Vapaa kuvaus

Aloituksia

323

Kommenttia

14591

1. Se+on+kyllä+huomattu.
  2. Koetas+nyt+pysyä+asiassa.+Älä+sorru+yksinkertaistamiseen+äläkä+valehtelemiseen.+Siitä+jää+kiinni.+Lääkäriliiton+kanta+on+se+yksiselitteinen,+mutta+ei+sillä+tavalla+kuin+Sinä+annat+ymmärtää.+Lääkäriliittohan+ei+ensiksikään+puhu+lääkärien+puolesta+eikä+suulla.+Se+ON+lääkärien+etujärjestö+ja+sillä+on+olemassa+ne+eettiset+ohjeet+vain+siksi,+että+lääkärit+työssään+joutuvat+tekemisiin+erilaisten+eettisenoloisten+valintojen+kanssa.+Abortti+on+yksi+sellainen+valinta.+Vastoin+haihattelujasi+Lääkäriliitonkaan+kanta+ei+ole+aborttien+vastainen.+Eettisissä+ohjeissa+kuvaillaan+ihan+fiksusti+problematiikkaa,+joka+liittyy+moniin+muihinkin+lääkäreitä+kohtaaviin+tilanteisiin+-+ei+vain+abortteihin.+Sinun+kannaltasi+kiusallista+on+se,+että+Lääkäriliitto+ei+Sinun+laillasi+määrittele+jo+alkiota+ihmiseksi+eikä+itse+asiassa+edes+sikiötäkään.+Sinänsä+varsin+uskollisesti+olet+jaksanut+sen+"pikku+linjauksen"+kiertää+ja+unohtaa.+Pisteet+siitä!Sinulta+"unohtuu"+taas+kummallisesti+myöskin+se,+että+Lääkäriliiton+kanta+abortteja+kohtaan+on+ollut+täälläkin+esillä+LUKUISIA+kertoja.+Itse+asiassa,+myös+uudessa+tekemässäni+avauksessa+Lääkäriliiton+edustajat+kyllä+tekevät+asian+varsin+selväksi.+Periaatteessa+onkin+varsin+uskomatonta,+miten+kylmän+viileästi+jätät+kaikki+kannaltasi+kiusalliset+ulostulot+useiltakin+eri+ihmisiltä+kommentitta+ja+keskityt+jankkaamaan+muutamaa+samaa+virkettä+niin,+että+niihin+on+jo+jokainen+enemmän+täällä+pyörivä+kyllästynyt.+Sinun+olisi+ihan+hyvä+koettaa+käsittää+se,+että+lääkärit+Suomessa+toimivat+niin+abortin+kuin+muidenkin+lääketieteellisten+toimien+suhteen+niissä+rajoissa,+mitkä+laki+heille+määrittelee.+Tämän+Lääkäriliittokin+toteaa+kyllä+ihan+selvästi:+olet+itsekin+sen+tänne+joskus+esiinnostanut.+Eikö+niin?+Sitä+et+voi+kieltää.+Olipa+yksittäinen+lääkäri+siis+mitä+mieltä+tahansa,+hän+ei+voi+potilaitaan+hoitaa+sen+mukaan+kuin+mitä+itse+haluaa.+Olettaisin+jopa+Sinunkin+käsittävän+seuraukset,+jos+lääkärit+voivat+toimia+oman+päänsä+mukaan.+Ymmärrätkö+sen?Käytännössä+siis+niiin+syntyneillä+ihmisillä+kuin+alkioilla+ja+sikiöilläkin+on+NE+oikeudet,+mitkä+yhteiskunta+määrittelee+ja+antaa.+Tämäkin+on+yksi+sellainen+seikka,+minkä+unohdat+sinänsä+omituisesti+aina+uudelleen+ja+uudelleen.+Miksiköhän...