Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
OksastettuOksa
profiilit
OksastettuOksa
OksastettuOksa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
1070
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pitää+ymmärtää+kenelle+nuo+asiat+sanottiin+ja+missä+tilanteessa.+Jos+nyt+otan+tuon+omaisuuden+myymisen.+Rikas+juutalainen+nuorukainen+kertoi+Jeeukselle+miten+hän+oli+yrittänyt+täyttää+juutalaisen+lain+ja+oletti+sen+riittävän+pelastukseen.+Kuitenkin+Jeesus+näki,+että+hänen+sydämensä+oli+kiinnittynyt+omaisuuteensa+ja+Jeesus+halusi+nähdä+olisko+tuo+omaisuus+nuorukaiselle+tärkeämpi+kuin+löhimmöisen+rakkaus+ja+Jumala.+Nuorukainenhan+tuli+surulliseksi+ja+meni+pois+koska+hänen+tekonsa+eivät+olleetkaan+riittävät+koska+niistä+puttui+rakkaus+Jumalaan.+Raamattuhan+ei+kerro+myikö+nuorukainen+omaisuutensa...
Jokaisen+asian+tausta++ja+konteksti+on+siis+ymmärrettävä.+Eikä+yksittäisen+jakeen+sanoja+tule+ottaa+tosiaan+erilliseksi+vaan+Raamatun+kokonaisilmlitus+on+tärkeä+koska+Raamattu+ei+ole+ristiriidassa+itsensä+kanssa.
En+tiedä+mitä+tarkoitat+nykysuuntauksilla+mutta+minun+uskoni+perustuu+ns.+klassiseen+kristinuskoon.+Jos+ihminen+uskoo+Jeesuksen+ja+syntyy+uudesti+Pyhästä+Hengestä+hän+ei+voi+uskoa+väärin.+Kaikki+muu+usko+on+ihmisen+sielullista+omaa+uskoa+jossa+ei+ole+Jumalan+Pyhää+Henkeä+ja+se+voi+sitten+ollakin+ihan+mitä+vain.
Jos+olet+kuunnellut+ohjelmia+huomaat,+että+kysyjät+ovat+pääosin+uskovia+jotka+haluavat+oppia+aina+vain+syvemmin+tuntemaan+Raamattua+Jumalan+sanaa+ja+se+onkin+ihmisen+elämänmittainen+prosessi.+Ei+uskoon+tuleminen+kerralla+kaikkea+ihmiselle+avaa+vaan+kuten+Paavali+hyvin+kuvaa+ensin+syödään+maitoa+ja+sitten+kun+kasvetaan+uskossa+siirrytään+aina+vahvempaa+ruokaan+ja+syvempää+ymmärtämiseen+Raamatusta+ja+uskonasioista.+Kukaan+ei+tule+valmiiksi+tässä+ajassa+uskossa+oleminen+on+jatkuvaa+kasvua.
En+suinkaan+ole+lähellekään+kaikkea+vielä+ymmärtänyt+enkä+tule+ymmärtämäänkään+mutta+olen+uskossa+ja+opin+päivä+päivältä+enemmän+Jumalasta+ja+hänen+hyvästä+tahdostaan+sitä+mukaan+kun+tunnustan+oman+pienuuteni.+Uskossa+kasvaminen+on+siis+elämän+mittainen+prosessi+ja+mitä+vähemmän+tunnustat+tietäväsi+sitä+enemmän+opit.+
Tärkeintä+on+kuitenkin+uskon+lahja+vain+se+pelastaa+ja+saa+aikaan+muutoksen+ihmisessä.
Jumalan+armo+on+se+joka+nimenomaan+riittää+mutta+kun+sen+armon+saa+siitä+alkaa+kasvu+ja+kilvoittelu+pysyä+siinä.
Miten+sinä+muuten+käsität+Jumalan+armon?
Nyt+olen+matkoilla+ja+vastaukseni+sattaa+viipyä+koska+en+voi+olla+konella+koko+aikaa+mutta+jatketaan+keskustelua+:=)
04.06.2016 14:58
Aiheita+mm:
+Millä+tavalla+saatana+voi+koskettaa+kristittyä+ihmistä?+Onko+kristityillä+valta+kirota?+Kasteveden+siunaus?+Onko+iankaikkinen+kadotus+olemassa?+Adventismin+syntypohja.
04.06.2016 13:00
Tässä+muten+tuo+viime+sunnuntain+lähetys+kuultavana+arkistosta.
http://patmos.studio24.fi/arkisto-audio/taivaan_ja_maan_valilta/3207?p3=1&mediatype=1#ui-tabs-1
Lähetyksessä+oli+todellakin+hyviä+kysymyksiä+ja+vastauksia+kannattaa+kuunnella!
04.06.2016 12:52
Joka+uskoo+ja+kastetaan+pelastuu.+Siinä+se+on+lyhyesti+ja+jokaisen+tulee+ymmärtää+mitä+tarkoittaa+Jeesukseen+uskominen.+Se+on+rakkautta+ja+kuliaisuutta+Jumalan+tahdolle+koska+Jeesus+on+Herra!
