Vapaa kuvaus

Aloituksia

24

Kommenttia

1070

  1. Pitää+ymmärtää+kenelle+nuo+asiat+sanottiin+ja+missä+tilanteessa.+Jos+nyt+otan+tuon+omaisuuden+myymisen.+Rikas+juutalainen+nuorukainen+kertoi+Jeeukselle+miten+hän+oli+yrittänyt+täyttää+juutalaisen+lain+ja+oletti+sen+riittävän+pelastukseen.+Kuitenkin+Jeesus+näki,+että+hänen+sydämensä+oli+kiinnittynyt+omaisuuteensa+ja+Jeesus+halusi+nähdä+olisko+tuo+omaisuus+nuorukaiselle+tärkeämpi+kuin+löhimmöisen+rakkaus+ja+Jumala.+Nuorukainenhan+tuli+surulliseksi+ja+meni+pois+koska+hänen+tekonsa+eivät+olleetkaan+riittävät+koska+niistä+puttui+rakkaus+Jumalaan.+Raamattuhan+ei+kerro+myikö+nuorukainen+omaisuutensa...Jokaisen+asian+tausta++ja+konteksti+on+siis+ymmärrettävä.+Eikä+yksittäisen+jakeen+sanoja+tule+ottaa+tosiaan+erilliseksi+vaan+Raamatun+kokonaisilmlitus+on+tärkeä+koska+Raamattu+ei+ole+ristiriidassa+itsensä+kanssa.En+tiedä+mitä+tarkoitat+nykysuuntauksilla+mutta+minun+uskoni+perustuu+ns.+klassiseen+kristinuskoon.+Jos+ihminen+uskoo+Jeesuksen+ja+syntyy+uudesti+Pyhästä+Hengestä+hän+ei+voi+uskoa+väärin.+Kaikki+muu+usko+on+ihmisen+sielullista+omaa+uskoa+jossa+ei+ole+Jumalan+Pyhää+Henkeä+ja+se+voi+sitten+ollakin+ihan+mitä+vain.Jos+olet+kuunnellut+ohjelmia+huomaat,+että+kysyjät+ovat+pääosin+uskovia+jotka+haluavat+oppia+aina+vain+syvemmin+tuntemaan+Raamattua+Jumalan+sanaa+ja+se+onkin+ihmisen+elämänmittainen+prosessi.+Ei+uskoon+tuleminen+kerralla+kaikkea+ihmiselle+avaa+vaan+kuten+Paavali+hyvin+kuvaa+ensin+syödään+maitoa+ja+sitten+kun+kasvetaan+uskossa+siirrytään+aina+vahvempaa+ruokaan+ja+syvempää+ymmärtämiseen+Raamatusta+ja+uskonasioista.+Kukaan+ei+tule+valmiiksi+tässä+ajassa+uskossa+oleminen+on+jatkuvaa+kasvua.En+suinkaan+ole+lähellekään+kaikkea+vielä+ymmärtänyt+enkä+tule+ymmärtämäänkään+mutta+olen+uskossa+ja+opin+päivä+päivältä+enemmän+Jumalasta+ja+hänen+hyvästä+tahdostaan+sitä+mukaan+kun+tunnustan+oman+pienuuteni.+Uskossa+kasvaminen+on+siis+elämän+mittainen+prosessi+ja+mitä+vähemmän+tunnustat+tietäväsi+sitä+enemmän+opit.+Tärkeintä+on+kuitenkin+uskon+lahja+vain+se+pelastaa+ja+saa+aikaan+muutoksen+ihmisessä.Jumalan+armo+on+se+joka+nimenomaan+riittää+mutta+kun+sen+armon+saa+siitä+alkaa+kasvu+ja+kilvoittelu+pysyä+siinä.Miten+sinä+muuten+käsität+Jumalan+armon?Nyt+olen+matkoilla+ja+vastaukseni+sattaa+viipyä+koska+en+voi+olla+konella+koko+aikaa+mutta+jatketaan+keskustelua+:=)
  2. :=)++++:=)