Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Daavidintähti
profiilit
Daavidintähti
Daavidintähti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
1193
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tarkennan: "UT:ssa. Jotkut taas olivat vain israelin kansalle ennen Messiaan tuloa ihmiseksi ja ne ovat vain VT:ssä."
02.03.2016 11:02
Vanhasta laista ei pienintäkkään piirtoa Jeesus kumonnut vaan täytti sen lain. Ja meille uskoville Hän vielä teroitti kymmentä käskyä Vuorisaarassaan.
https://sites.google.com/site/tietojako/jeesuksen-vuorisaarna-matteuksen-5-7-evankeliumi
Homous on synti ja Jumalalle kauhistus niin VT:ssä kuin UT:ssä. Homous rikkoo ja kapinoi kaikkea Jumalan luomistyötä vastaan.
Jotkut ohjeet ja käskyt ovat tarkoitettu kaikille ihmisille ja ne toistuvat myös UT:ssa. Jotkut taas olivat vain israelin kansalle ennen Messiaan paluuta ja ne ovat vain VT:ssä.
02.03.2016 11:00
Sitä sinun pitää kysyä Jumalalta. Ja ihan sama mitä sinä minusta ajattelet :=)
02.03.2016 10:46
Historia ei ole hömppää. Onko kaikki kirjoitukset sinulle ainostaan käskyjä?
02.03.2016 10:44
Jokainen ihminen myös ateistit kyllä pitävät vapaapäivänsä, eikö?
02.03.2016 10:41
Ei se ole mitään väistelyä. Kai sinäkin sen ymmärrät mikä on UT:n ja VT:n ero ja miksi Jeesus tuli tähän maailmaan ihmisenä? Sinä voit toki noudattaa vanhaakin liittoa jos niin haluat meillähän on uskonnonvapaus.
02.03.2016 10:40
Terve järki on aina sopusoinussa Raamatun sanan kanssa. Jumala on luonut ihmisen ja antanut hänelle terveen järjen juuri siksi, että ihminen ymmärtää Jumalan sanan. Eikös olekin järkevää?
02.03.2016 10:16
Hyvä aloitus ja sitä ei kukaan voi kiistää!
02.03.2016 10:14
Minä en ole israelilainen enkä elä vanhaa liittoa joten minulle Mooseksen kirjat ovat kertomusta ilmisen ja maailman luomisesta ja juutalaisen kansan kohtaloista ja Messiasennustuksista. Elän uutta armon liittoa Jeesuksen sovitustyön jälkeen ja minua koskee uudenliiton sana.
02.03.2016 09:57
Jokainen voi turvautua mihin haluaa ja tarpeelliseksi kokee. Ei kai sitä ole missään kielletty sen paremmin kuin käskettykään. Ihmiselle on myös annettu terve järki. Sinä et sitten ilmeisesti koskaan ole käynyt missään lääkärissä?
02.03.2016 09:54
Minusta se kuvaa hyvin häntä.
02.03.2016 09:50
Sinä voit uskoa ihan mitä tahdot. Kyllä sinullekin aikanaan kaikki selviää. Jumala käyttää ihmisiä kaikessa kuten evankeliumin julistuksessakin. Muutenhan ihminen vain makaisi selällään ja odottaisi, että Jumala tiputtaa ruokaa ja juomaa suuhun, kuivittaa ja parantaa makuuhaavat :=)
02.03.2016 09:41
Jumalan tahto ihmisille on noudattaa Hänen tahtoaan kuten sanoi Aadamille ja Eevalla. Kielsi syömästä yhdestä puusta. Jos et ymmärrä mikä Jumalan tahto Raamatussa ihmiselle on niin suosittelen johonkin Raamattukurssille menoa. Siellä opetetaan miten Raamattua luetaan. Ihan alkuun voit lukea vain UT:tä ja vaikkapa Apostolien teot ja Johanneksen kirjeet niin tiedät jo paljon mitä Jumala odottaa tämän ajan kristityiltä.
02.03.2016 09:37
Etpä kovin hyvään herjaan pystynyt :=)
02.03.2016 09:29
Minulla on lupa tehdä mitä haluan kunhan olen käytettävissä kun puhelin soi. Et taida olla lovinkaan tietoinen nykyajan työelämästä ja ammateista.
02.03.2016 09:29
Kyllä Jeesus parantaa tänäkin päivänä ihmisiä joita lääkärit eivät pysty parantamaan mutta ei paranna kuitenkaan kaikkia koska silloinhan ihminen ei kuolisi koskaan. Eikä se tee lääkäreiden työtä Jeesuksen työn kilpailijaksi. Jumalan lahjaa ihmiselle on myös lääketiede ja lääkärit.
Ihmiset ovat maanpäällä palvelemassa toisiaan niillä taidoilla joilla heillä on ja kun ihmisen taidot loppuvat voi pyytää apua Jumalalta jos Hän näkee hyväksi asiaan puuttua.
02.03.2016 09:27
Eettiset opetukset ja usko Jumalaan ja Hänen tahtonsa noudattaminen ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa.
02.03.2016 09:19
Ei vaan on katsos sellaisia töitä joissa myös ajoittain päivystetään ja riittä valmiudessa oleminen. Ja jos ei ole töitä niin kaikki on hyvin :=)
02.03.2016 09:17
Sinun rääpimisesi ei ole minulle todellakaan mikään ongelma. Ne ovat sinun oma ongelmasi ja kertovat sinusta paljon.
Luule mitä luulet mutta minä en täällä käy kuin sillointällöin mutta sinä olet 24/7 valmiina solvaaman ihmisiä. Minulla on katsos ihan oma elämä elettävänä enkä elä tällaisten palstojen kautta. Nytkin olen työssä ja palkka juoksee koko ajan. Mitähän siitä keksit herjaamista?
02.03.2016 09:10
Laita Raamatunkohdat joilla perustelet nuo höpinäsi. Jos et todista Raamatulla noita väitteitäsi niillä ei ole mitään arvoa.
02.03.2016 08:56
48 / 60