Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Daavidintähti
profiilit
Daavidintähti
Daavidintähti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
1193
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Paavalin+kirjeet+on+osoitettu+pakanakristityille+pl.+Hebrelaiskirje+eli+meille+Jeesukseen+uskoville.+Huoamaa+kuitenkin,+että+Paavali+ei+kuitenkaan++koskaan+kirjoittanut+mitään+muille+kuin+uskoville.
15.09.2016 22:14
Se+on+jokaisen+oma+asia+miten+kukin+ajattelee+maailman+alusta+mutta+Raamattu+kertoo+sen+jokaiselle+tasapuolsiesti+miten+Jumala+loi+maailman+ja+ensimmäiset+ihmiset.
Jumala+on+kautta+aikain+puhunut+ihmisille.+Aadamista+ja+Eevasta+lähtien.+Jeesuksessa+Jumala+tuli+ihmiseksi+ja+puhui+ihmisille.+Pyhä+Henkki+puhuu+ihmiIlle+edelleen.
Kukaan+ihminen+ei+ole+synnitön+mutta+synnit+voi+saada+anteeksi+Jeesuksen+sovitustyön+tähden.
"Messias+(voideltu,+hepreaksi+מָשִׁיחַ,+mashiach)+oli+alun+perin+muinaisen+Israelin+kuninkaista+käytetty+arvonimi,+mutta+myöhemmin+nimitys+tuli+tarkoittamaan+profeettojen+lupaamaa+tulevaa+pelastajakuningasta.+Kristinuskon+käsityksen+mukaan+Jeesus+oli+tuo+profeettojen+lupaama+Messias,+minkä+vuoksi+hänestä+käytetään+myös+nimitystä+Kristus+(kreik.+Χριςτος),+joka+on+Messias-nimen+kreikankielinen+käännös."
En+ymmärrä+mitä+yrität+sanoa+Öljymäestä+ja+syömisestä?
Jeesus+nousi+taivaaseen+Ölymäeltä+ja+sinne+myös+lupasi+palata.
Älä+sinä+meitä+surkuttele,+me+olemme+voittajan+puolella.
15.09.2016 22:12
Ei+missään+sanota,+että+kaikki+VT:ssä+olisi+juutalaisille.++Aina+kun+joku+asia+on+vain+juutalaisille+se+sanotaan+juutalaisille+selvästi.+Kannattaa+lukea+varsinkin+lukujen+alut+tarkkaan+niin+tietää+kenelle+puhutaan+vai+puhtaanko+yleisesti.+Missään+ei++sanota+esim.+että+kolme+ensimmäistä+Raamatun+lukua+olisivat+vain+juutalaisille.++Tottakai+kaikkien+on+tiedettävä+miten+Jumala+loi+maailman+ja+miten+ihminen+lankesi+syntiin.
Meille+pakana
Raamattu+on+myös+yleistä+ilmoitusta+ja+aina+kun+joku+asia+sanotaan+määrätyille+ihmisille+se+kyllä+käy+tekstistä+selvästi+ilmi.
Raamattu+kertoo+Messiaan+tulon+kuten+se+tapahtuikin.+Osa+juutalaisista+esim.+opetuslapset+reagoivat+siihen+ja+uskovat+sen+osa+ei+uskonut.+Hehän+juuri+kertovat+UT:ssa+Jeesuksesta+Messiaasta.+Kaikki+ensimmäiset+kritityt+olivat+juutalaisia.
+Nuo+ensiimäiset+kristity+myös+kirjoittavat+miten+Jeesus+kertoi+palaavansa+tuomarina+tuomitsemaan+niin+elävät+kuin+kuolletkin.+Nyt+vielä+on+armon+aina.
Jeesus+lupasi+palata+juuri+sinne+mistä+lähtikin+eli+Öljymäelle.
Kirjaimellisuuden+ei+tule+estää+ymmärtämistä+vaan+johtaa+siihen.
15.09.2016 19:24
Kyllä+luomiskertomus,+syntiinlankeemus+ja+israelin+kansan+historia+ja+kaikki+muukin+VT:ssä+on+korjoitettu+ihan+kaikille+ihmisille.
VT:ssä+kerrotaan+Jeesuksen+tulemisesta+maanpaälle+Messiaana+ja+UT:ssa+kerrotaan+siitä+kun+Hän+tuli+ja+tulee+vielä+toisenkin+kerran.
Kukaan+ei+odotakaan,+että+ateisti+ymmärtäisi+saatikka+toimisi+Raamatun+mukaan.
14.09.2016 22:12
Ovat+tuttuja?+Kuitenkaan+et+ymmärrä+niistä+yhtään+mitään.+Joko+olet+pystynyt+selvittämään+itsellesi+mikä+on+UT:n+ja+VT:n+suhde+toisiinsa?
