Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tieteilijä
profiilit
tieteilijä
tieteilijä
Vapaa kuvaus
Aloituksia
245
Kommenttia
4572
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nimimerkille+"Näpit+irti+äideistä"
"kun+on+vain+toisen+käden+tietoa,+lapseton+ja+perheetön+aborttiväki+-+kuivahtaneemmasta+päästä+-+helpommin+lähtee+perheellistymisessä+neuvomaan+ja+moralisoimaan+nuoria+naisia+asioista,+joista+heillä+ei+ole,+eikä+enää+tule,+kokemusta+tai+tietoa.+"
Otetaankos+vielä+tämä+tarkempaan+käsittelyyn?+:)+
1.++Todistettavasti+eräs+aika+kuivahtaneen+oloinen+perheetön+(faceprofiili)++ja+naimaton+mieshenkilö+on+yrittänyt+moralisoida+naisia+kuin+naisia++tällä+forumilla+ihan+vuosien+ajan.+Tämä+joku+on++realisoinut+nämä+moraalikäsityksensä++nuorten+naisten+seksuaalisesta+holhottavuudesta++kansalaisaloitteiksi+asti,+joissa+naisilta+mm.++kiellettäisiin+ehkäisy+ja+"promiskuiteettiset"+seksisuhteet+ja+abortti+ja+rangaistaisiin+lapsettomuudesta.++
2.+Tällä+perheettömällä+ei+facen+mukaan+ole+eikä+koskaan+tulekaan+perheestä,+naisista+tai+mistään+normaalielämästä+mitään+muuta+kuin+toisenkäden+tieto.++Vaikeaa+on+saada+sellaista,+mitä+lähtökohtaisesti+vihaa+ja+halveksii.+Päivitykset+on+pelkkää+naisten+moittimista,+arvostelua+ja+moraalipaheksuntaa.+
Onko+tällainen+henkilö+tämän+perusteella+juuri+sitä+kuuluisaa+aborttiväkeä?+Siis+jos+väitteesi+pitää+omasta+mielestäsi+paikkansa?
3.++Onko+lapsettomuusveroa+++kansalaisaloitteeksi++asti+ehdottanut+itse+valmis+maksamaan+perheettömänä+lapsettomuusveroa?++:)
15.05.2018 13:16
Sehän+tässä+niin+paradoksaalista+ja+samalla+surkuhupaisaa+on,+että+tämä+ehkäisykieltoasiamies+keksii+näitä+ihme+teorioita+ja+"uskontoja"+,+ja+sitten+ihmettelee+heti+päälle,+että+miten+joku+voi+keksiä+jotain+niin+mielipuolista.++
Olen+monesti+nauranut+tätä.+:D
15.05.2018 12:49
"pahaa+on+se+miten+seksi+ylipäätään+on+pelkkää+hedonismia+ja+feminismin+ase+nykyään."
Mitä+tarkoitat+tällä?++Millaista+seksin+pitäisi+olla+sinun+mielestäsi?
14.05.2018 20:06
"israel+voi+teettättää+abortteja+varmaan+mutta+vanhoillis+juutalaiset+vastustaa+abortteja+ja+muslimit+myös+on+konservatiiveja+niin+hyvässä+kuin+pahassa+näin+eurooppalaisen+silmin"
Niinhän+se+on+että+fundamentalistit++vastustaa+joka+uskonnossa+naisten+seksuaali-+ja+ihmisoikeuksia;+aborttia,+ehkäisyä,+omaa+päätösvaltaa+omista+asioistaan.++Fundamentalistikristityt+(joihin+itse+taidat+kuulua+ainakin+noin+mustavalkoisen+ajattelun+perusteella)++vastustavat+abortteja+mutta+esim+ev.lut.+kirkossa+on+vapaampi+tulkinta+tästäkin+asiasta,+puhumattakaan+tapauskovaisista+tai+perinneuskovaisista,+jotka+uusintaa+vain+perinnetapoja.+Eli+Joulu,+pääsiäinen+jne.
