Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mau-tiu
profiilit
mau-tiu
mau-tiu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
48
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen ollut monena vuonna tuohon aikaan. Yleensä iltapäivisin saattaa tulla sadekuuroja, mutta lämpötila pysyy samana, satoi, tai paistoi.
Useamman päivän sateita ei ole ollut kertaakaan, mutta sekin on mahdollista.
Länsipuolella on kuumempaa, tuohon aikaan 32 - 33. Itärannikko pari kolme astetta viileämpää ja mereltä käy koko ajan vilvoittava tuuli.
Keskellä saarta sataa lähes päivittäin, mutta rannikkoalueet ovat aurikoisempia.
Olen siellä myös ensi talvena. Voin antaa vinkkejä majoituksista yms. sähköpostilla:
[email protected]
24.06.2012 08:25
Höpö höpö... hallitus mitään kiellä. Ei kannata uskoa kaikkia paikallisten juttuja. Aika monelta rannalta löytyy kioskeja ja monenlaista syömistä ja juomista.
24.06.2012 08:09
Jos haluaa edullisesti shoppailla, niin ei kannata mennä Grand Bayn basaariin. Siellä käy lähes ainoastaan turisteja ja hintataso on sen mukainen. Toki jos siellä käy tinkaamassa, niin hinta yleensä putoaa alle puoleen alkuperäisestä pyynnistä.
Edullisemmin ostoksia tekee kun menee "markkinoille" Jossain kaupungissa on lähes joka viikonpäivä "markkinat". Sieltä yleensä löytyy melkein kaikkea mitä basaaristakin ja paljon muutakin. Toki niissäkin turisteilta yritetään ottaa kovempi hinta ja tinkiminen kannattaa.
Yleisetä hintatasosta vielä etenkin miehiä kiinnostava. Olut tölkki paikallista olutta maksaa kaupassa 30 rs. (n. 0,75€) Olutta on montaa eri vahvuutta. 5, 5,5 ja 6 prosenttista. Kaikki samanhintaisia. Samaa olutta saa myös lasipullossa 0,6 L. Hinta 47 rs. Toki nämäkin on Grand Bayssa hiukan kalliinpia.
Port Louisissa ja muissa kylissä saa mahansa täyteen kiinalaisessa ravintolassa 80 - 120 rs (2 - 3 €)
28.08.2011 09:35
Marliinin kalastuksesta on sen verran kokemusta, että olen osallistunut kolmena vuonna viikon kestävään kilpailuun, lisäksi monta muuta kalastusreissua on tullut tehtyä. Viime talvena paras reissu oli erään suomaisen pariskunnan kanssa. Saatiin kaksi marliinia veneeseen samana päivänä.
Kalastusvenettä vuokratessa voin antaa muutaman hyvän vinkin. Siellä kun on "kalastajia" ja KALASTAJIA. Toiset saa usein kaloja, toiset harvemmin. No jos ei nyt marliinia saa siiman päähän, niin usein kuitenkin jotain kaloja.
26.08.2011 20:46
Minut saa kiinni sähköpostilla:
[email protected]
, tai puhellimella +230 7197785, syyskuun 6 pv. jälkeen, jolloin menen taas Mauritiukselle talvea viettämään.
26.08.2011 12:10
Olin siellä koko viime talven. Menin marraskuun alussa ja tulin Suomeen kesäkuussa. Ensimmäisen kerran satoi helmikuun loppupuolella, eikä koko sinä aikana ollut minkäänlaista myrskyä.
Ihmiset jotka ei ole edes käyneet itärannikolla kirjoittavat kaikkea soopaa. Minulla on aunto itäpuolella sen vuoksi, kun siellä on hiukan (2 - 3 astetta) viileämpää, kun länsi - pohjoispuolella. Mereltä käy hiukan viilentävä tuuli lähes koko ajan. 28 - 30 riittää minulle oikein hyvin.
Laguna Beach on rauhallisella paikalla. Ei mitään turistipaljoutta sillä alueella.
