Vapaa kuvaus

Aloituksia

323

Kommenttia

14592

  1. Todellinen kristitty tämä "DR OWUOR"?

    http://www.kristitynfoorumi.fi/owuor.html "...David Owuor on itsensä Jumalan profeetaksi ylentänyt kenialainen. Profee
    Helluntailaisuus
    107
    6260
  2. Vielä kerran Porin Jazzeista...

    Mahtaisitteko te hurskaat uskovaiset olla yhtä raivoissanne, jos festivaaleja johtamaan valittu islamilainen olisi erote
    Luterilaisuus
    297
    6005
  3. Kovasti mietityttää...

    Toisaalta mieleni tekisi uudelleen täällä taas jonkin verran kommentoida, mutta toisaalta ei. Keskustelun taso on sitä
    Luterilaisuus
    40
    5920
  4. "Vanha" ja "uusi" liitto?

    Minua on aina hieman ihmetyttänyt tämä jako näiden kahden asian välillä. MIKSI Jumala yhtäkkiä asetti eri pelisäännöt ju
    Luterilaisuus
    304
    3911
  5. Israelin vihaamista?

    Onko se Israelin vihaamista, jos suhtautuu sen maan tekemisiin kuten muidenkin tekemisiin? Eikö niin saisi tehdä? Eikö I
    Luterilaisuus
    473
    3899
  6. Raamattu vai tiede?

    Jos joudut tilanteeseen, jossa Raamattu ja tiede ovat eri linjoilla, kumpaan uskot enemmän? Jos uskot enemmän Raamattuu
    Luterilaisuus
    410
    3672
  7. Ihmetyttää tämä asenne täällä...

    Tämä on erityisesti teille, jotka niin kovasti julistatte tuomiota työntekijäpuolen mielenilmauksille. Onko se teistä
    Luterilaisuus
    71
    3669
  8. Uskovaisuudesta/Uskosta keskusteleminen

    JOS ihminen omien uskomustensa takana seisoo, hän kyllä on valmis niitä myös puolustamaan. Minua hämmästyttää se, että n
    Luterilaisuus
    259
    3572
  9. Miten teillä riittää mielenkiinto?

    Pakko asettaa tällainen kysymys, koska ainakaan minulla itselläni ei näytä riittävän sen enemmän mielenkiintoa kuin oike
    Luterilaisuus
    230
    3315
  10. Saako uskovainen sanoa mitä vain?

    Saako uskovainen sanoa mitä tahansa toisille ihmisille? Koskevatko normaalit kohteliaisuussäännöt lainkaan uskovaisia?
    Luterilaisuus
    265
    3257
  11. Mesopotamian muinaisusko ja Raamattu?

    Aikamoinen määrä yhtymäkohtia löytyy. Ovatko ne KAIKKI vain sattumaa? Uskonnot EIVÄT ole toisiinsa vaikuttaneet? Ninkö?
    Luterilaisuus
    332
    3148
  12. Puhutaanpas Jeesuksesta?

    Voisiko joku ystävälisesti selittää minulle teologiaa? Jos Jeesus ja Jumala ovat yhdessä Pyhän Hengen kanssa se Pyhä Ko
    Luterilaisuus
    328
    2961
  13. Kumma juttu tuo seksuaalisuus?

    Mikähän siinä on, että Jumala tuntuu niin kovasti huomiota kiinnittävän kaiken muun keskellä nimenomaan seksuaalisuuteen
    Luterilaisuus
    64
    2607
  14. Tiukan uskonnollisuuden hyödyt?

    Olisiko täällä kenelläkään antaa esimerkkejä sellaisista maista nykyisin tai aikaisemmin, joissa fundamentalistinen usko
    Luterilaisuus
    247
    2444
  15. Raamattu ja Pyhä Henki?

    Voisiko joku vihdoinkin kertoa mnulle vastauksen tähän kysymykseen: MITÄ todisteita teillä on siitä, että Raamatun tek
    Luterilaisuus
    197
    2272
  16. Palstan kreationisteille

    Lupaan tulla paikalle, kun julkisesti kumoatte ideoillanne evoluutioteorian. Paikalla on kuitenkin oltava riittävästi es
    Luterilaisuus
    215
    2188
  17. Kuvitellaanpas, että...

    1. Kansankirkkomme kieltäytyy selkeästi vihkimästä samaa sukupuolta olevia. Kaikki moisesta haaveilevat papit erotetaan.
    Luterilaisuus
    96
    2107
  18. Pakko kysyä eutanasiasta

    Lakia eutanasiasta haluttiin muuttaa. Ei tunnu asia etenevän. Minulla asia ei ole mitenkään erityisen suuren intohimon k
    Luterilaisuus
    209
    2072
  19. Aito avioliitto, yhm...

    Mitähän te lasten tilanteesta murehtivat AA-ihmiset ajattelette: kumpi asia mahtaa aiheuttaa tämän päivän lapsille lukum
    Luterilaisuus
    272
    2063
  20. Millaista keskustelua?

    Millaista keskustelua te toivoisitte tänne? Asiapitoista? Väljempää? Onko joitakin asioita, joista täällä ei saisi puhua
    Luterilaisuus
    175
    2027