Olet+vähän+nyt+mennyt+mediakritiikittömyyden+ja+yleisivistyksen+puutteen+vuoksi+siihen+retkuun,+että+leimaat+kaikki+porukassa+samanlaisiksi+mitä+tulee+esim.+juutalaisiin+ja+muslimeihin,+mutta+et+näe+ollenkaan+omia+moraaliarvojasi.++Jokaisessa+uskonnossa+on+sen+tuhannen+tulkintaa+riippuen+ajasta+ja+paikasta+ja+muiden,+paikallisten+uskomusten+ja+käsitysten+sekoittumisesta+omaan+perinteeseen.+++Ja+on+tapamuslimeita+ja+tapajuutalaisia,+jotka+on+syntyperänsä+vuoksi+sitä+uskontokuntaa+mitä+ovat.
14.05.2018 20:04
"luonnolisen+hoiva+viettinsä+hyväksyvä+ja+äitiyttä+arvostava+nais+ihminen+joka+kunnioittaa+perinteitä."
1.+Kaikilla+ei+ole+eikä+tule+hoivaviettiä.
2.+Perinteet+riippuu+siitä+mitä+perinteitä+tarkoitetaan,+eikä+ne+ole+todellakaan+usein++edes+ihmisoikeuksia+kunnioittavia.+Onhan+orjienkin+pito+olllut+perinne.++
3.+Ennen+lapsia+tuli,+kun+ei+ehkäisyä+ollut+ja+nainen+oli+laillistettu+miehen+seksuaalisen+hyväksikäytön+kohde+avioliitossa.++Ei+lapsia+siksi+tullut,+että+naiset+olisivat+niitä+tahtoneet+niin+paljon+tai+ollenkaan.
14.05.2018 19:55
Minulle+tuli+inboxiin+kommentti,+mikä+on+"ylipoiston+tievarasto".+Sitä+ei+enää+näy+tässä.++Minäkin+olen+ihmetellyt,+että+missähän+sellainen+tievarasto+mahtaa+olla,+saati+ylipoisto+sitten.+Mutta+siihen+tietäisi+vastauksen+vain+ehkäisykieltoasiamies.+Että+onko+se+se+graalin+malja+siellä.
14.05.2018 18:23
"Olipa+kiire+jankuttaan+taas+aiheenohittavia+argumenttivirhe+sitä+ja+tätä+viisasteluja,+ja+onneks+ite+et+koskaan+solvaa+ketään"
Erikoista,+että+sinä+olet+aina+puolustamassa+ja+selittelemässä+seksi-+ja+ehkäisykieltoasiamiehen+argumentteja.+Eikö+hän+itse+osaa+tehdä+sitä?+Miksei+hän+koskaan+itse+vastaa+mihinkään+kysymykseen?++Ihmettelin+asiaa+jo+silloin,+kun+oli+tämä+kansalaisaloiteasia+esillä.++Tyyppi+ei+itse+vastaa+tekemistään+aloitteista,+mutta+sinä+olet+kärppänä+paikalla+selittelemässä,+ettei+kyseinen+henkilö+edes+lue+näitä+täällä.+Ja+selitit,+mitä+tämä+KK+on+oikein+milläkin+tarkoittanut+ja+mitä+taas+ei.+++Mistä+ihmeestä+sinä+sen+voit+niin+varmasti+tietää....+;)))
14.05.2018 18:17
Sangen+paradoksaalista+vielä+on,+että+nimimerkkisi+on+tässä+"HistorianKieltäminen",+kun+olet+kieltänyt+kaikki+tutkimukset+ja+aikalaisdokumentit,+mitä+laittomien+aborttien+historiasta+on+julkaistu.+++Ja+väittänyt,+että+väestö+alkoi+vähetä+vuonna+1970,+kun+se+oikeasti+tapahtui+jo+ennen+vuotta+1950.+Ihan+historiaa+tämäkin.+:)++Etkö+kehdannut+linkittää+itse+tänne+sitä+väestökäyrää?
