Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

3577

1. No+paha+puhkaista+sinun+ikioma+kupla+mutta+ei+en+suinkaan+ole+mikään+maajussi+syntyjään,+eli+muutakin+on+kierretty+kuin+tahkoja+ja+nähtykkin+muutakin+kuin+Helsinsingin+lähiöt+ja+Pohjanmaa+:DItseasiassa+olen+tavallaan+jo+itse+maksamallani+eläkkeellä.+Katsos+kun+todellakin+opiskelee+ja+tekee+töitä,+maksaa+viulunsa+jne.+niin+voi+sitten+alkaa+tällaiseen+ja+samalla+tukea+sitä+jälkikasvuaan+;)+Yhdet+kunnallisvaalit+olen+jättänyt+äänestämättä+elämäni+aikana,+eli+siinä+tavallaan+osut+vähän+edes+oikeaan.+Niin+kukas+minua+estäisi+elämästä+yhteiskunnanvaroilla+?+Olisiko+niin,+että+aika+turha+mennä+yrittämään+kun+on+jotakin+kiinteää+omaisuutta+ja+laskunsa+aina+hoitanut+?+En+tiedä,+en+ole+kokeillut+mutta+luulisin,+ettei+ole+paikalliseen+sosiaalitoimistoon+asiaa,+ehkä+sinä+tiedät+asiat+paremmin+?Ei+sillä,+ettenkö+olisi+sitä+mieltä,+että+ihmisiä+jotka+apua+todella+tarvitsevat+tule+auttaa.+Lopuksi+tule+ihmeessä+näyttämään+minullekkin+miten+lihakarjaa+lypsetään+kun+tunnut+olevan+asiantuntija+maajussienkin+työnkuvassa+ja+riski+olet+jos+heinäpaalia+työtelet,+riippuen+vähän+laadusta+niin+keskipaino+olisi+ehkä+joku+500+kg+eli+ihan+vaan+ilmaisena+vinkkinä,+siksi+niitä+traktorilla+sieltä+pellolta+haetaan,+ei+siis+johdu+laiskuudesta.
  2. Itseasiassa+Päivi+ei+ole+kyllä+pystynyt+ainuttakaan+sanomaansa+perustelemaan+millään+lääketieteentutkimuksilla+eli+kyseessä+todellakin+vain+hänen+oma+uskonnollinen+tulkintansa+hieman+väritettynä.+Häneltä+kyllä+näistä+asioista+silloin+kohun+aikana+tiedusteltiin+ja+toki+jokaisella+saa+olla+uskonnollinen+vakaumus+mutta+ihan+kaikkien+etu+on+se,+ettei+sitä+värittele+muulla.+Päiviä+jos+tarkastelee+niin+hän+on+kyllä+hiukan+ristiriitainen+koska+jos+hän+todellakin+eläisi+kannattamiensa+Raamatunoppien+mukaan+niin+hänen+olisi+ensinnäkin+pitänyt+opiskella+vain+korkeintaan+sairaanhoitajaksi+ja+pysyä+visusti+politiikasta+pois+.+Tuo+ei+edes+ole+alunperin+minun+ajatustehtaalta+vaan+erään+kaverini+joka+paljonkin+ollut+mukana+noissa+Kansanlähetyksen+"seuroissa"+.+No+jos+tuota+oikeasti+ajattelee+niin+noinhan+se+on.+Päivi+vastustaa+esimerkiksi+feminismiä+mutta+silti+hänelle+on+vähintäänkin+hyvin+kelvannut+tasa-arvoinen+asema+yhteiskunnassa+vaikka+onkin+nainen+.+En+minä+kuitenkaan+yleistä+ylipäätänsä.+Tuttava+ja+ystäväpiiriin+kuuluu+ihan+kaikenlaisia+ihmisiä+minkä+katson+olevan+vain+hyvä+asia.+Suvaitsevaisuushan+on+parasta+lääkettä+kaikenlaiselle+fundamenttalismille.+Valitettava+tosiasia+kuitenkin+on+se,+että+viidesläisyys+on+saannut+runsaasti+julkisuutta+jota+ei+voi+hyvällä+tahdollakaan+hyväksi+sanoa.