun+ristiriitaisuutta+mitä+tulee+vastustajien+väitteisiin,+ei+siis+oikein+mitään+logiikkaa+ole.+Suomi+ei+voi+olla+yhtä+aikaa+julma+ja+barbaarinen,+missä+naiset+pakotetaan+ties+mihin+ja+samalla+paras+paikka+tehdä+lapsia.+++Miksi+hyökkäät+minun+kimppuun,+että+ehkäisyasiamiehen+kimppuun+vaikka+nimen+omaan+hänen+teksteistään+ja+ajattelunsa+ristiriitaisuudesta+oli+kyse?Jos+mielestäsi+asialla+voi+olla+monta+puolta,+niin+kumma+ettet+sovella+tätä+ajatusta++myös+siihen,+että+abortin+kokeneilla++tai+yleensä+missä+tahansa+asiassa+on+monta+puolta?++Ihan+hyvä+jos+sinä+edes+ymmärrät,+että+Suomi+on+joillekin+parempi+kuin+toisille.++Tämä+ei+ole+vaikeata,+kun+itse+olen+tätä+asiaa+täällä+jatkuvasti+tuonut+esille,+vaan+tämä+asia+on+vaikea+ehkäisykieltoasiamiehelle,+jonka+tekstejä+lainasin.++Kumma+että+tulit+taas+selittämään+hänen+puolestaan.+:)+Onko+sinut+määrätty+edusmieheksi+vai+mikä+tämä+juttu+on?+Suomessa+hyvinvointi+on+jakautunut+todella+epätasaisesti.+Jos+ihmisellä+ei+ole+resursseja+omaankaan+selvitytymiseen,+saati+että+jaksaisi+ajatella+raskauden+jatkamista.++Tästä+syystä+olisi+hyvä,+että+kaikille++annettaisiin+ehkäisy+ilmaiseksi+tulorajojen+perusteella.+Nuorilla+tästä+on+saatu+jo+hyviä+tuloksia+aborttilukujen+laskettua+ilmaisehkäisyn+tarjoamilla+paikkakunnilla.