14.05.2018 18:09
1.+"aborttia+vastustavat+suurimmaksi+osaksi+uskonnolliset+ihmiset.+"
2.+Mitä+tutkimuksia+tästä+on+olemassa+ja+saisko+ne+vihdoin+tänne+esille?
Ei+tarvi+edes+tutkimuksia,+kun+tarkastellaan+vaikka+sitä+porukkaa,+joka+vuodesta+toiseen+tehtailee+eduskunnassa+jotain+aborttien+kieltoon+tai+rajoittamiseen+liittyvää+aloitetta.++Kristilliset+ja+Persujen+lahkoryhmittymä.++Harvempi+aborttikielteinen+ihminen+taitaa+olla+muuta,+kuin+maallikkopuolen+saarnaaja+-+ja+amerikkalainen+lahko+-osastoa.++Tyypillisesti+juuri+uskonto+sekoitetaan+näissä+piireissä+politiikkaan+ja+samalla+suulla+kun+puhutaan+alkion+oikeuksista,+ollaan+unohdettu+lasten+oikeudet+aivan+täysin.+Puhumattakaan+että+naisilla+olisi+samaa+ihmisarvoa+kuin+parin+millin+hedelmöittyneellä+munasolulla.++Mutta+pitää+yrittää+olla+yleistämättä+tätäkin,+vaikka+mieli+tekisi.
14.05.2018 18:00
Kyllä+minun+traumat+on+ihan+tulleet+vain+siitä,+että+valitsin+rankan+osan+ja+yksinhuoltajaäidin+elämän.++Eli+sellainen+elämä+traumatisoi+sittenkin?++Vaikeaa+on+ollut,+joten+ei+ihme,+jos+joku+näkee+tässä+traumatisoitumista.
Tässä+on+vaan+taas+tämä+kumma+logiikka:
1.++Abortinvastustaja+väittää,+että+aborttia+parempi+vaihtoehto+on+äitiys+ja+lapsen+synnyttäminen.+Äitiys+on+jotain+ihanaa,+kaikki+ongelmat+ratkeaa,++nainen+on+oikea+nainen,+äitiys+on+pyhää,+nainen+sankari.++Äiti+ei+ole+vanhene+yksin+ja+lapset+tuo+äidille+kukkia+äitienpäivänä.++Lapseton+sen+sijaan+kuolee+yksin+ja+madot+syö.
2.+Abortinvastustaja+haukkuu+sitten+aborttiforumilla+tällaista+äitiä+traumakalmankammioksi+ja+hänen+lapsiaan+"pashkannetuiksi+loiskakaroiksi",++aikuisten+lasten+äitiä+koukkusormiseksi+kuivuneeksi+pahikseksi.+
Mahtavaa.+:)++Olisiko++minun+kannattanut+tehdä+abortti+sittenkin?
14.05.2018 17:45
"On+noistakin+isännistä+ollut+puhetta+useammastikin"
Laitapas+tänne+lähdetietoja.++Muuten+se+on+vain+jotain+puhetta,+mitä+kuulet+siellä+omien+korvien+välissä.
14.05.2018 17:05
"Ikääntyneet+ja+katkeroitununeet+aborttiasiamiehet+eivät+ole+enää+"vaarassa"+joutua+ammoin+itse+mokaamaansa+valintatilanteeseen+"
Sinunko+mielestäni+olen+mokannut+valintatilanteen,+kun+olen+saattanut+tähän+maailmaan+kaksi+lasta?+Mielenkiintoista+puhetta+abortinvastustajalta.+:D+Jaa+vai+tarkoitatko+noin+yleisellä+tasolla,+kun+puhut+3.persoonassa?