14.09.2016 20:47
Mitähän+tuo+tarkoitaa?+Onko+hän+mielestäsi+kuollut+vai+:=)
14.09.2016 20:03
Kerrotko+nyt+tässä+uudessa+aloituksessasi+mitä+kaltaisesi,+siis+sinä+ajattelette+uskovista+ihmisistä?
14.09.2016 19:14
Ilmestyskirja+kertoo+mitä+lopussa+tapahtuu+kun+Jeesus+palaa.+Raamatun+viimeiset+jakeet:
12+"Minä+tulen+pian,+ja+tullessani+minä+tuon+jokaiselle+palkan,+maksan+kullekin+hänen+tekojensa+mukaan.+13+Minä+olen+A+ja+O,+ensimmäinen+ja+viimeinen,+alku+ja+loppu.
14+"Autuaita+ne,+jotka+pesevät+vaatteensa:+he+pääsevät+syömään+elämän+puusta+ja+saavat+mennä+porteista+sisälle+kaupunkiin.+15+Ulkopuolelle+jäävät+koirat+ja+noidat,+irstailijat,+murhaajat+ja+epäjumalien+palvelijat+ja+kaikki,+jotka+rakastavat+valhetta+ja+noudattavat+sitä.
16+"Minä,+Jeesus,+olen+lähettänyt+enkelin+luoksenne,+jotta+seurakunnat+saisivat+tämän+todistuksen.+Minä+olen+Daavidin+juuriverso+ja+suku,+kirkas+aamutähti."
17+Henki+ja+morsian+sanovat:+"Tule!"+Joka+tämän+kuulee,+sanokoon:+"Tule!"+Joka+on+janoissaan,+tulkoon.+Joka+haluaa,+saa+lahjaksi+elämän+vettä.
18+Jokaiselle,+joka+kuulee+tämän+kirjan+ennussanat,+minä+vakuutan:+Jos+joku+panee+niihin+jotakin+lisää,+panee+Jumala+hänen+kärsittävikseen+ne+vitsaukset,+joista+tässä+kirjassa+on+kerrottu.+19+Jos+joku+ottaa+pois+jotakin+tämän+ennustusten+kirjan+sanoista,+ottaa+Jumala+pois+hänen+osallisuutensa+elämän+puuhun+ja+pyhään+kaupunkiin,+joista+tässä+kirjassa+on+kerrottu.
20+Hän,+joka+todistaa+tämän,+sanoo:+"Tämä+on+tosi,+minä+tulen+pian."+Aamen.+Tule,+Herra+Jeesus!
21+Herran+Jeesuksen+armo+olkoon+kaikkien+kanssa.
14.09.2016 19:11
Nenu+on+ihan+yleinen+sana+ainakin+Tampereella.+Minäkin+käytän+sitä++edelleenkin+joskus+:=)
14.09.2016 19:04
Valitettavasti+minä+en+pääse+päivittämään+sinun+profiileitasi+joten+joudut+tekemää+sen+ihan+itse++:=)
14.09.2016 19:02
Paranemista+ja+vastaa+kun+jaksat+koska+asia+kiinnostaa+minua+ihan+oikeasti!
14.09.2016 18:51
Vastaa+kuitenkin+nyt+niin+minun+ei+tarviste+kysyä+uudelleen+toisessa+aloituksessa.
Sinulla+on+jännä+tapa+tehtailla+alloituksia+sinulle+epämiellyttävistä+aiheista.+Haetko+ateilta+niillä+tukea+itsellesi+vai+mikä+on+tarkoituksesi?
14.09.2016 18:46
Ei,+vain+tuo+yksi.
14.09.2016 18:39
Mikä+nyt+alkaa+kyllästyttämään?+Itsehän+teit+aloituksen+ja+pidät+sitä+yllä+:=)
14.09.2016 18:29
Sinulta+se+varmaan+käy+paremmin.
Kerro+vaikka+aiheeeseen+liittyen+mitä+ajattelet+uskovista+ihmisistä.
14.09.2016 18:20
Kieltämättä+siinä+oiva+uusi+nikkisi+,+muista+rekata+se+:=)
14.09.2016 18:13
Et+sinä+ole+sellainen+henkilö+jonka+takia+vaivautuisin+:=)
14.09.2016 18:11
Ei+lisättävää+edellisiin!
14.09.2016 18:09
No+niin,+nyt+varmaan+jo+helpottaa+ja+voin+jättää+sinut+hyvällä+omalla+tunnolla+yksiksesi+pässittelemään+:=)
14.09.2016 18:02
Mummo+nimenomaan+sanoi:+väittää+homoja+demoneiksi.
14.09.2016 18:00
5 / 60