Tämä+siis+lyhyesti+sanottuna.
+Esim.+Muslimeilla+on+ihmisen+tekoihin+perustuja+lista+jota+tulee+noudattaa+pelastuakseen.+Kristinuskossa+pelastuminen+perustuu+yksin+Jumalan+armoon+Jeesuksessa.
04.06.2016 12:39
Kyllä,+kasteasia+on+sovittu+Radion+Dein+säännöissä+aiheeksi+mistä+ei+puhuta+koska+se+saattaa+aiheuttaa+eripuraa+kuuntelijoissa.+Meller+kunnioitaa+Dein+säntöjä+eikä+ala+sanomaan+omaa+kantaansa.+Mutta+jos+tapaat+Mellerin+henkilökohtaisesti+niin+varmaan+kertoo+oman+kantansa+asiaan.
Kastetapa+on+jokaisen+omantunnonkysymys+ja+jokainen+vastaa+itse+siinäkin+omista+ratkaisuistaan.
04.06.2016 12:36
Uskoni+alkutaipaleella+minun+oli+vaikea+ymmärtää+Jumalan+kolminaisuutta+koska+pysin+löytämään+vastausta+ihmisestä+ja+vertasin+Jumalaa+ihmiseen.+Kun+ymmärsin,+että+Jumala+on+jotain+niin+suurta,+että+ei+ihminen+sitä+pysty+tyhjentävästi+määrittelemään+saatika+itseensä+vertaamaan++luotin+Jumalan+Sanaan.+Sen+jälkeen+minulla+ei+ole+ollut+asian+kanssa+mitään+ongelmaa+ja+odotan,+että+kaikki+mitä+minun+pitääkin+tietää+selviää+sitten+kun+Jumala+on+kanssamme.
03.06.2016 17:33
Mutta+hei,+huomenna+raikaa+Suvivirsi+koko+maassa!!!+Se+on+ylistystä+Jumalallemme!
03.06.2016 17:12
Tuo+on+hyvä+eväs+tulevaan+päivään.
03.06.2016 17:07
Juuri+niin.+Jeesus+tuli+syntisiä+varten+sovitamaan+heidän+syntinsä.+Omien+syntiensä+tiedostaminen+ja+sen,+että+vain+Jeesus+voi+niistä+vapauttaa+on+ensimmäinen+Pyhän+Hengen+työ+uskoon+tulleessa+ihmisessä.
03.06.2016 17:05
Onko+sinulla+minulle+jotakin+asiaa?+Jos+on+niin+sano+se+ole+hyvä!
03.06.2016 16:22
Rukoilen+puolestasi,+että+saat+rauhan+mieleesi.+Viestisi+ja+toimintasi+on+kuin+pienen+lapsen+huuto;+"+huomatkaa+minut,+minäkin+olen+olemassa,+miksi+minusta+ei+välitetä+!?"
03.06.2016 15:50
Kiitos,+tuota+en+ole+ennen+nähnytkään+:=)
02.06.2016 20:00
:=)++++:=)
02.06.2016 19:58
Hienoa,+näinhän+on+valtaosassa+Suomen+kouluja.
02.06.2016 19:20
Siinä+on+hyvin+selkeä+"juoni".+Luominen+ja+syntiinlaknkeemus,+Jumalan+pelastus-+suunnitelma,+Israelin+kansan+historia,+Jeesuksen+pelastustyö,+armonaika+ja+kaiken+ennalleen+asettaminen.
Jeesus+on+Ramatun+punainen+lanka+joka+kulkee+koko+ajan+mukana.
02.06.2016 19:02
Aina+kun+on+vääriä+on+myös+oikea+:=)
Raamattua+kannattaa+lukea+ja+ymmärtää+se+on+täysin+johdonmukainen+korjakokeoelma.
02.06.2016 18:50
Mielestäni+kristillinen+oppi+ja+evankeliumi+löytyy+myös+1992+käännöksestä+vaikka+se+ei+olekaan+alkukielle+uskollinen.+Suurin+ongelma+on+se+kun+ihmiset+eivät+lue+mitään++Raamattua.
Itse+olen+33/38+ja+Raamattu+Kansalla+kuluttaja+:=)
02.06.2016 18:34
Olisitko+ystävällinen+ja+perustelit+käytöstäsi,+kiitos
02.06.2016 18:04
Onhan+se+pöyristyttävää,+että+kirkossa+edes+harkitaan+moista.
02.06.2016 16:52
"Niinpä+kehottaisin+odottelemaan+kaikessa+rauhassa."+Siis+te+papit+odottelette+rauhassa+kun+moskeijahankkeelle+suunnitellaan+kirkon+rahoja!
Miten+itse+aijot+asiaan+vaikuttaa+ja+kumpaan+suuntaan?
02.06.2016 16:49
23 / 54