Kuivumisesta+ei+ole+näillä+näkyminen+tietoa+mutta+eiköhän+niin+käy+meille+jokaiselle+ennen+pitkää,++niin+miehille+kuin+naisillekin,+varsinkin+jos+ei+harjoita+aktiivista++ja+iloluontoista+elämäntapaa.++Sitä+pitää+pitää+yllä+ahkerasti.+;)++Puutteessa+olo+se+näivettää+ja+katkeroittaa+tosi+nopeasti.++Sen+takia+pitääkin+elää+täysillä.++Ei+kannata+hukata+elämää+jeesusteluun++vaan+nauttia+elämän+antamista+lahjoista+niin+kauan+kuin+virtaa+riittää.++:)
14.05.2018 17:02
"sullahan+ne+on+jossain+yliopiston+mystisen+varaston+kätköissä+jonne+vain+harvoilla+valituilla+on+pääsy+:-)+"
....Josta+toin+kaikki+tarvittavat+todisteet++valokuvina.+Toisin+kuin+eräs+lehtijuttu,+jonka+puuttuminen+pitäisi+muka+todistaa+jotain.
14.05.2018 16:53
".+jos+myös+otatta+selvää+asiasta+niin+on+erikoista+se+että+muslimit+ja+juutalaiset+eivät+tee+abortteja+tai+suosi+homoja+"
Tähän+toin+CBS+median+tilastoa+maailman+aborteista,+ja+esim+Isrealissa+tehdään+paljon+sekä+laittomia+että+laillisia+abortteja.+Aborttilaki+on+vapaampi+kuin+Suomessa.++Myös+muslimimaissa+tehdään+paljon+abortteja.++Aina+kun+yrittää+tuoda+tänne+jotain+todisteita,+niin+ne+poistetaan.
Tästä+osoitteesta+löytyy:
www.cbsnews.com/pictures/abortion-around-the-world-where-are-rates-highest/9/
14.05.2018 16:43
"Siinäpä+taas+kalmanmurharäyhän+"asiallisuus"+kukoistaa+:-D+tää+on+yks+lukuisista+sossupaattipaskan+sivupersoonista.+Minusta+pahiten+aborttiin+addiktoituneet+suosijakiihkot+tarjoaa+viihdettä.+Hauskinta+on+kun+toinen+suosija+raivopäissään+ei+erota+vihoissaan+aina+haukkuuko+toista+suosijaa+vai+ketä,+kunhan+saa+haukkua.+Kuten+se+kun+nauroi+räkäiset+naurut+siitä+että+sossupaatilla+on+niin+uskottava+todiste+graalin+maljassa,+että+se+kumoaa+kaikki+todisteet.+"
Kyllähän+se+graalin+malja+tarkoitti+nimenomaan+sinun+omaa+pöytälaatikkoa?+Minulla+ei+pöytälaatikossa+ole+mitään.++Mistään+sivupersoonaepäilyistä+ei+minusta+kannattaisi+kenenkään+multinikkeilijän+alkaa+toisia+syyttämään.+Kyllähän+jokainen+pystyy+vetämään+päätelmiään+ihan+tekstin+ja+kielenkäsittelyn+perusteella+sen+mukaan+mitä+haluaa.
Vastustaja+1:++---Sulle+on+kerrottu+selkeet+luvut+joista+useimmat+voi+nyt+jo+tarkistaa+ympäri+nettiä.+Tietenkään+sun+ei+oo+mikään+pakko++uskoo+niitä+prosentteja+jotka+on+mun+pöytälaatikon+muistiinpanojen+varassa,+ja+vaikka+lähteeks+on+jo+kerrottu+Aamulehti,+mutta+aika+huteraks+jää+siihen+vetoomalla+sun+koko+laskelman+mitätöintis.+Tai+sitten+voit+tietenkin+osottaa+ite+että+ne+luvut+on+jotain+ihan+muuta.----
Vastustaja+2:+----12.1.2013+23:02
---Loytyihän+se+aborttiväen+hakema+graalin+malja.+Oik+yo+uskoi+sen+olevan+"ylipoiston+tievarastoissa"+ja+"sosiologi"+60-luvun+toimittajan+jorinoissa,+mutta+se+onkin+sinun+poytälaatikossasi....+nyt+kaikki++aborttiväki+"voi+haluta+olla+sitä+mieltä"+että+todisteet+suomalaisten+naisten+rikollisuudesta+ja+aborttiväen+kaltaisuudesta+on+hankittu+-+sinun+pöytälaatikkoosi...+Anna+vinkki+"sosiologille"+että+hän+voi+kirjoittaa+lähdeviitteen:+"kyselyikäisen+pöytälaatikko"+:D+--
Onhan+se+kyllä+aika+outo+kuvio,+että+abortinvastustaja+saa+viihdettä+toisten+tekemistä+aborteista.+Siis+abortilla+on+tällainen+vissi+sosiaalinen+tilaus+abortinvastustajan+maailmassa?++Eihän+aborttikaan+sitten+mikään+turha+asia+ole,+hyvänen+aika!+Mistä+sitten+viihde,+jos+abortit+loppuisivat?+++Muita+syitä+tänne+kirjoitteluun+taisi+olla++ainakin+"pashkoille+ihmisille+vielä+pashkemman+olon+tuottaminen"+ja+"suolan+haavoihin+kaataminen",+mikäli+oikein+muistan.+++Kenen+haavoihin+abortinvastustaja+kaataa+sitä+suolaa,+mikäli+abortteja+ei+tehtäisi+ja+abortin+tehnyt+näin+ystävällisesti+palvelisi+abortinvastustajan+tarpeita?