Hiukan sieltä on matkaa lähes kaikkiin ostospaikkoihin, mutta rannalla löhöilyyn ihanteellinen paikka. Lyhyt matka Ile Aux Cerfs saarelle, jossa käy päivittäin n. 1000 turistia, sekä Gran Rivieren vesiputouksille.
Menen takaisin Mauritiukselle Syyskuussa ja vietän siellä koko talven. Jos haluatte enemmän tietoja, tai suomenkielistä opastusta paikanpäällä, niin ota suoraan yhteyttä sähköpostilla:
[email protected]
.
26.08.2011 12:05
Taksi on nopein. Riippuu kuskista, mutta kentältä otettuna yleensä 2000 - 3000 rupiaa. ( 50 - 75 €)
Kannattaa tinkiä hinta valmiiksi, ennen kun astuu edes taksin sisään.
Busseja kulkee. Expressillä pääsee suht nopeaan, eikä maksa kun muutaman euron.
Vasenkätinen liikenne on ongelma, jos aikoo auton vuokrata. Minulla on siellä oma auto ja täytyy myöntää, että kun ensimmäisiä kertoja ajelin, niin meni "läheltä" monta kertaa. Ei pelkästään vasemman puolen liikenteen vuoksi, vaan yleinen liikennekulttuuri on vähän toista, kun suomessa ja autoja pinta-alaan nähden paljon.
Taksin saa päiväksi 2000 - 3000 rs. jos osaa tinkiä.
Jos haluat suomenkielisen kuljettajan ja oppaan, niin ota yhteyttä. Olen siellä syyskuusta alkaen kevääseen saakka. Ollaan monet kerrat ajeltu Suomalaisten kanssa ja käyty paikoissa johon paikalliset taksit ei mielellään aja.
Marraskuussa on yleensä aurinkoista ja lämmintä, tai suomalaisittain kuumaa. Menein sinne viime vuonna marraskuun alussa, niin ensimmäisen kerran satoi kunnolla helmikuun loppupuolella. Toki pikku kuuroja on etenkin keskellä saarta ja länsi puolella.
Itäpuolella on hiukan viileämpää. Se onkin yksi syy miksi muutimme sinne asumaan. Siellä lähes koko ajan käy mereltä hiukan vilvoittava tuulen henki.
Moneen vuoteen ei ole myrsky (sykloni) osunut Mauritikselle. Toki kovia tuulia ne aiheuttavat vaikka menisivät useamman sadan kilometrin päästä ohi. Yleensä niitä on maalis - toukokuussa.
Rahapussista ja käsilaukusta kannattaa pitää kiinni, etenkin Port Louisissa ja Grand Bayessa. Vaikka rikollisuutta ei myönnetä olevan paljoa, niin monet paikalliset asukkaat käyttävät tilaisuutta hyväkseen.
Yleisestä hintatasosta sen verran, että monella siellä on palkka 5000 - 8 000 rs. (125 - 200 €) Sillä maksavat vuokrat ja ruuat yms asumisen ja sillä tulee toimeen.
Grand Baie on turistikeskus ja siellä hintataso on kovempi kun muualla. Lisäksi maan tyyli on että turistilta otetaan vähintään tuplahinta, paikallisiin asukkaisiin verrattuna.
08.08.2011 09:55
Asuin Mauritiuksella viime talven (7 kk) joten voin sanoa kaikille jotka väittää kalliiksi, että höpö höpö.
Toki jos ostaa kaikki palvelut 5 tähden hotellista, niin hintaa tietysti tulee.
Sukellusfirmoja on joka kantilla ja hinta vaihtelee sen mukaan. Muutamalla kympillä pääsee sukeltamaan.
Mitään palveluja ei kannata varata etukäteen, vaan paikanpäällä.
Jos haluaa tehdä matkan edullisesti, niin kannattaa ottaa pelkät lennot ja paikan päältä kaikku muu.
17.07.2011 20:34
3 / 3