14.05.2018 12:48
"Jos+arvioidaan,+onko+lapsi+vai+aborttiväen+hovisisiolooki+lähempänä+olikukkoa,+niin+ei+lapsella+ole+täsä+määrittelyssä+mitään+hätää...."
Oli+niin+kiire+solvaamaan+ad+hominem,+että+jäi+vastaamatta+kysymyksiin?+
Taas+väität+omaa+mielikuvitusjargoniasi+minun+tuotokseksi.++
1.+Ensin+rakennat+mahdollisimman+tympeän+olkinuken+mahdollisimman+tympein+sanankääntein+edustamaan+kaikkea+sitä+minkä+koet+vastenmieliseksi+naisissa,+olkinukkesi+on+aina+naisen+muotoinen.++Koulutetun+ja+itsenäisen+naisen.+
2.+Kun+rakentaa++olkinuken+vain+omista+aineksistaan,+mitä+aivoista+sattuu+löytymään,++pystyy+varmasti+myöskin+solvaamaan+itse+keksimiään+argumentteja.+Mutta+muiden+esittämiin+kysymyksiin+ja+pohdintoihin+ei+pystytä+vastaamaan+eikä+perustelemaan+yhtään+mitään+vaan+jankuttaa+ihan+samaa+tekstiä+vastauksena+kaikkeen+riippumatta+aiheesta,+vaikka+keskustelunaihe+olisi+ajat+sitten+jo+vaihtunut+ja+keskustelu+edennyt.
"laki+ymmärtää,+luonnontiede+ymmärtää".+
---
"Ymmärryksellä+tarkoitetaan+kykyä+omaksua+tieto+jostakin+asiasta+niin+syvällisesti+ja+perusteellisesti,+että+osaa+palauttaa+asian+helposti+mieleensä+ja+käyttää+asiaa+koskevaa+tietoa+monipuolisesti+hyväkseen.+"++(wikipedia)
14.05.2018 12:35
Sulla+on+vielä+kertomatta,+että+ymmärrätkö+pakon+ja+oikeuden+välisen+eron?+++Ainakin+tämä+kirjoituksesi+osoittaa,+ettet+edelleenkään+erota+näitä+toisistaan.++
Laitatko+joskus+jotain+lähdetietoja,+esim.+tässä+kohtaa+"ahneista+isännistä"+jotka+on+vaatineet+köyhien+pakkoabortoimista.++Ettei+nyt+vain+olisi+taas+oma+mielikuvitus+lähtenyt+pidikkeettömästi+laukkaamaan.
14.05.2018 12:05
"Kuule+se+on+nähty+kuinka+kannattavaa+täällä+on+"väärää"+mieltä+olevien+avautua+yhtään+mistään+henkilökohtasesta+"
Eikös+sinun+mielestä+aborttioikeuden+puolustajat+ole+väärää+mieltä,+et+sinä?+Minäkin+avauduin+että+olen+synnyttänyt++yksin+lapsen+vaikka+aborttikin+oli+tarjolla+oikeus+siihen,+vaikka+sitäkin+tuli+harkittua,+mutta+ei+ollut+itselle+oikea+ratkaisu.++Mutta+koska+olen+väärää+mieltä,+saan+kuulla+että+olen+harhainen+traumaatikko.++Traumat+on+siis+todistettavasti+tulleet+minulle+synnytyksen+ja+lapsensaamisen+takia,+jos+sinun+traumateorioitasi+ja+onnellisuusmuurijuttujasi+on+uskominen+eli+että+tänne+kirjoittelee+ne,+joilla+on+jotain+traumoja.++Niistähän+minuakin+täällä+koko+ajan+syytellään.+:)++Muistapas+tämä+seuraavan+kerran+kun+puhutaan+abortin+ja+synnytyksen+aiheuttamista+ongelmista.
14.05.2018 11:40
Kaikki+abortinvastustajat+ei+tietenkään+vastusta+raskauden+ehkäisyä.+Mutta+kyllä+niitä+on,+jotka+vastustaa+sekä+abortteja,+että+kaikkia+niitä+toimenpiteitä,+jotka+abortteja+estää+eli+ehkäisyä+ja+ehkäisytietoutta+ja+seksivalistusta.++On+tehty+kansalaisaloitteita,+joissa+ehkäisykieltoa+perustellaan+sillä,+että+ehkäisyn+saatavuus+kannustaa+naisia+esiaviolliseen+seksiin.++Miehistä+ei+puhuta+mitään+osallisena+raskautumiseen.++Varsinkin+tietyt+uskonnolliset+yhteisöt+haluaa+kontrolloida+naisten+seksuaalisuutta+kieltämällä+ehkäisymenetelmätkin,+ihan+kuin+sillä+nyt+jotenkin+voitaisiin+mitenkään+vaikuttaa+asiaan.++Miesten+seksuaalisuutta+ei++haluta+kontrolloida.++
Mitenkähän+miehet+suhtautuisivat+sellaiseen,+että+yhtäkkiä+naiset+lopettaisivat+kaiken+seksuaalisen+kanssakäymisen,+jos+ei+tarkoituksena+ole+lisääntyminen?+:)
Yritin+tuloksetta+kysellä+kansalaisaloitteiden+laatijalta,+tarkoittiko+tämä+ehkäisykiellolla+vain+pillereitä,+vai+kaikkia+muitakin+ehkäisyjä.+Kirjoittaja+puhuu+ehkäisyn+"syömisestä".++Vastausta+ei+koskaan+kuulunut.
14.05.2018 11:33
Nyt+taisi+myöskin+varmistua,+että+palstan+hätärynkky+ja+ehkäisykieltoasiamies+on+yksi+ja+sama+henkilö.++Meni+vähän+kaksi+roolia+sekaisin+tässä+kohtaa?+:)++Eli+jotenkin+tämä+on+ollut+skenaariokin+jo+aika+pitkään+kun+asiaa+on+viitsinyt+miettiä:+on+kovasti+pistänyt+ihmettelemään,+miksi+"naisihminen"+on+niin+kauhean+kielteinen+ja+rivopuheinen+naisia+kohtaan,+kun+itsekin+on+nainen,+eikä+siis+taida+ollakaan.+Ja+myöskin+ihmettelyä+on+tullut+siitä,+miksi+hätärynkky+aina+puhuu+ehkäisykieltoasiamiehen+puolesta+ja+ilmestyy+välittömästi+selittelemään+tämän+tekemisiä+ja+puheita+ja+uhkailemaan+kunnianloukkaussyytteillä++(heh)++heti+paikalla,+mutta+kyseinen+henkilö+ei+koskaan+itse+vastaa+eikä+kommentoi+mitään+tekemisiään.++Myöskin+kokemus+"äitiydestä"+on+ollutkin+aika+ulkokohtainen.+Eli+kyllä+kaikki++johtaa+sinne+yhdelle+ja+samalle+sylttytehtaalle.+:)
14.05.2018 11:21
177 / 229